Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

[FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=3481
Strona 5 z 11

Autor:  Taser [ 2010-03-02 21:13:33 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Sprawa wygląda następująco: Trochę przeholowałem z dokręceniem śrub od spustu i pękł mi koniec gwintu w obudowie komory pływakowej, zadziwiająco lekko to się stało. Teraz albo zostaje wymienić ten element, albo uszczelnić to sylikonem termicznym od zewnętrznej strony pokrywy pływaka czyt. dzyndzelek, bo jak będę chciał spuścić paliwo z komory to wykręcę całą śrubkę. Chyba, że macie jakieś inne ciekawe rozwiązania które można uskutecznić.

Autor:  Wojt@s [ 2010-03-02 21:15:42 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Ja Ci powiem tyle, ja bym wymienił samą pokrywę pływakową, miąchal ma chyba gaźniki na puzzle to sprzeda. jakby nie było dostępu to bym to zaspawał i tyle.

Sylikony i inne cuda są nie bezpieczne bo benzyna uwierz przeżre prawie wszystko na dłuższą mete.

Autor:  Taser [ 2010-03-02 21:24:26 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Jeszcze myślałem, aby jakiś wężyk na to założyć i zaślepić koniec, bardziej praktyczne.

Autor:  tom [ 2010-04-08 10:45:30 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Wojt@s, jesteś pewien że przepustnicę można wykręcać? To są specjalnie zabijane śrubki. Serwisówka, czy Haynes nie mówią nic o takiej opcji. Jest tylko tekst, że jeśli cokolwiek nie teges z przepustnicą, nie pracuje płynnie, itp. to do wymiany cały gaźnik. :(
Moją wątpliwość budzi jedynie, co się może stać, gdyby taka naruszona śrubka później się odkręciła podczas pracy. Wpadnie w dolot i mamy nieszczęście. Wydaje mi się, że przez zawór się nie powinna zmieścić, ale i tak co najmiej go zablokuje i zapewne pokiereszuje, więc gniazdo do naprawy. Gdyby dostała się do cylindra to już tragedia.. :(
Można kapnąć loctite oczywiście, ale czy to wytrzyma w ciągłej atmosferze paliwa?

Autor:  Wojt@s [ 2010-04-08 11:48:31 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Jak ktoś coś złożył to da się rozłożyć. Ja się spotkałem że śruby były zabijane i jak nie było przymusu to tego nie rozbierałem, u mnie śruby i w parunastu innych moto nie są zabite i śmiga to. Locite nie zaskodzi i masz pewność że da rade.

Autor:  tm fazer [ 2010-06-03 13:19:21 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Niestety nie udało się ustawić mieszanki za pomocą sondy,problemy z dotoczenie przejściówki :(
Jednak walczyłem na ślepo i śrubkami a oto wnioski,tak więc:

NAJLEPSZE USTAWIENIA SILNIKA I GAŹNIKA DLA FZS 600 rok 2002-2003 na przelocie IXIL-A!(starsze pewnie też ale nie jestem pewien-nie robiłem!)

LUZ ZAWOROWY:
ssące od 15-20(poniżej zaczynają cykać) :)
wydech od 21-30(więc standard serwisowy)

OLEJ:
tylko syntetyk(kto sprawdzi w działaniu ten będzie wiedział dlaczego :))

GAŹNIKI:(ustawienia przy nowym filtrze HF lub MIW-ważne!)
śruba składu mieszanki:od 2 do 2-1/10 obrotu!
iglica:3-ci rowek(przy K&N-nie pewnie 2-gi)
poziom na pływaku:12,45mm do 12,60mm(niżej za bogato,minimalnie ale jednak,powyżej zdecydowanie za ubogo problemy z rozruchem na zimno i na ciepło!)
Oczywiście wszystkie króćce szczelne i wszystko czyste.
Przy tych ustawieniach mamy super dół,środek i niezłą górę(dysze oryginalne !).
PRZY TROCHĘ INNYCH USTAWIENIACH I ORYGINALNYM TŁUMIKU FAZER I TAK MA WIĘKSZY MOMENT I MOC!!!

BEZ ZMIANY USTAWIEŃ I DYSZ PRZELOT ZABIERA MOC I MOTO WIĘCEJ PALI o około 0,5l!!
Więc jak ktoś zakłada tłumik sportowy i zrobi samo synchro będzie miał słabsze moto!
ŚWIECA:
Aby nie DENSO!!!!! producent nastawił się na żywotność swojego produktu i jebnoł elektrodę o połowę grubszą od NGK.Tak więc za 100 zł miałem słaby dół dziurę w środku i słabą górę.
Świeca zabrała moc niemożliwe ktoś powie,zapraszam do sprawdzenia mam te świece na sprzedaż przejechały 100 km i są jak nowe za 50zł 4 szt :)))lub sobie kupi w sklepie denso do faziego i powymieniamy się doświadczeniami :))

Autor:  kjuik [ 2010-06-03 14:01:08 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

zrobiłem według przepisu Wojasa z gaźnikami w kocie czyli skład na 2 obroty pływak na 16mm + jakieś 01,02 no i są efekty, moto równiej pracuje, świeczki bardzo ładny kolorek taki jak powinien być, moto ładniej schodzi z obrotów, także jestem zadowolony. Co do czyszczenia gaźniorów ja nie wyjmowałem przepustnicy, myślę że nie jest to konieczne :D

Autor:  miąchal [ 2010-11-01 09:21:01 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Takie doświadczenie co do ustawienia w kocie - w moim 2 obroty na ustawieniu składu mieszanki - okazuje się za mało - nie mam ostatniego tyś obrotów- ale za to kot pali 4l na 100 - jak chce :mrgreen:
Czas na kolejne regu.... - powodzonka :wink:

Autor:  Qbas [ 2010-12-28 17:14:11 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Siema. Korzystając z kilku dni wolnych postanowiłem rozkręcić gaziory i pobawić się w czyszczenie i regulacje. Utknąłem na obejmach krućców ssących. Cholerstwo jest na tak małe imbusy i tak głęboko, że nie mogę tego ruszyć. Jest na to jakiś patent ? Czy jednak trzeba mieć małe japońskie rączki, żeby się tam dostać ?

Autor:  miąchal [ 2010-12-28 20:17:09 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Jeśli ktoś założył obejmy i króćce zgodnie z serwisówką - jest do nich dostęp - niewielki ale jest.
W przypadku gdy ktoś to robił na sztukę - bez zwrócenia uwagi na kolejność i ustawienie - to masz problem :?
Powodzenia. :mrgreen:

Autor:  Qbas [ 2010-12-29 12:20:03 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Victory ! :mrgreen:
[ img ]

Cytuj:
Wyjmij na chama do góry, nie uszkodzisz, łapiesz za całe gaźniki i bujasz przód i tył ciągnać lekko do siebie.


Dzięki, Wojt@s :D :beer:


Zgodnie z serwisówką musiałbym mieć specjalny długi, prosty klucz imbusowy... tia.
Teraz tylko trzymajcie kciuki, żebym umiał to później poskładać do kupy ;) Narazie robię zdjęcia ze wszystkich stron... :lol:

edit:
No i padłem na odkręcaniu listwy oraz przepustnic. Różne śrubokręty, WD40, podgrzewania i inne cuda niestety nie pomogły, śruby się niszczą, a nie puszczają. Dziwne, bo wszystko inne pięknie wyszło :roll:

Autor:  Wojt@s [ 2010-12-29 23:11:42 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Qbas wiesz to jest wyjście rezerwowe jak ktoś ma np śruby objeżdżone, rzadko się tym posiłkuje ale można.

Co do przepustnic i listwy zostaw w spokoju, pomyj tak jak jest. :mrgreen:

Autor:  grzelo244 [ 2012-01-08 20:32:57 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

U siebie jak zdejmowałem gaźniki też miałem problem z listwą ale odkręciłem ją poprzez ściśnięcie główki śruby żabką i przekręcenie, wtedy śruba pościła. Można też jeszcze próbować odkręcać żabką wraz z śrubokrętem.

Autor:  Luterq [ 2012-01-09 11:49:20 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

a jak się już robi pełen serwis gaźników, to można od razu wymienić wszystkie te "maślane śrubki" na imbusy, szczególnie na komorach pływakowych.

Autor:  snowak1 [ 2012-01-14 22:59:09 ]
Tytuł:  Re: [FAQ] ROZBIÓRKA,MYCIE, USTAWIENIE GAŹNIKÓW

Dzisiaj spadł śnieg, więc koniec z jazdą - więc wydłubałem gaźniki do czyszczenia z Fazerka... na razie leżą wyjęte i czekają, ale dzisiaj wyciągając je musiałem odpiąć przewody z płynem chłodniczym (obstawiam że do podgrzewania przepustnicy - bo podobnie mam w aucie na wtrysku więc to nie kwestia gaźników)... I takie pytanie: czy trzeba potem odpowietrzać układ chłodzenia? teoretycznie w manualu nie ma słowa o tym, ale jak na chłopski rozum raczej wypadałoby - tak?

Strona 5 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/