Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-02-04 17:18:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-02-04 17:07:10
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 790227433
Obecne moto: Xj900s Sv660n
Na początek bardzo przepraszam że , pisze tutaj ale nigdzie nie mogę znaleźć pomocy ani informacji o moim problemie jaki mam ze, swoją xj
Może ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem jaki mnie męczy i pomoże w na kierowaniu co mogło się spierxxxxx. Do rzeczy
Motocykl Yamaha xj900s
Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki świeci się dalej kontrolka od luzu , można załączyć światła po naciśnięciu guzika rozruchu silnika rozrusznik kreci dodam że w stacyjce nie ma kluczyka .
Co sprawdziłem od piąłem całkowicie stacyjkę z instalacji nic to nie dało wszystkie przekaźniki jakie znalazłem również nic to nie dało
Wymieniłem przekaźnik rozrusznika dalej taki sam efekt . Wszelkie rady mile widziane sezon się zbliża i trzeba przygotować motocykl . Po włożeniu kluczyka w stacyjkę i przekręceniu w pozycję on motocykl pięknie odpala od strzała i gaśnie po przekręceniu kluczyka w pozycję off


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-04 17:18:28 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-02-04 18:15:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2525
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czołem, jeśli po odpięciu stacyjki i przekaźników nadal możesz zapalić światła i kręcić rozrusznikiem to masz gdzieś zwarcie. Sprawdź też przy bezpiecznikach czy ktoś jakichś mostków nie porobił które by puszczały zasilanie tam gdzie go być nie powinno. Możesz też wyjmować po kolei bezpieczniki sprawdzając przy którym światła przestaną być zasilane, może pomoże to ustalić który obwód niepotrzebnie zasila światła... Nastepnie przyda się dorwać schemat elektryczny i z multimetrem prześledzić krok po kroku fragmenty wiązki. Zacząłbym od wypięcia dodatkowych urządzeń i diagnostyki miejsc gdzie były jakieś modyfikacje w kablach, jeśli nic nie znajdziesz to ewentualnie zakup drugiej wiązki i podpięcie jej wierzchem żeby porównać zachowanie. Daj znać dla potomności jeśli znajdziesz rozwiązanie, powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-05 10:39:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4020
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Zacznijmy od tego że w starych motocyklach nie zawsze światła gasną po zapłonie. w bandicie z 95r dało się zostawić moto na światłach bez kluczyka. To co tam nie halo, to że da się zakręcić silnikiem.

sfazowany napisał(a):
Sprawdź też przy bezpiecznikach czy ktoś jakichś mostków nie porobił które by puszczały zasilanie tam gdzie go być nie powinno. Możesz też wyjmować po kolei bezpieczniki sprawdzając przy którym światła przestają być zasilane, może pomoże to ustalić który obwód niepotrzebnie zasila światła...

nie szukałbym nic w bezpiecznikach, bo one nie wpływają na odcięcie po zapłonie. to brzmi jakby ktoś mieszał w instalacji. po wyjęciu kluczyka (a tym bardziej całej stacyjki) moto niew powinno dostawać prądu z aku. sprawdzałem ten temat w skuterze który nie ma immo, bo chciałem właśnie tak zrobić system bezkluczykowy - mostkować stacyjkę żeby była zbędna.

podejrzewam że ktoś grzebał w instalacji, zacznij od sprawdzenia "dodatkowych" pierdół dodanych do moto. Strzelam że ktoś chciał np. gniazdko zapalniczki podpiąć z zasilaniem po zapłonie, więc wpiął się gdzieś w światła czy jakaś inna wiązkę która ma napięcie po zapłonie. Potem ktoś inny chciał to zmienić na zasilanie bez zapłonu, więc dodał kabel prosto z aku (albo jakieś inne miejsce gdzie masz wciąż napięcie ) i tak "zamknął" obwód wpuszczając prąd tam, gdzie go nie powinno być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-05 11:09:06 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1598
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Może to być awaria samej stacyjki, to są mechaniczne stacyjki przez które leci całe zasilanie a nie strefowanie przekaźnikiem.
Możliwe że bębenek się kręci a stycznik stoi w miejscu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-05 12:36:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2525
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Chłopaki ale po demontażu stacyjki problem pozostaje. Światła czasem można było zapalić ale pozycję jako postój w nieoświetlonym miejscu, powinna być na to dodatkowa pozycja w stacyjce kręcąc w lewo od blokady kierownicy. Tak miałem przynajmniej w Fazerze i zdarzyło mi się za daleko przekręcić kluczyk i zostawić moto na światłach pozycyjnych.

Pierwsze bym podejrzewał jakieś dodatkowe światła, alarm, grzane manetki, ładowarkę telefonu itp. Mogło być tak że ktoś najpierw dał zasilanie ładowarki tel np po zapłonie czyli ze świateł mijania a później chciał mieć zasilanie też na postoju i doprowadził drugi kabel z aku lub z bezpieczników stałe zasilonych, podłączył oba jednocześnie i w ten sposób niechcący podał 12V na stronę po stacyjce.

Źle podłączony alarm który potrzebuje plusa z akumulatora i po zapłonie też może powodować taki problem.

Co do bezpieczników to na niektórych może być napięcie cały czas, jeśli jest mostek na stronę zasilaną po stacyjce i wtedy jest "obejście" stacyjki. Na ten moment stacyjka zdaje się odcinać tylko zapłon lub pompę paliwa. Wyciągając bezpieczniki można też ustalić czy przejście zasilania na stronę po stacyjce jest przed, czy za bezpiecznikami, ułatwi to ustalenie miejsca poszukiwań...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-06 17:28:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4020
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Chłopaki ale po demontażu stacyjki problem pozostaje.

misiakw napisał(a):
po wyjęciu kluczyka (a tym bardziej całej stacyjki) moto niew powinno dostawać prądu z aku.

no wiem dla tego napisałem że podejrzewam pomieszanie w instalacji że wpuszcza "bokiem" prąd do obwodu za stacyjką nawet jak jej nie ma
sfazowany napisał(a):
Pierwsze bym podejrzewał jakieś dodatkowe światła, alarm, grzane manetki, ładowarkę telefonu itp. Mogło być tak że ktoś najpierw dał zasilanie ładowarki tel np po zapłonie czyli ze świateł mijania a później chciał mieć zasilanie też na postoju i doprowadził drugi kabel z aku lub z bezpieczników stałe zasilonych, podłączył oba jednocześnie i w ten sposób niechcący podał 12V na stronę po stacyjce.

dokłądnie to napisałem przed tobą :)


sfazowany napisał(a):
Co do bezpieczników to na niektórych może być napięcie cały czas, jeśli jest mostek na stronę zasilaną po stacyjce i wtedy jest "obejście" stacyjki.

nie, to jest nie możliwe. bezpiecznik nie odcina prądu, jeśli się nie przepali, cały czas przewodzi prąd. jeśli zrobisz mostek na bezpieczniku, to jest to sytuacja dokładnie taka sama jak masz nieprzepalony bezpiecznik, jedyne co się zmienia to to, że jak puścisz za duży prąd, to nie spalisz bezpiecznika a coś co jest za nim. ale to nie zmienia faktu że bezpiecznik sam w sobie działa właśnie jak taki mostek, a nie ja włącznik, dla tego jesteś w błędzie. jeśli miałbyś taką instalację, to za każdym razem gdy wyciągasz kluczyk ze stacyjki musiałbyś też wyciągać bezpiecznik. to nie jest mostek na bezpieczniku. to może być mostek na innych kablach (wspomniana sytuacja z dodatkami elektrycznymi i mieszaniem), ale bezpieczniki z tym nie maja nic wspólnego, i o to mogę się założyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-06 22:45:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2525
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To o czym mówisz z bezpiecznikami zgadza się, ale ja nie o tym pisałem :) napiszę jeszcze raz, wyjmowanie bezpieczników miałoby być po to żeby zawęzić pole poszukiwań gdzie jest "przebicie", przed czy za bezpiecznikami.

...a więc tak chcesz mnie sprowokować żebym do Ciebie przyjechał i Ci to wytlumaczył, najlepiej przy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-07 10:28:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4020
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
wyjmowanie bezpieczników miałoby być po to żeby zawęzić pole poszukiwań gdzie jest "przebicie"

już myślałem żeby przyznać się że nie zrozumiałem o co ci chodzi
sfazowany napisał(a):
więc tak chcesz mnie sprowokować żebym do Ciebie przyjechał i Ci to wytlumaczył, najlepiej przy

ale jednak wciąż nie rozumiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org