Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-09 10:28:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Skłaniam się zdecydowanie w stronę opon z trochę bardziej "ostrym" bieżnikiem. Wybór jest dość duży, poza tymi które wymieniłem mogą być jeszcze battlax at41, anakee adventure, conti tkc 70 rocks, heidenau k76, mitas E-08. Wydaje mi się, że na asfalcie będą zapewniały akceptowalną przyczepność a na nieutwardzonych drogach zdecydowanie lepszą przyczepność niż te dedykowane w 100% na asfalt. Kuszą mnie opony bardziej off np. mitas E-07+ enduro trail ale obawiam się, że będą bardzo kiepskie na asfalcie i do tego mega głośne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-09 10:28:58 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-09 11:29:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kilku kolegów jeździło na mitasach e07+, dobra w terenie, znośna na asfalcie, akceptowalna hałasem, mega żywotna. Największa jej słabość to mokry i chłodny asfalt na którym chętnie się ślizga. Jeździłem na nich na kolegi tigerze 1200 i później też na KTM 1290, w austriaku kontrola trakcji mrygała prawie non stop :D Na suchym asfalcie klei ok ale w mocnych złożeniach bardzo pływa. Tkc70 rocks klei znakomicie na suchym i mokrym, jest relatywnie cicha, znośna w terenie ale znika w oczach - jeździłem na nich na tigerze 1200. Misiek jeździ na anakee i wyciąga z nich niezły przebieg, właściwościami pozaasfaltowymi podobne są do STR i karoo street ale są droższe, na szczęście są od nich żywotniejsze i lepsze na mokrym asfalcie, anakee adv konstrukcyjnie i technologicznie są bardzo bliskie oponom road 5, tylko bieżnik nie ma konstrukcji "3D", ciche przy jeździe na wprost, trochę wyją w zakrętach. Battlaxy a41 miał kumpel na swoim r1200gs adv 2007 i niestety były przeciętne, jechałem jego motocyklem w górach po suchym asfalcie i na dohamowaniach często łapałem uślizgi tyłu, mój bliźniaczy GS na trailach 1kach nie miał żadnych uślizgów na tej samej trasie. Kolega zmienił je na trail 2 zanim battlaxy zużyły się do końca z powodu mocnego wyząbkowania, na trailach od razu zaczął dynamiczniej jeździć bo mógł wreszcie zaufać oponom. Na heidenau jeszcze nie jeździłem.

Gdyby nie kosmiczna cena, to spróbowałbym opon Dunlop Trailmax Mission, zbierają doskonałe oceny we wszystkich kategoriach. Mam dystans do Dunlopa po oponach Qualifier 2 które miałem w fazerze i to były najgorsze opony ever.

Kumpel który jezdził f800gs miał karoo street i bardzo je sobie chwalił, nie wiem na ile mu wytrzymały ponieważ sprzedał motocykl zanim je zużył, ale po zakupie Caponord 1200 od razu założył na nią ten sam model opon, co świadczy o zaufaniu do streetów.

Gdybym miał skłaniać się ku mitasom e07+ to rozważyłbym też shinko 704/705 (odpowiedniki tkc70, karoo street) lub 804/805 (odpowiedniki scorpion Rally, karoo 3, tkc80), mają całkiem niezłe recenzje, bardzo dobre właściwości w terenie i na suchym asfalcie, przyzwoite zachowanie na mokrym. Przebiegi rzędu 10kkm, jest to ciekawy kompromis między oponami premium jak tkc80 które błyskawicznie się ścierają a mitasami które są pancerne ale i przez to słabe w trudniejszych warunkach asfaltowych. Shinko są bardzo popularne w stanach ze względu na cenę i dobre przebiegi, wydają się być niezłym kompromisem dla osób które chcą móc pokonać duży dystans asfaltem od domu do łona natury. Sam rozważam 805tki na tył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-09 11:40:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, dziękuję za opinie o oponach. Chyba ograniczę się do pirelli rally str lub karoo street.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-11 15:57:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Ja jednak Scorpion traili bym nie polecił. W okolicy Wdzydz-Borska jest sporo dróg z głębokim piachem i tam scorpiony mogą sie zakopać - a jeśli dobrze kojarzę to tam masz szansę offować z racji bliskości działki.

poza Karoo street i rally STR które mają dobre opinie ja również dobrze wypowiem się o Michelin Anakee Adventure - 15 tysięcy na nich zrobiłem rok temu i są na tyle OK że mimo zmiany ba nardziej offowe zachowam je żeby na nich we wrzesniu polecieć do słowacji i włoch, na asfalcie całkiem spoko, z głośnością jak na opony adv całkiem spoko, szczególnie że one bardziej wyją w złożeniu niz na prosto. Asfalt ogarniały czy to mokry, czy suchy. Sfazowany wspominał coś o pływaniu przy większych prędkościach, ale wydaje mi się że to bardziej jednak wynika z konstrucji tigera, na scorpion trailach też miałem wrażenie że pływał. W terenie puki było sucho a ja nie robiłem offroadów również dawały radę - piach, korzenie, kamloty - całkiem ok. problemy się zaczęły jak jesienią pojawiła się mokra trawa i błoto - no te oponki jednak zapychały się i tańczyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-23 17:18:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czy ktoś z Was ma pomysł jak naprawić koło dętkowe bez jego rozbierania? Czy używaliście "koła zapasowego w sprayu"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-25 14:42:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
bez rozbierania może być ciężko.

Wiem że są opcje na uszczelnienie koła szprychowego żeby bezdętkowe opony wchodziły. Ciekawi mnie też czy zdjęcie opony z koła z dętką wymaga takiego pierdzielenia się jak koła bez dętki. w zeszłym tygodniu zmieniałem opony w skuterze i wymyśliłem sobie że zrobię to sam. sukces był, ale troszkę się musialem napracować łyżkami żeby udało się oponę zdjąć, zhgoć z drugiej strony - największy probem miałem żeby zdjąc "drugą" część opony z obręczy. zdjęcie tylko połówki żeby zmienić dętkę było relatywnie proste...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-04-25 20:45:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
misiakw napisał(a):
Wiem że są opcje na uszczelnienie koła szprychowego żeby bezdętkowe opony wchodziły.


Tak, jest taka możliwość ale niestety chyba najbliżej w Warszawie.
preparat Motula P3 TYRE REPAIR nadaje się do kół dętkowych

"All motorcycle tyres with or without inner tubes"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-05-15 19:49:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Parę dni temu podjąłem decyzję że na tył kupie pirelli rally str a przód zostawię (karoo street) do zużycia. Po wczorajszym wyjeździe mam mieszane uczucia co do metzelera. Podczas dynamicznej jazdy na ciepłym asfalcie każde hamowanie przed zakrętem skutkuje zadziałaniem ABS-u z przodu :oops: Powód jest oczywisty (zbyt duża prędkość), zastanawiam się czy to kwestia tych opon, czy inne tego typu będą lepsze, czy powodem jest niewielka szerokość. Nigdy nie jeździłem motocyklem który z przodu ma oponę 90/90r21.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-05-16 05:44:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dość nietypowe zachowanie, jeździłem różnymi motocyklami na tych oponach i nie spotkałem się z takim zachowaniem. Wręcz przeciwnie, dobrze je wspominam i komplet karoo street czeka w schowku na założenie na felgi. Może jeździsz Marcinie jak szatan i wyciskacz z tej opony ostatnie soki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-11 21:13:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Hej. Postaram się lekko podsumować opony Michelin Pilot Power 2CT które kończą żywot na moim moto.
Opony założone jako nowe w DE 23.07.2020 przy przebiegu 32657km przez poprzedniego właściciela, a właściwie właścicielkę :) Sprzęt odkupiłem 13.12.2020 z przebiegiem 32990km. Obecny przebieg to prawie 47000. Opony kleją jak szalone nawet w +5st po przejechaniu max 5km. Bardzo szybko się nagrzewają co jest ich zaletą. Naprawdę jestem z nich mega zadowolony ale na mokrym im nie ufałem, bo czasami łapałem lekkie uślizgi tyłu w lekkich łukach wrzucając 2 bieg lub nawet 3 więc jeździłem bardzo spokojnie. Pewnie to zależało od danego asfaltu na drodze ale po co mieć niespodziankę w postaci gleby.
Dziwi mnie tylko to, że po przejechaniu blisko 14000km przód jest na granicy zużycia to tylnej oponie zostało na znacznikach w najmniejszym miejscu jakieś 1,3mm. Jak to możliwe? Ponoć tył zużywa się szybciej. Planuję za kilka dni wymienić przód na PR5 a tył wymienić dopiero na start nowego sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-11 22:20:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Właśnie zmierzałem do tego żeby powiedzieć o PR5, będziesz miał to co mialeś z klejeniem w każdej temperaturze, plus pewność na mokrym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-11 22:57:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Mnie tam ten power 2CT świetnie trzyma na mokrym, nie widzę alternatywy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-12 07:34:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
A czemu przód jest łysy, a tył jeszcze nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-12 08:01:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Oj tego nie potrafię wyjaśnić bo u mnie jest odwrotnie, może mocno hamujesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2023-07-12 08:05:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No jeździsz jak łobuz, ciągle Stoppie przy każdej okazji, to zarypałeś go :)

Widocznie przód został wykonany jak super miękka opona torowa a tył bardziej jak turystyczna. Przy tym samym modelu opony na przedzie i tyle jeszcze się nie spotkałem żeby przód zuzył się tak samo szybko jak tył, czy nawet szybciej - nie mam doświadczenia z oponami typowo sportowymi. Nie widziałem tego modelu 2CT na żywo, jako że obecne Micheliny PR4/5/6, Anakee adv I może jakieś inne modele mają oznaczenie 2ct/2ct+ jako sygnaturę technologii dwóch mieszanek to pomyslałem, że to był jakiś pionierski model w którym ta technologia była wprowadzona na rynek a późniejsze modele korzystały z wypracowanych doswiadczeń ale były rozwinięciem tej technologii.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org