Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=8459 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arkadius9 [ 2011-11-13 17:35:56 ] |
Tytuł: | zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
witam..jestem wlascicielem FZS 600 98`.. moto pasuje mi pod kazdym wzgledem ale brakuje mi troche momentu obrotowego.zastanawiam sie nad zmiana tylnej zebatki przez co moglbym podniesc nieco moment. zastanawiam sie tylko : - na ile zebow zmienic? -co z dlugoscia lancucha? - jaki to ma wplyw na zywotnosc silnika ,sprzegla,i calego zestawu napedowego.? -gdzie kupic zebatki do Fzs 600 o wiekszej ilosci zebow?? Prosze Was o rady..z gory dziekuje :moto: |
Autor: | arkadius9 [ 2011-11-13 18:53:45 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
dodam tylko ze aktualnie mam 48 zebow z tylu:) |
Autor: | zielony [ 2011-11-14 16:08:04 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
http://motocykl.org/viewtopic.php?f=21& ... ka#p111940 cos juz takiego było...albo podobnego;) |
Autor: | arkadius9 [ 2011-11-14 21:00:52 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
dzieki za podpowiedz ale czytalem ten watek i nie dokonca odpowiada na moje pytania...:) |
Autor: | Rejczel [ 2011-11-15 17:30:43 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
-to zależy o ile chcesz mieć więcej mocy, mógłbyś dodać w jakim stanie masz napęd bo jeśli masz jeszcze dużo naciągu to lepiej zmniejszyć przednią zębatke(jest tańsza) a jeśli masz już bliżej końca naciągu to lepiej zmieniać tylną bo łańcuch wtedy bardziej się naciągnie. Cały ten zabieg nie ma za bardzo wpływu na żywotność silnika sprzęgło i napęd. To Zależy bardziej od twojego stylu jazdy Masz zamiar wymieniać cały napęd czy tylko jedną zębatke ? |
Autor: | Yama [ 2011-12-13 21:00:56 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
Tak na "chłopski rozum" analogicznie jak w rowerze: Zmniejszysz zębatkę z tyłu-spalanie spadnie bo i obroty silnika będą mniejsze przy tej samej prędkości na trasie, ale moto ciężej się rozpędzić. To tak jak na rowerze z przerzutkami jak na najmniejszą zębatkę z tyłu przełączysz to ciężko ruszyć ale później wałkujesz powoli żeby utrzymać prędkość. V-max większa. Zwiększysz zębatkę: V-max mniejsz, moto żwawiej startuje, idzie na koło itp, ale szybciej musisz wachlowac biegami, spalanie może być większe w trasie, ale hmmm teoretycznie lżej się rozpędzić więc w mieście ma łatwiej, również napęd podzespoły powinny mniej dostawać w dupe, ale w praktyce jak ktoś chcę więcej mocy na startach to raczej żyłuje maszynę. Przy zmianie o 1 ząbka różnica może być faktycznie mała, a w głowie przekonanie że się coś zmieniło zatem musi być lepiej :) Zaznaczam że ja zawsze na orginalnych rozmiarach śmigałem a to co pisze to mi się przypomina z innego forum, zatem mogę się mylić. |
Autor: | Robert_312 [ 2011-12-14 10:50:48 ] |
Tytuł: | Re: zmiana tylnej zebatki=zwiekszenie momentu obrotowego??? |
Yama świetne porównanie, podpisuję się pod tym w zupełności. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |