Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Filtr powietrza K&N
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=22&t=15888
Strona 1 z 1

Autor:  Tanatos [ 2014-04-12 13:16:04 ]
Tytuł:  Filtr powietrza K&N

Hej!

Mam u siebie założony filtr powietrza K&N. Mam pytanie: czy któryś z Was który posiada taki u siebie robił jakieś testy na hamowni etc i może powiedzieć o ile wzrosła moc FZ6-tki po jego montażu?

Pytam z czystej ciekawości: znajomi pytają się mnie ile mocy ma moja perełka i mówię, że seryjnie 98, ale pojęcia nie mam ile po montażu filtra...

Autor:  Cimaj [ 2014-04-12 18:10:54 ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza K&N

Sam filtr nic nie daje. Musiłbyś aby wyciągnąć coś z modu dołożyć jeszcze dobry wydech, zmienionić mapę wtrysków i wtedy możesz mówić o wzroście mocy :) Ten filtr dostarcza więcej powietrza niż zwykły. Myślę że może inaczej jes na gażnikach ale u ciebie na wtrysku różnić nie powinno być przy samym filtrze

Autor:  glenroy [ 2014-04-13 14:20:27 ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza K&N

Stożkowy filtr powietrza stosuje się nie dla podniesienia mocy,czy momentu, ale dla wyeliminowania zawirowań w układzie dolotowym i tym samym poprawy dynamiki silnika, tak samo jak z wymianą kolektorów na polerowane czy zwiększeniem średnicy wydechu :).

Autor:  Zalewa [ 2014-04-13 18:09:02 ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza K&N

Sam filtr nie eliminuje zawirowań (?) ale dostarcza więcej powietrza w tym samym czasie co zwykły filtr.
Przy wtrysku da lepsze spalanie mieszanki ale znikomy wzrost mocy bez zmiany wydechu. Mapy nie trzeba podmieniać bo wtryskiem steruje komputer, który się dostosuje w/g odczytów z czujników. Zmiana softu jest konieczna jedynie przy nieoryginalnym wydechu (do dedykowanych też nie trzeba robić podmianek - ale można).

Autor:  glenroy [ 2014-04-13 23:51:54 ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza K&N

Zalewa napisał(a):
Sam filtr nie eliminuje zawirowań (?) ale dostarcza więcej powietrza w tym samym czasie co zwykły filtr.
Przy wtrysku da lepsze spalanie mieszanki ale znikomy wzrost mocy bez zmiany wydechu. Mapy nie trzeba podmieniać bo wtryskiem steruje komputer, który się dostosuje w/g odczytów z czujników. Zmiana softu jest konieczna jedynie przy nieoryginalnym wydechu (do dedykowanych też nie trzeba robić podmianek - ale można).


Zawirowań powietrza w układzie dolotowym, przynajmniej we wstępnym etapie, co przekłada się na swobodę przepływu powietrza w kolektorze i charakterystykę dolotu. Co do programu, przy samym filtrze komputer w pewnym stopniu sobie poradzi, pomimo że zakres samoadaptacji programu jest ograniczony, żeby uniknąć nieprzyjemności.

Siedziałem trochę w takich sprawach, fakt że w przypadku samochodów, ale chcąc nie chcąc wszystko działa na tej samej zasadzie :D.

Autor:  adi [ 2014-05-06 20:56:32 ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza K&N

Na przelocie bez kata i filtrze na hamowni wyszło 99,7 km gdzieś mam wykres (jak znajdę to wrzucę) delikatna poprawa z dołu bez dbkiller odczuwalna. :moto:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/