Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-22 00:05:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-24 20:21:41
Posty: 8
Płeć: Pół człowiek pół muffin
yamalube 10w40 full sintetic i wszystko w temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-22 00:05:18 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-06-27 11:46:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-05 00:25:27
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
dzidek.fz6
Masz jakieś problemy po zalaniu swojego moto Motulem 5100? Ja wymieniałem ostatnio tarcze sprzęgła i olej własnie na taki sam a tarcze lucasa i strasznie kleją mi się tarcze. Myślicie że to może być wina oleju? Olej kupowałem w Larssonie na Połczyńskiej w Warszawie. Przy wbijaniu jedynki na zimnym silniku moto strasznie szarpie i gaśnie. Po kolejnym odpaleniu jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 13:05:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Może po prostu masz za ciasno wyregulowaną linkę sprzęgła. Spróbuj zrobić tak, żeby bardziej odciągała tarcze przy wciśnięciu klamki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-27 13:15:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-05 00:25:27
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Też tak pomyślałem. Jak odebrałem moto od mechanika to klamka łapała sprzęgło w połowie. Niestety w związku z tymi historiami przy wbijaniu jedynki zacząłem podciągać linkę ale dawało to efekty tylko na chwilę. Mechanik powiedział że to wina oleju ze może jakiś trefny. Wymienił olej i twierdzi że jest ok ale nadal czekam na odbiór. Bardziej mnie zastanawia czy wina może leżeć po stronie tarcz? A może to w ogóle nie wina oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 12:13:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Postanowiłem podzielić się doświadczeniem z olejem Mobil 1 Racing 4T 15w50, full syntetyk.

Posiadam Fazera FZS600 z 2003r (kocie oczy). Otóż w tym roku zmieniłem, jak zwykle zresztą, olej na Mobil 1 Racing 4T 15w50. Opinii na jego temat w necie mało, ale dałem mu szansę... i niestety chyba nie mogę polecić. Sprzęgło, szczególnie na zimnym, chodziło dosyć opornie, na gorącym zauważalnie lepiej, ale też bez rewelacji. Poza tym jakoś nie pasowała mi praca samego silnika, więc parę dni temu zmieniłem na półsyntetyk Motula 5100 10w40 MA2 (2litry) + Motula 300v (1 litr, akurat miałem na stanie ;-)) W takiej konfiguracji skrzynia działa duużo lepiej, nawet na zimnym jest bardzo dobrze. Sam silnik działa trochę ciszej i przenosi mniejsze drgania (ale to półsyntetyk, więc to raczej normalne - jest bardziej gęsty). Co dziwniejsze, temperatura silnika spadła o kilka stopni, ale to jeszcze do sprawdzenia w bardziej gorące dni...
I teraz albo Mobil Racing 4t jest kiepski do naszych maszyn, albo kupiłem jakiś trefny. Co do tego drugiego, to kupowałem w hurtowni Alcor na Szyszkowej w Warszawie:
np: http://allegro.pl/sklep/11294049_alcor-business-partner
Z tego co wyczytałem to oni mają kilka oddziałów na terenie kraju, są chyba oficjalnym dystrybutorem kilku marek w PL, więc nie sądzę, żeby sprzedawali lipny towar... Motula kupiłem u oficjalnego dystrybutora, w Jaro-Oil, też na Szyszkowej w Wawie, więc raczej oryginalny (chociaż to typowy warsztat samochodowy, więc też trudno powiedzieć ;-))

Podsumowując, zrobiłem sobie całkiem drogą płukankę silnika tym mobilem ;-)

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-25 23:06:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-08-07 22:34:38
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Do fz6 s2 leje motul 300v 10w40 i nie mam żadnych problemów z moim fazerkiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-26 09:24:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-07 12:55:19
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Blackberry
Obecne moto: FZ6-S
Napiszcie czy ktoś z Was samą zmianą oleju wyeliminował całkiem szarpnięcie przy wbijaniu jedynki? Klei sie to cholerne sprzęgło i na zimnym zawsze mi haratnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-26 09:57:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-13 16:55:41
Posty: 279
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WR 426 SM MX
Miałem takie coś w poprzednim moto - tarcze sprzęgła się sklejały - zawsze pomagało cofnięcie moto z 5 metrów z wciśniętym sprzęgłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-10 22:25:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-07 12:55:19
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Blackberry
Obecne moto: FZ6-S
No to odpowiem sam sobie, chociaż innym to info też coś pomoże. Wymieniłem motula 5100 na 300v (weszło po dolewce 2750ml) i..
1. pierwsze wbijanie biegów tak jak wcześniej sprzęgło sklejone i klasyczne stukniecie jedyneczki wrrrrr....:(
2. co mnie zaskoczyło to silnik na wolnych obrotach teraz trzyma na 1200 a wczesniej skakało 1280-1320
3. moto subiektywnie lepiej sie zbiera <tego nie oczekiwałem od zmiany oleju więc to nie siła sugestii :). Mam mocny podjazd na wyjezdzie z garażu i moto smigneło lekko w góre jak nigdy, z wolnych obrotów też jakby chętniej sie wkręca
4. Po dolewce po pierwszych 5 km zauważalnie wzrosła kultura pracy skrzyni (może dlatego że moto się dogrzało). Szarpnięcie jedynki jest nadal ale teraz sprzęt robi to ciut kulturalniej. Redukcje wychodzą znacznie łagodniej.
ps. na tym 5100 moto zrobiło ok 6800km i teraz ma niecałe 12000 wiec syntetyk nie był przesadą. Miałem kupić 7100 ale różnica do 300v (3L za 165 z przesyłką) była symboliczna więc "zaszalałem". Filterek HF303, całość wymieniałem po raz pierwszy sam. "Efektu jedynki" nie wyeliminowałem więc jestem powiedzmy "prawie zadowolony".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 22:30:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-02 23:08:14
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT660Z Tenere FZ6
Haiku napisał(a):
Mam podobny dylemat z doborem oleju w FZ6 S2. Niedawno kupiłem moto bez ks. serwisowej z przebiegiem niby 10300 km. Czy zalewać jednak Full Synt, np. 10w50 Castrola ?


kol. Wojt@s oraz kol Kiper dobrze ci radzą, a co do castrola to najgorszy olej z możliwych, poczytaj różne fora a najlepiej dla zawodowców w rajdach moto i auto a nigdy nawet o nim nie pomyślisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 21:17:32 
Ja leję MOTULA. Wiem, że poprzednik mój to lał. Wlałem po zakupie i teraz też wleję. Zresztą już bańka sobie leży w aucie i czeka z filtrem. I będę cały czas to lał.


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-10-08 00:24:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3833
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
powiedzcie, przy jakim przebiegu jakie oleje (kiedy syntetyczny, półsyntetyczny a kiedy mineralny) bo się zbieram i nie wiem który kupić...

swoją drogą jakie są różnice w pracy silnika na tych olejach. czy ktoś może tak łopatologicznie wytlumaczyć czym sie rożnią? wdzięczny będę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-08 01:23:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
misiak tak lopatologicznie to

syntetyk jak najdłużej jak są wycieki lub bierze to półsyntetyk jak dalej wycieki i bierze to mineralny

ale ja to bym tak do 50k to lał syntetyk a potem można i pół tylko po co to nie jest duży koszt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-08 08:47:46 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
ja jeździłem na castrolu power1 (1/2syntetyk mimo że mam 30k km tylko)) i teraz zalałem power1 racing (full syntetyk) - różnicy nie zauważyłem-poza ceną;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-24 10:09:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
Witam panów,potrzebuję konkretnej podpowiedzi jaki olej mam zalać.Motocykl to FZ6s z 2006r,ma przejechane tylko 600 kilometrów więc nówka,zmieniam dlatego że długo stał i olej pewnie już jest za stary żeby na nim latać. moje pytanie:
1.syntetyk czy półsyntetyk ?
2. jaki producent ? czy może lepiej iść do Yamahy i wierzyć ślepo co mi dadzą ?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org