Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-05-08 17:40:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Gaźniki to rzecz święta:) i trzeba robić je na połysk ;) Ogólnie większy serwis pozakupowy i przy okazji przebiegu ~44tys. km
Mam takie objawy, których nie wyeleminowałem po zrobieniu synchro, luzów zaw., wymiany rozrządu, świec i fajek i wymianie dysz wolnych obr.! :(
- zadużo falują obroty https://youtube.com/shorts/lvdEkqZcm_0? ... 4NwR1e-n1C
- przy ruszaniu lekko się dławi (zmiana świec na irydowe poprawiło trochę sytuacje)

Co odkryłem po otwarciu gaźników? Że jest czysto.
Lekki osad w gniazdach dysz, oringi w dobrym stanie [jakby ktoś tu robił podstawowy serwis może przy ~20k km temu, kilka łepków śrubek zajechane - dobrze że nie gwinty;) ] iglice całe elastyczne, nie pogniecione i nie starte na bokach tak samo ich gniazda. Jedynie jeszcze pływak jeden był rozjechany w gaźniku #4
Załącznik:
Screenshot 2024-05-08 171244.jpg [258.52 KiB]
Pobrane 258 razy

Ale pokusiło mnie przy czyszczeniu by zaglądać w każde miejsce i okazało się, że dysze wolnych obrotów mimo tych samych oznaczeń (ori) to mają inny przeźwit jawnie widoczny gołym okiem jakby ktoś je gwoździem chyba wcześniej czyścił :D , i wymieniłem 4 dysze na nowe PROX #12,5 jak serwisówka nakazuje. Zadowolony, po czyszczeniu i ustawieniu wszystkiego a tu ciągle falują te obroty.
Załącznik:
1711712316183.jpg [48.49 KiB]
Pobrane 258 razy

Załącznik:
prox dysza (Custom).jpg [532.27 KiB]
Pobrane 257 razy


PS. poderzałem serwiówkę z 1998 i 2000 fzs just in case jakby tutaj jakiś mix gaźników był ale się okazuje, że wszystko wporządku.
CIEKAWOSTKI
1. Specyfikacja dysz do FZS600: (N224.103 Mikuni Pilot Jet #12,5)
2. Pilot Jet jest ten sam ale jest kilka innych ciekawych info, komuś może się przyda chociażby "Fuel level" nie 4,5 a 3,5mm poziom paliwa w gaźnikach, poniżej screen
Załącznik:
Mikuni spec.jpg [198.78 KiB]
Pobrane 261 razy


Ale może udało się znaleźć przyczynę, może bo pompa paliwa za każdym razem pompuje paliwo i robi to głośno
Porównaliśmy z Tomo80 i u Niego obroty ładnie trzyma, pompa paliwa nie hałasuje i nie pompuje za każdym odpaleniem nawet po chwili przekręcenia kluczyków (nawet bez uruchomienia silnika)
Na ogół to powinna zatrzymać pompowanie po wyczuciu cisnienia wywołanego zapełnieniem komór w gaźnikach prawda?
Czy rozbieraliście może już pompę w fzs600? jakieś akcje widziałem w fz6 na youtubsie. Czy to może być to? Jakieś zamienniki just in case, czy używkę sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-08 17:40:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-05-08 21:47:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Widziałem gdzieś - chyba na kanale The Bearded Mechanic - jak wspominał mechanior że środkowe cylindry są bardziej zabudowane i gorzej odprowadzają ciepło więc mają wiekszą dawkę żeby bogata mieszanka działała chłodząco na komorę spalania. Jeszcze nie spotkałem fazera który by nie falował...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-08 22:20:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Dzisiaj miałem na popych odpalanie:( jak ruszałem z domu po dobie niejeżdzenia to odpalił ładnie ale jak już po 20minutach jazdy miałem postój na zakupy to musiałem na popych bo od kręcenia już Aku prawie padł. I to nie była jazda 40km/h lecz troszku szybsza trasa.

Fuel pump resistance: 1.8 2.6 Ω at 20C

Obroty falują ale nie w normie, miałem obok moto Tomo80 i falowały ale normalnie wręcz minimalnie. U mnie rezystancja 2,8ohm ale w serwisowce napisane tylko kabel odpiąć a ja już mam wyjętą i odlaną.
Ciekawostka
#2739274 styki pod kopułką pompy. Oczyściłem I zobaczę jutro.
#2739275 te pompy robi Mitsubishi.
Załącznik:
Załącznik:
IMG_20240508_212625.jpg [54.62 KiB]
Pobrane 256 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 10:13:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-16 19:48:23
Posty: 61
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fortepianino fzs 600
mnie się wydaje ze falują przez akcesoryjny wydech, wróć do serii to problem zniknie :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-10 18:59:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
kunca napisał(a):
mnie się wydaje ze falują przez akcesoryjny wydech, wróć do serii to problem zniknie :]

Wymiana wydechu ani nie poorszyła ani nie polepszyła tutaj nic.
Wymieniam pompę i dam znać czy pomogło jak nie to co mi wpadło do głowy: szczelność króćców i połączeń, jeszcze raz do sprawdzenia poziomy paliwa w gaźnikach a następny rozkręcić na części pierwsze gaźniki. Jak się bawić to się bawić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-05-31 23:45:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
kunca napisał(a):
mnie się wydaje ze falują przez akcesoryjny wydech, wróć do serii to problem zniknie :]
Może jednak podmienię bo i tak kolektory zdejmuję do czyszczenia i może coś tu nie gra

Pompa wymieniona na używkę ale znacznie nowszą z srebrnym body, obklejona "Tourmax" (czyli ktoś już fabryczną wymieniał) ale to ciągle ten sam model Mitasubiszi. I ta pompka już "rozumie" o co chodzi, nawet po dniu jak czuje, że nie musi to nie wbija tego paliwa i ciszej pracuje. Czy to coś zmieniło? w kwestii obrotów nic, nie wiem czy to placebo ale chyba lepiej odpala.

Moja lista co może być nie tak.
PS. Nie jestem do końca pewien czy te wszystkie elementy mogą mieć wpływ na falowanie obrotów.
1. Wydech:
- dziura w kolektorze / uszczelka kolektora
- akcesoryjny wydech
2. Zapłon (świece nówki irydowe+nówki fajki NGK) więc zostaje:
- cewka
- przewód
3. Rozrząd - zrobione regulacja luzów zaworowych i nowy łańcuszek rozrządu:
- Wałek rozrządu przeskoczył (np o jeden ząbek)
4. Gaźniki - zrobione czyszczenie, synchro, wymiany oringów ..., wymiana dysz wolnych obrotów na nówki.
Tu może być cała litania:
- zaworek rozruchowy (ssania) nie trzyma
- zaworek iglicowy albo gniazdo popuszcza
- przepustnica się zacina
- pływak nie "pływa"
- nieszczelność króćca
- śruba składu mieszanki

Jest zabawa;) Jak ktoś ma uwagi i chce się podzielić wiedzą walić śmiało np. dopisek w stylu "bardzo prawdopodobne" albo "wątpliwe" mile widziane:P


Ostatnio edytowano 2024-06-01 12:46:17 przez szymoon87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-01 09:41:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Podmienić sam wydech jeśli masz oryginalny będzie najłatwiej i najszybciej dla samego testu czy będzie różnica. Ja bym właśnie kolejne próby uzależniał od tego co jest najbardziej czasochłonne do wykonania. Na ten moment Ty jesteś liderem grzebania w gaźnikach na forum :) Ja niestety nie wiele podpowiem, nigdy nie grzebałem w gaźnikach ;)

W fz6 jak wywaliłem dominatora i założyłem OEM to też mniej falował, mimo że to wtrysk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-01 10:00:18 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Czesc. Pompa nie ma tu nic do roboty. Czytalem ale nie znalazlem czy byly regulowane zawory a potem synchro przepustnic? Ewentualnie pozostanie szukanie nieszczelnosci na dolocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-01 13:06:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
sfazowany napisał(a):
Podmienić sam wydech jeśli masz oryginalny będzie najłatwiej i najszybciej....

tak też zrobię bo to dwie śrubki

tuzmen napisał(a):
Czesc. Pompa nie ma tu nic do roboty. Czytalem ale nie znalazlem czy byly regulowane zawory a potem synchro przepustnic? Ewentualnie pozostanie szukanie nieszczelnosci na dolocie.

Luzy i synchro robione, a dolot masz na myśli króćce gaźnik>głowica czy airbox>gaźnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-01 16:55:14 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Glowica-gaznik i wewntualne jakies wezyki o ktrorych nawet nie mam pojecia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-03 10:49:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
moze też być jakaś nieszczelnośc na wężyku od podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-08 23:13:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Pozwolę sobie podpytać bo nie znalazłem tego w opisie problemu.
Możesz skrobnąć jak silnik wstaje z niskich obrotów? Dusi się, zalewa? Jak schodzi z obrotów?
Przy okazji korzystając z podpowiedzi przedmówcy tryśnij jakimś palnym "aerozolem" po króćcach/gaźnikach; jak ma nieszczelność to powinien zareagować na to dodatkowe paliwko z zewnątrz.
Skoro zapewniasz, że luzy zaworowe są ustawione oraz zrobiłeś synchro to pozostaje jedynie regulacja gaźników IMO. Zakładam, że gaźniki są OK skoro wszystko obejrzałeś i to co było podejrzane wymieniłeś.
Co z TPS?

//Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-29 23:03:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
MarcinMMz napisał(a):
Pozwolę sobie podpytać bo nie znalazłem tego w opisie problemu.
Możesz skrobnąć jak silnik wstaje z niskich obrotów? Dusi się, zalewa? Jak schodzi z obrotów?

Zazwyczaj przy ruszaniu zamiast fruuuuuuu to robi purpurpur chyba że dam już na wstępie troche więcej obrotów rusza żwawo.
Możesz ten test schodzenia z obrotów opisać - na luzie dać gazu i zobaczyć jak spadają? np. nie spadają płynnie lecz jeszcze podtrzymuje np. w okolicy 2-3 tys. i dopiero po chwili spada na ~1200? jakby co zwrócę na to szczególną uwagę.

MarcinMMz napisał(a):
Przy okazji korzystając z podpowiedzi przedmówcy tryśnij jakimś palnym "aerozolem" po króćcach/gaźnikach; jak ma nieszczelność to powinien zareagować na to dodatkowe paliwko z zewnątrz.

Zapomniałem, jutro psiknę akurat mam siurkacz do czyszczenia gaźników.

MarcinMMz napisał(a):
Skoro zapewniasz, że luzy zaworowe są ustawione oraz zrobiłeś synchro to pozostaje jedynie regulacja gaźników IMO. Zakładam, że gaźniki są OK skoro wszystko obejrzałeś i to co było podejrzane wymieniłeś.

Zgadza się większośc zrobiona, a co masz na myśli regulacja gaźników? poziom paliwa=pływaki? to zrobiłem też.
jedynej rzeczy jakiej nie zrobiłem bo nie mam jak to czy mieszanka jest w porządku, śruby mieszanki odkręcone jak w serwisówce - i świece mi mówią że jest ok "kawka z mlekiem"
Ale pomiaru spalin nie mam jak zrobić.

MarcinMMz napisał(a):
Co z TPS?

Sprawdzałem parametry ma i ustawiony na 5k.

Co do wydechu, zdjąłem kolektory, wymieniłem tłumik na ORI (równe 2tygodnie jazdy) i tutaj nie ma poprawy. Jedynie brzmienie gorsze :D - jutro wracam na BOS (sorry neighbors).
Zobaczę czy czasu starczy i chęci to wymontuje gaźniki i przypomniało mi się nie rozmontowałem poszczególnych gaźników od siebie a co za tym idzie nie zajrzałem do zaworów ssania, jedynie jeden skrajny da się odkręcić z gaźnika #1 co też zrobiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-30 17:30:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
szymoon87 napisał(a):
a co masz na myśli regulacja gaźników?

synchronizacje pewnie. jak masz więcej niz jeden gaźnik (a masz 4) tp możesz mieć nieco inaczej poustawiane przepustnice w nich. dokładniej tak, że jak jedna jest zamknięta, to inna ma 3% otwarcia, a jeszcze inna 5% i itp. to samo się dzieje jak otworzysz lekko, jedna da więcej mieszanki, inna da mniej, i każdy z cylindrów pracuje nieco "inaczej"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-30 18:12:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
misiakw napisał(a):
szymoon87 napisał(a):
a co masz na myśli regulacja gaźników?

synchronizacje pewnie...


Kolega MarcinMmz napisał:
"zrobiłeś synchro to pozostaje jedynie regulacja gaźników"
Dlatego zacząłem się zastanawiać co do dodatkowej regulacji;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org