Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-08-16 22:19:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
marcingda napisał(a):
a spodnie XL
wg mnie rozmiar mocno zaniżony,

Marcin jakby był XL to bym się skusił,ale dostępne są 2XL i myślę,że się w nich utopię. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-16 22:19:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-08-17 10:37:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
EwkaEwka napisał(a):
Bo na pewno są wygodniejsze podczas jazdy ale czy na pewno trwalsze w zetknięciu z ziemią?

generalnie w jeździe ulicznej jeśli masz jechać na tyłku tak długo żeby przetrzeć tekstyla, to szybciej w coś wcześniej uderzysz, i to będzie większym problemem. Przy mniejszych szlifach ścieralnośc materiały nie robi takiej rożnicy. Główną zaletą skóry jest to że jest "wielorazowa" (no i wygląda spoko) a tekstyla raczej po glebie zmieniasz, bo tak jak rhazz wspominał szwy w tekstylach potrafią dostać po tyłku. Dla tego skóra ewidentnie jest jedynym akceptowalnym rozwiązaniem na tor jeśli chcesz się tam pojawiać często, natomiast na ulice to już aż tak wielkiej różnicy z punktu widzenia tarcia nie ma...

Chcesz zacząć najbezpieczniej, to musisz pomyśleć o tym kompleksowo, a nie tylko z punktu widzenia tarcia - bo tę "funkcję" będziesz wykorzystywać najrzadziej. Jeśli będziesz chciała pojeździć w skórze wiosną/jesienią jak będzie zimno, i załadujesz pod nią bluzek i sweterków na potęgę żeby nie marznąć, to będziesz wyglądała jak ludek michelin i ograniczy to twoje ruchy - a więc wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo. Tak samo przemoczona i zmarznięta raczej jesteś bardziej podatna na błędy. Jeśli latem się przegrzejesz, spadnie twoja koncentracja i też słabo wpłynie to na bezpieczeństwo. Z tym wszystkim też trzeba się liczyć. Ja zaliczyłem kilka gleb na asfalcie w tekstylach - i poza potrzebą zmiany kurtki/spodni nie miałem żadnych kłopotów, sprawdziły się. Na niedalekie przejażdżki na początku przygody jeździłem w skórze bo wydawała mi się bezpieczna. Ale od kiedy trzaskam znacznie więcej km niż przeciętny człowiek (na tigerze od początku kwietnia zrobiłem już niecałe 9 tys km) przesiadłem się na tekstyle z powodu wygody i komfortu który daje mi więcej bezpieczeństwa (co jest ważne jak na raz lecę z Gdańska np do Czech, z jakiegoś powodu większość motocyklowych turystów jeździ w tekstylnych ciuchach, a nie w skórze). Bo w trasie częściej skorzystam z porządnej goretexowej membrany dzięki której nie moknę i nie marznę w deszczu, z otwieranych paneli wentylacyjnych które mnie chłodzą (a jak to za mało, pozwalają wrzucić kamizelkę chłodzącą czego w skórzanej kurtce raczej nie zrobisz bo skóra nie lubi wilgoci). Wiosną/jesienią (a dla mnie sumie i zimą bo były sezony w których nie kończyłem jazdy, a w tym roku śnieg mi zamknął sezon tylko na 2 tygodnie) wrzucam ciepłą podpinkę i moje ciuchy też robią robotę a ja co dzień śmigam motocyklem do pracy.

temat skóra vs tekstyl wcale nie jest taki prosty jak "to się ściera szybko, a to powoli". Osobiście polecałbym ci kupić prosty i niedrogi zestaw z dobrymi ochraniaczami i pojeździć troszkę, dzięki czemu będziesz wiedziała czego TOBIE potrzeba. A mówię to jako człowiek, który używając motocykla do wszystkiego ma różne potrzeby, więc i różne zestawy strojów, dokładniej takie jak poniżej (mam więcej ciuchów motocyklowych niż żona torebek):

do miasta - kurtka siatka (jak zimno tekstyl z goretexem), jeansy z kewlarem, niskie motocyklowe trampki, krótkie wentylowane rękawiczki (jak zimno długie ocieplane wodoodporne)
do krótkich weekendowych jednodniowych przelotów - zestaw jak do miasta, ale buty zmieniam na wysokie turystyczne, spodnie na skórzane, chyba ze jest gorąco to mesh rękawiczki na długie, w zależności od pogody skórzane wentylowane, skórzane niewentylowane albo tekstylowe ciepłe.
na dłuższe wypady - kurtka tekstylnaz goretexem, spodnie mesh (jak zimno z podpinką wodooporną i ocieplajacą), rękawice jak na krótkiwe ypady
na jazdę po szutrach - kask crossowy, rękawiczki crossowe, spodnie mesh, kurtka tekstylna (ale nie goretexowa bo szkoda mi ja w krzakach podrzeć), buty crossowe (ok na razie wysokie turystyczne ale będę zmieniał)

tak więc mam w szafie 2 pary butów (i jedne dodatkowe musze kupić), 3 różne kurtki motocyklowe, 2 rózne różne pary spodni motocyklowych + 3 pary jeansów kewlarowych, mam 4 różne pary rękawiczek (miałem 5 ale jedne się skończyły musze nadrobić), a na koniec wszystkiego mam 2 rózne kaski. I to nie koniec, bo mam różnego rodzaju dodatki takie jak żółwie zamiast ochraniacza pleców, chuchy przeciwdeszczowe (również na rękawiczki i buty), google, kamizelki chłodzące - wszystko ma swoje użycie w sezonie... tak więc jak widzisz - w zależności od tego "jaka forma" motocyklizmu tobie przypadnie do gustu, to dopasujesz do niej ciuchy, stąd moja uwaga - kieruj się porządnymi ochraniaczami i sensowną ceną a nie materiałem - lepiej władować większą kasę w ciuch potem, jak będziesz miała własne zdanie odnośnie ciuchów. Noooooooo chyba że jak większość kobietek, jednak stawiasz na seksowną, obcisłą, niekoniecznie wygodną, ale robiącą wow skórę - wtedy masz jeden wybór, do tego wywalasz warkocz z kasku i załatwione, każda mocniejsza fura będzie przy tobie startowała ze świateł z piskiem opon! żeby nie było - to też jest jakaś forma czerpania przyjemności z motocykli, i nie widzę nic złego w takim podejściu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-17 11:05:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mam podobnie jak misiek, musiałem kupić szafę dedykowana na ciuchy i akcesoria Moto.

Jak zaczynałem kurs na motocykl w 2018 to nie chciałem przesadnie inwestować w ciuchy ale nie chciałem kupować najtańszych. Kupiłem kask Nolan n87, ciuchy polskie seca venti z cordury z ochraniaczami D3O, rękawice shima skórzane i buty Forma też skórzane turystyczne. Zestaw okazał się strzałem w dziesiątkę, zrobiłem w takim komplecie 3 sezony stopniowo dokupując inne ciuchy na różną pogodę, w pierwotnej kurtce i spodniach często nadal jeżdżę bo trzymają się znakomicie, resztę już powymieniałem. Reklamowałem tylko suwaki w okresie zimowym i wszystko zostało zrobione na gwarancji. Tak że secę mogę spokojnie polecić.

Podczas nauki ciuchy powinny być jak najwygodniejsze żeby nie skupiać się na tym że tu i tam Cię uwiera tylko dobrze czuć motocykl i wjeździć się na spokojnie. Skóra ma to do siebie że może wymagać ułożenia się do użytkownika, wydaje mi się że lepiej żeby to nie było w okresie największej koncentracji nad uczeniem głowy pamięci mięśniowej prowadzenia motocykla. Nie mówię o kursie, tylko o pierwszym sezonie który jest najintensywniejszy dla motocyklisty. Wyjątkiem jest kask, musi być zawsze dobrze dopasowany a przez to na początku może być ciasny ale można go poużywać poza motocyklem np w domu, zdjąć szybę i nosić go choćby oglądając telewizję, aż zacznie uwierać. Po kilku godzinach zacznie się układać do makówki, my też (mięśnie szyi) przywykniemy do dodatkowej masy na głowie.

Jaki fundusz przeznaczasz na start?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-17 11:32:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Nie ma co się bawić w kompromisy, do sklepu po bułki czy na nordkap zawsze zakładam
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-17 12:38:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dobrze, że w newralgicznych miejscach masz mesh :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-08-17 13:31:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Do takiego "kombinezonu" to tylko takie moto ...
Tak poważnie,
to przez wiele lat jeździłem w skórze, również podczas upałów na południu Europy i marznąc jesienią
od jakiegoś czasu mam kombinezon tekstylny i nigdy nie wrócę do skóry (jazda turystyczna)
tak jak koledzy pisali, chyba mniej ważny jest rodzaj materiału skóra / poliamid a warto kupić możliwie najlepsze ochraniacze


Załączniki:
moto.jpg [100.62 KiB]
Pobrane 166 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-11 08:51:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-05-19 13:58:36
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: xxx
Noszę się z zamiarem kupna buciorów https://readytoride.com.pl/BUTY-ACERBIS ... 65?force=1 . Buty dość często polecane, często określane jako turystyczne ze sportowym zacięciem - tutaj pojawia się moje pytanie do właścicieli tych butów - jak bardzo turystyczne są?
Nie odpadają nogi po dwóch godzinach jazdy, jak w typowych butach sportowych, czy można udać się w dłuższą trasę, a w jej trakcie na dłuższy spacer, jak przy klasycznym bucie turystycznym?
Wady, zalety tych butów?
Jeśli dla kogoś były niewygodne, to na jakie je zmienił? Proszę o wszelkie opinie i sugestie, być może ten temat będzie pomocny też dla innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org