Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-03-14 11:14:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Witam.

W mojej FZ6 S2 też uruchomiłem drugie światło tak jak opisał sfazowany. Faktycznie Yamaha zrobiła wiązkę na 2 światła.
Tylko jak zacząłem robić pomiary to z dwoma światłami nie było ładowania na wolnych obrotach (12,2V) dopiero zaczął ładować przy ok 1800RPM (13,9V). Nawet było widać po światłach, że przygasły lekko na wolnych, jak dodało się gazu to już było jaśniej. Jak odłączyłem drugą lampę to na wolnych ładowanie wróciło (14V). Akumulator oczywiście naładowany.

Też tak macie? Czy może to wina prądnicy lub regulatora napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 11:14:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-03-14 11:26:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
U mnie czy świeciła jedna czy dwie lampy najmniejsze ładowanie jakie miałem to coś ok 13,8V, oczywiście na wolnych. Spróbuj poczyścić styki na regulatorze. Gdzie mierzyłeś te napięcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 12:02:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Napięcie mierzyłem na akumulatorze.
Czyli coś mam nie tak.
Sprawdziłem jeszcze oporność między fazami koła magnesowego i między każdym mam 0,3 Ohm, ale pomierzyłem jeszcze napięcie między fazami i na wolnych miał 14V AC i nie chciało rosnąć wraz z obrotami. Chyba trochę mało :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 16:48:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
piotrek11086 napisał(a):
Napięcie mierzyłem na akumulatorze.

Prawidłowo. Czasami ludzie mierzą np na oprawce jakiejś łatwo dostępnej żarówki.
Cytuj:
.... pomierzyłem jeszcze napięcie między fazami i na wolnych miał 14V AC i nie chciało rosnąć wraz z obrotami. Chyba trochę mało :?

Tutaj coś chyba nie tak jest, bo napięcie powinno rosnąć. Twój miernik mierzy wyższe częstotliwości? Pytam, bo większość tanich mierników poprawnie mierzy do kilkuset herców no może do 1kHz. Te lepsze mają TrueRMS. U siebie nie mierzyłem AC więc nie wiem ile tam jest na wolnych czy wyższych.
Znalazłem jeszcze takie coś http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=20979&p=231737&hilit=s%C5%82abe+%C5%82adowanie#p229282


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 17:15:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
U mnie też słabiej ładował przy 2 lampach, jak akumulator byl słaby to wyłączałem drugą lampę żeby szybciej sie podładował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 21:32:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
OK. Dzięki za informację.
Jak tylko zacznę jeździć będę obserwował. U mnie jest tak, że od 1800RPM już mam 13,8V także może nie będzie tragedii.
Ewentualnie zapodam żarówki LED :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 21:54:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tylko gdybys bral led to bierz dobrych firm jak philips zeby ledami dobrze byl odwzorowany zarnik. Kupilem bete z zarowka led jakas chinska i swieci wszedzie tylko nie na drogę. Na razie chyba wstawię zwykłą żarówkę h7.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-14 22:29:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
philips dwa ledy za ca 600zł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-15 11:24:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No niestety, to tańsze i tak od przerabiania całej lampy pod jakieś biksenony. Nikt nie mówił że będzie lekko :) dlatego proponuję albo dobre ledy albo zostać przy zwykłych żarówkach bo z tanimi ledami to jest loteria czy będą dobrze odwzorowywały żarnik. Tą swoją żarówkę led udało mi się dziś w nocy w garażu ustawić na tyle że jest wyraźna linia odcięcia i bardzo dobre pokrycie drogi przed moto. Mimo wszystko stojąc przed motocyklem lampa wydaje się być bardzo jasna. Poczekam aż będzie okazja pojechac za kimś kogo później mogę zapytać czy go raziłem czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-15 14:00:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Ja w poprzedniej XJ600S miałem TAKIE COŚ.
Bardzo ładnie to świeciło, nie oślepiało i wyraźnie było widać odcięcie światła jak się na ścianę poświeciło. I chyba je zapodam (oczywiście jedna H7 a druga H4).
Żarówka ciągnie 25W, więc z dwóch będzie 50W, więc obciążenie będzie prawidłowe jak dla zwykłej żarówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-15 15:04:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Moje z wyglądu pasują do tych bez radiatora:
https://allegro.pl/oferta/frontlight-za ... 8329836680

Canbus w moto nie wykrywa błędu.

Załącznik:
IMG_20210301_221351.jpg [43.36 KiB]
Pobrane 228 razy


Jak dla mnie średniawka. Nie ma regulacji głębokości osadzenia żarówki w oprawie. Niby linia odciecia jest, ale prównując to do swiateł led w aucie to jest mocno przeciętnie. Wolałbym dopłacić i wziąć choćby osram:

https://allegro.pl/oferta/osram-led-led ... 9583439552

Może radiator by się nie zmiescil pod dekiel i trzeba by podcinać... Jakby bie patrzeć, jest to rzeźba.

Inna sprawa, to że odbłyśnik jest tak zrobiony, że nawet przy żarówce wzorcowej część światła będzie się rozpraszała i swieciła ponad linię odciecia. Przy normalnej żarówce nie sprawia to problemu, ale przy tak silnym źródle światła ta ilość rozproszonego proporcjonalnie mocniejsza zaczyna przeszkadzać innym kierowcom.

Edit
Z takich obserwacji praktycznych, tą żarówkę można ustawić w pionie lub poziomie. Gdy była ustawiona tak jak ją zastałem w poziomie, tak jak na pierwszy rzut oka wydaje się być intuicyjnie, to linii odcięcia prawie nie było. Po obróceniu żarówki o 90 stopni na drugie wycięcie w oprawce, linia odcięcia bardzo się poprawiła. Wyglada na to, że jeśli żarówka jest ustawiona w pionie to świecąc bardziej na boki pozwala odbłyśnikowi zrobić swoją robotę z odcięciem góra dół, mniej świeci w centrum a więcej na boki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org