Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-12-22 12:24:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
Witam, niedługo mój fazerek idzie na serwis gaźników, zaworów i rozrządu, do tego czasu chciałbym wymienić filtr powietrza i paliwa. Moje pytanie, jaki filtr powietrza wybrać? Skoro zamierzam jeździć jeszcze kilka sezonów tym motocyklem to może warto zainwestować w k&n, tylko zastanawiam się czy wraz ze zmianą na taki filtr potrzebne dodatkowe regulacje i czy nie wzrośnie spalanie? Jeśli barć filtr zwykły to czy HF wystarczy czy może MIV czy tylko OEM?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-22 12:24:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-12-22 13:34:00 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Zwykły HiFlo i regularna wymiana, więcej do szczęścia motocyklowi nie potrzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-22 13:35:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
robo2223 napisał(a):
Witam, niedługo mój fazerek idzie na serwis gaźników, zaworów i rozrządu, do tego czasu chciałbym wymienić filtr powietrza i paliwa. Moje pytanie, jaki filtr powietrza wybrać? Skoro zamierzam jeździć jeszcze kilka sezonów tym motocyklem to może warto zainwestować w k&n, tylko zastanawiam się czy wraz ze zmianą na taki filtr potrzebne dodatkowe regulacje i czy nie wzrośnie spalanie? Jeśli barć filtr zwykły to czy HF wystarczy czy może MIV czy tylko OEM?

Bez zmiany układu wydechowego nie ma sensu inwestować w KN - przy przelocie - owszem
Jak coś - powinno się zrobić synchro gaźnika już pod sportowy filtr.
Co do zamiennika - ważne żeby był nowy i czysty - niezależnie co ma na pudełku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-22 19:37:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
mam założonego dominatora z db killerem, kolektor wydechowy oryginał, zmieniłem końcówkę dla lepszego brzmienia a nie dla zwiększania mocy, na tym mi nie zależy, tym bardziej na zwiększeniu spalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-22 19:57:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
robo2223 napisał(a):
dominatora z db killerem,

to nie ma sensu pakować K&N ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 02:27:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
robo2223 napisał(a):
mam założonego dominatora z db killerem

robo2223 napisał(a):
zmieniłem końcówkę dla lepszego brzmienia


Meh, Dominator i lepszy dźwięk? Nie wiem jak jest obecnie, ale jeszcze te 3 lata temu jedno z drugim nie miało raczej wspólnego :). Dorobili się w końcu tej homologacji?

Wracając do filtra, nie pchaj się w KN-a, czy żaden sportowy wynalazek. Tym bardziej z akcesoryjną puszką, bo będziecie z mechanikiem się wzajemnie przeklinać, on Ciebie bo będzie musiał to regulować, Ty jego, bo nigdy dobrze wyregulowane nie będzie :). Uwierz, wiem co mówię, bo sam rok czasu walczyłem z rozjeżdżającymi się gaźnikami kilka km po regulacji ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 14:38:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
Niestety homologacji nie ma, jak szukałem tłumika to w tym budżecie nie było nic sensownego z używek, a nie chciałem kupować nowego, markowego tłumika za 2-3tyś do moto za 7tyś, tu za 600 zł miałem produkt nowy z gwarancją, bez db killera trochę za głośny, i nie brzmi jak leo albo akrap, ale lepiej niż seria. Gdybym znalazł coś używanego, ale markowego to chętnie bym zmienił, ewentualnie dać oryginalny do przeróbki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 15:47:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Miałem w fz6 dominatora jak kupiłem motocykl, miałem wtedy falowanie silnika na jałowych i zapach spalin na kurtce. Katalizator na szczęście jest. W 2020 wymieniłem dominatora na fabryczny przerobiony przez edhaust. Spaliny przestały tak śmierdzieć, silnik przestał falować, moto wydaje się być gładsze. W mocy nie odczułem różnicy, może gaz na manewrach jest precyzyjniejszy (albo mi się wydaje bo nauczylem sie z tym żyć). Mam filtr k&n ale jest, bo już był w motocyklu, gdybym nie miał to z pewnością bym zmieniał sobie papierowy zamiast piprzyć się z myciem i nasączaniem tego sportowego, szczególnie jeśli nie wiele wnosi bez mapowania ecu. Dominator niestety jest bardzo głośny i psuje charakterystykę pracy silnika. Z dbkillerami bylo ciszej ale rosły wibracje typu 'mrówki'. Na edhauscie jest idealnie.

Papierowy filtr zmienia się szybko i wygodnie, nasączany k&n to zabawa z myciem, gwarantuję że za pierwszym razem nasączysz za dużo olejku i nadmiar zalepi Ci cały airbox i zapaskudzi moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 15:58:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Papierowy filtr zmienia się szybko i wygodnie, nasączany k&n to zabawa z myciem, gwarantuję że za pierwszym razem nasączysz za dużo olejku i nadmiar zalepi Ci cały airbox i zapaskudzi moto


Sfazowany, nie strasz mnie bo też założyłem K&N żeby poprawić osiągi :lol:
a poważnie to kupiłem go bo kosztuje trochę więcej niż papierowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 18:41:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
marcingda napisał(a):
poważnie to kupiłem go bo kosztuje trochę więcej niż papierowy

i bardzo dobrze zrobiłeś :) bo BMW to nie stary gaźnikowy fazer ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-23 21:18:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Generalnie to trzeba się nastawic na ubrudzenie umywalki, ten stary olejek troche się lepi, z tym cmentarzem much i lisci robi brzydką mieszankę ;) Nie wiem jak żona zapatruje się u Ciebie na takie prace w domu, ja to na wszelki wypadek robiłem pod nieobecność małżonki żeby się bidna nie stresowala :) podczas dozowania olejku sugerowałem się filmami z yt, dozowalem z buteki bez atomizera przeciągając końcówką po grzbietach materiału. Efekt był wizualnie mizerny, więc aplikowalem wiecej aż materiał zaróżowił się od olejku. Szczęśliwy z udanego zabiegu, załadowałem filtr do airboxa i odstawiłem moto pod scianę. Tego dnia zmienialem jeszcze olej i płyn chłodniczy. Następnego dnia przestawiam motocykl do wyjazdu, a pod moto nagle pojawiają się czerwone krople. Ręką pod silnik - mokry spód... Cholera, motul 7100 ma taki kolor, pewnie coś źle skręciłem! Sprawdzam korek spustowy, sucho, przy nalewaku i bagnecie też. Szukam szukam i widzę zapocenie na skrzyni, wyżej na tyle silnika i... Na spodzie airboxa. Aha... Zdejmuję bak, otwieram filtr, wewnątrz bajoro olejku ktory w nadmiarze spłynął do odpływu i dziurką na zewnątrz airboxa. Na szczescie nie wpłynął nigdzie do przepustnic, nie uruchamiałem też silnika więc go nigdzie nie zassało. Zostawiłem jeszcze filtr leżąco na białej szmatce zeby wsiąkła ewentualne nadmiary ale już nic wiecej nie wyszło. Generalnie pospieszylem się, widocznie trzeba dać tyle olejku ile jest zalecane i bez względu na wizualny efekt poczekać nawet i z godzinę aż olejek rozsączy się po filtrze i go zaróżowi. Olejek na silniku powycierałem i stwierdziłem że to kupa zachodu a pożytek pewnie żaden. Nie byłbym zaskoczony gdyby Jadzia jeździła lepiej na papierowym :) tylko szkoda wyrzucać jak już mam kupione spray i olejek, nikt nie odkupi używanego filtra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-24 00:20:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Nigdy nie miałem tego typu filtra więc zobaczę jak będzie wyglądałam jego obsługa. Dla mnie najważniejsze jest to żeby mieć pewność że za filtrem nie ma kurzu, sprawdzę to po przejechaniu 2 czy 3 tyś km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-24 00:50:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
rhazz napisał(a):
bo BMW to nie stary gaźnikowy fazer


Gdyby to jeszcze faktycznie miało jakiekolwiek znaczenie :).

sfazowany napisał(a):
Nie byłbym zaskoczony gdyby Jadzia jeździła lepiej na papierowym


Niektóre konstrukcje znoszą montaż takiego filtra bezobjawowo inne mają czkawkę, coś jak obecny wirus, wszystko zależy od organizmu :). Jak w przypadku FZ6 nikt się na żadne uboczne skutki nie uskarża, tak np. już w Triumphie, silniki 1050 mają uczulenie na KN-y i bez zmiany mapy nie lubią takiego gościa. Ja też jak zobaczyłem cenę OEM filtra, który nie posiada zamienników, postanowiłem wrzucić KN-a...na dzień dobry dostałem falowanie jałowych obrotów, przy testach drogowych zdechło trochę dołu, zamiast wstawać grzecznie z niskich obrotów, jak miało to miejsce na OEM-ie, to silnik zaczynał wpadać w drgania, ewidentnie się męczył. Fakt, w górnym zakresie obrotomierza trochę szybciej skakał po obrotach...tylko, ja tego zakresu używam od święta. Dlatego chwilowo jest trochę podciągnięty na mapie, żeby w miarę odzyskał wigor, ale docelowo na wiosnę chcę wrócić do OEM-a, ewentualnie zamiana na Pipercross, z którym użytkownicy nie mają takich problemów, tylko jeżeli dalej będzie tak wyglądać sytuacja na granicy, to przesyłki z UK będzie trzeba z rocznym wyprzedzeniem zamawiać :D.

sfazowany napisał(a):
tylko szkoda wyrzucać jak już mam kupione spray i olejek, nikt nie odkupi używanego filtra.


Spokojnie, jeżeli do Triumpha miałem stado chętnych na facebookowej grupie, jak tylko wspomniałem o chęci jego sprzedaży, to do tak popularnej maszyny jak FZ6, jeżeli dasz dobrą cenę, to jeszcze z pocałowaniem ręki go pchasz dalej.

marcingda napisał(a):
Nigdy nie miałem tego typu filtra więc zobaczę jak będzie wyglądałam jego obsługa.


Nie jest tak źle, środek do mycia dobrze wypłukuje olej z filtra, jest trochę syfu, ale bez tragedii. Najbardziej irytująca rzecz? Myjesz filtr, czekasz aż wyschnie, nasączasz, czekasz aż wchłonie, kontrola, poprawki, znowu czekasz aż wchłonie i dopiero od airboxa. Zaczynasz o 10, skręcasz o 14 :).

marcingda napisał(a):
Dla mnie najważniejsze jest to żeby mieć pewność że za filtrem nie ma kurzu, sprawdzę to po przejechaniu 2 czy 3 tyś km.


Może syfy, jak syfy. Chociaż nie oszukujmy się, KN nie filtruje tak dobrze, jak papierowe filtry. Najgorsze jest, jak przegniesz z nasączaniem, masz później upieprzony cały airbox i przepustnice w tym oleju :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-24 01:00:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
na szczęście mam przepustnicę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-24 01:34:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Już nie będę dekompletował, sprzedam filtr w zestawie z motocyklem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org