Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=8459
Strona 1 z 1

Autor:  arkadius9 [ 2011-11-13 17:35:56 ]
Tytuł:  zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

witam..jestem wlascicielem FZS 600 98`.. moto pasuje mi pod kazdym wzgledem ale brakuje mi troche momentu obrotowego.zastanawiam sie nad zmiana tylnej zebatki przez co moglbym podniesc nieco moment. zastanawiam sie tylko :
- na ile zebow zmienic?
-co z dlugoscia lancucha?
- jaki to ma wplyw na zywotnosc silnika ,sprzegla,i calego zestawu napedowego.?
-gdzie kupic zebatki do Fzs 600 o wiekszej ilosci zebow??

Prosze Was o rady..z gory dziekuje :moto:

Autor:  arkadius9 [ 2011-11-13 18:53:45 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

dodam tylko ze aktualnie mam 48 zebow z tylu:)

Autor:  zielony [ 2011-11-14 16:08:04 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

http://motocykl.org/viewtopic.php?f=21& ... ka#p111940

cos juz takiego było...albo podobnego;)

Autor:  arkadius9 [ 2011-11-14 21:00:52 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

dzieki za podpowiedz ale czytalem ten watek i nie dokonca odpowiada na moje pytania...:)

Autor:  Rejczel [ 2011-11-15 17:30:43 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

-to zależy o ile chcesz mieć więcej mocy, mógłbyś dodać w jakim stanie masz napęd bo jeśli masz jeszcze dużo naciągu to lepiej zmniejszyć przednią zębatke(jest tańsza) a jeśli masz już bliżej końca naciągu to lepiej zmieniać tylną bo łańcuch wtedy bardziej się naciągnie. Cały ten zabieg nie ma za bardzo wpływu na żywotność silnika sprzęgło i napęd. To Zależy bardziej od twojego stylu jazdy
Masz zamiar wymieniać cały napęd czy tylko jedną zębatke ?

Autor:  Yama [ 2011-12-13 21:00:56 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

Tak na "chłopski rozum" analogicznie jak w rowerze:
Zmniejszysz zębatkę z tyłu-spalanie spadnie bo i obroty silnika będą mniejsze przy tej samej prędkości na trasie, ale moto ciężej się rozpędzić. To tak jak na rowerze z przerzutkami jak na najmniejszą zębatkę z tyłu przełączysz to ciężko ruszyć ale później wałkujesz powoli żeby utrzymać prędkość. V-max większa.
Zwiększysz zębatkę: V-max mniejsz, moto żwawiej startuje, idzie na koło itp, ale szybciej musisz wachlowac biegami, spalanie może być większe w trasie, ale hmmm teoretycznie lżej się rozpędzić więc w mieście ma łatwiej, również napęd podzespoły powinny mniej dostawać w dupe, ale w praktyce jak ktoś chcę więcej mocy na startach to raczej żyłuje maszynę.
Przy zmianie o 1 ząbka różnica może być faktycznie mała, a w głowie przekonanie że się coś zmieniło zatem musi być lepiej :)
Zaznaczam że ja zawsze na orginalnych rozmiarach śmigałem a to co pisze to mi się przypomina z innego forum, zatem mogę się mylić.

Autor:  Robert_312 [ 2011-12-14 10:50:48 ]
Tytuł:  Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego???

Yama świetne porównanie, podpisuję się pod tym w zupełności.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/