Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Oplot FZS 600 długość ?? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=22&t=5581 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Brodzins [ 2012-03-06 23:08:17 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
Cytuj: Wydajność poszczególnych układów. Według naszej wiedzy nie zostały przeprowadzone miarodajne testy wydajności poszczególnych typów układów. Doświadczenie mówi nam jednak, że jeżeli są jakieś różnice pomiędzy układami typu S, F i O to są niewyczuwalne dla przeciętnego motocyklisty. Układ typu F jest z pewnością najłatwiej odpowietrzyć. W układzie typu S niechciane pęcherzyki powietrza mogą zbierać się w trójniku. Nie mieliśmy nigdy trudności z odpowietrzeniem układu typu O, choć znane są opinie o trudności z pozbyciem się powietrza z przewodu biegnącego nad błotnikiem. Podsumowując, typ poprowadzenia przewodów pozostaje bez wpływu na efektywność działania układu hamulcowego. Ma wpływ na łatwość odpowietrzania, wygląd oraz cenę (mniej przewodów = niższa cena). I zybyzy pięknie pomógł nam zakończyć fizyczno-techniczne gdybania :) |
Autor: | rhazz [ 2012-03-06 23:14:26 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
No ja znalazłem fajną ofertę, ale przewody są jedynie w długości 95cm...i teraz myślę, czy dłuższy przewód nie będzie mi w czymś przeszkadzał, haczył o coś albo nie działał tak jak powinien? ;/ |
Autor: | mores [ 2012-03-07 10:58:43 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
a mówili, że F najtrudniej odpowietrzyć:) Czyli prawda, różnicy zbytnio nie odczujemy :) chyba, że w kieszeni :) Miło podyskutować :) |
Autor: | loro [ 2012-03-07 15:43:48 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
Może podsumowując: ktoś kto potrafi odpowietrzyć układ, poradzi sobie z każdym z tych trzech: F, S, O (brak tutaj kryptoreklamy marki FSO :D ) zatem wybieramy już pod względem estetyki i kosztów. Jeżeli komuś nie podoba się dodatkowy przewód nad błotnikiem - odpada układ O. Pozostają nam 2 typy: S i F (odpowiednio 3 i 2 przewody). Jeżeli ktoś ceni sobie estetykę, wybierze droższy układ S (3 przewody, 5 śrub - w tym jedna podwójna), bo od pompy będzie odchodził tylko jeden przewód. Można wykorzystać stare śruby, chociaż jeżeli już dbamy o estetykę to nowe są ładniejsze ;) Jeżeli ktoś woli po prostu zaoszczędzić (a według mnie 2 przewody wychodzące od pompy wcale nie są brzydkie) kupi układ F (2 przewody prosto do zacisków, 3 śruby - w tym jedna podwójna). Różnica w cenie poszczególnych dwóch układów to 50-100zł, które według mnie esteta lepiej może zainwestować w białe klosze kierunkowskazów. Wybór każdy podejmie sam, sam chciałem układ S, mam F i nie żałuję - zasadniczo żadna różnica, bo i jedne i drugie przewody są dobre. Kwestia tylko tego czy chcemy mieć tak jak w oryginale czy po swojemu ;) |
Autor: | geguś [ 2012-03-13 17:44:06 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
u mnie temat oplotu zakończony, dziś przyszedł i jestem mega zadowolony z jakości wykonania i akcesoriów które dostałem w cenie. zamówiłem oplot na przód (wersja fabryczna czyli 3 przewody) i na tył. skorzystałem z oferty tej firmy --> http://allegro.pl/przewod-hamulcowy-w-stalowym-oplocie-lml-600-mm-i2160809692.html wybrałem ją ze względu na jakość wykonania, wspomniane wyżej "linteki" na pierwszy rzut oka wyglądały spoko, cena też dobra ale jakość wykonania gorsza co widać na foto loro a poza tym nie ma dostępu końcówek w kolorze. za całość zapłaciłem 355zł z przesyłką. w skład zestawu wchodzą: 4 przewody, 8 końcówek, 7 śrub, 16 podkładek. tak to wygląda na "sucho" https://picasaweb.google.com/111706226651531294416/019?authkey=Gv1sRgCI-Rjvvx9s_ZtwE |
Autor: | geguś [ 2012-03-16 18:03:38 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
oplot założony ale jeszcze nie testowałem jak działa bo moto rozebrane. wygląda to tak https://picasaweb.google.com/111706226651531294416/021?authkey=Gv1sRgCO7gwPvB7e_TnQE jest dobrze, choć monter podejrzewał że puszczają skręcane końcówki z oplotem, ale okazało się że to nadmiar płynu i od 3-4 godzin nie zauważyłem żadnego "spocenia", wszystko suche. a przy okazji zamontowałem sobie przełączniki od modelu 2000 żeby mieć światła awaryjne |
Autor: | mores [ 2012-03-17 10:31:43 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
pół motoru rozebrane żeby oplot założyć, no wiesz Ty co :) Fajne kabelki, fajne :) Też już założyłem przewody i zdjęcia będą, wkrótce. Pewnie jutro na zlocie powstaną. |
Autor: | loro [ 2012-03-18 00:39:27 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
Zrobię mały offtop ;) Geguś, nie topisz sobie butów na tym wydechu? Ja bym chyba już miał stopione obie pary :D |
Autor: | Yaco [ 2012-03-18 01:16:28 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
SzymonNowicki napisał(a): pół motoru rozebrane żeby oplot założyć, no wiesz Ty co :) Fajne kabelki, fajne :) Też już założyłem przewody i zdjęcia będą, wkrótce. Pewnie jutro na zlocie powstaną. To nie specjalnie dla oplotu, to dla zimowego bardzo dokładnego wyczyszczenia moto, u Gegusia wszystko musi być na tip top :mrgreen: :wink: Więc jakby kiedyś moto sprzedawał, to mogę polecić :wink: :) |
Autor: | geguś [ 2012-03-18 12:03:40 ] |
Tytuł: | Re: Oplot FZS 600 długość ?? |
SzymonNowicki chętnie rozbiorę Twoją Yamaszkę 8) :lol: loro wydech po użyciu jest jedynie lekko ciepły w porównaniu do serii na której można było jajka sadzić :P Yaco oj nie moto prędko nie sprzedam, za bardzo je lubię :mrgreen: |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |