Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-28 21:26:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-28 18:13:51
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 513920957
Obecne moto: FZ6 n 2004rok
Kolejny problem to moje zmęczone lagi , wiem wiem już coś tam pisaliście ale jednak nie uzyskałem odpowiedzi no moje pytania .Opisy wymiany uszczelniaczy porobiliście do thundercat-a , który podajże ma regulację , a moje lagi ich nie mają . Za wymianę krzyczą sobie 200- 250 zł , części to około 100 zł ( olej + uszczelniacze).Niby nie wiele ale jednak miałbym większą satysfakcję gdybym zrobił to sam i tu pojawiają się pytania :

1: potrzebne są jakieś specjalne klucze ? bo wyczytałem , że niby aby odkrecić dolną śrubę to jest potrzebny ...

2: mile widziana instrukcja jak to uczynić .

3: Jaki olej , jestem dosyć potężny wiec podobno lepszy w moim przypadku jest 15 W

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 21:26:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-28 21:55:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Ad.1) Najlepszy jest klucz pneumatyczny, nie ma kłopotu chociaż zdarza się, że zwykłym imbusem też uda Ci się odkręcić :) Ale raczej bym nie ryzykował
Ad.2) Stawiasz moto na klocek, ściagasz zaciski, błotnik koło, wyciągasz lagi na stół i zaczyna się zabawa :) Odkręcasz śruby u góry - chyba 17 o ile dobrze pamiętam, wylewasz olej pompując lagę powinno wszystko wylecieć. Ściągasz uszczelki kurzowe, wyciągasz delikatnie drucik (zabezpieczenie) z uszczelniacza olejowego. Potem odkręcasz tą dolną śrubę i o ile Ci się uda - szarpiesz energicznie za lagę w pionie, żeby wylazła razem z uszczelniaczami z goleni.
Na YT jest pełno filmików jak się to robi krok po kroku.
Ad.3) Olej albo 10w albo 15w


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 22:14:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-28 18:13:51
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 513920957
Obecne moto: FZ6 n 2004rok
Dzięki wielkie , no to zamawiam części i zabieram się za wymiane :D Mógłby ktoś podesłać link do filmiku , mam problem ze znalezieniem :(
Jaka ilość oleju powinna wejść do lag ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 23:14:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Tak jak powiedział kolega wyżej, rób śmiało samemu, ale jesli chodzi o dolną śrubę to podjedz do jakiegos warsztatu byle jakiego i popros o odkręcenie śrubek pneumatem, nie bedą robic problemów, bo mozesz czasami sie zdenerwowac jak Ci sie bedzie cały srodek kręcił : )

Oczywiscie zanim zaczniesz szarpac lagą zeby wylazł uszczelniacz olejowy, odkręc sobie górną nakrętkę (pokrywke) i wysuń sobie cały srodek na stół i pózniej włóz w odwrotnej kolejnosci zeby było wszystko ok. Pozdro i powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 18:38:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-21 10:16:27
Posty: 52
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6
Tu masz filmk http://www.youtube.com/watch?v=NtQ6llIpKiI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 21:59:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-28 18:13:51
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 513920957
Obecne moto: FZ6 n 2004rok
Dzięki , udało mi się też do niego dokopać :D Teraz nie rozbieram bo w weekend ma być ładna pogoda wiec jeszcze troszke polatam , wyciek mocny nie jest :D a w przyszłym tygodniu się z nimi pobawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 23:10:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-01 23:16:09
Posty: 58
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Na spodzie lagi masz mniej więcej coś takiego (bodajże kwadrat ok 20x20):

[ img ]

Wystarczy to zablokować jakimś długim, zagiętym na końcu prętem i jest cud, miód i orzeszki. Uszczelniacze wymieniłbym od razu, a nie czekał ;) To bardzo szybko idzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 14:33:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Gdzie znajduje sie ten kwadrat, który pokazałes ? Bo rozbieralem lagi w fzs i fz6 i nie widziałem czegos takiego. Tylko od spodu odkrecałem pneumatem imbusową srube nie pamietam jaki imbus 6 albo 8, olej wypompowalem potem gorna nakrętka i wszystko wyjezdzalo ze srodka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 16:00:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-01 23:16:09
Posty: 58
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Na dnie lagi, w środku. Jak nie odkręcasz dolnej śruby imbusowej pneumatem to właśnie ta część powoduje trudności w odkręceniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-05 23:42:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-28 18:13:51
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 513920957
Obecne moto: FZ6 n 2004rok
Dobry wieczór Panie i Panowie. A wiec lagi już naprawione , uszczelniacze wymienione , olej nowiótki zalany :D Oczywiście podczas rozbiórki okazało się , że nasi już tam byli i ktoś chciał zaoszczędzić na simeringach i zakupił zwykłe , olejowe , obrotowe a nie ciśnieniowe .Zajechałem to Yamahy i od ręki dostałem odpowiednie. Robota faktycznie prosta nic skomplikowanego ale filmik się przydał :D Można zamknąć temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org