Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Wymiana klocków przód -fotorelacja https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=985 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | bączek [ 2011-01-16 16:10:40 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
a w przypadku stalowego oplotu ? jestem sobie w stanie z tym poradzić ? bo chciałem się za to zabrać ale nie miałem wcześniej do czynienia z przewodami w stali..; ( |
Autor: | Luterq [ 2011-01-16 16:37:10 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Wojt@s napisał(a): 160-180zł komplet na przod, swojego czasu były w Larssonie. teraz też są ale już po 200 zł oryginały kosztują coś koło 400 zł przy imporcie, ile kosztują w polskim serwisie serwisie nawet nie chcę wiedzieć. |
Autor: | Luterq [ 2011-01-16 16:42:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
lutecki napisał(a): A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić? No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol: |
Autor: | lutecki [ 2011-01-16 16:44:55 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Luterq napisał(a): lutecki napisał(a): A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić? No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol: Ta śruba z tyłu to nie nasadowy, tylko płaska jakby do śrubokręta. Ale się cholera zapiekła i niczym nie idzie. |
Autor: | wojtek_lbn [ 2011-01-16 17:59:39 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
dobrze że w Kocie nic takiego nie ma :mrgreen: wszystko ładnie z tyłu poszło. tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć pod wpływem powietrza ze sprężarki? :/ Ruszają się wszystkie, ale lekko i wracają tyle co się wysuną, a ja musze je przynajmniej bardziej wysunąć albo nawet całkiem wyjąć- żeby dokładnie wyczyścić... |
Autor: | Wojt@s [ 2011-01-16 18:14:38 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Cytuj: dobrze że w Kocie nic takiego nie ma :mrgreen: wszystko ładnie z tyłu poszło. tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć pod wpływem powietrza ze sprężarki? :/ Ruszają się wszystkie, ale lekko i wracają tyle co się wysuną, a ja musze je przynajmniej bardziej wysunąć albo nawet całkiem wyjąć- żeby dokładnie wyczyścić... Tłoczki mają dać się wsunąć palcami, a jeśli nie chcą wyjść zablokuj jedną parę, tzn dwa tłoczki leżące na przeciw siebie, fragmentem drewna nawet, wystrzel dwa pozostałe ( kompresor, 8Atm i nie ma mocnych ) następnie wsadź wystrzelone tylko do połowy, wsadź coś miedzy nie i wystrzel te pierwsze a to drugie to już możesz wtedy ręką wyjąć. Pamiętaj o wsadzeniu tłoczków tak by nie podgięła się żadna gumka i przesmarowaniu specjalnym smarem. |
Autor: | Kivan [ 2011-01-16 21:00:30 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
A ja mam takie pytanie, w seryjnych oplotach ile łącznie na przód i tył wchodzi wam płynu hamulcowego? Bo zastanawiam się czy 250ml mi starczy czy kupować pół litra? |
Autor: | Luterq [ 2011-01-16 21:05:59 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
wojtek_lbn napisał(a): tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć wiem o czym mówisz, ja ze swoim też tak walczyłem, stanął i już, nawet kompresor go tylko trochę ruszał, zabawa na godzinę czasu, jak trochę wyjdzie posmarować płynem hamulcowym i wcisnąć imadłem, znowu kompresor, posmarować, wcisnąć, kompresor itd do skutku. Wylazła uszczelka zgarniająca i się wałkuje pomiędzy zaciskiem a tłoczkiem. Powodem, że tak się dzieje jest wymiana klocków bez czyszczenia tłoczków, bród który się osadzi na tłoczku jest wciskany do zacisku pomiędzy uszczelkę a uszczelniacz (pozycja 6 fotorelacji) Przy wymianie jak ktoś jest leniwy, wystarczy wysunąć tłoczki trochę bardziej niż były i umyć płynem hamulcowym oraz szczoteczką do zębów i dopiero czyste tłoczki wcisnąć do zacisku. Wojt@s napisał(a): wystrzel dwa pozostałe ( kompresor, 8Atm i nie ma mocnych Ja nie wiem, ty jesteś taki zdolny, czy przypadki masz lajtowe ? :lol: |
Autor: | Szopix [ 2011-01-16 21:13:06 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
lutecki napisał(a): Luterq napisał(a): lutecki napisał(a): A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić? No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol: Ta śruba z tyłu to nie nasadowy, tylko płaska jakby do śrubokręta. Ale się cholera zapiekła i niczym nie idzie. Chyba wiem o która chodzi. To taka "zaślepka" a pod nią jest imbus. Zawsze jest problem z odkręceniem. Zostało skorzystać z dobrego płaskiego, młotka i jakiegoś penetratora w szpraju. Troszkę zabawy siłowej i powinno pójść. |
Autor: | Luterq [ 2011-01-16 21:22:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
lutecki napisał(a): tylko płaska jakby do śrubokręta gdyby pogoda była inna, zaprosiłbym do siebie na demonstrację działania śrubokręta udarowego :D |
Autor: | lutecki [ 2011-01-16 21:24:24 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Luterq napisał(a): gdyby pogoda była inna, zaprosiłbym do siebie na demonstrację działania śrubokręta udarowego :D A co, w złą pogodę śrubokręt nie działa? :D Szopix napisał(a): Chyba wiem o która chodzi. To taka "zaślepka" a pod nią jest imbus. Zawsze jest problem z odkręceniem. Zostało skorzystać z dobrego płaskiego, młotka i jakiegoś penetratora w szpraju. Troszkę zabawy siłowej i powinno pójść. Jak to pod nią? To tę zaślepkę się jakoś ściąga? Pryskałem WD40, jutro spróbuję raz jeszcze, ale kiepsko to widzę... Chodzi o śrubę na górze, po lewej stronie: [ img ] |
Autor: | Szopix [ 2011-01-16 22:41:15 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
looknij sobie w serwisówke (str 163/4-17). Tak jakby "zaślepka". Ta śruba ma ze trzy cienkie zwoje. Niestety, z nią, trzeba troszeczkę się pomęczyć. Jak odkręcisz tą małą śrubkę na płaski to pod nią będziesz miał imbus który trzyma klocki. bez młota to nie robota :D |
Autor: | Kivan [ 2011-01-17 18:45:01 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
A ja mam takie pytanie, w seryjnych oplotach ile łącznie na przód i tył wchodzi wam płynu hamulcowego? Bo zastanawiam się czy 250ml mi starczy czy kupować pół litra? |
Autor: | lutecki [ 2011-01-17 22:44:01 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Wystarczy spokojnie i jeszcze Ci zostanie. Płynu w układzie jest naprawdę niewiele. |
Autor: | Kivan [ 2011-01-17 23:26:21 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja |
Dzięki wielkie ;). |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |