Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Cieknące lagi fz6 2004 rok https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=9304 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szuwar [ 2012-02-28 21:26:34 ] |
Tytuł: | Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Kolejny problem to moje zmęczone lagi , wiem wiem już coś tam pisaliście ale jednak nie uzyskałem odpowiedzi no moje pytania .Opisy wymiany uszczelniaczy porobiliście do thundercat-a , który podajże ma regulację , a moje lagi ich nie mają . Za wymianę krzyczą sobie 200- 250 zł , części to około 100 zł ( olej + uszczelniacze).Niby nie wiele ale jednak miałbym większą satysfakcję gdybym zrobił to sam i tu pojawiają się pytania : 1: potrzebne są jakieś specjalne klucze ? bo wyczytałem , że niby aby odkrecić dolną śrubę to jest potrzebny ... 2: mile widziana instrukcja jak to uczynić . 3: Jaki olej , jestem dosyć potężny wiec podobno lepszy w moim przypadku jest 15 W Z góry dziękuję za odpowiedzi :) |
Autor: | rhazz [ 2012-02-28 21:55:15 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Ad.1) Najlepszy jest klucz pneumatyczny, nie ma kłopotu chociaż zdarza się, że zwykłym imbusem też uda Ci się odkręcić :) Ale raczej bym nie ryzykował Ad.2) Stawiasz moto na klocek, ściagasz zaciski, błotnik koło, wyciągasz lagi na stół i zaczyna się zabawa :) Odkręcasz śruby u góry - chyba 17 o ile dobrze pamiętam, wylewasz olej pompując lagę powinno wszystko wylecieć. Ściągasz uszczelki kurzowe, wyciągasz delikatnie drucik (zabezpieczenie) z uszczelniacza olejowego. Potem odkręcasz tą dolną śrubę i o ile Ci się uda - szarpiesz energicznie za lagę w pionie, żeby wylazła razem z uszczelniaczami z goleni. Na YT jest pełno filmików jak się to robi krok po kroku. Ad.3) Olej albo 10w albo 15w |
Autor: | szuwar [ 2012-02-28 22:14:00 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Dzięki wielkie , no to zamawiam części i zabieram się za wymiane :D Mógłby ktoś podesłać link do filmiku , mam problem ze znalezieniem :( Jaka ilość oleju powinna wejść do lag ? |
Autor: | Zdzichu124 [ 2012-02-28 23:14:00 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Tak jak powiedział kolega wyżej, rób śmiało samemu, ale jesli chodzi o dolną śrubę to podjedz do jakiegos warsztatu byle jakiego i popros o odkręcenie śrubek pneumatem, nie bedą robic problemów, bo mozesz czasami sie zdenerwowac jak Ci sie bedzie cały srodek kręcił : ) Oczywiscie zanim zaczniesz szarpac lagą zeby wylazł uszczelniacz olejowy, odkręc sobie górną nakrętkę (pokrywke) i wysuń sobie cały srodek na stół i pózniej włóz w odwrotnej kolejnosci zeby było wszystko ok. Pozdro i powodzenia |
Autor: | kowal [ 2012-02-29 18:38:20 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Tu masz filmk http://www.youtube.com/watch?v=NtQ6llIpKiI |
Autor: | szuwar [ 2012-02-29 21:59:24 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Dzięki , udało mi się też do niego dokopać :D Teraz nie rozbieram bo w weekend ma być ładna pogoda wiec jeszcze troszke polatam , wyciek mocny nie jest :D a w przyszłym tygodniu się z nimi pobawie. |
Autor: | loro [ 2012-02-29 23:10:59 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Na spodzie lagi masz mniej więcej coś takiego (bodajże kwadrat ok 20x20): [ img ] Wystarczy to zablokować jakimś długim, zagiętym na końcu prętem i jest cud, miód i orzeszki. Uszczelniacze wymieniłbym od razu, a nie czekał ;) To bardzo szybko idzie :) |
Autor: | Zdzichu124 [ 2012-03-01 14:33:28 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Gdzie znajduje sie ten kwadrat, który pokazałes ? Bo rozbieralem lagi w fzs i fz6 i nie widziałem czegos takiego. Tylko od spodu odkrecałem pneumatem imbusową srube nie pamietam jaki imbus 6 albo 8, olej wypompowalem potem gorna nakrętka i wszystko wyjezdzalo ze srodka |
Autor: | loro [ 2012-03-01 16:00:52 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Na dnie lagi, w środku. Jak nie odkręcasz dolnej śruby imbusowej pneumatem to właśnie ta część powoduje trudności w odkręceniu ;) |
Autor: | szuwar [ 2012-03-05 23:42:14 ] |
Tytuł: | Re: Cieknące lagi fz6 2004 rok |
Dobry wieczór Panie i Panowie. A wiec lagi już naprawione , uszczelniacze wymienione , olej nowiótki zalany :D Oczywiście podczas rozbiórki okazało się , że nasi już tam byli i ktoś chciał zaoszczędzić na simeringach i zakupił zwykłe , olejowe , obrotowe a nie ciśnieniowe .Zajechałem to Yamahy i od ręki dostałem odpowiednie. Robota faktycznie prosta nic skomplikowanego ale filmik się przydał :D Można zamknąć temat. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |