Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 130  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 12:48:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
schak indeks prędkości ma duże znaczenie przy dużych prędkościach najbardziej, ale przy mniejszych również widać różnicę choć nie tak wielką. Zastosowanie opony o wyższym indeksie poprawia stabilność motocykla, ale najlepiej jest nie schodzić poniżej tego, który był przewidziany fabrycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 12:48:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 13:01:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Indeks prędkości mówi nam do jakiej prędkości może być stosowana opona, czyli do jakiej prędkości będzie spełniać swoją rolę. Powyżej granicznej prędkości na pewno będzie miało to wpływ na prowadzenie motocykla, ale kto lata z takimi prędkościami? Standardowo z tego co pamiętam opony mają do 210 km/h i 240 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 13:14:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-09 12:44:07
Posty: 150
Lokalizacja: nowogard zach-pom.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 2000r.
baxior napisał(a):
Indeks prędkości mówi nam do jakiej prędkości może być stosowana opona, czyli do jakiej prędkości będzie spełniać swoją rolę. Powyżej granicznej prędkości na pewno będzie miało to wpływ na prowadzenie motocykla, ale kto lata z takimi prędkościami? Standardowo z tego co pamiętam opony mają do 210 km/h i 240 km/h.



No właśnie. Więc czy jest sens wydawać więcej kasy aby na oponie była literka W jeżeli właściwości są takie same poza dopuszczalną prędkością?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 13:20:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Popieram Blue7 opony o mniejszym indeksie prędkości mają inną konstrukcje i nie tylko przy prędkości maksymalnej widać różnicę.
Ja uważam że oszczędność na oponach to ostania rzecz jaką bym zrobił. Opony to jedyna rzecz która ma styk z asfaltem i trzyma nas na drodze. Jak instrukcja mówi żeby założyć gumy o takich parametrach to takie zakładam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 13:57:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
Pytanie:
Cytuj:
co powiedzieli byście o takim zastawie?

- przód - Pilot Street Radial Front 110/70 R17 TT/TL 54H M/C
- tył - Pilot Street Radial Rear 160/60 R17 TT/TL 69H M/C

Odpowiedź:
Cytuj:
FZS wymaga opon przód/tył o indeksach 54W i 69W.

Panowie, w przypadku powyżej kolega pyta o opony z niższym indeksem prędkości niż zalecane przez producenta i o tym konkretnym przypadku mówię. Powinien założyć opony z wyższym indeksem niż zapytał - takie jakie dostał w odpowiedzi. Tutaj jest to ważne :)

Jeżeli chodzi jednak o zakładanie droższych opon o wyższych indeksach ma to sens jeżeli ktoś faktycznie często to wykorzystuje i często jeździ z ponad przeciętnymi prędkościami - bo tam na pewno bardzo odczuje różnicę. W normalnej jeździe miejskiej czy turystyce różnica w prowadzeniu nie będzie warta ceny za droższą oponę.
schak napisał(a):
czy jest sens wydawać więcej kasy aby na oponie była literka W

Nie chodzi o literkę na oponie, tylko o konstrukcję opony. Literki oznaczają różnice pomiędzy różnymi konstrukcjami, dlatego są różne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 14:15:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Iroszek napisał(a):
Opony to jedyna rzecz która ma styk z asfaltem i trzyma nas na drodze.

ja dodam, że "Trzeba wziąć pod uwagę, że powierzchnia styku każdej opony motocyklowej, z podłożem jest równa wielkości jajka które położylibyśmy na jezdni." - http://mojafirma.infor.pl/moto/jednoslad/motocykle/304393,Opony-motocyklowe-fakty-i-mity.html
Iroszek napisał(a):
Ja uważam że oszczędność na oponach to ostania rzecz jaką bym zrobił.
ja również :beer:
Zatem NIE oszczędzajcie na ogumieniu swoich motocykli.

Jeszcze jedna kwestia: mimo, że mało kto jeździ 210km/h albo 240km/h to śmiem twierdzić, że większości z nas przydarzyło się tyle jechać chociażby z tego powodu by zobaczyć ile moto poleci. Mimo, że jechałem pod możliwości mojego fazera x2 w życiu (nikła frajda ;p ) to nie chciałbym by mi opony gorzej się zachowywały przy tej prędkości bo były zaprojektowane na niższą max. prędkość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 14:30:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
blue7 napisał(a):
ale przy mniejszych również widać różnicę choć nie tak wielką. Zastosowanie opony o wyższym indeksie poprawia stabilność motocykla, ale najlepiej jest nie schodzić poniżej tego, który był przewidziany fabrycznie.

Iroszek napisał(a):
pony o mniejszym indeksie prędkości mają inną konstrukcje i nie tylko przy prędkości maksymalnej widać różnicę.



jakiś czas temu wymieniałem oponę z przodu. stara od nowej różniła się jedynie indeksem prędkości, z 240 na 210 zlazłem (bo na golasa to i tak te 210 spoko starcza a sytuacja była taka a nie inna) i przyznam się że żadnych różnic w jeździe nie czułem, niezależnie od tego czy moto załadowane, czy nie, czy droga sucha itp. moto zawsze było stabilne i nie miałem z nimi żadnych odmiennych odczuć. producent wpisuje taki indeks, żeby móc odwinąć na maxa i było bezpiecznie. nośność, wymiary - te wartości są wyliczane żeby zapewnić jak najlepsze parametry jezdne.

Opony o wyższym indeksie prędkości muszą wytrzymać większe siły (głównie siłę odśrodkową ale nie tylko) dla tego maja "mocniejszą" konstrukcję co rzeczywiście zmniejsza zniekształcenia opon, jednak nie wydaje mi się żeby przy spokojnym użytkowaniu ich na drogach, a więc z prędkościami dość odległymi od maksymalnych, bez większych przeciążęń, przy pilnowaniu poprawnego ciśnienia te odkształcenia (a więc i różnice w prowadzeniu moto) były zauważalne podczas jazdy (przynajmniej ja nic nie poczułem). większy wpływ na zachowanie moto w takich warunkach może mieć wyważenie opony, bieżnik, ale nie indeks prędkości.

co innego przy ostrym użytkowaniu typu pałowanie, szybkie przyspieszenia lub tor. W końcu na opoanę wpływa nie tylko sama prędkość, ale i przyspieszenie. Trzeba brać pod uwage że moto które "mocniej" odpycha się od ziemi, mocniej taką oponę zniekształca podczas tego odpychania. w przypadku gdy ostro korzystamy z wszystkich mozłiwości jakie nam daje sprzęt się te przeciążenia pojawiają i różnica pewnie jest zauważalna.

i tu dochodzimy do puenty, a mianowicie do tego że ciężko nie zgodzić się z faktem że jakaś mądra japońska główka zgarnęła (zapewne niemałe) pieniądze za to żeby wykorzystać swoją fachowo zdobywaną wiedzę do doboru ogumienia i stosując to co wymyśliła na pewno będzie dobrze. opona na przód trafiła się taka a nie inna bo sytuacja byłą taka że nie miałem za bardzo komfortu marudzenia. przy kolejnej zmianie natomiast zamierzam powrócić do poprzedniego rozmiaru nie z powodu tego że widzę jakieś zmiany w prowadzeniu (bo ich nie widzę) a własnie dla tego, że nie zamierzam być mądrzejszy od speca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 15:20:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-10 11:10:03
Posty: 38
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Bla bla bla. Same ogolniki piszecie koledzy.
Indeks prędkości opony to inaczej mówiąc odporność na rozerwanie opony ze względu na drgania boków opony przy jakiejś tam prędkości. Boki opony zawsze pracują, bez względu na ciśnienie opony, pow styku itd. Im niższy indeks tym mniejsza odporność na drgania. Tych drgań zwykle się nie czuje jadąc na moto. Tyle. Jak ktoś chce oszczędzać na oponach to proponuje zmienić moto na slabsze/mniej wymagające.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 15:22:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-09 12:44:07
Posty: 150
Lokalizacja: nowogard zach-pom.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 2000r.
A macie jakieś propozycje, niestety wersji budżetowej opon w rozmiarze jak producent przewidział?? do końca miesiąca jest promocja na allegro że oddadzą 100zł przy zakupie za minimum 600zł a chciałbym z niej skorzystać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 16:24:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
schak ja bym pomyślał w Twoim przypadku o Michelin Pilot Road 2 :) świetne opony w tej cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 19:25:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-01-20 17:32:02
Posty: 75
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 S2
mam pytanie :) bo mam taką sytuację, że przód mam do wymiany, z tyłu jest jeszcze 60% laczka.
bez sensu wymieniać komplet.
obecnie mam pirelli diablo rosso, ale chcę z załozyć coś bardziej turystycznego może angel st

mogę mieć z przodu inną oponę i inna z tyłu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 19:34:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
Misiek_ możesz mieć dwie różne, to w niczemu nie przeszkadza. Na przód zwykle dobrze jest założyć miększą oponę bardziej sportową, ja mam Pilot Power 3 a z tyłu założę teraz turystyczną Pilot Road 4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 23:28:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-09 12:44:07
Posty: 150
Lokalizacja: nowogard zach-pom.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 2000r.
blue7 napisał(a):
schak ja bym pomyślał w Twoim przypadku o Michelin Pilot Road 2 :) świetne opony w tej cenie.


Wszystko fajnie z tym że nie ma ich w rozmiarze (chyba że ja znaleźć nie mogę) 110/70R17

Jakoś większość opon w tym rozmiarze ciężko znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-18 23:36:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1185
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
schak faktycznie dwójek już nie ma w sprzedaży. Ewentualnie bym zakombinował w ten sposób, że na przód dałbym road 3 który jest dostepny a na tył road 2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2015-03-19 10:26:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Misiek_ napisał(a):
bo mam taką sytuację, że przód mam do wymiany, z tyłu jest jeszcze 60% laczka.
bez sensu wymieniać komplet.

blue7 napisał(a):
Misiek_ możesz mieć dwie różne, to w niczemu nie przeszkadza. Na przód zwykle dobrze jest założyć miększą oponę bardziej sportową, ja mam Pilot Power 3 a z tyłu założę teraz turystyczną Pilot Road 4.

Trochę tego mieszania typów opon u Was nie rozumiem. Ok, przód się wolniej zużywa to można wymienić tylną a zostawić przednią. Ale ten sam model a nie tył - turystyczna, przód - sportowa. Bo nie wiem jak Wy ale jak ja jeżdżę turystycznie to na obu oponach a jak agresywniej to też na obu oponach (niektórzy agresywniej jeżdżą na jednej ale tylnej ;p )

"Pamiętaj że cały zestaw opon jest wart tyle ile najsłabsze "ogniwo" " - motogumy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 130  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org