Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-25 12:17:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
Witam.

Mam pewien problem z moim Fazerem 600 z 2000 roku - mianowicie, poprzedni (lub jeszcze "poprzedniejszy" :)) właściciel urwał szpilkę przy kolektorze wydechowym - obecnie patrząc z perspektywy kierowcy drugi gar od lewej ma kolektor przytrzymywany jedynie jedną szpilką. Szpilki tej wystaje ok. 1cm, więc "jest jeszcze za co chwycić". Pytanie jak się do tego przygotować, by nie urwać również tego wystającego centymetra.
Dodam, że muszę odkręcić też nakrętki ze wszystkich szpilek, ponieważ muszę całkowicie zdjąc kolektory (akcesoryjne) by zmienić filtr oleju.

Macie może jakieś rady?
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 12:17:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-25 13:11:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
czeka mnie odkręcanie kolektorów i pouczono mnie by spryskać je przed odkręcaniem jakimś specyfikiem, odczekać, spsikać jeszcze raz i odkręcać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 13:20:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
gonet9 napisał(a):
Witam.

Mam pewien problem z moim Fazerem 600 z 2000 roku - mianowicie, poprzedni (lub jeszcze "poprzedniejszy" :)) właściciel urwał szpilkę przy kolektorze wydechowym - obecnie patrząc z perspektywy kierowcy drugi gar od lewej ma kolektor przytrzymywany jedynie jedną szpilką. Szpilki tej wystaje ok. 1cm, więc "jest jeszcze za co chwycić". Pytanie jak się do tego przygotować, by nie urwać również tego wystającego centymetra.
Dodam, że muszę odkręcić też nakrętki ze wszystkich szpilek, ponieważ muszę całkowicie zdjąc kolektory (akcesoryjne) by zmienić filtr oleju.

Macie może jakieś rady?


Powiem Ci co ja bym zrobił, ale ja to metoda chałupnicza i mam takie możliwości :) Spróbowałbym delikatnie dospawać na koniec szpilki nakrętkę i próbować wykręcić. Oczywiście wcześniej jakimś odrdzewiaczem spryskać.
Pewnie ktoś wymyśli coś lepszego, bo ja to czasem idę po najmniejszej linii oporu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 13:27:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
Przyspawać też miałbym możliwość, ale sądzę, żę nie jest to konieczne - mam za co chwycić. Etap „jakimś odrdzewiaczem spryskać” jest bardziej kluczowy, moim zdaniem. Lepiej to też robić na gorącym silniku, czy na zimnym? Słyszałem coś o podgrzewaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 13:34:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
A moim zdaniem kwestia dospawania nakrętki jest bardzo dobrym pomysłem,myślę, że też bym tak uczynił. Spryskanie, nawet wielokrotne jak najbardziej. Po spryskaniu odczekanie, aż się wedrze WD tam gdzie trzeba :)
Jeśli nie wykręcisz to będzie trzeba pewnie wiercić, troszkę więcej zabawy i trudniejsze do wykonania. Miejmy nadzieję, że to tylko jedna śruba się zbulwersowała a reszta nie będzie się upierać :)
Podgrzewanie tudzież schładzanie zmienia właściwości metalu, ale najpierw spróbowałbym właśnie na takie sposoby jakie podaliśmy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 14:10:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
A jakies bardzo delikatne pukanie w te szpilki i nakrętki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 14:35:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Nie musi być nawet aż takie delikatne - byle by nic nie zniszczyć, pukanie dobry pomysł, chodzi o to by naruszyć śrubeczki gdyż z pewnością są zapieczone :) Zatem masz już kilka sposobów,nic tylko działać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 14:37:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
gonet9 napisał(a):
ponieważ muszę całkowicie zdjąc kolektory (akcesoryjne) by zmienić filtr oleju.


eee a po co ściągać kolektory do wymiany filtra oleju?...

gonet9 napisał(a):
A jakies bardzo delikatne pukanie w te szpilki i nakrętki?


delikatnie puknąć młoteczkiem możesz, ale tak żeby jedynie "wyzwolić" gwint.
Co do psikania - WD 40 jest ok. Jeśli masz możliwość kup jakiegoś bardziej agresywnego penetratora, coś w stylu Rost offa WURTHA, albo Pure solve.

gonet9 napisał(a):
Lepiej to też robić na gorącym silniku, czy na zimnym? Słyszałem coś o podgrzewaniu.


Wydaje mi się, że lepiej na zimnym kombinować. Jak nie pójdzie to wtedy podgrzej go lekko :)
Czasem jak mam jakąś "kozak" śrubę to ją puknę, śmignę palnikiem i udaje się.

A jak to wszystko weźmie w łeb... to trzeba wiercić, spawać.
W sumie jak mówisz, że wystaje 1 cm, to zrób tak jak zybyzy pisze. Ewentualnie możesz jakiś stary klucz poświęcić i od razu dziada przyspawać do tego kawałka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 15:04:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
Brodzins napisał(a):
gonet9 napisał(a):
ponieważ muszę całkowicie zdjąc kolektory (akcesoryjne) by zmienić filtr oleju.


eee a po co ściągać kolektory do wymiany filtra oleju?...

Pisałem, że akcesoryjne kolektory i po prostu się nie da. Filtr nie wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 16:06:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Sorki, nie zajarzyłem. Daj znać jak sobie poradziłeś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 17:05:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Zgadzam się w pełni z Szymkiem Rób jak pisze :D !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 17:57:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-07 23:09:51
Posty: 2
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV650N
zybyzy napisał(a):
Powiem Ci co ja bym zrobił, ale ja to metoda chałupnicza i mam takie możliwości :) Spróbowałbym delikatnie dospawać na koniec szpilki nakrętkę i próbować wykręcić. Oczywiście wcześniej jakimś odrdzewiaczem spryskać.
Pewnie ktoś wymyśli coś lepszego, bo ja to czasem idę po najmniejszej linii oporu :)


Polecam tą metodę. Sam ją stosowałem w zeszłym roku. Jak już przyspawasz, to kluczyk oczkowy lub nasadowy i delikatnie małym młoteczkiem uderzając zrobić mały "udar". Podgrzanie podczas dospawania nakrętki powinno pomóc w wykręceniu śruby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 18:25:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-23 16:15:32
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kociomber 600R
najlepiej na szpilke nałożyć nakrętkę i ją przyspawać do szpilki, tylko trzeba dobrze stopić szpile z nakrętką żeby podczas odkręcania nie zerwał się spaw. i tak jak powiedział golkow że się podgrzeje a potem elegancko odkręcimy kluczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-25 20:31:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
dwie nakrętki zkontrować ta pierwsza i odkręcać - może się udać bez spawania.

Edit: a jednak to nie przyniesie skutku bo to tylko 1cm:/ nie zauważyłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 11:47:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
sposobów full, jak dla mnie wszystkie oki, daj znak jak wyszły zmagania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org