Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
pompa paliwa https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=9367 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kr1985 [ 2012-03-04 19:43:07 ] |
Tytuł: | pompa paliwa |
Witam JEstem nowy więc w razie problemów prosze o wyrozumiałość. Mam yamahe Fazer z 99 roku i chyba zepsułą mi sie w niej pompa paliwa chyba ponieważ od jakiegos czasu przy właczaniu zapłonu dziwnie cykała i strzelała dziś chciałęm go odpalić i w ogole już jej nie słysze jak pracuje po przekreceniu zapłonu slychać pstryk od przekażnika i nic wiecej stąd wnioskuje ze pompa nie działa teraz szukalem pompy na allegro ale nie ma nic są tylko zesgtawy naprawcze czy onje sa w ogoel czegos warte? a moze ma ktos pompe paliwa a i takie pytanie moze głupie ale wole zapytac pompa paliwa jest w zbiorniku paliwa tak? |
Autor: | marcys998 [ 2012-03-04 20:44:15 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
cykanie pompy paliwa w fzs to normalna sprawa, cyka dopóki się nie napełni układ paliwem, jak pali i działa to czym się martwić :wink: pompa w fzs nie jest zatopiona w zbiorniku, znajduje się pod bakiem |
Autor: | kr1985 [ 2012-03-04 21:01:29 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
no włąsnie dziś był probelm z odpaleniem bo krecil tak jakby nie miał paliwa. no ale własnie przestałą już cykać tylko slychac jak przekażnik sie załącza pod bakiem tzn gdzie? masz moze jakas fote albo jakos opiszesz to dokłądniej? |
Autor: | Yaco [ 2012-03-04 21:11:13 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
Jak podniesiesz zbiornik to zobacz skąd wychodzi przewód paliwowy, który jest podłączony do zbiornika. Pompa jest przykręcona do tej listwy pod zbiornikiem. Zdjęcia nie mam, ale doprowadzi Cię do niej przewód paliwowy :wink: Paliwo jest, odkręcone? Jak przekręcasz kluczyk to masz włączony zapłon(włącznik przy prawej manetce)? Bo ja w kocie mam tak,że jak przekręcę kluczyk i dopiero po dłuższej chwili włączę zapłon, to pompa nie pompuje, muszę jeszcze raz kluczyk przekręcić :wink: |
Autor: | marcys998 [ 2012-03-04 21:13:49 ] | ||
Tytuł: | Re: pompa paliwa | ||
pod bakiem czyli tu: aa i radze odwiedzić viewforum.php?f=13
|
Autor: | kr1985 [ 2012-03-04 22:24:38 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
tzn tak ja przekręcam kluczyk i dopiero wtedy przełączam starter ten czerwony i cisza nic nie słychac |
Autor: | Yaco [ 2012-03-04 22:29:33 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
A coś ostatnio było w moto robione, czy samo nagle tak się zrobiło? |
Autor: | kr1985 [ 2012-03-05 07:07:54 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
samo z siebie |
Autor: | Nemmo [ 2012-03-05 08:57:05 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
Jeśli paliwo w komorach jest to pompa nie bedzie tykac. Ogolnie terkota po dluzszym postoju dopiero. Druga sprawa, że przy pelnym zbiorniku wystarczy grawitacyjny opad aby moto zapalilo. Moze cos innego? zalane świece? |
Autor: | taz1612 [ 2012-03-05 13:25:32 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
ja mialem to samo tylko wczesniej mi od czasu do czasu przerywała no i nagle stanęła w moim przypadku wystarczyło tylko przeczyszczenie jej którego każdy mi odradzał i mówił że to chwilowe rozwiązanie problemu na szczęście przelatałem już z 4k km więc mam nadzieje że nie padnie mi w najmniej oczekiwanym momencie |
Autor: | Bigos [ 2012-03-05 15:28:40 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
Pompa paliwa montowana w FZS600 to standardowa pompa Mitsubishi montowana w wielu japończykach. Jest to stykowa membranówka, która po dłuższym czasie ulega awarii, bądź zaczyna niedomagać. W tym przypadku sądzę, że po prostu styki już się wypaliły i na krótką metę możesz je po prostu przeczyścić papierkiem ściernym i będzie działać. Można też od razu zakupić zestaw naprawczy do tej pompy dostępny bodajże w Larrsonie. Opis naprawy takiej pompy znajdziesz na moim blogu: http://www.hellontwowheels.blox.pl http://hellontwowheels.blox.pl/2008/05/ ... aliwa.html |
Autor: | motorcyclemaniac [ 2012-03-05 17:07:20 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
Przyczyny zawsze szukaj najpierw w rzeczach najbardziej banalnych, dopiero potem myśl o wymianie pompy. Na Twoim miejscu sprawdził bym najpierw wszystkie bezpieczniki. W FZR 600 miałem podobny problem - po załączeniu pompy było słychać tylko pstryknięcie z pompa nie zaciągała paliwa. Okazało się, że bezpiecznik (chyba 10A) z tego co pamiętam się spalił. Wymiana zajęła 3 min a problem ustąpił. |
Autor: | Bigos [ 2012-03-05 18:17:41 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
Jeżeli pompa byłaby podłączona za pośrednictwem bezpiecznika to nie byłoby słychać żadnego pstryknięcia przekaźnika po jego spaleniu. Pompa zawsze załącza się na 15 sekund po włączeniu zapłonu. Jeżeli komory pływakowe gaźników są pełne to jej nie słychać, a jeśli brakuje w niech paliwa to słychać charakterystyczne terkotanie. Jeśli pompa nie pompuje, a poza nią wszystko działa to po prostu padły styki, które znajdują się pod plastikową kopułką. Może zajść również taka opcja, ze pompa będzie działać, styki będą sprawne, ale nie będzie ona pompować dostatecznej ilości paliwa, ale wtedy wskazywałoby to już na całkowite zużycie membrany i tego raczej naprawić się nie da. Można zużytą pompę wymienić na nową, ale tak kosztuje około 500zł. Zakup używanej to niestety loteria, nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest ta zakupiona. Mogę polecić akcesoryjną pompę amerykańskiej firmy Facet: http://www.facet-purolator.com/cube-fuel-pumps.php W grudniu zamontowałem taką pompę do mojej FJ1200, sprawdziłem że działa i pozostało ja sprawdzić podczas jazdy, ale to na początku kwietnia. Wszelkie wrażenia oczywiście opisze dokładnie na moim blogu. Pompa Facet Cube jest stosowana w samochodach wyścigowych z zasilaniem gaźnikowym, pompuje dwa razy więcej paliwa niż membranowa pompa Mitsubishi w tym samym czasie i nie ma w środku żadnych gumowych elementów, które ulegną zużyciu. Pompę taką zakupiłem na ebay za równowartość około 120 zł, więc cena jak najbardziej atrakcyjna w stosunku do oryginału. |
Autor: | kr1985 [ 2012-03-23 21:04:29 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
a mam pytanie co zmieni a jak tak to na dobre czy na złe tzn jakie są plusy i minusy całkowitego wybebeszenia oryginalnego tłumika z fazera? chodzi mi o odcięcie końcówki wyciagniecie jakoś środka o ile się da a potam zaspawanie tłumika. |
Autor: | kr1985 [ 2012-03-23 21:54:27 ] |
Tytuł: | Re: pompa paliwa |
a mam pytanie co zmieni a jak tak to na dobre czy na złe tzn jakie są plusy i minusy całkowitego wybebeszenia oryginalnego tłumika z fazera? chodzi mi o odcięcie końcówki wyciagniecie jakoś środka o ile się da a potam zaspawanie tłumika. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |