Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-19 20:18:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Przeciez moze to byc zwyczajnie zabrudzony asfalt. Najwiecej oleju znajduje sie przed i za skrzyzowaniami. Watpie czy na ulicy da sie przegrzac opone.

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-19 20:18:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-19 21:00:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W mieście może nie ale w Bieszczadach dogrzałem czasem kapcia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-19 21:47:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wrażenie jest dokładnie takie jak przy zbyt małym ciśnieniu. Na zakrętach jest przyczepność ale traci się precyzję jazdy. Jeśli temperatura powietrza miała 32stC, a świeciło słońce to asfalt mógł mieć co najmniej +20.
Na nowe nawierzchnie trzeba bardzo uważać. Z asfaltu wytrąca się parafina, ma temperaturę topnienia 55/60stC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-20 06:43:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wcześniej też były upały i nic takiego nie zauważyłem. Asfalt jest ten sam. Właśnie nie bardzo chciało mi się wierzyć, że w mieście można tak rozgrzać oponę. Ciśnienie sprawdzę, bo już ze 3 tyg nie sprawdzałem, zawsze nabijam 2,3 i 2,8. Takich zmarszczek jak chłopaki wrzucali to nie mam ale muszę je dokładnie obejrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-20 09:08:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Z moich doświadczeń "pływanie" opony określiłbym jako zjawisko które można poczuć jako nie trzymanie przez oponę zadanego toru jazdy i utrata precyzyjnego jej wyczucia w kontakcie z nawierzchnia. Tracisz trakcję i nie wiesz w którą stronę motocykl chce podążać.
marcingda słusznie przytoczył przykład zbyt niskiego ciśnienia, ja doświadczyłem tego jak złapałem z tyłu kapcia to zanim się zorientowałem że go mam to dziwne zachowanie motocykla zmusiło mnie do zatrzymania się.

Jeżeli jeździsz w pojedynkę to 2,25 i 2,5 atm powinieneś mieć. Jak nabiłes więcej i w innych warunkach pogodowych to może się dużo zmienić w czasie upałów bo ciśnienie dynamicznie wzrasta. Robiłem eksperymenty z różnymi ciśnieniami bo słyszałem wiele teorii ale wyszło finalnie że do użytku drogowego zalecenia producenta są właściwe. Przede wszystkim sprawdź ciśnienie czy jest wlasciwe w odniesieniu do obciążenia motocykla bo to najczęściej powoduje anomalia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-20 16:17:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Po pracy podjechałem na stację zmierzyć ciśnienie i wyszło 2,3/2,7. Z tyłu zjechałem do 2,5 i dziś przy temp powietrza 36st znów to samo ale na innym asfalcie. Oczywiście tak się dzieje jak jeżdżę energiczniej lub energiczniej hamuję. Dziś tył zatańczył przy redukcji do 2 biegu i puszczeniu sprzęgła. Jutro spróbuję na tym samym odcinku co wczoraj. Oponki wyglądają tak

Załącznik:
20220720_130010.jpg [853.01 KiB]
Pobrane 139 razy

Załącznik:
20220720_130016.jpg [761.62 KiB]
Pobrane 141 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-20 21:05:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
2,3 na przodzie, czy 2,5 na tyle to można mieć jak ktoś lata na torze. Większa powierzchnia styku z asfaltem pozwala na spokojniejszą jazdę w zakrętach bo opony szybko dochodzą do właściwych wartości ciśnień. Na drodze w oponie powinno być od razu 2,5 na przodzie i 2,9 na tyle. Każda serwisówka w motocyklu drogowym wskazuje takie wartości niezależnie od producenta opon - gdyż oni używają tych samych ciśnień. Zbyt niskie cisnienie na drodze powoduje pływanie moto jak i problemy z zainicjowaniem skręcania, gdyż trzeba używać więcej siły niż na nominalnych ciśnieniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-20 21:07:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Roznie z tym bywa. Angole maja oczywiscie inaczej i przod 2.3 a tyl 2.7
Ale to anglia tam wszystko na lewo ;)

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-22 11:31:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wczoraj było 38st :shock: Trochę pojeździłem i mam więcej informacji. Ogólnie moto gorzej mi się prowadziło w zakrętach z ciśnieniem 2,5 na tyle. Dobiłem do 2,8 i od razu lepszy był feedback. Pływanie opon zauważyłem na nielicznych typach asfaltu. Na jednych ciężko było zerwać trakcję, a na innych szło to trochę łatwiej. Więc chyba nie zawsze wysoka temp asfaltu idzie w parze z lepszą przyczepnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-22 11:51:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Janusz81 napisał(a):
Więc chyba nie zawsze wysoka temp asfaltu idzie w parze z lepszą przyczepnością.

na pewno
mamy bardzo kiepskiej jakości nawierzchnie, również pod względem zastosowanych materiałów
bardzo duże znaczenie ma szorstkość nawierzchni, często w celu jej zwiększenia stosuje się żywice epoksydowe lub boksyt odpowiednio kruszony
o tego typu rozwiązania uzupełnia się nawierzchnie w niebezpiecznych miejscach np. łuki, przejścia dla pieszych, na różnego rodzaju drogach
u nas za to przed przejściami maluje się asfalt śliską farbą :lol:
może ze względu na ceny ropy będą stosować więcej nawierzchni betonowych, chociaż do produkcji cementu też potrzeba olbrzymich ilości energii


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-22 17:50:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Janusz81 napisał(a):
Dobiłem do 2,8 i od razu lepszy był feedback

Dobij przód na 2.5 a tył na 2.9 i wszystko będzie ok, bez względu na rodzaj asfaltu. Napompuj tyle ile producent zaleca i skończy się kombinowanie. Jedynie w zależności od asfaltu i jego "szorstkości" zacznie się ślizganie przy odkręcaniu mocniejszym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-07-23 00:16:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zgadzam się z cimajem, mam podobne obserwacje i lubię mocno nabite kapcie. Wolę bardziej szorstką jazdę ale z lepszym feedbackiem co dzieje się z zawieszeniem i zdecydowanie mniejsze jest ryzyko pływania opon w zakręcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-17 20:38:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Dzisiaj wymyłem GS-a, miał jeszcze chyba na sobie włoskie muchy :lol: Wydawało mi się, że opony są jeszcze całkiem niezłe ale okazało się, że trzeba je wymienić. Przód ma około 2mm bieżnika. Natomiast tył już nie ma bieżnika, przynajmniej na środku. Znalazłem dwa komplety w dobrej cenie.
Michelin anakee adventure i metzeler tourance next 2, jedne i drugie z 2020r. Kuszą mnie trochę anakee adv ale boję się, że będą głośne. Czy ktoś z Was jeździł na nich?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-17 22:17:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
Jeździłem na Anakee. Jak jedziesz prosto to są ciche. W złożeniu nawet niezbyt głębokim zaczynają delikatnie hałasować. Mi to nie przeszkadzało. Teraz zmieniłem je na Pirelli Scorpion Trial II i mam wrażenie większej stabilności na asfalcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opona!
PostNapisane: 2022-09-18 02:11:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeździłem nawet dziś kilka godzin na anakee na miśkowym czajniku, jeśli nie planujesz dużo jeździć po szutrach to te opony nie mają sensu. Nie są jakoś super stabilne w głębokich złożeniach. Na GS mam teraz wspomniane przez devildd pirelli scorpion trail II i są to opony znakomite do gieesa, bardzo stabilne w zakrętach i przy dużych prędkościach. Profil mają typowo asfaltowy przez co motocykl znakomicie skręca. Przyzwoicie sobie radzą na mokrym i chłodnym asfalcie. Dla mnie to drugie najlepsze opony po road 5. Metzeler to firma podlegająca Pirelli, więc możesz się spodziewać bliźniaczych właściwości jak w porównywalnym modelu od Pirelli. Przykładem będą scorpion rally STR i karoo street. Na asfalt staram się wybierać opony najmniej ponacinane przy krawędziach, przez co opona jest stabilniejsza przy jeździe na jej krawędzi. Idealnym przykładem są road 5 ze slickami na bokach, przez co są wspaniale sztywne i stabilne przy dynamicznej jeździe z dużymi pochyleniami. W deszczu i tak nie składam się tak, jak na suchym więc dla mnie odprowadzenie wody nie ma takiego znaczenia na skrajach opony.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1942 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org