Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-08-19 00:24:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-07-19 15:53:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Witam, czasami w moim kilofazerze czuje jak mam zapiety bieg 1, oraz wciśnięte sprzęgło jak motocykl zaczyna poruszać sie do przodu. Podobnie jest podczas gdy zawracam na wciśniętym sprzęgle, motocykl nie traci prędkości... tak jakbym sprzęgło trochę go ciągneło do przodu. Czy ktoś wie czego to może być wina? Czy warto sie tym przejmować?
Od jakiegoś czasu również zauważyłem, że oleju w okienku zaczyna ubywać, z obserwacji znajomych wynika, że przy wysokich obrotach wydobywa sie niebieskawy dym... czy jest to wina uszczelki pod głowicą?
Jeszcze jedna rzecz która mnie ciekawi... jak można sprawdzić temp. silnika, bo kilofazer nie posiada żadnego wskaźnika jedynie diode... a sam mam wrażenie dotykając silnika po jeździe, że bardzo sie nagrzał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ciągnie na sprzęgle
PostNapisane: 2011-08-19 00:24:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-08-19 10:22:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-06-24 12:00:46
Posty: 16
Lokalizacja: Głogów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
na początek spróbuj podciągnąć linke sprzęgła(przy klamce) jak nie pomoze to prawdopodobnie sprzęgło bedzie powoli do wymiany. Są specjalne urządzenia(coś typu termometr elektroniczny) które przykłada sie do głowicy i mniej więcej można sie dowiedzieć jaka jest temperatura. Ale jeśli masz płyn w chłodnicy, sprawny wiatrak(nie wiem czy jest w f 1000) to raczej nic nie poradzisz. a temperatura silnika w ciepłe dni może wynosić około 90 stopni co sprawia wrażenie bicia ciepłem ale jest to jak najbardziej normalna temperatura


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-19 11:56:00 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Ubywanie oleju raczej nie jest wynikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Jeżeli pali Ci na "niebiesko" to może być zużyta gładź w cylindrze i/lub pierścienie zbierające co jest wynikiem częstego pałowania na zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-20 09:53:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Witam, czasami w moim kilofazerze czuje jak mam zapiety bieg 1, oraz wciśnięte sprzęgło jak motocykl zaczyna poruszać sie do przodu. Podobnie jest podczas gdy zawracam na wciśniętym sprzęgle, motocykl nie traci prędkości... tak jakbym sprzęgło trochę go ciągneło do przodu. Czy ktoś wie czego to może być wina? Czy warto sie tym przejmować?


nie wysprzęgla do końca, regulacja się kłania

Cytuj:
d jakiegoś czasu również zauważyłem, że oleju w okienku zaczyna ubywać, z obserwacji znajomych wynika, że przy wysokich obrotach wydobywa sie niebieskawy dym... czy jest to wina uszczelki pod głowicą?


Przy gwałtownym zamknięciu przepustnicy na wysokich obrotach, między denkiem tłoka a komorą spalania wytwarza się na tyle duże podciśnienie że zassysa olej spod tłoka pomimo pierścieni. Dużo motocykli cierpi na ten motyw, dużo oleju dolewasz między wymianami?? Przykapca na zimnym olejem na niebiesko czy tylko przy wysokich obrotach pod obciążeniem??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-21 01:00:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-07-19 15:53:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Cytuj:
temperatura silnika w ciepłe dni może wynosić około 90 stopni co sprawia wrażenie bicia ciepłem ale jest to jak najbardziej normalna temperatura

Czasem cięzko ręką dotknąć... ale dioda na liczniku jeszcze nigdy mi sie nie zapaliła

Cytuj:
nie wysprzęgla do końca, regulacja się kłania

Regulacja linki sprzęgła?

Cytuj:
Przykapca na zimnym olejem na niebiesko czy tylko przy wysokich obrotach pod obciążeniem??

Wysokie obroty (okolice odcinki)

Cytuj:
dużo oleju dolewasz między wymianami??

Jeszcze nie wymieniałem oleju. Początkowo olej w okienku był do granicy max, zrobiłem z 2 tyś i teraz jest na połowie. Swoją drogą czy wymiana oleju przed zimą byłaby czymś zbędynm? Czy olej traci swoje właściwości podczas zimowania (w garażu)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-21 03:01:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Olej po przejechaniu kilku dobrych tysięcy kilometrów zaczyna się spalać z racji zużycia. Co do wymiany oleju przed zimą to zależy jaki masz garaż, jeśli jest ogrzewany to nie ma różnicy kiedy wymienisz, ale jeśli masz w garażu niską temperaturę to w misce będzie skraplać się woda i chcąc nie chcąc na wiosnę trzeba ponownie wymieć olej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org