Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=7362
Strona 1 z 1

Autor:  zelatur [ 2011-06-10 22:25:20 ]
Tytuł:  Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

Witam ponownie. Mam problem... ktory sam sobie zafundowalem mozna tak powiedziec ;[ Sprawa wyglada tak: w moim fazi mam oryginalny tlumik, podczas jazdy praktycznie slyszalem tylko wiatr co mnie troche denerwowalo, duzo motorow przejezdzalo obok z jakims lepszym wydechem (doslownie 90% przejezdzajacych), i ich maszyny lepiej brzmialy i robili mi gula ;[... a moj tlumik nie dosc ze cichy to jeszcze troche poobijany, podrapany.. no w mizernym stanie ;/

I pewnego pieknego dnia(przedwczoraj ;P) wpadl mi do glowy dziwny pomysl zeby poeksperyntowac na wydechu.. glownym celem bylo zeby byl glosniejszy:> akurat tak sie sklada ze aktualnie dorabiam sobie na takim zakladzie gdzie mam od groma narzedzi, wiertarek, spawarek... :P postanowilem ze wyspawam ze srodka taka scianke.. tam gleboko trza bylo wcisnac i tam byla taka scianka.... poszedlem wyprobowac, zalozylem spowrotem tlumik odpalilem i nie zauwazylem roznicy.. Zabralem go spowrotem i postanowilem wyspawac ta cala zwezke na koncu.... i znowu strzal kontrolny... no i tu sie zdzwiliem, wstepnie bylem calkiem zachwycony ;P na caly zaklad lubu dubu lubu dubu lubu dubu no super, banan na mordzie.... mowie sobie "No i gitara".

Ale nie docenilem z poczatku tego halasu ;/ Droga powrotna na chate byla doslownie torturą ;[ no jest masakrycznie glosny... poprostu mam dosc i juz spogladam na allegro po ile chodza oryginalne tlumiki...

I tez inna sprawa ktory dotyczy mocy.... zauwazalnie duzy spadek mocy, na niskich obrotach tego tak zabardzo nie czuc (nie wchodze na wysokie z tym tlumikiem bo mi glowe rozsadza), ale kiedy chce dodac gazu oj no to czuje ogromna roznice przed i po przerobce.

Zaczelem robic dzisiaj tzw. DB-Killera do tego (jutro bedzie skonczony), i mam nadzieje ze halas zniknie z moich uszu!;[

Czytalem tez (tylko szkoda ze nie postanowilem poczytac przed eksperymentem)ze jak sie wrzuci przelotowy tlumik (bo moj praktycznie takim sie wlasnie stal) to ze zawory dostaja po dupie.. ze paliwo ktore sie ma spalac w komorze spalania, przedostaje sie do kolektorow i tam wlasnie ucieka MOC silnika, no u mnie to wyglada na dokladnie taki objaw.

I tu pojawiaja sie pytania finalne: Co robic? Co z tymi zaworami moze sie stac? Czy te zawory dostaja po dupie z minuty na minute czy tutaj jest bardziej mowa o wiekszych dystansach? Czy mam jezdzic czy bardziej zostawic motor w garazu i jak najszybciej zmontowac oryginalny tlumik? Czy taka koncowka DB-Killer moglaby zalatwic chwilowo problem (jutro sie przekonam, ale czy z punktu technicznego czy zalatwi problem)??

Tak wiem. Typowo sie wygłupiłem, nie wiem co mnie napadło ;/ czasami czlowiek ma takie odpały...

Prosze o pomoc, porady!!! Z gory dziekuje.

Autor:  rhazz [ 2011-06-10 22:47:01 ]
Tytuł:  Re: Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

Czyli efekt został osiągnięty...jesteś głośniejszy niż 99% motocykli :) Wspawanie DB kilera da Ci tylko tyle, że może hałas się zmniejszy, co do przelotu w tłumiku to nadal nie będzie mocy bo cały układ stał się zbyt "wydajny" co negatywnie wpływa na moc silnika. Na Twoim miejscu kupił bym orginał tłumik lub coś przelotowego, ale zrobionego fabrycznie. Ale wtedy czeka Cię zmiana filtra, regulacja i synchro gaźników :)
Cóż...za głupotę się płaci - ciesz się, że nie taką wysoką cenę

Autor:  Bigos [ 2011-06-11 14:41:53 ]
Tytuł:  Re: Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

Musisz teraz na nowo ustawić skład mieszanki i zrobić synchronizację gaźników. Przez rozwalenie tłumika większość mieszanki paliwowej leci w powietrze zamiast zasilać piec. Ja mam w swoim Fazerze już od początku jakiś sportowy tłumik, którego podobno nie wolno używać na drodze i mam go dosyć. Chętnie bym się zamienił na oryginalny, cichutki. Dawno temu wyrosłem z głośnych tłumików.

Autor:  taz1612 [ 2011-06-11 14:55:25 ]
Tytuł:  Re: Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

dzwon do forumowego edka on sie tym zajmuje moze cos ci pomoze doradzi ewentualnie sam sklei
ja u niego przerabialem tlumik i jestem bardzo zadowolony co do mocy to tez nie widze roznicy

Autor:  zelatur [ 2011-06-11 19:36:10 ]
Tytuł:  Re: Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

rhazz miales racje db-killer mojej produkcji zniwelowal troche ten uciazliwy halas, ale dalej mocy dalej nima.. ;[

bigos to samo u mnie.. wystarczyl 1 dzien aby mi przeszlo z bym buczeniem ;/


Postanowilem ze poszukam oryginalnego tlumika, koniec kombinowania... ztesknilem sie za cichym turbinowym dzwiekiem :P

Dostalem nauczke, ale wiem ze nastepnym razem kiedy sie za cos zabiore lub wpadne na jakis pomysl.... szybko pierw polece do wujka google ;)

Postanowilem takze ze narazie nie bede za bardzo jezdzic moim Fazi, poniewaz boje sie ze cos sie moze stac.
Chodz tak logicznie myslalem ze przy wolnej jezdzie nie powinno sie nic stac.. poniewaz wolniejsze obroty, mniejsza dawka paliwa i mieszanka nie ma kiedy uciec?? Dopiero keidy odkrecam, chce przyspieszac, wiecej paliwa dochodzi do komory, wszystko szybciej pracuje i wtedy wlasnie moc ucieka. No bo jak jezdze to wlasnie kiedy chce odkrecic to dokladnie wtedy muli. Na nizszych obrotach nie odczulem roznicy. Dobrze mysle czy lipa? W kazdym badz razie do czasu zakupu tlumika moto bardziej odpoczywa :( pozdrawiam dzieki za odpowiedzi

Autor:  pango [ 2011-06-11 20:50:53 ]
Tytuł:  Re: Oryginalny tlumik na przelotowy - problem ( zawory moc )

na forum ktos mial taki na sprzedaz - daj ogloszenie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/