Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-07 21:48:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-11-16 23:19:24
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Witajcie,
W serwisówce do mojego fzs600 przeczytałem, że:
1. Poziom oleju należy sprawdzić po kilkumintowym rozgrzaniu silnika
2. Łańcuch reguluje się na centralu

W warsztacie, w którym ostatnio stał mój sprzęt upierali się z kolei, że olej na zimnym, łańcuch na bocznej (masa własna moto musi działać).

Jak to w końcu jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-07 21:48:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-07 22:41:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-11-02 23:00:47
Posty: 121
Lokalizacja: KCH / KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yzf 600R
Użyj czasem opcji szukaj!
Naciąg -> viewtopic.php?f=2&t=1051&hilit=naci%C4%85g+%C5%82a%C5%84cucha
Stan oleju -> viewtopic.php?f=21&t=6426&hilit=poziom+oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 01:11:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-11-16 23:19:24
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Użyłem, czytałem oba wątki.

Jeżeli chodzi o olej koledzy nie odnieśli się do nagrzania silnika przez parę min. i stąd pytanie. Zawsze sprawdzałem na zimnym silniku (tj. jak cały olej spłynął do miski). Jeżeli zaś chodzi o łańcuch, moja serwisówka mówi coś innego tj:
Inspect the drive chain when the motorcycle
is on the centerstand. Check the
slack at the position shown in the illustration.
Normal slack is approximately
30 ~ 45 mm. If the slack exceeds
45 mm, adjust.

Tak więc, to raczej pytanie boczna czy central (czyli wahacz bez obciążenia) niż boczna czy na kołach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 10:56:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-03 11:55:43
Posty: 35
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2000r.
Widze ze w serwisówce Hayensa sprawdzałeś, w fabrycznej nic o stopce nie pisze jest tak:
olej:
1. Stand the motorcycle on a level surface.
 Place the motorcycle on a suitable stand.
 Make sure that the motorcycle is upright.
2. Let the engine idle for a few minutes.
Czyli postaw motocykl na płaskim, umiesc motocykl na odpowiednim podłożu, upewnij sie ze jest pionowo, i pozwól silnikowi pracować kilka minut. Czyli ma pracowac, .a o stopce tu nic nie piszą
Łańcuch:
1. Stand the motorcycle on a level surface.
NOTEBoth wheels should be on the ground without
rider on the motorcycle.
Czyli postaw motocykl na płaskim, i podpowiedz: oba kola powinny byc na ziemi bez motocyklisty na motorze.
Tak więc wydaje mi sie ze nie powinno sie tego robic na stopce??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 11:40:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-01 15:46:15
Posty: 66
Lokalizacja: Ustroń/piekary śl
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792407447
Obecne moto: FZS 600 98r
to po co ta centralka? Ja zawsze reguluje na centralce, wydaje mi sie ze wlasnie po to ona jest- zeby ulatwiala obsluge moto a nie dla ozdoby hmmmmm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 11:41:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Poziom oleju powinien być możliwy do sprawdzenia w pojedynkę. W Fazerze jest to możliwe tylko na stopce centralnej. Jak niby będziesz się schylał do "okienka" i równocześnie trzymał motocykl w pionie bez podpórki?

Co do silnika: "idle" to bezczynny, a nie pracujący. Więc w sewisówce napisano "pozwól silnikowi nie pracować kilka minut". Chodzi oczywiście o czas potrzebny do spłynięcia oleju. Nie ma znaczenia, czy olej będzie zimny, czy ciepły. Przecież on nie zmienia objętości pod wpływem temperatury. wygodniej sprawdzić na zimno.

Łańcuch można sprawdzać na kołach albo na stpce. Należy jednak pamiętać, że w obu pozycjach inne będą wymagane luzy. Na stopce koło układa się tak, że luz powinien być większy. Raz mi się zdarzyło na stopce wyregulować łańcuch tak, że potem w czasie jazdy wyły mi łożyska od zębatek. Czym prędzej poluzowałem. Po postawieniu motocykla na kołach - łańcuch lekko się napina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 12:40:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Poziom oleju powinien być możliwy do sprawdzenia w pojedynkę. W Fazerze jest to możliwe tylko na stopce centralnej. Jak niby będziesz się schylał do "okienka" i równocześnie trzymał motocykl w pionie bez podpórki?


W FZS600 prawidłowy poziom oleju zmierzysz na kołach, tylko i wyłącznie. A co do tego spokojnie można to sprawdzić, ja nawet w hayce sprawdzam na kołach a maszyna warzy 250kg, trochę pomyślunku.



Cytuj:
Nie ma znaczenia, czy olej będzie zimny, czy ciepły. Przecież on nie zmienia objętości pod wpływem temperatury. wygodniej sprawdzić na zimno.


Odsyłam do książęk!! Rozszerzalność objętościowa oleju przypada ok 10% na każde 100 stopni więc nie pisz bzdur.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 13:40:12 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
MarcinN napisał(a):
Jak niby będziesz się schylał do "okienka" i równocześnie trzymał motocykl w pionie bez podpórki?

Normalnie :P klęcząc na ziemi i trzymając motocykl w pionie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 14:03:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Mozna tez pozyczyc na chwile lusterko od kobity i zobaczysz nawet nie schodzac z motocykla :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 14:18:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-18 15:43:41
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów,Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
MarcinN napisał(a):
Co do silnika: "idle" to bezczynny, a nie pracujący. Więc w sewisówce napisano "pozwól silnikowi nie pracować kilka minut". Chodzi oczywiście o czas potrzebny do spłynięcia oleju. Nie ma znaczenia, czy olej będzie zimny, czy ciepły. Przecież on nie zmienia objętości pod wpływem temperatury. wygodniej sprawdzić na zimno.



idle to znaczy żeby popracował na biegu jałowym a nie bezczynny - można poczytać słownik najpierw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 15:20:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
A tu mozna sie spierac bo slowo idle moze oznaczac obie rzeczy, przyklad z tlumaczenia:

BEZCZYNNY; BEZROBOTNY; LENIWY; PRÓŻNY; GNUŚNY; CZCZY; BEZPODSTAWNY; DAREMNY; JAŁOWY [TECHN.]

Jak widać zarówno odnosi sie to do wyłączonego silnika jak i pracującego na biegu jałowym. Kwestia reszty zdania w serwisówce :)

Aczkolwiek w tym przypadku odnosi sie to do działania silnika na biegu jałowym.... ale radze czasem kufa doczytac serwisowke do konca aby nie bylo takich bezsensownych dyskusji!

• Start the engine and let it idle for several
minutes to allow it to reach normal operating
temperature.
Caution: Do not run the engine in an
enclosed space such as a garage or
workshop.
• Stop the engine. Leave the motorcycle
undisturbed for a few minutes to allow the oil
level to stabilise.

Jak widać wyżej zalecają aby silnik sie zagrzał do optymalnej temp pracy, pomijam fakt o nie uruchamianiu silnika w pomieszczeniach zamknietych, oraz zatrzymanie silnika i pozostawienie go na kilka minut aby olej spłynął do miski !!

Jak cytujecie serwisówke, powołujecie się na nią to czytajcie do końca !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 16:41:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-11-16 23:19:24
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ok, czyli łańcuch na bocznej stopce powinien mieć ca. 20-30mm.

Jeżeli zaś chodzi o olej w silniku, moja serwisówka mówi tak:

Oil level inspection
1. Place the motorcycle on the centerstand.
Warm up the engine for
several minutes.
NOTE: @
Be sure the motorcycle is positioned
straight up when checking the oil level.
A slight tilt toward the side can result in
false readings.
@
2. With the engine stopped, check
the oil level through the level window
located at the lower part of
the right side crankcase cover.
NOTE: @
Wait a few minutes until the oil level
settles before checking.

Czyli z nagrzaniem silnika by się zgadzało (nb. trochę mnie to dziwi po doświadczeniach samochodowych).

Jeżeli zaś chodzi o pozycję sprzęta w trakcie odczytu to chyba faktycznie najbezpieczniej jak jest na równym na kołach. Central może też byłby ok, pod warunkiem, że coś podłożymy pod przednie koło (wyrównamy przód z tyłem).

Ok, dzięki za podpowiedzi i konfrontację manuali.

Swoją drogą, mój wygląda na oryginał - w tytule ma nakierowanie na fzs600 i fzs600SP (seria: 5DM-28199-E3). W podpisie, YAMAHA CO. LTD Printed in Japan. Dodatkowo jest eko-pozytywnie PRINTED ON RECYCLED PAPER ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-08 23:46:06 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Wojt@s napisał(a):
W FZS600 prawidłowy poziom oleju zmierzysz na kołach, tylko i wyłącznie. A co do tego spokojnie można to sprawdzić, ja nawet w hayce sprawdzam na kołach a maszyna waży 250kg, trochę pomyślunku.


Po pierwsze to trochę głupio zwracać innym uwagę w rodzaju: "trochę pomyślunku" waląc przy tym takie koszmarne błędy.
Po drugie, skąd pomysł, że w FZS "tylko i wyłacznie" olej sprawdza się na kołach? Może jakieś źródło byś podał?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-09 23:48:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
MarcinN jestem moderatorem i będę się dopieprzał, bo niektórym czasem nie chcę się ruszyć dupy do książek. A angielski można nawet w google.pl przetłumaczyć. Na życzenie: FZS600 service manual:

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 10:11:48 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ To mamy problem, bo moja ANGIELSKA papierowa instrukcja obsługi motocykla FZS 600 2002, mówi dokładnie to samo, co zacytował CzaroAro:

"Ustaw motocykl na stopce centralnej."

I wiesz co? Ja jej wierzę. Bo jest to logiczne. Mierzenie oleju trzymając motocykl w ręce i jednocześnie kucając przy nim - jest dość niebezpieczne i obarczone dużym błędem.
Ponadto Twój cytat zawiera dość tajemnicze sformułowanie: "Place the motorcycle on the suitable stand". Dla mnie to nie jest jednoznaczne. "Pasujący stojak"? Centralka też pasuje do tego opisu.

Natomiast może okazać się, że tak naprawdę bez znaczenia jest, czy motocykl stoi na centralce, czy na kołach. Być może błąd pomiaru jest pomijalny i cały nasz spór jest bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org