Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-07-21 18:57:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
Witam mam takie zapytanie do kolegów z racji tego, iż nie znałazłem odpowiedzi na forum. Problem z moim fazim jest taki, że dziwnie wkręca sie na obroty, kiedyś śmiało można śmigać pod 220(oczywiście na niemieckich austradach :P ), a biegiem czasu prędkość max spada. Fazi nie wkręca się na obroty powyżej 8000 i dziwnie go dusi jak dochodzi do 8000 obrotów na min. Ciężko rozkręcić go do 8-9tyś obrotów, wcześniej już przy 170km/h zaczynał się duśić na 6 biegu, teraz potrafi się dusić już przy 140 :( Króćcie ssące mam troszkę popękane z zewnatrz, jak psikalem w nie plakiem to obroty nie zaczeły szaleć, więc dokładnie nie wiem czy są do wymiany.
W fazim zostało wymienione:
rozrząd i sprzęgło w zeszłym sezonie (przebieg około 15 tys) oraz świece, oleje filtry, kosz sprzęgłowy w tym sezonie. Stawiałbym na to wymienę króćcow, lecz obroty normalnie schodzą w dół, tylko nie wchodzą na wysokie. Na luzie bezproblemu wkręci się go do 12000 a podczas jazdy z bida do 8000. Z góry dzięki za wszelkie sugestie co może być przyczyna badź co można sprawdzić aby mieć pewność czy to króće i synchro i konserwacja gaźników potrzebna. Pozdro 4 all


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 18:57:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-07-21 20:42:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Jeżeli króćce masz popękane to gaźniki ssają lewe powietrze i mieszanka paliwowa jest za uboga. Przez to silnik nie ma ochoty wkręcać się na obroty i dusi się. Wymień króćce, ustaw skład mieszanki i zrób synchronizację gaźników, a wszystko powinno wrócić do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 21:11:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
No wlaśnie powinno (400 króćce + 250 synchro = 650zł) A czy są jakieś sposoby naprawy króćcy gdzieś wyczytałem, że ("Na stronie virago.com.pl znalazłem informację że można naprawić króciec ssący owijając go taśmą samowulkanizacyjną. Czy ktoś coś takiego robił? Ma to sens? Czy niemożna go zakleić czymś, żeby zweryfikować, że to na pewno króćce są do wymiany ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 22:37:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
króćce ssące są z dosyć grubej gumy i to że są popękane z zewnątrz wcale nie znaczy, że kwalifikują się do wymiany. U mnie też są popękane z zewnątrz (tak jakby pomarszczone), a nic złego się nie dzieje. Więc zanim wywali się 400zł warto sprawdzić inne scenariusze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-21 23:14:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
ja wlasnie wymienilem krocce bo mysalem ze sa juz do duszy... byly popekane troche z zewnatrz a po zdjeciu okazalo sie ze do polowy gumy (6mm maja scianki) i wywalilem 400 zeta o kilkanasice tysiecy kilometrow za wczesnie ;/

co do ceny synchro to poszukaj lepszego majstra bo ja placilem 80 zeta.... 250 to zdzeirstwo totalne, tyle to nawet regulacja zaworow nie kosztuje u mnie w lublinie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 00:39:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Cart_v6 pisze o popękanych króćcach pomiędzy airboxem a gaźnikami (jeżeli dobrze zrozumiałem). Są one dużo cieńsze i raczej nie nadają się do naprawy, jeżeli popękają. Swoją drogą, cena 250 zł za synchronizacje gaźników to już chyba przesada. Ja mniej biorę za to w UK, a w Polsce tylko 30 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 19:06:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
Dokładnie te tylni króćce. Napisałem 250zł za wymianę króćców czyszczenie i synchro gaźników. W jednym serwisie w Katowicach powiedzieli mi 380zł (pełną obsługę gaźników: mniemam, że chodziło im o wymianę króćców, czyszczenie i synchro gaźników).Czyli mówicie, że nie da rady jakieś tego posklejać np silikonem dirko do gumy (odpornym na wysokie temp)??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 19:21:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Lepiej zainwestować w nowe króćce, albo poszukać używanych w dobrym stanie. Klejenie na długo nie wystarczy i za jakiś czas problem się powtórzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 19:49:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
Właśnie chcę sie upewnić, iż są to na pewno króćce, mam w planach zmianę maszyny na nowy sezon i nie chciałbym inwestowac za bardzo:) jutro spróbuję je pokleić i się okaże co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 16:51:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
a mam jeszcze takie pytanko czy powienien sie też dusić jeśli jest postawiony na stopce centralnej? zapinam jeden krece do 12 tys potem 2 itd, wczoraj doszedłem do 3 i wchodzi bez problemy na wysokie obroty ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 17:24:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
W czasie jazdy silnik pracuje pod obciążeniem i niestety będzie różnica do pracy na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 19:54:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
a da się jednoznacznie sprawdzić czy to króćce czy co innego? przykładałem zapalonego papierosa i nie widać zeby zasyłał powietrze (nawet gazujac), psikałem lakiem do kokpitów i nie widać skoków obrotów. Troszkę pouszczelniałem to silikonem do wysokim temp, ale dalej czuć dławienie, najlepiej byłoby ściagnąc gaźniki i uszczelnić dokładnie wszystkie króćce, lecz moje zdolności manualne nie pozwalają mi na to :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-24 20:12:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Jeżeli króćce mają widoczne pęknięcia na wylot to ich klejenie i samodzielne uszczelnianie różnymi silikonami może tylko poskutkować wciągnięciem jakiegoś syfu do gaźnika podczas jazdy i jego przytkanie. Syf taki może nawet polecieć do silnika.
Jednoznacznie na odległość to ciężko coś wyrokować, ale po twoich opisach stawiałbym na lewe powietrze, czyli to jednak wina tych króćców. Zdejmij gaźniki i powyciągaj króćce z airboxa, żeby je porządnie obejrzeć. Jeżeli stwierdzisz, że to jednak króćce daj mi szybko znać na maila: bigos-77@o2.pl, a być może dam radę znaleźć dla ciebie używane króćce za około 200zł. Za 2 tygodnie przylatuję do Polski to mógłbym je przywieźć i ci je wysłać, żeby było taniej omijając angielską pocztę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-29 01:48:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Sprawdziłem, że oryginalne nowe króćce łączące airbox z gaźnikami kosztują około 14 funtów za sztukę. To jest ich nr katalogowy: 5DM144530000
Dostępne są od ręki i jeżeli zamówisz w salonie Yamahy to powinieneś je dostać w ciągu 2-3 dni i zapłacić za nie nie więcej niż 280 zł za komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-31 00:22:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-26 01:41:34
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FAZER 1999r
Dzięki wielkie, jak dzwoniłem do Yamahy Katowice to powiedzieli 240zł i chyba raczej chodziło im o cenę za sztukę. Oddałem moto do mechanik, na razie zmienia mi filtry (powietrza i paliwa) bo strasznie zasyfione są. W poniedziałek będzie je miał więc będę wiedział więcej to napiszę czy to to czy jednak króćce.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org