Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=5985
Strona 1 z 2

Autor:  Bi@ły [ 2011-01-03 10:34:20 ]
Tytuł:  Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

YAMAHA YZF 600R THUNDERCAT – wymiana płynu chłodniczego

Koncentrat płynu do chłodnic rozrobić z wodą demineralizowaną w stosunku 1:1

1. Zdjąć dużą lewą owiewkę oraz prawą tylną – ''ogon'' (odkręcamy ''łącznik'' zadupka), oraz prawy uchwyt pasażera.
2. Zdjąć zbiornik wyrównawczy, przepłukać wodą.
3. Zdjąć prawy mały czarny plastik (''wypełnienie'' znajdujące się obok baku, pod którym jest prawy wlot powietrza).
4. Zdjąć obejmę z prawego wlotu powietrza. Uwaga: Dodałem zdjęcie poglądowe lewego wlotu.
5. Odkręcić korek od chłodnicy.
6. Podstawić pojemnik pod silnik.
7. Odkręcić śrubę z lewej strony silnika, obok pompy wodnej i wylać płyn chłodniczy. Jak już wszystko wypłynęło można naciskać na wężą pompy wodnej (w wyższym miejscu) i wypłyną ostatki płynu.
8. Odkręcić śrubę z lewej strony bloku cylindra silnika obok kolektora i wylać płyn. Z wężem pompy wodnej postępujemy jak w punkcie 7.
9. Przepłukać układ czystą wodą z kranu. Za pomocą lejka wlać wodę do chłodnicy i przepłukać do momentu wypłynięcia czystej wody.
10. Zakręcić śrubę z bloku cylindra silnika oraz śrubę obok pompy wodnej.
11. Zainstalować zbiornik wyrównawczy. Pokrywa zdjęta.
12. Wlać płyn do chłodnicy na maksa (1,95 l)
13. Wlać płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego na stan max. (550 ml).
14. Po wlaniu płynu chłodniczego naciskać na wężą pompy wodnej w celu odpowietrzenia układu.
15. Zakręcić korek od chłodnicy i założyć pokrywę od zbiornika wyrównawczego.
16. Odpalić motocykl i czekać aż dobrze się zagrzeje. Wyłączyć.
17. Po ok. 1h od wyłączenia motocykla sprawdzić poziom płynu chłodniczego w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli ubyło to dolać.
18. Odpowietrzyć układ naciskając na wężą pompy wodnej (korek od chłodnicy i pokrywa od zbiornika wyrównawczego zdjęta).
19. Korek od chłodnicy i pokrywa od zbiornika wyrównawczego wracają na swoje miejsce.
20. Montaż wszystkiego z pkt. 4;3;1

Załączniki:
zbiornik wyrównawczy.jpeg [46.76 KiB]
Pobrane 2201 razy
czarna mala owiewka.jpeg [52.31 KiB]
Pobrane 1844 razy
prawy wlot powietrza.jpeg [34.13 KiB]
Pobrane 1759 razy
korek od chłodnicy.JPG [91.58 KiB]
Pobrane 1911 razy
...śruba bloku cylindra silnika.jpeg [46 KiB]
Pobrane 1943 razy
....śruba od pompy wodnej.jpeg [29.84 KiB]
Pobrane 1920 razy
pompa wodna.jpeg [91.9 KiB]
Pobrane 1963 razy

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-01-07 21:16:01 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

dzięki wielkie za opis! przyda się, bo akurat się zastanawiałem jak najskuteczniej spuścić płyn z całego układu :mrgreen:

Autor:  piotrekp [ 2011-11-05 22:17:30 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

I ode mnie podziękowania dzisiaj wymieniłem płyn wg. tej instrukcji :D z tym że u mnie zlałem ok 2l płynu i tyle samo weszło :roll:

Autor:  cinnass01 [ 2011-11-19 00:19:20 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

dzięki bardzo, jutro zabieram się za wymianę płynu !:)

Autor:  Suchy79 [ 2012-02-08 18:40:33 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Koledzy mam pytanie. Wymieniłem płyn zgodnie z instrukcją. Zalałem chłodnicę, zalałem zbiorniczek wyrównawczy. Odpowietrzyłem naciskając węże. Zakręciłem chłodnice, korek w zbiorniczku założony. Odpaliłem moto. Po około 3min z jednego z tych wężyków przy stopce hamulca nożnego zaczął lecieć mi płyn chłodniczy. Jak motor był przechylony na stopce płyn leciał, jak go wyprostowałem to przestawało. Włączył się wentylator i płyn ze zbiorniczka zniknął (chyba dlatego że rozlało po całym układzie tak mi się wydaje).
1. Co może być przyczyną tego że ten płyn leciał przez ten wężyk.
2. Czy to normalne że płyn ze zbiorniczka w momencie załączenia się wentylatora rozlał się po całym układzie i teraz muszę po prostu go uzupełnić (przypominam że część uleciała przez ten wężyk)

Proszę o info.

Dzięki

Autor:  Suchy79 [ 2012-02-08 21:49:43 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Ten wężyk o którym piszę to wężyk przelewowy w zbiorniku wyrównawczym. Czy może to oznaczać że mam zapowietrzony układ. Chłodnica jest szczelna a wentylator się załączył.

Autor:  miąchal [ 2012-02-19 22:11:08 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Suchy - dolej płynu - nadmiar moto wyrzuci , jak przestanie wyrzucać podczas normalnej jazdy to pilnuj byś miał w zbiorniczku tyle ile pozostanie.
Będzie dobrze jeśli nie masz żadnego defektu układu chłodzenia.

Autor:  JaGO [ 2012-02-26 17:36:13 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Pierwsza uwaga, czy przepłukanie układu nie powinno zostać zrobione wodą destylowaną? Zwykła woda ma w
sobie różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą wpłynąć na trwałość układu :problem:

I pytanko z mojej strony, jak kupuję w sklepie płyn do chłodnic to ZAWSZE rozrabiam go 50/50 z wodą czy na opakowaniu musi widnieć informacja, że to koncentrat?

Autor:  Suchy79 [ 2012-02-27 21:26:08 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

miąchal - tak zrobiłem. Oprócz tego odpowietrzyłem jeszcze razy dolałem płynu i jest ok.

Autor:  Bi@ły [ 2012-02-28 14:00:11 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

JaGO napisał(a):
Pierwsza uwaga, czy przepłukanie układu nie powinno zostać zrobione wodą destylowaną? Zwykła woda ma w
sobie różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą wpłynąć na trwałość układu :problem:

I pytanko z mojej strony, jak kupuję w sklepie płyn do chłodnic to ZAWSZE rozrabiam go 50/50 z wodą czy na opakowaniu musi widnieć informacja, że to koncentrat?


W serwisówce jest napisane, że układ można przepłukać zwykłą wodą. Jeśli masz ochotę użyć destylowanej to nie widzę przeciwskazań.
Płynu do chłodnic nie rozcieńczasz, musi to być koncentrat. Oczywiście rozrabiasz z wodą demineralizowaną (destylowaną).

Autor:  tomcat [ 2012-02-29 14:52:48 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Mam taką uwagę, to nie jest zbiorniczek wyrównawczy tylko zbiorniczek przelewowy. Korek chłodnicy jest ciśnieniowy i gdy ciśnienie układu wzrasta do pewnego poziomu otwiera się i przelewa płyn to tego właśnie zbiorniczka. Nie widzę więc sensu by do niego wlewać płyn...

Autor:  Suchy79 [ 2012-02-29 20:33:00 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Jeśli jest tak jak pisze tomek679 to faktycznie dolewanie nie ma sensu. Tylko po co są te kreski na tym zbiorniczku, które wskazują jakby minimum i max... No chyba że w trakcie załączonego wiatraka kiedy płyn przelewa się do tego zbiorniczka kreski wskazują jaka jest faktyczna ilość płynu w układzie?.

Autor:  Bi@ły [ 2012-03-15 20:17:57 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

tomek679 napisał(a):
Mam taką uwagę, to nie jest zbiorniczek wyrównawczy tylko zbiorniczek przelewowy. Korek chłodnicy jest ciśnieniowy i gdy ciśnienie układu wzrasta do pewnego poziomu otwiera się i przelewa płyn to tego właśnie zbiorniczka. Nie widzę więc sensu by do niego wlewać płyn...


To jest zbiornik wyrównawczy i byc może nazywa sie też przelewowym. Jeśli w serwisówce przewidują dolewanie płynu to ja tak robię.

Autor:  treb0r [ 2012-03-26 10:59:34 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

To ja mam pytanie do temetu. Zrobilem wszystko tak jak podane w pierwszym poscie, spuszczelem plyn okrecajac 3 zrobki (jedna przy pompie+2 od blokow silnika).
Plukalem uklad woda destylowana z baniaka, takim tempem zeby woda szla takze przez 2 otwory z bloku, nie tylko przez ten kolo pompy. Po tym jak juz leciala czysta woda, ustawialem moto w roznych pozycjach (na podstawce i bez) i przechylajac na boki az do momentu kiedy z otworow juz nic nie lecialo. Pozniej zaczalem zalewac chlodnice przez korek, i weszlo nie 1,95 litra moze z 1,5!! dokladnie nie wiem bo lałem przez lejek i niespadziewalem sie tak szybkiego zalania ukladu, wiec troche mi sie porozlewalo. Generalnie, po zalaniu zbiorniczka (do kreski "max" + to co wlalem do ukladu + to co rozlalem to mozna powiedziec ze zuzylem ok 2,3 l!! po odpowietrzeniu, nagrzaniu do ok 70 st (5-7m min), odczekaniu godziny, sprawdzeniu, dolaniu 2-3 malych strzykawek wiecej plynu moj oklad nie przyjal. Moto nie grzeje sie w niepokojacy spokoj, chlodnica, weze, termostat, pompa maja swoja temperature. Czy mam sie martwic ze w ukladnie zostala niespuszczona do konca woda? jakie moga byc tego konsekwencje? Plyn wlewalem IPONE RADIATOR LIQUID (temp wrzenia to chyba 130st specjalnie do moto, bez rozcienczania, gotowy do wlania od razu z butelki)
treb0r

Autor:  Bi@ły [ 2012-03-27 19:43:39 ]
Tytuł:  Re: Thundercat - wymiana płynu chłodniczego.

Sam dokładnie nie wiesz ile zalałeś więc ciężko coś doradzić. Jeśli myślisz, że weszło ok 2,3 l - 200 ml mniej niż jest przewidziane i więcej płynu nie ''wchodziło'' to nie masz się co martwić.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/