Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-10-04 09:27:07 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ja założyłem do siebie chyba najwyższa dostępna szybę - możesz zobaczyć w galerii

Plus - na pewno osłona dłoni w chłodne dni.
Minus - wyglada i to, że teraz podobno już jest niedostępny do niej zestaw montażowy.

Druga szyba chyba puig z deflektorem - sprawdza się fajnie i na cieplejsze dni na pewno fajniejszy wybór + możliwość demontażu deflektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Walka z wiatrem
PostNapisane: 2020-10-04 09:27:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-10-04 14:29:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-02-23 13:22:05
Posty: 97
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: play
Obecne moto: FZ6 S2
Ja z opinią dotyczącą jakości produktu.
Mój syn zakupił do Aprilii RS 125 szybę Loster, w wersji przydymionej. Okazało się, że jakość produktu jest beznadziejna. Szyba źle zrobiona, bo pofałdowana, przez co zniekształcała widok, co prawda po bokach ale to niedopuszczalne. Do tego przy montażu ukruszyło się jedno ucho. Być może to ten konkretny egzemplarz był wadliwy ale nie polecam. Nawet nie chciało nam się reklamować szyby bo wkrótce moto zostało sprzedane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-04 18:26:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Ja jak kupowałem do Fazera wyższą szybę to były do wyboru MGG i Loster w identycznej kwocie. Kupiłem tą pierwszą i przez prawie 3 lata służyła mi bardzo dobrze, nie było z nią problemów przy montażu ani później podczas użytkowania. Co zauważyłem to fabryczne szyby z Yamahy w FZ6 i w Tracerze są dość elastyczne i na swój sposób odporne na porywy wiatru. Aftermarketowe szyby zazwyczaj są twarde i mniej giętkie przez co mają większe tendencje do pękania. Zastanawia mnie tez jakie znaczenie ma to że śruby do szyb fabrycznie są plastikowe lub nylonowe a spokojnie można je zastąpić aluminiowymi - być może przejmują trochę naprężeń na siebie i łagodniej obchodzą się z szybą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-05 09:14:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3816
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
blue7 napisał(a):
Co zauważyłem to fabryczne szyby z Yamahy w FZ6 i w Tracerze są dość elastyczne i na swój sposób odporne na porywy wiatru. Aftermarketowe szyby zazwyczaj są twarde i mniej giętkie przez co mają większe tendencje do pękania.

i przenoszenia drgań na szybę, przez co ta pęka. Akcesoryjna szyba od kawasaki jest mocowana do motocyka metalowymi śrubami ale przez gumowe tuleje - i dzięki temu ma szansę pracować na wietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 12:17:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Janusz81 napisał(a):
Zaczynam już powoli myśleć o zmianie szyby na dalsze trasy ....

Jednak nie zmieniam szyby :lol: Wymyśliłem, że pobawię się deflektorem. Dziś robiłem pomiary jaki by pasował i wychodzi tyle co szerokość szyby czyli 30cm szerokości i ok 12-15cm wysokości. W poradnikach piszą, ze deflektor nie może być szerszy od szyby czyli nie wiem czy mogę założyć 30cm czy jednak mniej np 28 lub nawet 25cm. Ktoś coś się wypowie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 15:04:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Janusz81 kombinacja z deflektorem jest OK tylko widzę że nasz standardową ori szybę i wydaje mi się że może brakować trochę długości szyby żeby deflektor działał optymalnie. Dużo zależy od Twojego wzrostu oczywiście i jakie ustawienia będzie miał deflektor którego użyjesz.
Z mojej praktyki wynika, że skuteczność deflektora jest bardzo dobra jak jest on minimum na wysokości mostka kierowcy i w odleglosci minimum pół metra do przodu. Deflektor nie może być żaglem i ograniczać Ci widoczności, musi konkretnie rozbijać pęd powietrza i go rozpraszać więc zastosowanie odpowiedniego modelu powinno spełniać pewne warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 19:02:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Janusz, najlepiej pożycz deflektor i sprawdź co będzie się działo. Nie zawsze wyższa szyba musi być lepsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 19:19:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Janusz81
Właśnie miałem proponować to co marcingda. Mam deflektor i mogę pożyczyć , tylko kwestia przypasowania do szyby w Twoim moto .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 20:56:39 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
blue7 dzięki za bardzo cenne uwagi. Mam ori szybę i też się zastanawiałem czy jednak nie jest za niska ale tak wstępnie mierząc wychodzi, że te 12-15cm być może dałoby radę. Górna krawędź deflektora już mocno zbliżyłaby się do wysokości na jakiej jest podbródek i może odchyliłbym bardziej w stronę pionu (nie do pionu). No trzeba to chyba przetestować. Bez sensu montować wyższy deflektor, bo to może już komicznie wyglądać.
strażak napisał(a):
Janusz81
Właśnie miałem proponować to co marcingda. Mam deflektor i mogę pożyczyć , tylko kwestia przypasowania do szyby w Twoim moto .

Bardzo chętnie bym przymierzył i potestował :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 22:39:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Janusz81 to tak w formie dowcipu zajrzyj na fora amerykańskie w FZ6 jakie oni potrafią szyby i deflektory skonstruować :lol: mania wielkości to mało powiedziane. Duży deflektor to też ryzyko że szyba z czasem nie wytrzyma i zacznie pękać lub mocowanie deflektora się podda co wcale nie jest takim rzadkim zjawiskiem.
Nie wiem czy Wiesz o tym ale wiele sklepów motocyklowych mających deflektory w ofercie ma możliwość przy wcześniejszym rozliczeniu w formie kaucji jazdy próbnej z ich testowymi deflektorami i to jest świetny patent. Możesz spróbować dwa, trzy modele jak działają dla Ciebie na Twoim własnym sprzęcie i wtedy możesz zakupić ten optymalny który wiesz już jak działa.
Warto przemyśleć jak duży zakres regulacji ma deflektor bo to bardzo wpływa na jego efektywność. W swoim akurat mam szeroki zakres i czasem zdarza mi się go podnosić lub opuszczać zależnie czy chce pełną ochronę przed deszczem czy może wentylację w upalny dzień. To są istotne walory deflektora które dopiero później nabierają znaczenia w praktycznym zastosowaniu. Tak samo mocowanie na jedno albo dwa punkty, większe skrzydło potrzebuje lepszego podparcia.
Tak wstępnie zanim zainstalujesz deflektor polecam filmiki na YT jak ustawiać poprawnie kąt nachylenia żeby było dobrze i aby uzyskać pożądany efekt.

Powodzenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-27 23:59:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przy oryginalnej szybie w fz6 s1 przeszkadzało mi to że struga trafiała mnie prosto w szyję. Kupiłem puig double bubble touring i z jednej strony było lepiej ponieważ struga przeszła na poziom wizjera i szczyty ramion, z drugiej zaczęło mi dudnić i kołysać głową. Uznałem że poratuję się deflektorem i kupiłem chyba lostera 25cm szerokości x 15 cm wysokości. Struga powietrza poszła na czubek głowy ale z dudnienia zrobił się łomot nie do zniesienia, koszmar. Mimo stoperów powyżej 60kmh bez względu na ustawienie deflektora po kilku minutach miałem dość i zdjąłem deflektor zanim wróciłem do domu. Spróbowałem jeszcze założyć deflektor na szybę OEM ale efekt był bardzo podobny. Wróciłem do czystej szyby oem i zauważyłem że jak delikatnie uniosę się na podnóżkach to przestaje mi wiać pod kask tylko rozchodzi się po ramionach, robi się zupełnie bez turbulencji i o wiele ciszej, został tylko jednostajny delikatny szum z czystej aerodynamiki kasku w czystej strudze powietrza. Paradoksalnie żeby wygodnie podróżować okazało się że szyba w fz6 dla mnie była na tyle za niska że próby jej podwyższenia były karkołomne, nie chciałem ciąć szyby oem więc skróciłem puiga double bubble o 10cm, zrobiła się kilka cm krótsza od oem i efekt dla mnie był idealny.

W obecnym GSie oryginalna szyba sięga wysokością szyi i struga trafia na czoło, mam deflektor ok 10cm który sięga na wysokość ok ust i struga całkowicie idzie ponad głową, nawet nie ciągnie mnie wiatr za daszek nad wizjerem i mogę w kasku typu adv jechać autostradą czy uchylić bezkarnie wizjer bez natychmiastowego łzawienia oczu od wiatru. Turbulencje są niewielkie, znośne. Żeby fz6 miał taką ochronę przy swojej niskiej podstawie owiewki, to tak wielka szyba wyglądała by tandetnie, jak z włoskiego skutera :) Poza tym latem za takim żaglem nie ma czym oddychać i upały przejeżdżam na dodatkowej, bardzo krótkiej szybie, przy której znów struga sięga max obojczyków.

Jeśli masz opcję spróbować jazdy z deflektorem przed jego zakupem, to zdecydowanie warto. Osobiście gdybym miał taką możliwość, to po teście z pewnością bym tego deflektora do fz6 nie dokupił :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-28 15:49:02 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dziś kolega strażak podrzucił mi na testy deflektor 30x14. Już go zamontowałem i nie wygląda źle. Za niedługa jadę testować

Załącznik:
20220328_150623.jpg [1.28 MiB]
Pobrane 202 razy

Załącznik:
20220328_150655.jpg [1.27 MiB]
Pobrane 200 razy

Załącznik:
20220328_150712.jpg [1.42 MiB]
Pobrane 194 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-28 18:14:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Janusz81
Wydaje się pasować , w sensie zgrywa się z fabryczną :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-28 20:00:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Już po testach i jestem za. Nawet moto nie jest oszpecone i tak jak strażak pisze, że zgrywa się z ori szybą :D
Spróbowałem kilku jak nie kilkunastu ustawień i da się zauważyć różnice. Niestety w najwyższym położeniu niezależnie od kąta było najgorzej czyli najgłośniej + świst. Zaznaczę, że wtedy deflektor sięgał pawie podbródka. W najniższym położeniu nie zauważyłem dużych różnic ale zauważyłem większą wentylację w kasku w okolicach ust i nosa. Najlepiej się spisywał w ustawieniu jak na zdjęciach wyżej ale to być może jest jeszcze do dopieszczenia. Ogólnie nie było już łomotu tylko normalny ciągły szum wiatru i nie wiem czy to jest już max możliwości czy być może można to jeszcze dopieścić. Ogólnie mniej więcej łapię o co w tym wszystkim chodzi. Zastanawiam się jeszcze jaki wpływ ma odległość równoległa deflektora względem szyby, bo u mnie wynosi ok 3cm. Czy to ma jakikolwiek wpływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-28 22:32:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Janusz81 szybko ruszyłeś z tematem :)
To teraz jak już z grubsza ogarniasz o co chodzi to sobie poradzisz z ustawieniem. Co ciekawe poprawne ustawienie deflektora powinno być inne w zależności od utrzymywanej docelowej prędkości i warunków w danej sytuacji i na przyklad kierunku wiatru. Kiedyś jechaliśmy na dwa FZ6 S2 autostradą przez wiele godzin obok siebie z kolegą I widać było jak deflektor się "kładzie" pod naporem powietrza przez co zrozumiałe stało się dla mnie jakie siły i w jak dużym stopniu oddziałują w trakcie jazdy. Czasami wiatr wieje pid takim kątem, ze nic na to noe pomoże. Nie ma więc jednego słusznego ustawienia ale i tak dużo zależy to od Twojego wyczucia i doświadczenia które z czasem przyjdzie i Tobie. Widzę że masz darkojaka evolution duo w wersji eliptycznej, świetnie się sprawdza tylko raczej polecałbym wersję w pełni przezroczystą bo przez ciemna niewiele widać jak wraca się wieczorem. A uwierz mi nie raz dałbyś wiele żeby komary były na deflektorze a nie na kasku w zamian za widoczność do przodu a co za tym idzie bezpieczeństwo. Odległość "rownolegla" ma zasadnicze znaczenie dlatego że od niej zależy to jak bardzo musisz odginać deflektor zwiększając kąt do szyby czołowej bo im jest on mniejszy tym większe siły działają na deflektor. Dobrze jest mieć właśnie w miarę szparę w tym miejscu żeby nie było dużej różnicy ciśnień i hałasu zaraz za deflektorem bo ma to związek z tworzącymi się zawirowaniami i efektem dudnienia przy wysokich prędkościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org