Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-26 01:40:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
Witam!

Potrzebuje informacji na temat długości przewodów hamulcowych w stalowym oplocie do fazerka i kątów końcówek. Jeszcze nie zdecydowałem jaki układ wybiorę bo będzie to zależało od ceny. Przejrzałem chyba cały internet ale konkretnych informacji nie było (konkretnych, bo "pi razy oko" owszem), a za bardzo wygiąć przewodów się nie da...

Tak więc, do tych co zakładali te przewody, prosiłbym o informacje o:
- długości przy dwóch (+ trzy śruby, w tym jedna podwójna?) i trzech przewodach (+ 5 śrub, w tym jedna podwójna, trójnik?),
- końcówkach (wyczytałem, że wszystkie 15 stopni - jest okej?),
- nakładkach - czy dostanę je w sklepie metalowym czy koniecznie szukać w motocyklowych?

Nie robiłbym problemu ale moto mam odstawione na roboty w innym mieście. Zdecydowałem się w sumie na nie bo jadąc z plecaczkiem wyskoczyła mi kobita na drogę swoim porsche i o mało nie zawitałem jej w środku przez boczne drzwi. Naciskając kurczowo przedni hamulec miałem wrażenie, że guma zaraz pęknie przy obciążeniu przez nasze dwa tyłki... A sprzęt trochę na karku już ma.

Przewody stąd: http://allegro.pl/show_item.php?item=3348959297 (zadecydowała cena i możliwość wybrania koloru, jeżeli natomiast nie będzie śrub i podkładek, pewnie wybiorę inne).


ps. Miał ktoś do czynienia z przewodami skręcanymi ręcznie Fren Tubo? Kupuje się przewód i ręcznie wkręca końcówki. Wtedy cena spada prawie o połowę dla zestawu... ale jakoś nie brzmi mi to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 01:40:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-06-26 09:57:51 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
załóż na przód tylko jak z kasą krucho oplot HEL'a i będziesz Pan zadowolony- jakoś kombinowanie przy hamulcach tak jak i oszczędzanie na nich moim zdaniem dobrym pomysłem nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 11:19:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-04-16 13:49:23
Posty: 54
Lokalizacja: Częstochowa, Piotrków Tryb.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
Też mi się wydaje, że kupić gotowego, sprawdzonego HELLa i może lepiej nie kombinować w końcu to hamulce. Ja zakładałem HELLa do poprzedniego motocykla oraz do MT i naprawdę polecam. Jakiś "no name" miałem w Black Widow, były z motocyklem jak go kupowaliśmy. Podobno tam końcówki były jakoś niestandardowo montowane. Black Widow była z nami a z 6 lat i było ok, choć jeden ze znawców przewidywał rychłe rozszczelnienie na łączeniu końcówki z przewodem. Już w niedługim czasie nowe stalowe przewodziki zakupie do Fazersa tylko mam problem z wyborem koloru. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 12:51:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
Nadal szukam kogoś, kto poda konkretne wymiary! W żadnym miejscu nie można ich znaleźć!

Nie wątpię, że kupując HEL czy Goodridge byłbym zadowolony w prawie pełnym zakresie (oprócz uszczuplenia portfela), ale na razie pozostaje przy opcji tańszej ze względu na koszty. Kupiłem czarne klamki, kufer i stelaż i w zasadzie zacząłem od złej kolejności moje inwestycje... Na razie napisali mi z tej aukcji, że śruby i podkładki nie wchodzą w skład i trzeba dokupić (koszt wtedy wszystkiego to ponad 200 zł : 3x 50 + 5 x 10 śruby + trójnik + podkładki/ 2x 80 + 4x 10 + podkładki) więc na razie odpada. Szukam dalej.

A co do marki... jeżeli przewód jest odpowiednio skręcony nie ma bata by coś się z nim działo. Stalowy oplot to stalowy oplot, jeżeli ktoś go nie złamie to przeciekać nie będzie, a końcówki są dość uniwersalne do fazera, w końcu to nie jest wymysł rosyjskiej myśli technologicznej z czasów zimnej wojny. Uważam, że przepłacanie za firmę jest nieuzasadnione (oczywiście, że można trafić na bubel i jest kicha, ale to rzadkość bo nie wyczytałem nigdzie by ktoś miał problem z firmami mniej znanymi a ludzie kupują, choć się nie chwala). To jak z odzieżą skórzaną - wszyscy polecają kurtki powyżej tysiaka a gdy zabrałem kurtkę 4SR za 1000 zł, alpina za ponad 1000 i spodnie tschula za 500 zł do kilku kuśnierzy na przeróbki każdy stwierdził, że jakościowo skóra kurtek i spodni jest ta sama - klejona z dwóch i dlatego tak gruba. Płacisz za markę. A mi szkoda płacić za markę, wolę dołożyć do czegoś innego.


Ostatnio edytowano 2013-06-26 13:47:00 przez atyll, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 13:07:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3871
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja się podepnę troszkę... jaki układ jest lepszy?

[ img ] czy [ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 13:21:30 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
F łatwiej odpowietrzyć- w działaniu jeden grzyb- wątpię żebyś odczuł różnicę

ja mam O i nie narzekam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 15:01:02 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Ja mam przewody typu F. Firmy Lintek, jeżdżę na nich drugi sezon i jest zadowolony, przy pompie mam chyba na pewno :P końcówki 0 stopni, a przy zaciskach bodajże 25 stopni ale głowy nie dam uciąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 15:22:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
ja tez mam F i nie narzekam....było kiedyś na forum poruszane...pewnie zbyt wielkich różnic nie będzie w działaniu...w odpowietrzeniu i cenie owszem :)

atyll chcesz mieć tanie kup dwa przewody i puść bezpośrednio od pompy do zacisków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 15:47:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
A może w takim razie nie mam F :P bo właśnie mam dwa przewody od pompy do każdego zacisku osobno :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-26 16:35:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
atyll napisał(a):
Potrzebuje informacji na temat długości przewodów hamulcowych w stalowym oplocie do fazerka i kątów końcówek. Jeszcze nie zdecydowałem jaki układ wybiorę bo będzie to zależało od ceny. Przejrzałem chyba cały internet ale konkretnych informacji nie było (konkretnych, bo "pi razy oko" owszem), a za bardzo wygiąć przewodów się nie da...

Słabo szukałeś, swego czasu z geguś'iem uskutecznialiśmy ten temat na forum, wynik:

-->długość jest mierzona od początku oczka do drugiego początku oczka w ten sposób, stąd -->|o------o|<--- dotąd
3 przewody po 39cm
1 przewód 55cm
natomiast końcówki wydaje mi się że powinny być takie
1 końcówka 90 stopni (tylny zacisk)
4 końcówki 15 stopni (przednie zaciski, pompa przód i tył)
3 końcówki 20-30 stopni

Co do sprzedawcy z allegro to podobno na innym forum komuś puścił jeden przewód, ale ogólnie ludzie zadowoleni. Musisz poszukać w temacie o oplocie.
Powtórzę się ale, drugi raz bym oplotu nie założył bo na moje turystyczne jeżdżenie to tylko daje +5 do lansu pod głombazjum ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 00:30:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-17 15:07:36
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yama fzs 600 03
@zybyzy, znalazłem tę informację ale nie chciało mi się wierzyć jak oglądałem zdjęcia, że wszystkie przewody są równe. Dlatego się upewniałem, napisałem, by potwierdzili to ludzie, którzy zamontowali. Po to są fora. ;) Zazwyczaj w każdym temacie rozwija się dyskusja nad typami układów i który lepszy/łatwiej odpowietrzyć. Mniejsza. Dzięki za konkretne informacje!

A co do założenia przewodów - gdybym sam jeździł to też bym nie zakładał. Heble działają dobrze przy mojej masie, nie narzekam, przyzwyczaiłem się. Wystarczyłoby przeczyścić układ, zmienić płyn, odpowietrzyć, ew.zmienić klocki... Czyli standardowe rzeczy, gdyby coś był nie tak. Ale jadąc z plecaczkiem nie mam już tej pewności i wolę doinwestować w przewody, sądzę, że to inwestycja na lata. Skoro już zmieniam - to niech mi to chociaż pasuje do kolorystyki. Klamki zamówiłem czarne z czerwoną regulacją, moto pomalowałem w czarnym macie... Czemu nie dołożyć kilka złotych w kolor. Zamierzam jeszcze pośmigać tym sprzętem, niech chociaż czuje, że dbam o niego. Może się odwdzięczy bezawaryjnością w przyszłości... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 08:44:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Robert_312
czyli jednak chyba masz F :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 20:50:46 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
mores napisał(a):
Robert_312
czyli jednak chyba masz F :)


Czyli jednak tak, faktycznie teraz mi się przypomniało że był temat wałkowany tutaj na forum o oplocie do FZ6 :P sam się tam udzielałem :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-28 00:21:50 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Wersja O - ma większą siłę hamowania, porównywanie obu opcji na tym samym moto przez 3 jeźdźców - wszyscy zgodnie twierdzili że heble lepsze na O.
Ja mam w kawie skręcane, w układzie F - lata dobrze już 4 sezon - bez przecieków, wydaje się być solidne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-05 16:52:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-21 22:55:32
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n 04
Hej przymierzam się do wymiany przewodów z przodu na stalowe z racji ze sporo po torze latam i chciałem prosić o kogos kto juz to przerabial o jakiś kontakt gdzie mógłbym po taniości zamówić i złożyć sam te przewody na przód i jaki to byłby mniej wiecej koszt z gory dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org