Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Czy to kwestia synchronizacji gazników?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=8438
Strona 1 z 1

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 09:40:19 ]
Tytuł:  Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Na wstepie dodam iz bike pali swietnie,, chodzi rowno, szybko mozna zrzucic ssanie i chodzi poprawnie.
Wkreca sie elegancko na obroty i trzyma obroty i moc.

To wstepem.
Jedyna rzecz ktora mnie meczy to ....
Nie wiem jak to opisac. Jak wrzucas np. jedynke i ruszasz - bez gazu to motocykle poszarpuje.
Nie chodzi plynnie jak np. na kursowym bike po rozgrzaniu.
Jak dodam troszke gazu to juz jest OK.

Taka sama sytuzacja jest na drugim biegu na wolnych obrotach.

Dlatego jak wolno jade to jezdze na polsprzegle ale jest to wkurzajace :D

Czy to kwestia synchronizacji gaznikow?
Jakie powinny byc wolne obroty w fazerku?
:moto:

Autor:  specjal [ 2011-11-09 09:57:26 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

za luźny łańcuch

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 10:10:37 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

o tym nie pomyslalem :-( :-)
ok, dzis sprawdze.

A tak na marginesie, niby wszystko przeczytalem o napinaniu lacucha etc... ale ...
Czy myslicie iz poczatkujacy zrobi to dobrze?
No bo niby wszystko wiem.

1. Poluzowac sruby
2. odkrecic kontry
3. naciagnac nakretkami
4. dokrecic kontry
5. dokrecic sruby osi
ale.... obawiam sie czy mimo znacznikow uda mi sie ustawic kolo idealnie centrycznie ( w osi )
nie mam takiego doswiadczenia aby w czasie jazdy stwierdzic ze zle zrobilem :-)
No i pytanie, jak mocno dokrecic sruby?

Za godzine wstawie zdjecia lancucha i jego aktualny naciąg.

Autor:  specjal [ 2011-11-09 10:36:40 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

nakrętkami regulacyjnymi po obu stronach musisz wykonać dokładnie taki sam obrót
przy dokręcaniu kontry uważaj żeby się nakrętka regulacyjna nie przekręciła, trzeba
ją trzymać w miejscu drugim kluczem

Nakrętkę na osi przykręcasz z wyczuciem, nie znam momentu jakim się ją dokręca.
Zawsze dokręcam mocno, ale tak żeby się dało w miarę łatwo ją odkręcić.

Ustawienie na znacznikach i sprawdzenie suwmiarką odległości do końca wahacza wystarczy,
żeby koło było w osi z motocyklem.

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 11:24:24 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Fotki łańcucha:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Pomiar robiony bez obciążenia na nóżce bocznej
Co wy na to ?

Autor:  Luterq [ 2011-11-09 11:48:55 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

smithpl napisał(a):
Nie chodzi plynnie jak np. na kursowym bike po rozgrzaniu.
Jak dodam troszke gazu to juz jest OK.


mam bardzo złe wiadomości, masz usterkę która nazywa się rzędowa sześćset-ka na gaźnikach :D
na kursie miałeś prawdopodobnie jednocylindrową YBR na wtrysku...

możesz jeszcze sprawdzić świece, fajki, mieszankę, sprężanie itp. aby wykluczyć usterki lub zamienić się z kimś kto ma identyczne moto i sprawdzić czy TTTM.

Ja swoim kotem niestety, też nie ruszę z samego sprzęgła a jeśli już, będzie to trwało kilkanaście sekund. trzeba podnieść obroty do ok 2 tyś i już.

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 11:55:41 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

a to jak tak ma być to spoko, mi to nie przeszkadza w sumie jakoś mocno. Tak tylko się zastanawiałem bo to mój pierwszy moto i nie wiedziałem czy ma tak być czy nie :-)

a z tym łańcuchem? Naciągać? :moto:

Autor:  Wojt@s [ 2011-11-09 13:00:39 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Cytuj:
mam bardzo złe wiadomości, masz usterkę która nazywa się rzędowa sześćset-ka na gaźnikach


Luterqu kto jak kto, ale Ty tego nie powinieneś pisać. Osoby , które robiły u mnie kota ( serwis gaźników ) mogą napisać, po puszczeniu sprzęgła kot się toczy bez poszarpywań po podwórku , można kręcić kółeczka :mrgreen: Jest to osiągalne, szarpania są spowodowane niedostatecznym podciśnieniem i jego skokami 8)

Autor:  Luterq [ 2011-11-09 13:55:02 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
mam bardzo złe wiadomości, masz usterkę która nazywa się rzędowa sześćset-ka na gaźnikach


Luterqu kto jak kto, ale Ty tego nie powinieneś pisać. Osoby , które robiły u mnie kota ( serwis gaźników ) mogą napisać, po puszczeniu sprzęgła kot się toczy bez poszarpywań po podwórku , można kręcić kółeczka :mrgreen: Jest to osiągalne, szarpania są spowodowane niedostatecznym podciśnieniem i jego skokami 8)


Ja nie mówię, że się nie da. Pragnę tylko zauważyć, ze sportowe rzędowe 600 na jałowych obrotach ma mocy tyle co kot napłakał.

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 14:35:18 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

a podrzuci ktos jak z tym naciągiem?

Autor:  specjal [ 2011-11-09 14:40:57 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Z tego co mi wiadomo to naciąg sprawdza się na centralce.

Autor:  Luterq [ 2011-11-09 16:43:16 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

smithpl napisał(a):
a podrzuci ktos jak z tym naciągiem?


na zdjęciach wygląda na naciągnięty. Ja naciągam gdy dotyka wahacza od dołu.
Jak go obciążysz jeszcze bardziej się napnie, posadź kogoś ciężkiego na siedzeniu pasażera i sprawdź jak masz wątpliwości.

Autor:  grzelo244 [ 2011-11-09 17:09:15 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Ja kotem ruszę bez gazu, puszczam pomału sprzęgło i nawet nie za miauczy :D
"smithpl" co do tych poszarpywań to mogą być trzymające hamulce. U mnie tak było ze musiałem mu dawać więcej gazu bo szarpał przy ruszaniu. Trzymał troche tylni i przedni hebel a w sumie robił się duży opór i takie były skutki tego.

Autor:  smithpl [ 2011-11-09 21:57:58 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

nie to zdecydowanie nie hamulce.
ja bez gazu tez ruszę ale nie jedzie plynnie z rowno pracujacym silnikiem tylko tak szarpiaco.
Tak jakbys mial w samochodzie wrzucony za wysoki bieg na predkosc którą jedziesz :-)

Autor:  Nemmo [ 2011-11-09 22:52:17 ]
Tytuł:  Re: Czy to kwestia synchronizacji gazników?

Przy dobrze zrobionych gaznikach na 1 i 2 biegu kot toczy sie bez gazu bez najmniejszych szarpniec.

Jakie masz ustawione obroty na jałowym?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/