Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Walka z wiatrem
PostNapisane: 2020-08-30 20:03:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ja przesiadłem się na nowe moto to wydawało mi się, że ochrona przed wiatrem jest OK ale po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów już tak nie uważam, przede wszystkim między szyba a głową jest bardzo duża odległość i jeśli podniesie się ją za wysoko to zawirowania powstają jeszcze przed kaskiem
dzięki temu że szyba jest regulowana elektrycznie można w trakcie jazdy dostosowywać ją do potrzeb, niestety przy moim wzroście (187cm), powyżej 120/140km/h na kasku powstają zawirowania powietrza- przy optymalnym ustawieniu szyby. Słuchać coś w rodzaju dudnienia z tym że hałas ten nie narasta proporcjonalnie do prędkości, dzisiaj np. przy około 220 słyszałem jeszcze muzykę w interkomie. Chyba jeszcze gorsze od zawirowań "na głowie" jest "szarpanie" ramion ale to jest wprost proporcjonalnie do prędkości jazdy i ewidentnie zależy od kierunku wiatru.
Dlatego rozważam kupno akcesoryjnej szyby, na cito jest dostępna tylko taka
https://allegro.pl/oferta/loster-szyba- ... 7251793743
jest ona o 70mm wyższa od fabrycznej
zastanawiam się czy warto eksperymentować, czy zbyt dużą powierzchnią czołową nie wpłynę na pogorszenie prowadzenia motocykla, praktycznie do 240 jedzie jak po sznurku a prędkość na poziomie 220 można utrzymywać stale oczywiście jeśli pozwalają na to warunki drogowe
wydaje mi się że ideałem byłaby szyba typu airflow przez którą przepływa powietrze ale niestety nie ma takiej w ofercie, więc może deflektor?
Jakie jest Wasze zdanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walka z wiatrem
PostNapisane: 2020-08-30 20:03:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-08-30 20:35:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Sprobuj deflektor zakladany na szybe np.12cm. Mialem taki do fazera nakładany na rant szyby i dzięki regulacji kąta nachylenia da się osiągnąc calkiem niezłe efekty. Ściągniecie zajmuje 2minuty więc możesz zakładać tylko w razie potrzeby a koszt 100-150zl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-30 20:43:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Deflektor jest dobrą alternatywą jednak , czy nada się do większych predkości ? Raczej wątpię , a i może krzywdę zrobić gdy się urwie .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-30 20:47:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda ja używam tylko deflektora do standardowej szyby w Tracerze a mam 185 cm wzrostu i to wystarcza żeby było OK - regulacja wysokości szyby standardowej + wysokość i kąt deflektora. Kwestia dobrego jej ustawienia i jest komfortowo. Nie idz w duże szyby i duże deflektory bo będzie tylko gorzej, trzeba dobrać rozwiązanie adekwatne do danego problemu i nie przeginać w żadna stronę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 07:29:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sam nie wiem. Deflektory są o małych szerokościach więc będzie pokrywał tylko około 60% szerokości szyby. Druga sprawa to pytanie czy wytrzyma napór powietrza przy dużych prędkościach no i nie zredukuje nieprzyjemnego uderzenia powietrza w łokcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 09:58:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Ja mam mały , bo 12 cm regulowany w dwóch płaszczyznach i przy około 160 zaczyna jakby falować . Nie wygląda to dramatycznie , ale boję się rozpędzać z nim bardziej . Natomiast w połączeniu z szyba turystyczną Puig spisuje się rewelacyjnie .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 10:16:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Wydaje mi się, że powyżej pewnej prędkości obojętnie co zastosujemy to i tak efekt będzie mizerny. Przerabiałem to w moim poprzednim moto (FZ1). Była i wyższa szyba (różni producenci), deflektor, wyższa szyba z deflektorem a i tak nie było "idealnie". Obecnie mam tylko deflektor. Nie ma rewelacji ale wystarczy. Czasami widzę na zdjęciach Tracery z "metrowymi" szybami. Raz, że to wygląda (oczywiście kwestia gustu) trochę komicznie ale jaki to musi opór stawiać. Raczej nie podróżuje szybciej niż 140 więc jest w miarę OK. Rozumiem Twoje poszukiwania marcindga bo jednak Twój motocykl jest stworzony do trochę wyższych prędkości przelotowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 13:07:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Kupię szybę loster i sprawdzę czy coś się zmienia, inaczej nie dowiem się :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 13:20:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
Obecnie jeżdżę duża Tenerą z założoną szybą Givi Airflow i w zasadzie używam jej w najniższym położeniu. Podniesienie jej zwiększa tylko hałas, ale za to ogranicza ilość rozbitych robali na kasku. Oryginalna szyba i deflektor dużo gorzej radziły sobie z hałasem i turbulencjami i w zasadzie im wyżej to było zamontowane tym gorzej. No i kwestia stabilności, bo ten deflektor mocno oddziaływał na szybę i przy większych prędkościach był strach.

W mojej poprzedniej FZ1 miałem wyższą szybę i do tego deflektor no i pewnego dnia przycisnąłem szybciej na obwodnicy i w pewnym momencie jak zawiało zza tira tak moja szyba jebła w pół, ale jeszcze na kawałku się trzymała. Poza pełnymi gaciami nic się nie stało, ale do podróży z wyższymi prędkościami to bym tego nie założył.

Może rozwiązaniem będzie jak deflektor nie będzie wystawał poza szybę, a który trochę podbije strumień powietrza nad kask?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-31 14:35:08 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Ostatecznie zamówiłem szybę PUIG, znalazłem dostępną od ręki w Niemczech, u nas czas oczekiwania to 30dni
kosztuje 120€ więc uważam że warto spróbować

https://puig.pl/124-1456-szyba-turystyc ... iemniany_f


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-07 20:43:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Szyba założona. Do około 170/180 mogę jechać z otwartym kaskiem, przy 200 nie odczuwam dyskomfortu od napływającego powietrza, więc jest ok. Powyżej 220 zaczyna się trochę wyginać ale rzadko się tak szybko jeździ :D Za to w pozycji najbardziej obniżonej całkiem nieźle wieje już przy niskich prędkościach, więc podczas upałów będzie OK.


Załączniki:
20200906_194155_Easy-Resize.com.jpg [239.58 KiB]
Pobrane 403 razy
20200906_191252_Easy-Resize.com.jpg [229.32 KiB]
Pobrane 399 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-07 22:09:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Elegancko, podane predkosci to i tak wyczyn dla jakiejkolwiek szyby, więc jeśli jest dobrze przy takiej jeździe to jest już bajka.

Swoją drogą jeszcze nie spotkałem się ze złą opinią na temat szyb puig, moze nie każdemu podpasowała długość, ale jakość, wyprofilowanie i dopasowanie to jak dla mnie najwyższa półka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-07 22:17:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
W tracer miałem PUIG 7646 (nazwana chyba jako szyba turystyczna) a po niej GIVI (najwyższą) to GIVI była dużo lepiej wykonana. Ta PUIG do BMW jest zrobiona z bardzo grubego materiału.
Uważam że GIVI jest lepszą marką ale nie robią szyb do K1600.
ps mam nadzieję że taka wielka szyba nie wpłynie na prowadzenie. Jak jest podniesiona nawet trochę to powietrze przepływa bo robi się z przodu spora szczelina.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-08 14:45:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
a ja u siebie mialem ta mala szybke, zdjalem ja i o dziwo mniej mi szumi w kasku, a nie czuje, ze jakos dramatycznie bardziej czuc wiatr na klacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-08 18:11:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No tak to dziala właśnie, z króciakiem wiecej wieje ale bez zawirowań i jest ciszej niż na takiej sredniej spychającej wszystko na głowę. Ja tez po różnych kombinacjach przyciąłem szybę i tak mi jest najlepiej. Ze wszystkich motocykli z wysokimi szybami jedynie tiger 1200 miał tak wyprofilowaną szybę że jednocześnie chroniła przed wiatrem i nie powodowała dudniących turbulencji. Najgorzej było z fabryczną w tracerze 900 :) tam to po pol godziny byłem gotów ją ułamać żeby przestało mi tak nakur...zać w uszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org