Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-09-08 19:42:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Zawsze trzeba wybrać jakiś złoty środek. Ze względu na to że sporo jeżdżę staram się minimalizować wszelkie uciążliwości. W tracer wysoka szyba GIVI zdawała dobrze egzamin. Teraz jest jeszcze lepiej. Dzisiaj rano jechałem do pracy obwodnicą i wkurzałem się że co chwilę ktoś mi się "pałęta pod kołami", jak spojrzałem na licznik to wszystko było jasne, było duuuużo za szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Walka z wiatrem
PostNapisane: 2020-09-08 19:42:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-09-08 20:27:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Cytuj:
Dzisiaj rano jechałem do pracy obwodnicą i wkurzałem się że co chwilę ktoś mi się "pałęta pod kołami", jak spojrzałem na licznik to wszystko było jasne, było duuuużo za szybko

Też tak mam :)
Sam od dłuższego czasu zastanawiam się nad szybą turystyczną na dłuższe trasy tylko jeszcze nie wiem jaką. Może jeszcze deflektor do nowej szyby - zobaczymy.
O ile cm jest wyższa ta nowa szyba?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-08 21:16:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
jest wyższa o 105mm, jest również szersza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-09 12:21:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
mysle, ze jak sie ma moto z owiewkami to jasne, ze warto kombinowac z szybka :) to tylko moje spostrzezenie w golasie :) w weekend zrobilem prawie 900km i bylem pod wrazeniem :) zalowalem, ze w zeszlym roku do czarnogory jechalem z szybka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-09 20:49:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja sobie nie wyobrażam jazdy naked- em. Dzisiaj byłem na mazurach i jechałem S7, rano jechało się całkiem OK, wiało w ten sposób że linia wiatru z motocyklem tworzyła kąt może 30/45st, a jak wracałem to było około 120/140st i bardzo ciężko się jechało ale mimo to mogłem utrzymać dość dużą prędkość. Muzykę było słychać jeszcze przy około 200 ale żeby rozmawiać musiałem zwolnić do 120.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-09 23:11:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda
Nie każdy śmiga po S-kach :)
Na zwykłych drogach do 120 na golasie jest spoko jedynie to w deszczu bardziej zmokniesz.
Rozumiem Twoje potrzeby co do motocykla ale w moim odczuciu takie traski po S-kach ponad 1kkm to wolałbym samochodem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-10 08:15:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Niestety gdziekolwiek chcesz jechać z Gdańska a czas nagli, jest konieczność korzystania z dróg ekspresowych lub autostrad. Jak tylko mogę to uciekam z nich np. jadąc na Mazury zjeżdżam na Pasłęk (polecam odcinek Pasłęk- Lidzbark W.- Bartoszyce i dalej gdzie kto chce jechać, droga nie jest jakoś szczególnie kręta ale jest dobry asfalt i przyjemnie się jedzie). Szybka jazda autostradą też sprawia mi przyjemność, np. odcinek Innsbruck do Rovereto przy odpowiedniej prędkości ma sporo fajnych zakrętów. Wydaje mi się, że najfajniejszy odcinek z dobrą nawierzchnią w Europie to podjazd do Stelvio od strony Bormio, odcinek Gomagoi- Stelvio jak dla mnie już za bardzo kręty z mnóstwem nawrotów gdzie nie widać czy ktoś jedzie z przeciwka.Prawda jest taka, że w Polsce drogi są w fatalnym stanie, nie chodzi nawet o nawierzchnię tylko o czystość, piach, olej i ogólny syf jest wszędzie. Do tego bardzo często zrobione bez głowy łaty albo namalowane pasy. Asfalt też jest generalnie śliski. Szczególnie w rejonach górskich (północ Włoch, Szwajcaria, Austria) nawierzchnie mają bardzo dużo kruszywa które powoduje, że jeździ się po czymś co przypomina papier ścierny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-10 08:53:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Ja sobie nie wyobrażam jazdy naked- em.

panie, miło i wygodnie. Niczego więcej mi do szczęścia nie potrzeba. Generalnie gdybym się na moto odciął od wiatru to czułbym się jak w samochodzie i stracił przyjemność z jazdy. Tylko ja nie lubię S-ek, zero przyjemności z walenia długo, monotonnie, szybko, jak mam się tak dłużej tłuc to wolę klimę, tempomat i muzyczkę w samochodzie, jak jadę motocyklem to chce mieć fun. Problem tylko taki żeby pojechać gdzieś dalej, szczególnie z Trójmiasta trzeba wskoczyć na jakąś szybką drogę i pocisnąć - i tu niestety powyżej 160-170 na nakedzie na dłuższą metę robi się męcząco (da się, robiłem całodniowe trasy autostradami, ale nie było w tym przyjemności). Dla tego jak już w końcu mam podział na motocykl codzienny i weekendowo/wypadowy to zaczynam myśleć o tym żeby ten drugi był przyjaźniejszy dłuższym, szybkim przelotom, a dla przyjemności był pierwszy. Alternatywą (która również mam w głowie i rozważam) jest olać północ i przeprowadzić się gdzieś na południe, np do wrocka, tam bliżej w góry, latem na moto, zimą na deskę, bliżej w alpy, do chorwacji itp więc nie trzeba będzie tak zaiwaniać po autostradach i można będzie zostawić przyjemność jazdy bez jakiś plastikowych "kondomów" przed twarzą... (jak ktoś wie gdzie we Wrocławiu potrzebują senior .net Developera na miejscu lub zdalnie to dawać na priv :P )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-10 10:37:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Misiakw, przy takim podejściu do sprawy można rozważyć wynajem motocykla na miejscu. W dobie tanich lotów jest to całkiem racjonalne rozwiązanie.
Ja nadal bardzo lubię jeździć motocyklem, mimo że w ciągu 26 lat przejechałem już kilkaset tysięcy kilometrów. Mam dobry samochód ale jak jest tylko taka możliwość to wybieram moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 08:40:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Zaczynam już powoli myśleć o zmianie szyby na dalsze trasy. Kandydaci to:
Loster 44cm - ok 200zł
Loster 51cm - ok 200zł.
MRA 41cm - ok 330zł
PUIG 42cm - ok 330zł
PUIG 47,5cm - ok 420zł
MGG - 46cm - 150zł

Ktoś coś podpowie kto przerabiał temat? Wzrost 176cm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 09:50:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja proponuję Ci kupić w sklepie ktory w razie "W" przyjmie tą szybę z powrotem, ew. zamontuj ją z taśmą malarską na punktach montażowych zeby przetestować bez śladów użycia... A czemu? Bo zadowolenie z osłony przed wiatrem jest bardzo subiektywne, po dobrych opiniach w necie sam skusiłem się na wyższą szybę puiga double bubble i rzeczywiście, struga poszła wyżej, ale hałas od turbulencji wzrósł proporcjonalnie. Po dłuższej jeżdzie głowa mi pękała od hałasu nawet w stoperach. Wszelkie próby podniesienia strugi jeszcze wyżej deflektorami pogarszały tylko wrażenie łomotu, ostatecznie puiga uciąłem tak zeby był jeszcze krótszy od fabrycznej i teraz mam cichutko, kask jest w linearnej niezmąconej strudze powietrza, ciszę doceniam bardziej niż ochronę przed wiatrem - moj wniosek, z fz6 ciężko zrobić road tourera. Nawet wysokie szyby sięgały raptem do brody, wg mnie jest to strefa najgorszej wysokosci szyby, żeby to sensownie przerzucało strugę ponad głową szyba musi sięgać linii wzroku. Wszystko pomiędzy to gumako-sandały.

Ucięta o 10cm puig double bubble w S1:
[ img ]
[ img ]

Lusterka mam od fzs1000, dlatego gumki nie zaslaniają mocowań szyby i wypełnienia owiewki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 10:12:40 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Janusz81
Mam Puig'a turystycznego dedykowanego do fz-1 i w zasadzie jest git . Ale , bo zawsze jakieś jest , gdy jechałem kilkaset km. z wiatrem we w ryj , to dokuczyło na tyle , że dokupiłem deflektor . Używam go li tylko da dalsze , w domyśle dłuższe wypady , gdzie ''leżenie'' na baku daje po plecach .
Mam coś podobnego do tej ze zdjęć sfazowanego , mogę Tobie ją sprezentować o ile da sie przypasować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 12:58:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Zanim napisałem tutaj to trochę zasięgnąłem informacji co powoduje zmiana szyby dlatego zapytałem czy ktoś o podobnym wzroście bawił się z FZ6 S2 i zdobył pożyteczną wiedzę. Zawsze jest rozwiązanie np kupić 3 lub 4 szyby i zostawić sobie jedną najlepszą - może ktoś tak zrobił? :)

sfazowany skróciłeś tą obecną o 10cm czy o 10cm masz mniej niż oryginał?

Strażak szyba w FZ1 jest inna ale jak Ci nie jest potrzebna, a okazałoby się że da się ją jakoś przerobić niedużym nakładem pracy to czemu nie warto spróbować. Jak coś to poproszę o nr na pw :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 21:08:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wyższa szyba nie musi być lepsza. W zależności od siły i kierunku wiatru potrzebujemy szyby o różnej wysokości dlatego warto mieć łatwą regulację w dużym zakresie a ideał to regulacja elektryczna. Aerodynamika kasku jest też bardzo ważna. Mój AGV SportModular jest idealny pod tym względem, brak turbulencji, drgań, efektu ściągania z głowy i innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-03 21:49:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Double bubble sportowa w S1 jest dłuższa od oem o 6cm ale przede wszystkim ma inny kształ. Ten dodatkowy garb i krawędź z grubsza przypominająca kontur sylwetki glowy i ramion, przewala strugę ponad ramionami obok głowy. Skróciłem o 10cm szybę puiga odrysowując oryginalną krawędź 10cm niżej. Teraz na środku jest krotsza od oem o ok 3cm ale boki są już dużo niżej. Wiatr spada na mnie na wysokosci pach/ramion, poniżej szyi.
Na drugim zdjęciu przyłożyłem przyciętą puiga do oem dla porównania.

Wg mnie sam pomysł zaokrąglonej krawędzi ma sens, zmniejszając ilość spychanego powietrza na sam kask. Niestety, każdy z tych patentów dmucha wokół kasku powodując turbulencje.[ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org