Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-07-04 21:46:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-07-04 21:24:37
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: DUCATI 748
Cześć,

mam problem z Ducati 748 z 2001 roku, na wtrysku.

Moto po dłuższym postoju nie chciał odpalić (lekko łapał, ale nie gadał). Wyciągnąłem przepustnice i wyczyściłem, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, zalałem nowe paliwo 95, założyłem nowy akumulator i moto odpalił od strzała. Zacząłem jeździć i zauważyłem, że na rozgrzanym piecu podczas zatrzymania na N potrafi spaść z obrotów i nawet zgasnąć, ale odpala ponownie bez problemu, jednak zdecydowanie czuć od niego paliwo. Pewnego uroczego dnia zostawiłem moto pod pracą na P (wyłączony zapłon ale światełka włączone ://). Oczywiście efekt był taki, że rozładowało aku. Ducati postało 5 dni w suchym garażu, naładowałem aku i moto odpalił, ale nie był już taki jak poprzednio. Trzymał niższe obroty a podczas jazdy przerywał i strzelał w filtr powietrza. Wada postępowała, aż moto w ogóle nie chce odpalać - zagada na 3s i gaśnie, strzela w wydech. Odpala tylko z przekręconą manetką ale dosłownie na chwile, nie równo pracuje. 

WYMIENIŁEM: paliwo (ponownie), świece, czujnik położenia wału, ponownie wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (działa) i nadal nic. Brak poprawy, moto nie chce gadać. Iskra na obu tłokach jest. Odłączam zamiennie po jednym tłoku i efekt jest ten sam, w senie żadnej różnicy.



Proszę o pomoc i podpowiedź, co jeszcze mogę sprawdzić lub poprawić? W jakim kierunku iść? 


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-04 21:46:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-07-05 09:38:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Filtr powietrza czysty? kompresja jest? może warto wtryski przedmuchać?

iskra - mówisz że jest, więc to sprawdzone
powietrze - sprawdź czy filtr powietrza czysty
kompresja - zerknij czy cylindy mają kopresję. może zawory maja za duże/za małe luzy, któryś jesty podparty itp? jak wali paliwem i strzela w wydech może byc tak ze wydechowy się nei zamyka.
paliwo - daj mu troszke plaka w airbox zerknij czy zapali - może masz jakiś problem z paliwem. odepnij węzyk paliwa i sprawdź czy po odpaleniu kluczyka troszkę pompuje. upewnij się że nie jest nigdzie ściśnięty, ma pełną przepustowość.

tak po kolei bym testował całą czwórkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-08 09:42:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4659
Obecne moto: jamaha pw 50
Od kiedy go masz?
Kiedy były wymieniane paski i sprawdzane luzy zaworowe?

Piszesz, że po dłuższym postoju nie chciał odpalić, to ile stał?

Wymieniałeś filtry powietrza? przecież tam są gąbki do prania

"Pewnego uroczego dnia zostawiłem moto pod pracą na P (wyłączony zapłon ale światełka włączone ://)." - ale jak to możliwe?

Skąd jesteś?
Wrzuć foty tego 748


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-08 09:51:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
delta napisał(a):
"Pewnego uroczego dnia zostawiłem moto pod pracą na P (wyłączony zapłon ale światełka włączone ://)." - ale jak to możliwe?

w tigerze mam taką pozycję w stacyjce, że mam zbokowaną kierownicę, mogę wyjąć kluczyk, ale pozycyjne z przodu i z tyłu świecą, nie wiem czy z 748 tak mozna, ale wiem że w FZ6 też się dało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-08 10:21:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4659
Obecne moto: jamaha pw 50
misiakw napisał(a):
delta napisał(a):
"Pewnego uroczego dnia zostawiłem moto pod pracą na P (wyłączony zapłon ale światełka włączone ://)." - ale jak to możliwe?

w tigerze mam taką pozycję w stacyjce, że mam zbokowaną kierownicę, mogę wyjąć kluczyk, ale pozycyjne z przodu i z tyłu świecą, nie wiem czy z 748 tak mozna, ale wiem że w FZ6 też się dało.


Aa no chyba, że tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-08 13:39:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W fz6 też tak sobie wyjmując kluczyk zapaliłem światła ale na szczęście ktoś zauważył i mi zwrócił na to uwagę, więc obeszło się bez zabicia akumulatora ;)

Zostały jeszcze do sprawdzenia czujnik temperatury, poziomy napięcia w instalacji podczas odpalania silnika, sprawdzenie pompy paliwa / przewodów paliwowych. Może wcześniej jak się pompka rozgrzała to zaczynała słabnąć a teraz już całkiem wymięka. Jeśli przy pompie jest filtr paliwa to warto go wymienić, może jest zapchany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org