Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1741 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 117  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-10 02:44:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Kazik napisał(a):
przy N90 zatyczki woziłem w kieszeni.

Radziłbym wozić w uchu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-10 02:44:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: AGV Horizon
PostNapisane: 2013-03-10 14:43:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-27 12:51:37
Posty: 24
Lokalizacja: WPR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S 2006r.
Hej,

Wrzucam swoją recenzję, może ktoś myśli o tym kasku i moja opinia pomoże mu w dokonaniu wyboru.
Jeśli będę miał dodatkowe uwagi o kasku, zrobię update.

Kupiony w Intermotors za niecałe 1200 PLN.

Malowanie jakie wybrałem:
[ img ]

Opis producenta:

-następca kultowego modelu Stealth SV, fabrycznie wyposażony w wbudowaną blendę przeciwsłoneczną.
-wyposażony w nowy rodzaj wyściółki, bardziej odpornej na przetarcia.
-jego dodatkową zaletą jest możliwość montażu zestawu Bluetooth.
-skorupa wykoana z kompozytów szklanych z domieszką carbonu.
-dynamiczny system wentylacji IVS z integralnymi kanalami wbudowanymi w skorupę kasku.
-w pełni wymienna wyściółka przystosowana do prania, wykonana z materiału Dri-Lex.
-szybka wizjera przezroczysta z systemem anti-fog i anti-scratch o podwyższonej odporności na zarysowania i parowania z dodatkową ruchomą blendą przeciwsłoneczną ( ISV) chowaną w skorupę kasku.
-szybki wizjera oraz blendy dostępne jako dodatkowe akcesoria w różnych kolorach.
-mechanizm wizjera to sprawdzony system XQRS pozwalający zdemontować szybkę w bardzo szybki i prosty sposób bez używania narzędzi.
-system zapięcia - podwójny pierścień "D".

Moje wrażenia po 2000 km (końcówka sezonu, dużo deszczu, temperatury najczęściej poniżej 10 stopni):

Podoba mi się design kasku i malowanie.
Kask jest głośny (głośniejszy niż Shoei raid I - nie II - w którym jeździłem 4 lata), nawet przy całkowicie zamkniętej wentylacji. Z dobrym domknięciem szyby trzeba nieraz mocno kombinować, inaczej w kasku słychać baaardzo irytujące gwizdanie.
Wentylacja: z racji temperatur nie otwierałem czołowych wywietrzników, więc tu się nie wypowiem. Wentylacja szczękowa bardzo wydajna, ale...
Szybie z antifogiem to i tak nie pomogło:/ Antifog jest tragiczny, przez chwilę działa, lecz z czasem para skrapla się, jednocześnie zbierając każdy pyłek, a co za tym idzie po 15min w deszczu nie widać totalnie NIC. Przypięty na stałe nosek nie pomaga.
Ponadto szyba w shoei'u miała to do siebie, że podczas jazdy krople spływały na boki, a po przetarciu rękawicą (z mini wycieraczką), cała woda znikała. W AGV natomiast niezależnie od prędkości woda niemal nie spływa, a po przetarciu rękawicą, wszystko tylko się maże i jeszcze jeszcze gorzej.
W zestawie dodawany jest także podbródek. Fajnie, że jest, niefajnie, że jego mocowanie jest tragiczne (2 zapinki + wsuwanie pomiędzy skorupę i wyściółkę), a co za tym idzie częściej wisi na tych dwóch spinkach, niż spełnia swoją rolę.
Blenda - nie paruje, nie opiera się na nosie. Mogłaby być nieco ciemniejsza, ale to już kwestia gustu. Wysuwanie natomiast jest tragiczne, trzeba sporo siły, żeby ją wysunąć. Cały system ma się nijak choćby do Sharka VisionR (bezpośrednie porównanie w sklepie), gdzie blenda wysuwa się i chowa płynnie bez żadnych problemów.
Kask jest wygodny, nie zauważyłem, żeby wyściółka ubijała się za bardzo, ale może to za krótki dystans, aby osądzać.
Wykonanie bez szału. Podczas wyjmowania wyściółki do zamontowania scala rider'a urwał się kawałek gąbki, który nie wiedzieć dlaczego był doklejony i do skorupy i do wyściółki.

Plusy:
- design
- malowanie
- wygodny
- blenda (nie paruje, nie przeszkadza)

Minusy (przy których plusy nie są ważne):
- głośny (nieprzyjemnie: świszczenie, gwizdy w środku)
- antifog nie działa
- tragiczna szyba, gdy przyjdzie jechać w deszczu
- mocowanie podbródka
- system wysuwania blendy
- średnia jakość wykonania

Podsumowując: zawiodłem się i agv nigdy już nie kupię. Ten kask powinien kosztować max 650zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-10 22:12:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Powiedzcie mi, dlaczego w ogóle kupujecie kaski integralne. Nie bardzo mogę to zrozumieć. Gdy pojeździ się w szczękowcu - to w zasadzie powrót do integrala w 90% przypadków wydaje mi się pomyłką. Integral to może być wybór wyłacznie zawodników torowych, ale do jazdy na co dzień?

Jakie więc są te zalety integrali, które Was przekonują do ich zakupu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-10 22:33:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
To ja coś dorzucę na temat AGV:

AGV GP TECH VALENTINO ROSSI SEVEN
[ img ]
Cena sklepowa 3 lata temu bodajże 2199zł

Przelatałem jakieś 25 tys km , 3 lata go mam więc coś mogę powiedzieć:

Zalety:
- aerodynamika - zero wrażliwości na boczne podmuchy, nie podwiewa od spodu, latane też było w z prędkościami 2.5 wzwyż i na kasku to nie robi wrażenia
- wentylacja rewelka, wystarczy 40-50km/h i w środku jakby z klimą, choć przy wyżej prędkości robi się za zimno nawet
- antifog - zbiera w 100% - mam dwie szybki , zwykła i tęcze, żadne pinlocki tylko antifog na całej szybie
- środek bez oznak zużycia
- pokrowiec na kask w gratisie
- zrywki z których nie korzystam ale też dostałem

Wady:
- głośny - choć mnie nie przeszkadza, torówka i tyle w temacie
- drogie szybki - średnio 300zł szt
- w niektórych egzemplarzach pruje się wyściółka, podobno
- cena, choć mam porównanie z Shoei-em , który nie dorasta żadnym modelem do pięt, czy xr 1.0 czy 1.1

Następny czajnik?? ARAI...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-10 23:59:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
MarcinN napisał(a):
Jakie więc są te zalety integrali, które Was przekonują do ich zakupu?


na pewno ciszej ale to też zależy jakie modele ;)
szczękowca na pewno wygodniej się zakłada no i latem będzie chłodniej ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 01:12:51 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
sad
to jest Horizon czy Skyline? Któryś (tzn ten tańszy) był w IM na przecenie za 650zł i nawet miałem brać, ale poczytałem opinie o AGV i mi przeszło szybko...

MarcinN
Dla mnie 3 sprawy decydujące o użytkowej wartości kasku: waga, aerodynamika i (nieco mniej, ale też) poziom głośności w środku. A szczękowce są cięższe, głośniejsze i zwykle nieco mniej aerodynamiczne. Wybór jest oczywisty- integral. Dla mnie jedyną zaletą szczękowca jest możliwość otworzenia sobie całego przodu kasku w korku (w ruchu- odpada, mam problemy z zatokami i to byłoby samobójstwo) - a to jest żaden powód jeśli płacę za to komfortem w czasie normalnej jazdy. Nie mogę się też zgodzić z tym że powrót do integrala ze "szczęki" jest pomyłką- wszystkie osoby które znam, posiadające szczękowce, twierdzą że przydałby im się (albo już takowy mają) integral jako drugi, a nawet główny kask. A nie jeżdżą bynajmniej w byle czym, tylko sprzęcie za zwykle 1-1,5tys. Oczywiście są i lepsze szczękowce, ale nie każdego stać żeby kupić taki z najwyższej półki za powiedzmy 2 albo wręcz 3tys...
Zaznaczam od razu że nie mam zamiaru sprowadzać nikogo na swoją stronę- dobór kasku to w końcu rzecz bardzo indywidualna :beer:

A skoro już tu piszę- są jacyś użytkownicy HJC RPHA 10 na forum? Nowy kask jest u mnie aktualnie na 1. miejscu listy zakupów i kusi mnie takowy właśnie... (oby pasował na mój łeb xd)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 01:24:05 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Powodem jest cena znośnego integrala i znośnej szczęki, tyle w tym temacie. A jazda z otwartą szczęką mnie nie przekonuje, no chyba, że w korku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 09:44:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Piszecie:

Aerodynamika - owszem, na motocyklu sportowym przy prędkościach ponadautostradowych - może to mieć znaczenie. Przypomnę jednak, że kaski powinny mieć inny kształt dla motocykli turystycznych a inny dla ściaczy, gdzie leży się na baku. Często widzę osoby w integralach ścigaczowych ujeżdżających fazery czy turystyki, albo nakedy. Nawet nie wiedzą, że to błąd, ale drobny.

Hałas - róznica w hałasie jest nieduża i tak naprawdę nawet najcichszy kask WYMAGA jeżdżenia w zatyczkach. Chyba, że nie przekracza się prędkości około 90 km/h - powyżej KAŻDY kask jest na tyle głośny, że bez zatyczek powoduje TRWAŁE uszkodzenie słuchu.

Ciężar - tak, tu cudów nie ma. Szczękowiec musi być cięższy o około 150 gramów ze względu na dodatkowe metalowe elementy konstrukcji. Jednak to tylko 150 gramów. Mój kask waży 1650 gramów (AGV Longway). Większość integrali waży około 1450-1600 gramów.

Nigdy jednak z powodu wagi kasku nie miałem żadnych kłopotów. Uważam, że różnice w wadze nie mają praktycznie żadnego wpływu na komfort używania.

Cena - agrument wg mnie nietrafiony. Każdy tani kask będzie miał pewne braki, każdy drogi będzie "wypasiony". Oczywiśnie nie oznacza to, że drogi jest lepszy od tańśzego pod każdym względem - często drogie są mniej bezpieczne od tanich.

Za to komfort używania kasku szczękowego - jest po prostu niesamowity w porównaniu do integrala. Już samo zakładanie go to miód i orzeszki, można sobie wygodnie poprawić kołnierze, ułożyć kominiarkę na policzkach, itd. Do tego wygodnie założyć ewentualne okulary.

No i postoje: w sekundę unoszę szczękę i mogę swobodnie porozmawiać, czy spojrzeć w dół na kieszenie, gdy czegoś szukam, na stacji benzynowej nie muszę niczego ściągać - same zalety.

Słowem - do turystyki i do miasta - nie ma nic lepszego. A na tor.... w Polsce nie ma torów. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 10:50:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 23:31:32
Posty: 104
Lokalizacja: Oleśnica
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
MarcinN jeżdżę w szczękowcu i uważam, że jest mega wygodnym rozwiązaniem i podpinam się pod wszystko co było pisane o szczęce na plus. Jednak następnym kaskiem jaki kupię będzie prawdopodobnie integral ponieważ będzie cichszy i MOIM zdaniem bezpieczniejszy. Nie rozpatruje tutaj marek kasków, cen i tego czy trafny model czy nie. To leży gdzieś w mojej psychice, że skroupa która jest "całością" w razie zagrożenia lepiej ochroni moją głowę niż kask który ma ruchomą część przednią. To sprawa indywidualna, dlatego podkreślam, że to tylko moje zdanie. Każdy robi jak uważa, ubiera się tak jak jego budżet pozwala i w to w czym czuje się bezpiecznie. :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 15:30:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
MarcinN napisał(a):
kask WYMAGA jeżdżenia w zatyczkach.

Podpisuję się pod tym czym tam tylko chcecie ;)
MarcinN napisał(a):
agrument wg mnie nietrafiony.

Tutaj się nie zgodzę, za 500 zł idzie kupić dobrego integrala, ze szczęką będą duże problemy.
MarcinN napisał(a):
Już samo zakładanie go to miód i orzeszki, można sobie wygodnie poprawić kołnierze, ułożyć kominiarkę na policzkach, itd. Do tego wygodnie założyć ewentualne okulary.

Ja nie narzekam na zakładanie, bez przesady, jak pierwszy raz miałem garnek na głowie, to może i było to dziwne, ale już później zero problemów. Jedyne co to kominiarka, ale nie wiem, bo nie używam.
Jakbym miał więcej kasy to pewnie wziąłbym szczeke, a że nie miałem i nie chciałem mieć pół środków to wziąłem integrala. Tak czy siak po tym sezonie zmienię i wezmę coś lepszego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-11 19:01:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-27 12:51:37
Posty: 24
Lokalizacja: WPR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S 2006r.
wojtek_lbn napisał(a):
sad
to jest Horizon czy Skyline? Któryś (tzn ten tańszy) był w IM na przecenie za 650zł i nawet miałem brać, ale poczytałem opinie o AGV i mi przeszło szybko...



Horizon. Teraz najtaniej na allegro widziałem go za 950-990 PLN.
Pewnie widziałeś Skyline.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-12 10:08:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-24 16:08:21
Posty: 99
Lokalizacja: Łazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS600 2000r
Jeżeli wierzyć raportom to przyzwoity kask szczękowy można kupić już od około 500zł.
http://sharp.direct.gov.uk

A czy o AGV jest aż taka zła opinia? sam miałem kiedyś AGV Longway I i sobie chwaliłem....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-12 11:49:55 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Znalazłem sporo opinii o AGV że jakość wykonania słaba teraz, kiedyś było znacznie lepiej.
A testom Sharp bym tak bardzo nie wierzyl, wystarczy ze producent wpadnie na pomysł "optymalizacji" budowy kasku pod jak najlepszy wynik testu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-12 16:05:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Znalazłem sporo opinii o AGV że jakość wykonania słaba teraz, kiedyś było znacznie lepiej.


Ja natomiast zauważyłem inną zależność, górne modele, limitowane są zupełnie inaczej wykonane, dokładniej, lepsze materiały. Kiedyś śmigałem w Lazerku, parę sezonów, kask niska półka, a znajomek latał w podobnej lidze z AGV-em, ogólnie tylko narzekał, dwa razy na reklamacje bo a to mechanizm szyby zdechł i po otwarciu sama opadała i raz musieli wymienić wyściółkę bo stara się popruła po 3 miesiącach użytkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2013-03-12 21:42:58 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s
Z tego co znalazłem i usłyszałem od użytkowników o tych kaskach, wynikało dokładnie to co piszesz- te zwyklejsze (nie wiem, do 1500zł powiedzmy? może mniej, albo więcej) były gorsze, częściej coś się działo, a to coś odpadło, a to się pruło, przestawało działać itp itd. Wysokie modele za to były raczej bezproblemowe, ale to już półka w większości przypadków 2000zł+ czyli Shoeia, Araia i innych najdroższych- więc tu nie ma miejsca na niedoróbki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1741 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 117  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org