Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-07-12 18:46:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-05-02 23:16:30
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha yzfr125
Hej pisze w sprawie wyboru łańcucha do mojej erki i pytanie mam następujące ile ogniw powinien mieć mój łańcuch ? Wszędzie piszą że niby 132 ale po pierwsze napotkałem się na informację od kogoś, ze 132 podobno jest za długi i lepiej kupić 130 i sam skąd widzę też mam założoną 130 . Czy jeśli kupię 130 to może on się szybciej zużywać ? Bo ogólnie miejsca w naciągu mam na tyle by mogła wejść 130 na spokojnie dlatego, który lepiej kupić ? A i ostatni rzecz czy bezoringowy łańcuch dida mi wystarczy do niej ?
Z góry dziękuję że odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-07-12 18:46:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-07-14 09:30:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4051
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Framatu napisał(a):
Wszędzie piszą że niby 132 ale po pierwsze napotkałem się na informację od kogoś, ze 132 podobno jest za długi i lepiej kupić 130 i sam skąd widzę też mam założoną 130


długość łańcucha zależy od zębatek jakie masz, jeśli ktoś zmieniał to możesz mieć mniej lub więcej. jeśli masz teraz 130 ogniw, to potrzebujesz 130 ogniw, ale prawdę mówiąc jak kupisz 132 i okaże się za dużo zawsze możesz zeszlifować pina i skrócić łańcuch - dopuki szlifierką nie tkniesz tych oczek które mają zostać na łańcuchu bedzie ok.

co do samego łąńcucha, weź łańcuch z uszczelniaczami, to lepsza opcja. Bez uszczelniaczy stosuje w terenowej 250cc bo tam piachem mocno walę po łancuchu, więc idę w tańsze rozwiązania i częstszą wymianę, i powiem ci że zauważalnie krócej ten łańcuch wytrzymuje, w drogowym motocyklu powiedziałbym że kompletnie sie nie opłaca taka oszczędność.
co do samego łańcucha jeśli myślisz o DID'zie to możesz też pomyślec o zestawie AFAM'a jeśłi masz dobrego dostawcę - Rhazz sprzedawał kiedyś, 2/3 forum tutaj chyba kupiło napęd od niego, w tym ja i do tigera 800 i do Z650 i nie mam żadnych zarzutów, no a z pomocą Rhazz'a miałem przynajmniej pewnośc że mam dobry "towar" a nie podróbkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-07-14 10:45:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2572
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Potwierdzam słowa miśka.

Zmieniasz bez zębatek? Weź pod uwagę, że jeśli zębatki masz już zużyte to o wiele szybciej zużyją Ci również nowy łańcuch. Lepiej wymienić komplet. Stary wyciągnięty łańcuch mając większe odległości między rolkami zaczyna atakować kły zębatki, jeśli teraz na te zniszczone zębatki dasz nowy łańcuch to nie będzie prawidłowo siadał w siodełka na zębatkach i będzie dostawał po dupie.

Łańcuch bez oringów tylko wyczyn gdzie i tak zaraz go zmienisz, bo go zamrodujesz zanim się normalnie zużyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-07-14 11:35:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-05-02 23:16:30
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha yzfr125
Przednią wymieniam a tylnią podobno poprzedni właściciel wymieniał i wygląda jeszcze dobrze . Mogę ją zostawić ? Bo słyszałem że tylnią się wymienia co dwie przednie. A po drugie czy przeżyje mi bez oringowy łańcuch cały zeson jeśli będzie dobrze smarowany dodam że to 125 jest, a po zesonie i tak się jej pozbywam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-07-14 16:53:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2572
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie używałem łańcucha bez oringów. Dla mnie to jak założyć spodnie na goły tyłek. W łańcuchu z oringami między pinami a rolkami jest fabryczny smar który dzięki oringom jest tam od nowości do końca eksploatacji łańcucha. Smarowanie czy oliwienie łańcucha pomaga tak naprawdę zmniejszyć tarcie rolek o zębatki a zasadnicze smarowanie odbywa się wewnątrz rolek pod oringami. Bez oringów nie ma smaru a bez smaru rolki na pinach zginą śmiercią marną bardzo szybko i nawet częste smarowanie wątpię żeby skompensowało brak oringów, bo psikany smar nie dotrze do wnętrza rolek.

Jeśli chcesz to eksperymentuj, moim zdaniem szkoda pieniędzy na takie "oszczędności".

Inna sprawa to naprawianie motocykli tak, żeby kolejny właściciel się martwił. Przez to właśnie czasem trafiamy na miny. Na szczęście masa ludzi robi serwisy jak pod siebie nawet jeśli rozważają sprzedaż. Każdy motocykl który komuś odsprzedawałem, sprzedawałem z czystym sumieniem. Jeśli chcesz komuś taką minę podrzucić jak bardzo nietypowy łańcuch prawdopodobnie mocno zuzyty wewnętrznie mówiąc że w poprzednim sezonie nowy napęd założyłeś, to niestety powiem wprost - szanuj innych tak, jakbyś sam chciał być szanowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org