Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-18 09:56:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Racja, nie ma sensu zakładać takich opon skoro największy teren po jakim jeżdżę to polne drogi. Okazało się, że znajomy ma nowe opony z KTM 1290, które zaraz po zakupie zmienił na kostkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-18 09:56:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-19 10:19:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Kuszą mnie trochę anakee adv ale boję się, że będą głośne. Czy ktoś z Was jeździł na nich?

ja mam teraz na tigerze, jak chcesz mogę pokombinować z jakimś nagraniem dźwięku w środę jak będę leciał. Z tym że z tewco co opisujesz głownie po asfaltach latasz, myślę że jednak na twoje potrzeby ten dźwięk bedzie minusem, a sama opoa nie da ci w zamian zadnego plusa poza "agresywniejszym" wyglądem - bo z tego co pamietam poza dojazdówka do działki nie śmigasz za wiele po dziurach. W terenie też te opony są OK puki masz piach, kamyki, żwir. w ubitą ziemię nie wgryzają się jakoś za dobrze, a w błocie szybko się zapychają - równie szybko się oczyszczają z błota, ale trzeba z niego najpierw wyjechać.

ogólnie na prostym są względnie ok, choć powyżej 90 je słuchać, jak przechylisz motocykl są głośniejsze. Dźwięk podobny do jazdy po kostce brukowanej - nie przeszkadza mi to, jadąc z zatyczkami albo muzyką w kasku jeszcze mniej. no ale są głośniejsze niż zwykłę drogowe. Chwaliłem je, ale niestety na mokrym już tak różowo nie jest - wczoraj w deszczu przy 140km/h na strzałce dupa mi poleciała - niby jechałem bardzo łągodnym łukiem, ale wiatr wiał od boku więc leciałem lekko pochylonym motocyklem i na chwilkę zrobiło się gorąco...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-19 10:52:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
misiakw napisał(a):
ja mam teraz na tigerze, jak chcesz mogę pokombinować z jakimś nagraniem dźwięku w środę jak będę leciał

dziękuję, za chęci
okazało się, że znajomy ma nowe opony- MITAS terra force ściągnięte z KTM 1290, pewnie nie jest to mistrzostwo świata ale jestem ciekaw jak będą się zachowywały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-19 11:21:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
dopiero po wysłąniu zobaczyłem że jeszcze jeden post był w temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-19 11:29:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mitasy są z reguły długodystansowe i średnie na chłodnym i mokrym asfalcie. Poza plusem w postaci dużych przebiegów dla mnie to są opony ekonomiczne do leniwej jazdy. Nie mój styl :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-19 11:31:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Zobaczymy. Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-21 13:48:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wczoraj odebrałem i założyłem do GS-a tylne koło z oponą mitas terra force-r. Przejechałem się trochę i pierwsze wrażenie jest pozytywne. Mimo deszczu i stosunkowo niskiej temperatury opona była dość przyczepna. Chyba nie dam rady pojechać żeby zmienić przód przed wyjazdem. Myślę że może być to dość dobra konfiguracja: przód dunlop trailmax meridian, oponę znam, wiem jaka jest jej przyczepność. Tył mitas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-11-04 20:01:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Chciałem się podzielić moją opinią na temat opon Michelin Pilot Power 3 2CT. Opony założone w 2019 roku jako nowe przez poprzedniego właściciela. Moto mam od 2021 i po moim wypadku w 2020 jeździłem bardzo ostrożnie i większe zakręty mnie trochę przerażały i nie miałem tego właściwego zaufania do opon.
Przejechałem półtora sezonu i mogę powiedzieć, że to świetne opony bo trzymają bardzo dobrze. W tym sezonie bardzo dobrze się wjeździłem i nawet czasem trochę przeginałem z kątem pochylenia ale nigdy nic się nie zadziało, no może raz na mokrym na 2 biegu przy mocniejszym odkręceniu dupka uciakła :) Oponka ogólnie szybko się nagrzewa i się bardzo dobrze klei asfaltu. Wiele razy próbowałem załączyć ABS i czasami moto mocno nurkowało ale ABS się nie załączał jeszcze. Tył to wiadomo, bo odciążony i ABS się odzywa. Ostatnio rano mamy temperatury dość niskie, a jeżdżę cały czas do pracy jeśli nie pada. Np wczoraj było +2 st więc dla testu próbuję załączyć ABS z przodu ale mi się to nie udało na asfalcie. Przy ostrzejszym stercie spod świateł czuć jak oponka zaboksuje ale bardzo szybko łapie trakcję i się jedzie jak po sznurku. Jeśli ktoś jeździ tylko w suche dni to opona godna polecenia. U mnie jak się one skończą to założę PR5, bo czasem jeżdżę w deszczu więc takowa będzie idealna jak dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-11-04 21:15:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli chcesz zmusić ABS do pracy bez karkołomnego hamowania to na niskim biegu np 2gim jadąc ze stałą predkoscią jednocześnie hamuj przodem i dodawaj gazu, niedociążony przód zacznie ślizgać i ABS popracuje trochę dla treningu zaworków, co by się nie zastały ;) robiłem tak na swoim fazerku i na cebeefce, na gieesach się tak nie do końca da przez zintegrowany hamulec, przód łapie też tył i dusi silnik. Zostaje szuterek albo piach na asfalcie do zmuszenia abs do pracy.

Cebeefka jest na PR5 i szybko przypomniałem sobie jak genialne są te opony. Mega stabilne i przewidywalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-11-05 23:00:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Zostaje szuterek albo piach na asfalcie do zmuszenia abs do pracy.

Bezpieczniejsza opcja to piaszczysta droga :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-11-08 11:31:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Zostaje szuterek albo piach na asfalcie do zmuszenia abs do pracy.

mokre białe (np na przejsciach) albo śliski peton hal garażowych. zazwyczaj też działa przy niewielkij prędkości bardzo energiczne zaciśnięcie. ja jestem w stanie odpalic w tigerze ABS, ale jedynie gdy celowo ostro, cała łapą zacisnę hebel. jak naciskam dwoma palcami to zazwyczaj odruchowo robię to progresywnie i abs sie nie załącza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-11-08 19:59:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Niektóre asfalty są mniej przyczepne, to tam bez większego problemu blokuję przód. Trzeba też znać takie miejsca w mieście i nie tylko w mieście, żeby nie zaliczyć niepotrzebnej gleby. Kiedyś trenowałem zachowanie moto na trawie ale wg mnie bezpieczniej to robić na asfalcie przy prędkościach 30-60km/h. Zaworki w ABS są ruszane przynajmniej raz w tygodniu :lol: żeby się nie zastały :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-08 20:38:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czy ktoś z Was jeździł na metzeler karoo street? Mam je na GS-ie są prawie nowe ale zauważyłem, że tylna jest uszkodzona i będę musiał ją zmienić. Zastanawiam się jaką oponę wybrać. Myślałem też o pirelli rally STR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-08 20:52:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pirelki na asfalcie dzialaja jak dobre szosowe opony.
W terenie jak jedziesz w pionie to tez spoko daja rade ale tezymania bocznego nie ma wiec pytanie jak mocno chcesz pochylac moto w terenie

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-08 22:36:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Karoo street i rally STR to opony bliźniaczki, metzeler należy do Pirelli. Jeździłem na jednych i drugich, jest to opona szosowa z mozliwoscią jazdy w leciutkim terenie. Znośne w deszczu, znakomite na suchym asfalcie. W STR jak tył już był pod koniec żywota to w deszczu kilka razy mi trochę uciekł, ale myślę, że trochę zbyt agresywnie wtedy jechałem. Karoo street są nieco cichsze, rally STR mocno buczą. Jak miałem wysoką szybę z deflektorem to szyba dodatkowo odbijała dźwięk opony przedniej w stronę głowy, na niskiej szybie było dużo lepiej. Sam prawdopodobnie założę karoo street na tył jak karoo 3 wyzionie ducha, czyli pewnie w maju. W babci tył STR wytrzymał ok 10k km.

Jako opony idealne do adv z nastawieniem na asfalt, z czystym sumieniem polecam scorpion trail 2 i metzeler Tourance next 1/2, również bliźniacze opony i równie znakomite. Miałem trail 2 na Rumunii w sierpniu na babci i zdały egzamin w 110%, znakomite w deszczu i wybitne na suchym asfalcie, również dają radę w lekkim offie. Mega stabilne w zakrętach, odporne na głupkowanie po asfalcie, nie przeszkadzały im też częste w Rumunii zmiany nawierzchni i odcinki z fatalną jakością popękanego i brudnego asfaltu. Gdybym nie planował jazdy w piachu to bez zastanowienia wrzuciłbym je też na Wungla. Przebiegi mają już jak typowe szosówki, tył w babci po 6k km dawania czadu w upałach wygląda na 20-30% zużycia i spokojnie powinien zrobić jeszcze z 10k km. Przód dostałem od kumpla używkę zużytą w 30% i po tych 6kkm jest praktycznie bez zmian, nadal wygląda niemal jak nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org