Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-08-02 15:36:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Witam.
Tak jak w temacie.
W moim Fazerze 600 po remoncie silnika (obróceniu panewki). Nadal są jakieś "stuczki". Motocykl jezdzi normalnie. Przyspiesza, schodzi z obrotów. Moc ma.
Były robione panewki. Do tego szlif delikatny wału, planowana głowica, szlifowane gniazda zaworowe razem z ustawianiem. Wymienione sprzęgło.

Wrzucam filmik na youtuba, dzisiaj nagrywany. Może coś pomoże.
Czy to może być wina wałków? Czy synchronizacja gaźników? A może fajki,cewki ? (na 3 i 4 cylindrze po zdjęciu fajki ledwo obroty spadają... na 1 i 2 wszystko ok. Ściągam fajkę ze świeci i gaśnie).
A może jest winny moduł? iskrę daje w nieodpowiednim momencie na któryś z cylów?

Mam nadzieję, że pomożecie. Bo już i tak 2 miechy w Warsztacie stał... a nie widzi mi się znów oddawać żeby 2 tygodnie problem diagnozowali. Jak również w ciemno kupować cewki z fajkami czy też robić synchronizację a to ma nie pomóc.

http://www.youtube.com/watch?v=Q-olSf4JWeA

Dziękuję z góry i pozdrawiam Maciek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-02 15:36:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-08-02 18:05:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Poza tym, ze cos dzwoni Ci u gory to tam wydobywa sie dzwek jakby panewka wciaz napierd... :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-02 18:25:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
a to nei odzywa sie tez i rozrzad ? bo tak halasuje jakby lancuch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-02 20:41:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
W moim Fazerze 600 po remoncie silnika (obróceniu panewki). Nadal są jakieś "stuczki". Motocykl jezdzi normalnie. Przyspiesza, schodzi z obrotów. Moc ma.
Były robione panewki. Do tego szlif delikatny wału, planowana głowica, szlifowane gniazda zaworowe razem z ustawianiem. Wymienione sprzęgło.


1. powiedz mi skąd mechanicy wzięli nad wymiarowe panewki??
2. ile głowica została splanowana?? ogólnie max można z niej zebrać 0,05 mm bo później jest kolizja. Czy było zebrane więcej o osadzone głębiej gniazda??

Moja rada:
1. aby sprawdzić panewki wystarczy sprawdzić ciśnienie oleju, chyba że wlali Ci minerala
2. dla mnie gra głowica i to bardzo niezdrowo

Co mechanicy na to?? dla mnie zjebana naprawa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-02 21:15:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Trudno cokolwiek wyrokować na odległość i żaden silnik po takim remoncie już nigdy nie będzie taki sam jak przedtem, ale wydaje mi się, że jeden z cylindrów po prostu nie pracuje i stąd te stuki. Na wysokich obrotach wydaje się ze wszystko jest ok, pomijając stukanie, ale jak odpuścisz ssanie ewidentnie słychać pracę tylko 3 cylindrów. Musisz najpierw wyeliminować ten przypadek i dopiero potem osłuchać pracę silnika.
Przyczyna takiego stanu rzeczy może być lewe powietrze lub zalewanie jednej ze świec, bądź problem na połączeniu cewka-świeca.
Jeżeli przyczyną jest lewe powietrze musisz przejrzeć okolice gaźników, sprawdzić czy któryś z kapturków na wypustach odpowietrzenia na króćcach nie przypadkiem nieszczelny. Sprawdź też króćce łączące airbox z gaźnikami, być może przy montażu gaźników któryś się podwinął, albo jest pęknięty.
Jeżeli któraś ze świec jest zalewana przez paliwo to niestety konieczna jest ingerencja w gaźniki. Trzeba sprawdzić czy pływaki się nie zawieszają, czy zaworki w komorach odcinają paliwo i czy o-ringi na gniazda zaworków nie są już do wymiany i na końcu należy ustawić poziomy paliwa, które nie mogą być za wysokie.
W przypadku problemu z układem zapłonowym najlepiej od razu wymienić przewody zapłonowe porządnie wciskając je w cewki i dokładnie wkręcając w fajki. Fajki też najlepiej wymienić na nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-02 22:35:19 
Dobra rada - rozpocznij rozglądanie się za drugim silnikiem... prędzej czy później będzie Ci potrzebny - po tak fachowej robocie :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-08-03 02:47:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Witam.
Co do łańcuszka rozrządu to podobno był w idealnym stanie (widziałem go przed naprawą), więc mógłbym odrzucić tą radę.

(przepraszam nie znam się, pisząc odrzucić, nie mam za złe ani też nie wymądrzam się, po prostu tak stwierdzili "mechanicy")

Powiem tak. Mechanik mi powiedział:
że prawdopodobnie synchronizacja gaźników z ewentualnym czyszczeniem, ponieważ jest coś takiego jak "spalanie stukowe?"
To że coś nie licząc góry jakby "dzwoni" to podobno sprzęgiełko rozrusznika? bądź dzwon sprzęgła?

Pisząc, że wał był hmm szlifowany, może zbyt "ostro" to napisałem. Podobno tylko brud z panewek został usunięty z niego a wał był nietknięty.
Panewki zostały kupione o jeden rozmiar ściślejsze niż poprzednie (w Yamahe to jakieś tam kolory były). Panewki główne były w idealnym stanie ale również zostały wymionione na takie jakie były.

Co do panewek jeszcze. Również została wymieniona pompa oleju. Poprzednia traciła kompresję jak się nagrzewała. Ta niby działa normalnie (również słowa mechanika) Sprawdzana jakimiś zegarami i kompresję ma. Olej jest 10W40 Motula 5000.

Rozumiem, że jeździć lepiej nie wolno... Wiem, rozglądam się za silnikiek innym. Czy ma prawo teraz np obrócić panewkę? Mam 50km do domu... chciałem nim wrócić. Ale już teraz sam nie wiem... -.-
Jak została zrobiona głowica nie mam pojecia żadnego. Już nie gadam z tamtymi ludźmi.

Jeśli jakiś wałek ma luzy czy również może być taki dźwięk?

Pozdrawiam Maciek :)

Proszę mi jeszcze wytłumaczyć co oznacza że nie pracuje jeden z cylidrów? Hmm tłok się zatrzymał czy jak to jest ? :P (tak wiem zapewne banalne pytanie... ale tyle znam się na mechanice co 10 letnie dziecko :P, jedynie szybko się uczę :P)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 06:33:47 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
To że nie pracuje 1 cylinder znaczy że w nim nie następuje właściwe spalanie.
Gdyby 1 tłok "stanął" zatrzymał by się wał lub rozwaliło by korbowód a ty byś zapewne usłyszał głosów huk i plamę oleju pod silnikiem.
Z dźwięku z filmu wygląda sprawa podobnie do mojego starego fazera.
No ale jak napisał bigos to film inaczej może być słychać na nim i w rzeczywistości.
Proponuje sprowadzić do motocykla mechanika który wstępnie oceni co i jak bo powrót 50km na takim silniku to jest ryzyko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 09:31:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Odpal na zimnym i ręką na kolektory, jak się będą wszystkie 4 rury nagrzewac to motor pracuje na 4 cylindry:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 12:19:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
Odpal na zimnym i ręką na kolektory, jak się będą wszystkie 4 rury nagrzewac to motor pracuje na 4 cylindry:)


Witam. Za chwilkę sprawdzę jak ma się grzanie :)

Proszę mi jeszcze jedną rzecz powiedzieć.
Kable od cewek jak powinny być podłączone ?
Bo mam tak. Od pierwszej cewki na 1 i 4 cylek. Od drugiej cewki na 2 i 3 cylek. Patrząc oczywiście od lewej strony :) Może jest źle ? Bo chyba każda cewka w innym momencie daje iskre tak?

stoodent1 napisał(a):
To że nie pracuje 1 cylinder znaczy że w nim nie następuje właściwe spalanie.
Gdyby 1 tłok "stanął" zatrzymał by się wał lub rozwaliło by korbowód a ty byś zapewne usłyszał głosów huk i plamę oleju pod silnikiem.
Z dźwięku z filmu wygląda sprawa podobnie do mojego starego fazera.
No ale jak napisał bigos to film inaczej może być słychać na nim i w rzeczywistości.
Proponuje sprowadzić do motocykla mechanika który wstępnie oceni co i jak bo powrót 50km na takim silniku to jest ryzyko.


Mówisz, że sprawa wygląda podobnie (oczywiście na filmie się opierając). Co Twojemu Fazerowi w takim razie było? Bo nie widziałem wcześniejszego wpisu :P
Siedze tutaj tydzień jeszcze. Więc mogę kombinować ;) nawet najgłupsze pomysły proszę dawać. Wykręcę też dzisiaj świece. Po sprawdzeniu wcześniej czy lewe powietrze się nei dostaje... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 17:57:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Mogę powiedzieć i ch** :(
Panewki na 95%...
Zaczęło strasznie trzeszczeć jak przed naprawą... spuściłem olej... i co widzę ? Pełny taki "zmetalizowany" oraz na dnie szczątki metalów małych jak od panewek.
Jeśli są jakieś "ścierki" takie złoto/srebrne to od panewek ? kawałki nawet 2mm na 2mm :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 18:58:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
no to wiadomo kto zepsul moto. teraz udaj sie do PAnow i popros grzecznie o naprawieni bledow a jak nie to sie procesuj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 19:37:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Przepraszam, że tak napiszę ale ku*** co za cepy i tyle...
2 miesiące bez motorku... przejechane 140-160km delikatnej na prawdę jazdy... a tutaj znów :( Widać że taki sezon. On wypadku się zaczęło... po kupno gruchota... aż po dzień dzisiejszy :(

Czyli to panewki na bank ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 20:06:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Wygląda na to, że silnik został niepotrzebnie rozebrany i zniszczony, bo inaczej się tego nazwać nie da.
Jako mechanik często swoim klientom powtarzam, że najpierw należy porobić podstawowe regulacje (zawory, gaźniki), powymieniać części eksploatacyjne (świece, filtry, kable zapłonowe) poczyścić instalację elektryczną i układ paliwowy. Jeżeli te podstawowe zabiegi nie pomogą i silnik nadal będzie źle pracował to klient ma dwa wyjście: albo przyzwyczaić się do tego, albo zmienić motocykl na nowszy, albo w dobrym stanie. Wyciąganie silnika, jego rozpoławianie i remont to bardzo kosztowne zabiegi, a po czymś takim silnik już nigdy nie będzie taki jak z fabryki. Druga sprawa, że taką robotę zleciłbym tylko i wyłącznie fachowcowi, który zajmuje się przebudowywaniem i usprawnianiem silników, bo taki człowiek ma o tym większe pojęcie niż mechanik w pierwszym lepszym warsztacie autoryzowanym. Macbuj1990, jeżeli nie zapłaciłeś za tą robotę przynajmniej 2000zł to gwarantuję ci, że robili ją kowale a nie mechanicy.
I jeszcze jedno, taka robota trwa góra tydzień-dwa, a nie miesiące.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 20:25:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Ceny to powiem tak: z samych częsci
200zł szlif wału
200zł planowanie głowicy
30zł x16 szlifowanie gniazd zaworowych + regulacja
500zł panewki
120zł uszczelka jedna pod głowice
140zł bodajże pod cylindry
70zł pod miskę olejową
60zł pompa
150zł tarcze sprzęgła

1950zł samych części... (silnikowych) bo do tego były jeszcze klocki/reperowanie zacisku tylnego/nowy akumulator/łańcuch+zębatki

Lepiej dalej nie wymieniać... :(

Jestem już tym faktem po prostu załamany.

A może kurfa nalać mu mineralnego oleju ? Czy to nie ustanie? Wiem, zapewne powiecie że jestem banalny... ale za małe pieniadze chociaż się go pozbyć... żeby ten "huk" nie rzucał się z miejsca w oczy... niech ktoś inny się martwi i tyle :( I po sezonie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org