Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-03-29 00:55:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak jak pisze blue, szpara między szybą a deflektorem ma duże znaczenie. Znalazłem kiedyś dobry materiał na YT tłumaczący jak działa deflektor, spróbuję przytoczyć zasadę. Przy normalnej szybie napierające powietrze kompresuje się, przez co tworzy się różnica ciśnień między przed i za szybą. Struga która przejdzie przez krawędź jest wtedy zasysana w stronę ośrodka podciśnienia, czyli przy górnej krawędzi struga jest ściągana w dół. Na pograniczu strugi i spokojnego powietrza tworzą się silne turbulencje, jeśli ta strefa wypada na wysokości uszu lub pograniczu to słyszymy dudnienie i czujemy łopotanie kaskiem. Im większa szyba, tym większa różnica ciśnień i mocniejsze turbulencje za krawędzią. Niektórzy producenci przy dużych szybach fabrycznych stosują celowe wycięcie w dolnej części szyby, które"napowietrza" strefę niskiego ciśnienia, redukując turbulencje. Idealną sytuacją byłoby gdyby za szybą było takie same ciśnienie, wtedy struga po pokonaniu krawędzi nie byłaby zasysana w dół. I tu wchodzi deflektor, odbija powietrze które normalnie już by przeszło nad krawędzią, za to skompresowane powietrze na szybie przechodzi za deflektorem, przez co mamy przed i za deflektorem podobne ciśnienie. Przy dobrze dobranym detektorze i szybie podbita deflektorem struga jest wspomagana powietrzem przechodzącym między szybą a deflektorem. Wydaje mi się, że deflektor działa najlepiej kiedy jest pod podobnym kątem co szyba. Bardziej położony może dodatkowo kompresować strugę z szyby generując odwrotnie do oczekiwań jeszcze większe turbulencje, podobnie jeśli jest za bardzo wyprostowany do pionu - struga z szyby w rozszerzającej się części między szybą a deflektorem ulegnie dekompresji i zmniejszy jego skuteczność... A być może delikatny kąt w jedną lub drugą właśnie zoptymalizuje jego działanie redukując dysproporcje szyba-deflektor. W idealnej sytuacji struga idzie wysoko i nie jest podsysana, mamy minimum turbulencji. Niestety nie mamy do dyspozycji tunelu aerodynamicznego więc kombinujemy metodą prób i błędów, albo trafimy, albo jeszcze sobie pogorszymy ;) Mi w fazerze deflektor się nie sprawdził, za to w becie jest zadziwiająco skuteczny. Może to kwestia łącznej wysokości względem kierowcy i proporcji deflektora do szyby...
Mam nadzieję, że dało się z tego coś zrozumieć :D

Generalnie najważniejsze że widzisz różnicę na plus i będzie Ci wygodniej podróżować ;) Dodam tylko od siebie, że tak jak blue wolę jasny deflektor żeby lepiej widzieć drogę, również w deszczu i przy ostrym słońcu kiedy ciężko obserwować zacienione fragmenty drogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Walka z wiatrem
PostNapisane: 2022-03-29 00:55:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-03-29 19:06:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dokładnie to ten model blue. sfazowany bardzo ładnie i zrozumiale wszystko opisałeś. Odnośnie koloru to ten obecny jest wypożyczony i nie zasłania mi drogi pewnie dlatego, że szyba jest standardowa. Przy wyższej szybie na pewno to już by przeszkadzało. Odnośnie owadów to liczyłem, że deflektor wywali je ponad kask ale zauważyłem wczoraj, że przyklejają się one na wizjerze w okolicach oczu i na kasku ponad wizjerem. Wyglądało to tak jakbym wizjer podzielił na pół w poziomie i ten dół jest czysty. Miałem zrobić tego fotkę ale zapomniałem. Tak sobie dumam i myślę, że na ori szybie może nie udać się uzyskać czystego wizjera, bo też taki był cel ale jeszcze spróbuję. Bez sensu chyba jest montaż jeszcze wyższego deflektora, bo to może już wyglądać niefajnie. Dzięki Wam za cenne informacje :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-02 11:12:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Tak aby uzupełnić wiedzę na temat deflektorów pozwoliłem sobie wrzucić ciekawą grafikę na którą ostatnio trafiłem obrazującą fajnie poniekąd sens używania deflektora pod kątem efektów jakie można uzyskać. Co prawda grafika dotyczy modelu szyby + deflektor Givi Airflow który ponoć świetnie się sprawdzał na przykłąd w Suzuki DL650 i jest to model sprawdzony pod kątem skuteczności i o dosyć dużych rozmiarach. Oczywiście w przypadku naszych motocykli mówimy o czymś znacznie mniejszym jednak sens i fizyka pozostaje ta sama. Co jest istotne górna szyba jest odgięta a nie płaska jak deflektory w większości dlatego daje do dodatkowy efekt.
[ img ]
Osobiście tak jak grafika pokazuje podczas jazdy w intensywnym deszczu mam szybę na tyle wysoko aby deflektor nie zasłaniał mi linii horyzontu i nigdy nie powinien on wchodzić wyraźnie w pole widzenia (stąd też odradzałem przyciemniane deflektory, sam zmieniłem na przezroczysty). Zilustrowane "podrzucenie" strugi powietrza automatycznie powoduje że na wizjer bezpośrednio nie leje nam się woda na tyle aby mieć dobrą widoczność do przodu, podobnie jest w przypadku owadów w letnie wieczory gdy odcinane są one ładnie na szybie a wyżej rozbijają się na szczycie kasku.

Najbardziej pomocnym filmem jaki obejrzałem na ten ustawienia deflektora jest ten:

[quote]https://youtu.be/I6QB29UBqOQ[/quote]

https://youtu.be/I6QB29UBqOQ

i zgadzam się z jego autorem, że najlepiej sprawdza się nieco odchylony od płaszczyzny szyby deflektor przez co ochrona jest dobra a i turbulencje znikome. Zbytnie "postawienie" do pionu powoduje zbyt duży opór i hałas.
W przypadku deflektora którego używam gdzie mogę regulować wysokość idealne jest to, że mogę go obniżać/podnosić nie zmieniając kąta nachylenia więc mam więcej lub mniej wentylacji w zależności od temperatury otoczenia - dlatego tak chwalę ten model za zakres regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-03 11:02:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kumpel miał szybę GIVI airflow w nakedzie r1150r i bardzo ją sobie chwalił. Teoretyczne można kupić samą górną część która jest we wszystkich zestawach ta sama i zamontować do swojej szyby OEM.

Miałem jechać do Budapesztu na motocyklu, pojechałem autem i motocyklem chyba bym nawet nie dojechał, bo w 1/3 trasy jechałem po białym... Zima nie odpuszcza. W Budapeszcie przed chwilą pruszyło śniegiem... Pizga jak w Kieleckiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-04 15:46:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Filmik mi znany i fajnie pokazuje co się dzieje z wiatrem. Powiedz mi blue, jaki masz deflektor?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-04 17:23:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Darkojak Evolution Duo, już koło 5-6 lat z nim jeżdżę i jest OK. Zmieniałem tylko kolor szybki po przesiadce na Tracera, działa i trzyma się dobrze.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-04-04 21:18:39 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dzięki za info :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-22 15:13:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-14 22:02:01
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600965849
Obecne moto: FZ 6 S1
Jest może ktoś z okolicy Swarzędza/Poznania i byłby chętny pożyczyć deflektor do przetestowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-03 08:35:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Udało się kupić w bardzo dobrej cenie szybę MRA. Jest 3cm wyższa, lekko przyciemniana i wygląda to tak:
Załącznik:
20220822_163743.jpg [968.91 KiB]
Pobrane 179 razy


Zrobiłem już ponad 100km i jest lepiej niż na oryginalnej ale wydaje mi się, że jest trochę głośniej. Wg mnie jest podobnie jak na ori + deflektor. Dziś założę deflektor i będę testował przez weekend.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-03 11:11:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak to jest z szybami w fazerze, mi się nie udało zdjąć wiatr z kasku bez ekstremalnego dudnienia w uszach, ostatecznie poszedłem w drugą stronę i zrobiłem krótką szybę z linearnym przelewem potwierdza wokół kasku. Trzymam kciuki za próby z deflektorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-03 14:43:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Sproboj tego
https://www.moto-opinie.info/?action=sh ... uktu=10269

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-05 16:15:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
tuzmen napisał(a):


Jakoś to słabo wygląda :lol:

Ja już po trasie z nowymi doświadczeniami. Deflektor spisał się wyśmienicie i jestem mega zadowolony. Finalnie ustawiłem go tak, żeby struga powietrza zaczepiała trochę górę kasku i wtedy nie ma dudnienia. Do prędkości 110-120 jest w miarę cicho i słychać nawet jak łańcuch pracuje na przedniej zębatce :) Na początku myślałem, że coś się dzieje z silnikiem, bo nowe dźwięki zaczęły wpadać mi do uszu :lol: Przy 150 jest już znacznie głośniej ale jest to do wytrzymania bez problemu, bo to tylko szum wiatru. Całe 280km przejechałem bez stoperów. Na ori szybie przy 150 byłoby zdecydowanie głośniej. Trasa powrotna (180km) już w zatyczkach czarnych czyli Tour dla sprawdzenia i jest jeszcze bardziej komfortowo. Plusem jest też to, że na wizjerze prawie nie ma robactwa. Jeśli chodzi o wygląd całego moto to nie mam większych zastrzeżeń. Ogólnie plan jest taki, że deflektor będzie zakładany tylko na dalsze wypady.
Załącznik:
20220904_163842.jpg [945.51 KiB]
Pobrane 143 razy

Załącznik:
20220904_163852.jpg [671.27 KiB]
Pobrane 138 razy

Załącznik:
20220904_163922.jpg [673.69 KiB]
Pobrane 138 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-05 19:06:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Najważniejsze że jesteś zadowolony :)

Co do nowych odgłosów z motocykla, po zakupie babci która miała wysoką szybę zdeflektorem i cichy wydech, miałem wrażenie, że jestem świadkiem katastrofy w silniku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-06 07:29:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany zmieniło się to z czasem? :lol:

Ja w ogóle dziwie się czasem że szuka się wymyślnych sposobów na redukcję hałasu a malo kto pomyśli o dobrych i komfortowych stoperach. Teraz jak czasem zdarza mi się gdzieś podjechać bez nich to hałas jest dla mnie nieznośny chociaż fakt - wydech słychać lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-06 09:09:30 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja jakoś nie mogę przekonać się do stoperów. Może dlatego, że lubię słuchać muzyki podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org