Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-12-04 18:37:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-12-30 02:58:20
Posty: 4
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
dlugas napisał(a):
Mam założone BT 57 przód, bieżnik 3 mm. Opona jest z 2001 roku. Nada się jeszcze, czy mam ją wywalić do kosza?
Oponka wygląda normalnie dla laika, ale ten DOT...


Może podzielę się swoim doświadczeniem.
Mojego fazera kupiłem z oponami BT 57 (wszystko wskazuje że były nie zmieniane od nowości jedna z 2002 druga a 2000r). Każdy z moich bardziej doświadczonych kolegów od razu mówił mi, że takie opony mimo dobrego bieżnika nie nadają się do jazdy. Miały na prawdę sporo bieżnika chociaż były zauważalnie bardziej "kwadratowe" od nowych opon. Z racji, że nie miałem zbytnio ochoty wydawać kolejne 1000zł zaraz po zakupie moto jeździłem na nich cały sezon (ponad 6000km). Pamiętałem o przestrogach kolegów, więc starałem się pilnować i brać poprawkę na zły stan gum. W sytuacjach podbramkowych zdarzało mi się zblokować przednie koło, ale nie miałem żadnej przykrej historii.

Przechodząc do rzeczy, w listopadzie zmieniłem w końcu opony na Micheliny Pilot Road 2. Co prawda temperatury nie zachęcały, ale musiałem je przetestować :D

Tak więc opony, nawet na samym początku (ze śliską warstwą ochronną) znacznie lepiej się prowadziły. Po zdarciu tej warstwy mogę stwierdzić, że przyczepność nowych gum jest wręcz nieporównywalna. Zblokowanie przedniej opony przychodzi o wiele trudniej (jeśli i nie jest prawie niemożliwe). Największą poprawę odczuwa się w zachowaniu motocykla w zakrętach, znacznie łatwiej wprowadzić go i utrzymać w przechyle, zmiany kierunku jazdy przychodzą znacznie łatwiej, są szybsze i nie wymagają tak silnego przeciwskrętu. Myślę, że jest to zasługa przede wszystkim pozbycia się "kwadratowej opony" i nowszej konstrukcji PR2.
No i na koniec coś co ma bezpośredni wpływ na przyczepność i bezpieczeństwo: rozgrzewanie się opony. Stare BT 57 nawet po dość długiej i dynamicznej jeździe przy wysokiej temperaturze otoczenia nie były w stanie mocno się zagrzać, po dotknięciu były ciepłe, ale nie za bardzo.
PR2 przy temperaturach ok 5 st.C rozgrzewają się mocniej niż stare BT 57 latem. Guma po dotknięciu jest mięciutka.

Podsumowując, byłem zdziwiony, że nowe opony tak potrafią zmienić motocykl. Nie twierdzę, że każdy powinien od razu wymieniać stare opony po zakupie moto, bo jednak to spory wydatek. Ja nie zmieniłem i jakoś nic mi się nie stało, ale ja od początku zostałem ostrzeżony i pamiętałem, że do dynamicznej jazdy te opony się nie nadają.
Podejrzewam, że dla zwykłego użytkownika nie ma większego znaczenia, czy będą to PR2, jakieś Pirelli, Continentale ContiRoadAttack, czy Dunlopy RoadSmarty. Ważne, żeby były to nowe gumy, a nie jakieś 10-cio letnie, "kwadratowe" i popękane. Teraz żałuję, że od razu nie wydałem tych 1000zł, bo myślę, że miałbym zwyczajnie znacznie więcej frajdy w sezonie, a to chyba najważniejsze :)
Przepraszam, że tak długo ale mam nadzieję, że trochę pomogłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opony do FAZERA
PostNapisane: 2011-12-04 18:37:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-12-05 13:18:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-04 05:53:12
Posty: 20
Lokalizacja: WG...
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
na początku tego sezonu załozyłem Metzelery Z6 do swojego FZ6, jak do tej pory spisują się nieźle, nawet w deszczu, jedyny mankament to huczenie/buczenie ciężko to nazwać przy prędkości ok. 70-90km/h...wkurza niesamowicie, jedyne pocieszenie, to że trwa to tylko chwile :))), miał ktoś podobny przypadek??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-27 23:24:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-04 22:50:56
Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S - 2004
Też biorę pod uwagę te Metzelery Z6 , tylko mam jeden dylemat na przodzie mam "Dunlop Sportmax Qualifier D209F" prawie nówka sztuka i rozchodzi się o to że nie wiem co będzie lepszym wyjściem , dokupienie "Dunlop Sportmax Qualifier D209F" na tył co da mi dwie identyczne opony w motocyklu czy wrzucić na tył Metzeler Z6 bądź inną z konkurencji .


Ostatnio edytowano 2011-12-29 23:21:05 przez rekin175, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-27 23:44:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
rekin175
tylko i wyłącznie taka sama marka i klasa opony, nie baw się w różne mieszanki i firmy. zaraz poszukam linka do artykułu na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 00:20:25 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
a według mnie nie ma znaczenia czy obie gumy takie same czy inne ( wiadomo ze tą sama klasę ) ale normalny użytkownik nie zauwazy róznicy, a i wcale nie jest powiedziane ze jeśli dany model super spisuje się na przodzie to na tyle bedzie równie dobry i na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 00:23:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Maciek napisał(a):
a według mnie nie ma znaczenia czy obie gumy takie same czy inne ( wiadomo ze tą sama klasę ) ale normalny użytkownik nie zauwazy róznicy, a i wcale nie jest powiedziane ze jeśli dany model super spisuje się na przodzie to na tyle bedzie równie dobry i na odwrót.


Amen!
Ważne, żeby guma była gruba, nie dziurawa i świeża ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 21:27:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-04 22:50:56
Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S - 2004
Panowie dzięki za poradę , geguś pokaż ten artykuł poczytam ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 23:51:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
rekin175
no właśnie nie mogę znaleźć., miałem zapisaną zakładkę i dupa.

ogólnie chodziło o to że na suchym jako tako opony będą współgrać, natomiast na mokrym to już będzie niebezpiecznie i gleba murowana


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-29 10:40:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
rhazz napisał(a):
Maciek napisał(a):
a według mnie nie ma znaczenia czy obie gumy takie same czy inne ( wiadomo ze tą sama klasę ) ale normalny użytkownik nie zauwazy róznicy, a i wcale nie jest powiedziane ze jeśli dany model super spisuje się na przodzie to na tyle bedzie równie dobry i na odwrót.


Amen!
Ważne, żeby guma była gruba, nie dziurawa i świeża ;)


jak sie jezdzi tylko na wprost to moze to i racja :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-29 10:45:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
rekin175 napisał(a):
Też biorę pod uwagę te Metzelery Z6 , tylko mam jeden dylemat na przodzie mam "Dunlop Sportmax Qualifier D209F" prawie nówka sztuka i rozchodzi się o to że nie wiem co będzie lepszym wyjściem , dokupienie "Dunlop Sportmax Qualifier D209F" na tył co da mi dwie identyczne opony w motocyklu czy wrzucić na tył Metzeler Z6 błądzi inną z konkurencji .


nie miksuj opon, zawsze komplet powinien byc taki sam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-29 23:18:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-04 22:50:56
Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S - 2004
Teraz to mi namieszaliście :) , więc ja skończę tył a to raczej nie potrwa długo to zakładam Dunlop Sportmax Qualifier D209F
PS. Co sądzicie o tych Dunlopach .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-01 18:10:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2344
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
MR POTATO napisał(a):
rhazz napisał(a):
Maciek napisał(a):
a według mnie nie ma znaczenia czy obie gumy takie same czy inne ( wiadomo ze tą sama klasę ) ale normalny użytkownik nie zauwazy róznicy, a i wcale nie jest powiedziane ze jeśli dany model super spisuje się na przodzie to na tyle bedzie równie dobry i na odwrót.


Amen!
Ważne, żeby guma była gruba, nie dziurawa i świeża ;)


jak sie jezdzi tylko na wprost to moze to i racja :P


Taaa skręcanie jest mi obce ;) A podnóżki i kant opony szlifuje brzeszczotem dla lansu, żeby fajnie wyglądało :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-01 19:28:24 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2010-05-15 18:49:23
Posty: 123
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć: Kobieta
Obecne moto: FZS600
poczytałam, podumałam i oto nabyłam se komplecik Pilot Road 3 :mrgreen:
ciekawe czy wytrzymią ze mną 2 sezony (tj. ok. 20tyś km) :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-01 19:31:33 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
cathykgb dużo zależy od sposobu jazdy i jakości asfaltu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-01 19:58:55 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Moje spostrzezenia odnośnie gum w moto

Nie bede sie rozpisywał ze nowy komplet bardzo zmienia charakterystyke prowadzenia motocykla ( jesli zmienia sie z kwadratowych gum )

Widze ze dyskusja odnośnie mieszania bierznikow opon roznych modeli rożnych producentow itp itd

na suchym jak koledzy wczesniej wspomnieli ma to oczywiscie mniejsze znaczenie, jednak na mokrym sprawa ma sie inaczej

- Głownie chodzi o odprowadzanie wody i sposobu ilosci itp w jaki robi to przednia i tylnia opona
Producent tworzac jakiś wzór bieznika własnie przystosowuje go do wspołgrania frontu z tyłem i tu jest pies pogrzebany - odprowadzanie wody

Moim skromnym zdaniem mieszanie tez gum jedno składnikowych z 2 składnikowymi w obojetnie jakiej konfiguracji moze być zdradliwe bo jedna guma ma lepsze trzymanie od drugiej i latwo sie przeliczyć ....

Jes to tylko moje zdanie nie poparte badaniami:) tylko moje odczucia z jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org