Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-07-17 23:15:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
UDAŁ SIĘ! w końcu usterka zażegnana.
Rozkręciłem pokrywę zaworów, sprawdziłem jeszcze raz luzy i łańcuch czy napinacz działa i się nie zacina - wszystko elegancko.

Gaźniki były większym typem na dziwne zachowanie bo to dodawanie gazu, i skoki obrotów.
Maintenance i synchro po raz kolejny w tym sezonie, a się nawkur..... bo te plecy felerne.
Rozkręciłem ale tym razem na części pierwsze rozpinając je, każdy osobno - tym sposobem miałem na przykład dobry dostęp do zaworów ssania, w których to znalazłem trochę syfu wewnątrz na ściankach tam gdzie iglice dochodzą, a same w sobie, były czyste. Mogłem i musiałem wymienić uszczelki na łącznikach pomiędzy gaźnikami 1-2 i 3-4, i to mi dało do myślenia, że poprzednio ktoś pewne zrobił serwis bez rozdzielania gaźników tak jak ja za pierwszym razem bo pamiętam, że uszczelki w komorach nie były w takim stanie jak te - twarde aż jak dotknąłem to pękały w palcach.

Morał bajki jak macie stary klamot i wyjmujecie gaźniki to? TO RÓBTA TO ŚMIAŁO, NIE BÓJTA SIĘ, że się nie poskręca bo tak naprawdę te wszystkie śrubeczki duperelki, zaworki już macie za sobą i gorzej już być nie może a piwo w lodóweczce jako nagroda czeka :twisted:

Podsumowując problem był taki, że na bardzo krótką chwilę obroty spadały aby za chwilę podskoczyć więc wahania obrotów np. zamiast wynosić +-100 to wahania wynosiły momentami ~300 (domniemam), polepszyła się kultura pracy, na wolniejszych obrotach np dojeżdżając do świateł, trudniej o to by się "telepał", bardziej przewidywalnie przyśpiesza z niskich.
Co jeszcze sprawdziłem przy okazji ważne, oczywiście poziom paliwa w komorach i był ok ale gdzieś coś przeczytałem albo obejrzałem odnośnie tych śrub mieszanki odkręciłem wszystkie śruby mieszanki na 2,5obrotu bo nie każdy tak samo je dokręci do końca i wtedy te 2 obroty może być ciutkę zamało.

PS. do tych wszystkich akcji nie zdjemowałem czachy, chłodnicy, nie spuszczałem płynu cłodniczego.

Tutaj na zielono te łączniki (11) i fiolet to jeden z 4 zaworór ssania
Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-17 23:15:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-07-18 02:21:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2477
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No Panie, teraz jesteś wyjadaczem gaźnikowym :D gratulacje rozwiązania problemu i cierpliwości do klamota :) teraz tylko jeździć i cieszyć się maszyną chodzącą jak zegarek z wiedzą jak to wszystko działa i że to Twoja zasługa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-18 15:16:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
oj z gaziorami sporo zabay jest, nie czeka zabawa z hondinowym gaziorem bo mam wrażenie że za bogatą mieszankę daje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-18 16:51:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2477
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja tak samo z cbf i zbieram się do tego jak pies do jeża. Może byś mi Szymoon pomógł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-18 19:16:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
sfazowany napisał(a):
Ja tak samo z cbf i zbieram się do tego jak pies do jeża. Może byś mi Szymoon pomógł?
sounds like a plan :thumbup: jakby co wakuometry mam, chińskie ale dają radę. 8)

misiakw napisał(a):
...bo mam wrażenie że za bogatą mieszankę daje.
Jak tak oglądam ten filmik to wygląda jakbym miał wcześniej w jednym gaźniku na bogato a w innym bieda:P ale świetne wytłumaczone i dźwięk.
Ale taki dostęp do gaźnika:P i tylko jeden :D miód malina serwisować haha
https://www.youtube.com/watch?v=q9A2TL9RvwQ&t=409s
[quote]https://youtu.be/q9A2TL9RvwQ[/quote]

https://youtu.be/q9A2TL9RvwQ

ps. znacie kogoś kto ma analizator o2 - Wawa okolice??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-23 16:20:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
szymoon87 napisał(a):
Jak tak oglądam ten filmik to wygląda jakbym miał wcześniej w jednym gaźniku na bogato a w innym bieda:P ale świetne wytłumaczone i dźwięk.

oglądalem typa, fajnie opisuje.

ja mam łatwo bo jeden gar = jeden gaźnik. ale mam też tak ze przy na maxa odwiniętej manecie w górnym zakresie obrotów się dlawi, stąd to moje podejrzenie że za bogato jest. z tym że mam też mocno przerdzewiały wydech, prawie że przelot, więc plan taki żeby najpierw komin ogarnąc, i jak tam bedzie "poprawnie" to wtedy zamirzam zacżąć bawić się z gaźnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-24 11:23:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-12-13 11:41:34
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sony xperia
Obecne moto: FZS 600
Witajcie. Jestem na forum jakiś czas ale tylko obserwowałem.
Mam 2 gi sezon fzs 600, z kórym to nie lada przeprawy były, ale juz sytuacja opanowana, 6ty tysiąc km leci i jest fun.

Nurtuje mnie nadal jedna sprawa, regulacja składu mieszanki. Czy wykręcając pilota wzbogacam czy zubożam?

Było 4,5 obrotu świece były ładne, spalanie 4,7 litra /100
Było 3 obr świece ładne z czarnymi rantami, spalanie nadal do 5 litrów
Ostatnio było 2,5 obr świece ładne, ale spalanie mi wyjechał powyżej 5 litrów

Generalnie to tak, wkręcając spadają obroty biegu jałowego, wykręcając rosną wnioskuję że regulujemy ilość powietrza do składu. Czyli wkręcając wzbogacam a wykręcając zubażam mieszankę.

Kolejna zabawa to pomiar temperatury spalin w kolektorze, wyregulowałem tak, że mam po ok 250 st Celsjusza na każdym przy wykręconym pilocie na 4,5 obr.

Następna uwaga to taka, że przy 2,5 i 3 obr pilota przy schodzeniu z obrotów, czy hamowaniu silnikiem strzelał ładnie z wydechu ok 3-4tyś obr, a teraz przy 4,5 obr pilota tego już nie ma, również wnioskuję że mam uboższą mieszankę, bo ponoć strzały z wydechu są tym większe im więcej paliwa idzie i nie dopala w cylindrach i wali w wydech.

ktoś coś w tym temacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-27 23:55:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Hej,

Pilot screw alias mixture screw jest za przepustnicą wiec wkręcając ją robisz mieszankę uboższą. Otwór kanału, który regulujesz nią jest połączony z głównym rezerwuarem paliwa. Co do temperatury przy bogatszej mieszance powinna być niższa.
U mnie przy bodajże przy 4,5obr. na #3 i #4 świece zakopcone były a gdyby była bieda z paliwem to były by białe/szarawe.
PS. sprawdź oringi na mixture screws.
Mi ciągle brakuje możliwości sprawdzenia spalin na każdym kolektorze:(

ona youtube jest kilka ciekawych filmów:
https://youtu.be/-B-fLDOBqzo?si=HpLxlFVuYhGhpxy6
https://www.youtube.com/watch?v=E4MZJjG_tQ0
itd....
;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org