Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-30 17:23:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
Czy ktoś z Was może miał podobny problem z fazerem FZS 1000 z 2003r:
Przekręcam kluczyk stacyjki, przełączam przycisk rozrusznika, uruchamia się pompka paliwa i razem z nią słyszę oprócz "cykcykcykcyk" dziwne "piiiiip" - jak nienasmarowany zawias w szafie, ale nie za głośny. Różnie to bywa - na zimno na ciepło. Przy gaszeniu motocykla tak samo - w momencie przełączenia w poz. off startu - "piiiiiiip". Dodatkowo czasem przy zrzucania biegu z góry na dół takie samo "piiiiip". Mechanik nie słyszy lub mówi, żeby się nie przejmować, a mnie właśnie to denerwuje, bo motocykl ma chodzic jak zegarek, nie zależnie od daty produkcji. Przyśpieszenie eleganckie, v-max da napewno radę, acz kolwiek nie próbowałem, ze względu na nasze drogi, z 5 przyśpiesza gładko stąd wnioskuję, że da rade :D . Zastanawiam się nad prawidłową praca pompki paliwa, pompy oleju - czy cos, ktos moze pomoc. Dodam, ze pierwotnie za winowajce uznalem alarm, ktory jak sie okazalo lata świetności mial za soba, wycialem wiec i dalej slychac przekaznik i to piiiip, jakbys przejechal widelcem po talerzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-30 17:23:53 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-30 20:51:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
EXUP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-30 23:27:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
Dzieki, przestudiowalem filmik z yt i biore sie za serwisowke, bo wyglada na to, ze tu sie piski schowaly. Dam znac jak rozbiore, przesmaruje i zloze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-30 23:59:11 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Co prawda nie mam u siebie podobnych objawów ale od kiedy kupiłem motocykl nie regulowałem EXUPa w FZS 1000, jak to się robi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-31 07:49:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
z innego forum:
Na początku jest opis miejsca gdzie jest zawór i jak zdjąć pokrywkę. Domyślam się, że to wiesz...i kawałeczek dalej faktycznie piszą o 1,5 mm luzu. Ma być to luz bez nacisku, czy ciśnienia - słowo pressure rozumiem tutaj dwojako.

Dalej jest mowa o położeniu "widelca rolki" czyli tych dwóch widełek, które mają się pokrywać z dziurą - prawdopodobnie wiesz o czym mowa. Teraz jest o zapłonie. Jeśli widełki (ich wewnętrzna część) nie pokrywają się z dziurą, trzeba zapłon włączyć, a następnie wyłączyć. Na mój rozum nastąpi jakieś automatyczne ustawienie tej "rolki"...czyli tego całego ustrojstwa, które poruszane jest linkami. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu widełki powinny znaleźć się równo z dziurą - tak pisze facet.

Jeśli widełki nie pokrywają się z dziurą, należy poluzować linki i ręcznie ustawić "rolkę" tak, by wnętrze widełek znalazło się równo z dziurą. Należy powtórzyć procedurę z zapłonem WŁĄCZYĆ - WYŁĄCZYĆ, żeby sprawdzić, czy silniczek - servo jest dobrze wyzerowany. Jeśli jest wyzerowany (chodzi o pozycję) można następnie ustalić napięcie linek, by było te 1,5mm.

Żeby ustawić linki, trzeba "rolkę" unieruchomić wkładając coś we wcześniej wspomnianą dziurę. Autor strony proponuje klucz imbusowy 4mm (na zdjęciu trzecim od góry).

Po drugiej stronie motocykla pod bakiem, nad gaźnikami znajdują się dwa kable (linki) zaworu z regulacyjnymi "nakrętkami". Należy poluzować nakrętki i następnie naciągnąć linki tulejkami regulacyjnymi tak, by w ogóle nie miały luzu. Na zdjęciu poniżej pokazane są tulejki regulacyjne i te kontrujące nakrętki. Kręcać zgodnie ze wskazówkami zegara (pokazuje się więcej gwintu) zacieśniami linki, przeciwnie - luzujemy. Należy naprężyć linki aż do stanu "bezluzowego", a następnie obydwie linki poluzować o pół obrotu.

http://www.cartestso...tingnuts2tn.jpg

Facet pisze, że w jego motocyklu tulejka ze srebrnym gwintem odpowiadała górnej lince, a z czarnym dolnej - patrząc na "rolkę" przy zaworze EXUP. Moment odpowiedniego naprężenia linek jest dobrze wyczuwalny. Pomiędzy stanem mocnego naprężenia linek a niemożliwością dalszego przekręcenia tulejek regulacyjnych występuje bardzo mała różnica, dlatego (wg. faceta) jest to łatwo wyczuć. Poluzowanie o pół obrotu (wcześniej wspomniane) powinno dać wymagane 1,5mm luzu na linkach przy zaworze. Dla pewności luz należy sprawdzić. Jeśli jest ok, należy zablokować regulacyjne tulejki, tulejkami kontrującymi.

Następnie należy z powrotem założyć pokrywkę zaworu i dokręcić trzy śruby momentem 10Nm...lub jak autor strony do lekkiego oporu, na oko.

Przy odpalaniu motocykla kod "7000 obrotów" oznaczający kłopot z zaworem EXUP nie powinien się pojawić, a jeśli jednak będzie oznacza to najprawdopodobniej, że linki naciągnięte są zbyt mocno i silnik-servo nie daje rady ruszyć zaworu. Pomimo błędu można jeździć, gdyż elektronika odetnie zasilanie silniczka, co zapobiegnie jego spaleniu. Po poluzowaniu linek kod "7000 obrotów" nie powinien się już pojawiać.


Na dole strony jest jeszcze opis jak to zrobić z rozłożeniem zaworu na części składowe, ale chodziło zdaje się o samą regulację? Autor drugiej części oprócz regulacji zaleca również nasmarowanie elementów EXUPa ze względu na ciężkie warunki, w jakich pracuje zawór. Mam nadzieję, że moje "tłumaczenie" będzie pomocne. Powodzenia


U mnie nie ma osłony na kolektorze. Może ma ktos na sprzedaż, bo nie mogę znaleźć....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-31 07:55:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-03-30 12:31:05
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków/Kobiernice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR 954
pełen opis w en:
http://www.cartestsoftware.com/fz1/exup ... tment.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-31 13:45:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wiem o co chodzi w wolnym czasie na pewno zerknę, ja mam osłonkę ale trzyma się na jednej śrubie - reszta została w kolektorze na stałe :lol:

U mnie rok temu wyglądało to tak: (oliwa już się nie leje - naprawione :) )

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-06 23:23:19 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Opis bardzo się przydał, dodam od siebie że całą operację łatwiej wykonać przy zdjętym baku paliwa i na stopce centralnej.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org