Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-02-11 14:15:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
Cześć. Potrzebuje rozwiać wątpliwości. Dostałem kiedyś od klienta w pracy taki zestaw napędowy jak na zdjęciu. Nie mam pewności ale czy to będzie pasować do fz6n??? Mała zębatka 15 zębów, duża 47. Łańcuch jak na zdjęciu. Wydaje mi sie, że tak ale proszę o rozwianie wątpliwości.


Załączniki:
Screenshot_2024-02-11-13-17-48-507-edit_com.google.android.apps.photos.jpg [859.61 KiB]
Pobrane 66 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 14:15:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-02-11 15:14:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3779
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
z tego co mi się wydaje FZ6 ma zestaw 16 przód, 46 tył. a nie 15/47 do zestawu 16/46 potrzeba 118 ogniw łańcucha, do tego też więc fizycznie założysz to


edit: nie w wczesniejszej wersji nie zauważyłem że przód też masz mniejszy. a to zmienia sporo. twój Vmax z około 234 spadnie na 214, w przypadku jedynki przy 12 tys obrotów bedziesz jechał o 8km/h wolniej, przy wyższych biegachj rozbieżnośc będzie większa. Za to bedziesz miał większy moment - moto bedzie lepiej szło na koło na pewno. Będziesz miał też błędne pomiary prędkości i przebiegów - w 2004 chyba jeszcze nie było ABS, prędkość brana jest se skrzyni biegów, a zmieniasz przełożenia za nią. poniżej masz linka do gearing commandera - ta apka dośc dobrze szacuje jak się zachowa moto na innym zestawie zębatek.

https://www.gearingcommander.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 15:23:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1443
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Cześć. A jakie masz wątpliwości?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 21:27:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
Czy ten zestaw mogę założyć w swoim moto. Jakby nie kupowałem go samodzielnie i nie mam pewności czy rozmiarowo się zmieści, a nie chce załapać zonka jak pojadę z tym do mechanika. No i jak widzę kwestia prędkości- jakby vmax nie jest dla mnie istotny (kiedyś próba 200 zrobiona i mi to wystarczy na tym sprzęcie) ale już czy mnie będzie licznik oszukiwał to dosyć istotne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 21:49:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1443
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Na to pytanie szybciej i pewniej będzie samemu otworzyć serwisówkę i przeczytać.
Do yama fz6 są łatwodostępne i moim zdaniem yamaha robi najlepsze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 22:24:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli jeździsz głównie po mieście to przód mniejszy i tył większy jak w rowerze na przerzutkach da Ci lepszego kopa kosztem zakresu prędkości. Vmax mniej istotny niż akceptowalne wycie silnika na 6 biegu przy prędkościach pozamiejskich, możesz spodziewać się efektu jakbyś jechał o bieg niżej czyli być może będziesz szukał odruchowo "7 biegu". Na dłuższych wycieczkach może też wzrosnąć spalanie i prędkościomierz będzie sporo zawyżał wskazywaną prędkość, przebieg motocykla również będzie rósł szybciej :) To już sprawa bardzo osobista, dla mnie fz6 był wystarczająco elastyczny w mieście na standardowym zestawie 16/46 a poza miastem był wyjący, do jazdy turystycznej nie obraził bym się na jeden ząb mniej z tyłu lub 1 więcej z przodu żeby wydłużyć biegi. W drugą stronę na pewno bym nie szedł.

Jeśli nie oczekujesz zmiany w długości biegów i aktualne przełożenia są dla Ciebie OK, to dużo bezpieczniej (mniejsze ryzyko rozczarowania zmianą w zachowaniu motocykla) będzie zamontować dedykowane rozmiary z właściwymi ilościami zębów, jeśli Twój nowy łańcuch ma 118 ogniw to go wykorzystasz, wystarczy wtedy dokupić nowe zębatki. Jeśli na pudełku nie ma info z iloscią ogniw to go wyciągnij i policz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-11 22:58:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
Piękna odpowiedź. Chyba już wszystko wiem. Wielki dzięki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 09:53:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
tomtur76 napisał(a):
Cześć. Potrzebuje rozwiać wątpliwości. Dostałem kiedyś od klienta w pracy taki zestaw napędowy jak na zdjęciu. Nie mam pewności ale czy to będzie pasować do fz6n??? Mała zębatka 15 zębów, duża 47. Łańcuch jak na zdjęciu. Wydaje mi sie, że tak ale proszę o rozwianie wątpliwości.
https://file.io/zMD3DoFy0aMu


Manual - proponuję wydrukować bo elektro ciężko się przegląda mają łapy w oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 10:01:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
Taaaaak wiem, manual...
Ale czy nie taka jest idea forum żeby porozmawiać i wymienić się doświadczeniami?
"Zrób tak, u mnie się sprawdziło", "odradzam, bo..."
Instrukcje i podręczniki są spoko ale często doświadczenie jest dużo cenniejsze :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 10:26:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3779
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
co do tych przekłamań, poniżej masz parę przeliczeń. najpierw prędkości jakie osiągasz zna konkretnym biegu, przy konkretnych obrotach
Fabrycznie:
[ img ]
I przy innych układzie 15/47
[ img ]

pamiętaj że licznik będzie ci pokazywał wciąż prędkości jak z oryginalnego układu, więc pry 6 tys obrotów:

na 1 pokaże ci 44km/h, a będziesz jechał 40km/h czyli 4km mniej
na 2 pokaże 65, bedziesz jechał 59 czyli 6 km mniej
na 3 pokaże o 7 km mniej... i tak dalej aż do 6 gdzie zobaczysz 117 a polecisz tylko 107.

pamiętaj że to przekłamuje nie tylko sama prędkość, ale i przebieg będzie zawyżany. z plusów, przekłamanie prędkości będzie w górę, tzn licznik pokaże więcej niż realnie jedziesz, więc łatwiej bedzie nie stracić prawka w mieście :)


Moja propozycja, to do tego zestawu po prostu dokup normalną, 16 zebową zębatkę na przód. to ci da układ 16/47 któremu blisko do 16/46. Generalnie jeden ząb z tyłu zmienia niewiele, jeden z przodu - sporo. dla porównania ta sama tabelka co wyżej, tyle że dla układu 16/47
[ img ]
tu już lepiej
tu już lepiej
na 1 licznik pokaże 44, polecisz prawie tak samo. na 6 gdzie przełożenia najbardziej przekłamią zamiast polecieć 117 polecisz 114 - to nie jest jakis wielki problem. podobne niewielkie przekłamanie będziesz miał na przebiegu. myślę że to akcpeptowalne podejście.

napęd DID jesli nie jest podróbka to spoko, jeśli jest, to darmo i tak jest spoko. Zębatki tylnej nie poznaje po logo, ale jeśli to JP jak mała to też coś czego nie ma się obawiać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 10:27:46 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1443
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tomtur76
Dane techniczne to nie wymiana doświadczeń :) pytałeś czy będzie pasować...
Myślałem że będziesz miał dylemat czy zamiast 525 wsadzić 530 albo odwrotnie

(btw. szokujące dla mnie jest że fz6 ma 530 a w ktm1190 "tylko 525")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 11:10:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Komplet zębatek drogi nie jest, myślę że jeśli oryginalny setup jest ok to nie ma co cudować i oszczędzać tych paru groszy. Na pewno drożej wyjdzie zmienianie na standard już po wymianie napędu jeśli okaże się że jednak nowe zachowanie moto jest nie do zaakceptowania.

Fz6 i tak przekłamuje na liczniku ale to klasyczne przekłamanie tak jak w autach żeby wydawało się że jedziemy szybciej, drogomierz mierzy poprawnie. Po zmianie zębatek jak powyżej opisane, prędkość będzie przekłamana jeszcze bardziej i drogomierz zacznie zawyżać. Przy miejskim jeżdżeniu bez znaczenia, w trasach mocno odczuwalne. Przez większy moment może też być większe zużycie tylnej opony.

W temacie powiedziane już zostało chyba wszystko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-18 10:19:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
tomtur76 napisał(a):
Taaaaak wiem, manual...
Ale czy nie taka jest idea forum żeby porozmawiać i wymienić się doświadczeniami?
"Zrób tak, u mnie się sprawdziło", "odradzam, bo..."
Instrukcje i podręczniki są spoko ale często doświadczenie jest dużo cenniejsze :wink:
Dokładnie masz rację - manual to dodatek (szczególnie momenty dokręcania ważne )

A doświadczenie pomaga bo np można „stworzyć” własny klucz lub nasadkę jeśli jest zbyt droga w ori


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-18 10:22:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
sfazowany napisał(a):
Jeśli jeździsz głównie po mieście to przód mniejszy i tył większy jak w rowerze na przerzutkach da Ci lepszego kopa kosztem zakresu prędkości. Vmax mniej istotny niż akceptowalne wycie silnika na 6 biegu przy prędkościach pozamiejskich, możesz spodziewać się efektu jakbyś jechał o bieg niżej czyli być może będziesz szukał odruchowo "7 biegu". Na dłuższych wycieczkach może też wzrosnąć spalanie i prędkościomierz będzie sporo zawyżał wskazywaną prędkość, przebieg motocykla również będzie rósł szybciej :) To już sprawa bardzo osobista, dla mnie fz6 był wystarczająco elastyczny w mieście na standardowym zestawie 16/46 a poza miastem był wyjący, do jazdy turystycznej nie obraził bym się na jeden ząb mniej z tyłu lub 1 więcej z przodu żeby wydłużyć biegi. W drugą stronę na pewno bym nie szedł.

Jeśli nie oczekujesz zmiany w długości biegów i aktualne przełożenia są dla Ciebie OK, to dużo bezpieczniej (mniejsze ryzyko rozczarowania zmianą w zachowaniu motocykla) będzie zamontować dedykowane rozmiary z właściwymi ilościami zębów, jeśli Twój nowy łańcuch ma 118 ogniw to go wykorzystasz, wystarczy wtedy dokupić nowe zębatki. Jeśli na pudełku nie ma info z iloscią ogniw to go wyciągnij i policz :)
Tak ilość zębów ma znaczenie jak piszesz

Znajoma zmieniła zdawcza na mniej (chyba) i jej 600 była mocniejsza od litra

A kolega dał więcej na tył i mu uspokoiło litr

Wszystko zależy co potrzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-18 12:36:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-04 15:47:06
Posty: 42
Lokalizacja: Wschowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz6n
A to jeszcze pytanie bonusowe. Łańcuch 530 (to jest oznaczenie szerokości?) Tutaj pasuje, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org