Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
How to do - Czyli wymiana świec dla opornych https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=9267 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pawlikgawlik [ 2012-02-26 00:55:26 ] |
Tytuł: | How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Na początek powiem, że jeżeli ktoś nie ma cierpliwości to nie polecam tej czynności. Ile tu trzeba się ujebać, to masakra, ale zaczynajmy ;) Świece warto wymienić wraz z cieczą chłodząca. Dlaczego o tym w tekście. Co będzie potrzebne? 1. Klucz do świec. 2. 4 świece (CR9EIX lub CR9E - NGK) 3. WD40 (wiem mechanicy by mnie zabili, ale mi uratowało nerwy) 4. Śrubokręt krzyżakowy. 5. Czysty 1L słoik. Co trzeba zrobić. 1. Ściągnąć obudowę silnika z lewej i prawej strony. 2. Ściągnąć fajkę z świecy. 3. Wykręcać świece. No niby takie proste, ale jednak nie. W Thundercacie jest mega mało miejsca. 4. Jeżeli śruba strasznie źle się odkręca, to polecam popsikać środkiem penetrującym. Wystarczy WD40. Lżej idzie odkręcanie. Z lewej strony sprawa jest o tyle łatwa że nic ( za dużo powiedziane) nam nie przeszkadza w dostępie. Z prawej strony w celu wykręcenia świec musimy ściągnąć gumowy przewód idący od chłodnicy. 5. Z Prawej strony odkręcamy gumowy przewód. Podstawiamy od razu słoik. Wypłynie około 0,5L płynu. Znacznie ułatwi nam to dostęp. Przewód wystarczy odkręcić przy chłodnicy i i delikatnie go wypchnąć. 6. Kable zapłonowe od Świec są ponumerowane więc nie trzeba się o to martwić. 7. Proszę pamiętać by najpierw wykręcić świece z jednej strony i najpierw wkręcić: Z lewej świece numer 2 następnie numer 1, Z prawej najpierw numer 3 potem numer 4. 8. Po wkręceniu świec. Ja robiłem to dość silno. Nałożyć na świece fajki. 9. Zakręcić przewód od chłodnicy. 10. Zlany płyn dolać do zbiorniczka wyrównawczego znajdującego się pod siedzeniem. 11. Zapalić silnik i z odkrytym wlewem pozwolić się zagrzać. Pozwoli to na odpowietrzenie układu. 12. Dolać braki płynu. 13. Cieszyć się znakomitą dynamiką jazdy na nowych świecach. Na zdjęciach. Jak wygląda ściągnięty wąż od chłodnicy. I jak wyglądał mój przerobiony klucz z Toyi (5 zl ;p) do odkręcania oraz dowód na to jak mało jest tam miejsca. Sorry za jakość -robiłem żelazkiem XD. [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] P.S. Ja zainwestowałem w świece Irydowe NGK (CR9EIX). Od razu znacząca poprawa. Motocykl pali na dotyk. Ma płynna i natychmiastową reakcje na dodanie gazu. Czego nie było na starych świecach. Lepiej schodzi z obrotów. |
Autor: | grzelo244 [ 2012-02-26 14:35:29 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Z tym WD to nie wiem czy to dobry pomysł bo np ja nie chciałbym żeby mi się do cylka nalał. Co do tego przewodu to ja go nie ściągałem no ale jak komu wygodniej i dobrze jest przed odkręceniem starych świec, wpierw przedmuchać sprężarką żeby żaden syf nie wpadł przez dziurkę od świec :D |
Autor: | pawlikgawlik [ 2012-02-26 19:19:55 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
WD40 składa się w większości z samych węglowodorów wiec jak na sama nazwa wskazuję to związki węgla i wodoru. Z węglowodorów składa się także ropa naftowa. Więc jak dla mnie nie ma obawy ze kilka ml dostanie się nam do cylindra. Bardzo dobry pomysł z przedmuchaniem. Niestety jak się nie posiada kompresora... ;) |
Autor: | Komar [ 2012-03-07 12:51:00 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Mam pytanie dotyczące świec... Chcę dobrać świece do FZS 600 z 2003 Wg. katalogu NGK powinna to być świeca: - CR9EK - roczniki 03 i 04 Wg. dwóch niezależnych dystrybutorów Yamahy: - CR9E - mimo że katalog podaje je jako roczniki 98 do 02 Natomiast gdy poprosiłem żeby sprawdzić po nr WIN dowiedziałem się, że moje moto miało fabrycznie zamontowane "CR8E" (rzekomo).... (kraj pochodzenia Niemcy) Chciałbym, żeby osoba kompetentna się do tego ustosunkowała... Chętnie dowiem się też czy naprawdę warto zamontować "CR9EIX", czy rzeczywiście jest WYRAŹNA różnica!? Noszę się z zamiarem kupna w najbliższych dniach. edit: Ok jest progres świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza choć odradzono mi 2 powyższe ze względu na cene ok 50zl i 58zl i brak istotnych zmian... Jakość - cena... Co wy na to? |
Autor: | Kefir89 [ 2012-03-07 22:09:56 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Ja montuje CR8E i lata jak marzenie :D |
Autor: | Wojt@s [ 2012-03-08 00:22:13 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Cytuj: świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza CR9EK to taka sama jak CR9E tylko ma dwie elektrody. Nie wiem skąd cena 50zł sztukę, ostatnio kładłem za 90zł 4 szt CR9EK... :mrgreen: |
Autor: | Komar [ 2012-03-08 09:28:04 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Cena sklepowa (salonowa)... wiadomo, że na alledrogo bądź w innych zakamarkach można kupić taniej... choć 90zł to bardzo tanio... |
Autor: | Maciek [ 2012-03-08 10:22:18 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:) |
Autor: | Kefir89 [ 2012-03-08 12:12:48 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Maciek napisał(a): dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:) No właśnie jak patrzyłem u kumpla w thudercacie to tam wymiana świec nie jest taka problematyczna, a może chodzi o jakiś inny motocykl? :shock: aż muszę to zobaczyć kiedyś na własne oczy. |
Autor: | Brodzins [ 2012-03-08 12:58:14 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Komar napisał(a): świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D A czemu nie bierzecie pod uwagę DENSO? Wojt@s Np dla CR9EK odpowiednik to U27ETR... ciut droższy... Rozmawiałem z mechanikiem, który coś tam miał wspólnego z dystrybucją NGK, czy znajomy to sprzedawał nie wiem... Ale taką plotkę usłyszałem: "NGK występuję w III gatunkach... I trafiają do fabryk gdzie sprzęty są składane (czy to moto czy auto), II zazwyczaj dostają ASO, a III to sprzedaż detaliczna. Nie oznacza to że III jest badziewny, ale te z ASO, czy "od nowości" wykazują większa żywotność..." Wojt@s Czy możesz coś powiedzieć o tych świecach DENSO? |
Autor: | marcys998 [ 2012-03-08 14:35:21 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Brodzins ja przed zmianą miałem zamontowane denso i wszystko z nimi jak najbardziej ok, do zmiany na ngk przekonała mnie właśnie ta różnica w cenie (i chyba wtedy słaba dostępność denso). wg mnie świece DENSO tak samo dobre jak NGK |
Autor: | pawlikgawlik [ 2012-03-08 18:09:10 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Maciek napisał(a): dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:) Dawaj foty jak zrobiłeś to bez ściągania owiewki :) - zobacze to uwierze. Poza tym u mnie śruby były tak zapieczone, że mordowałem się z tym 2 h. marcys998 napisał(a): Brodzins ja przed zmianą miałem zamontowane denso i wszystko z nimi jak najbardziej ok, do zmiany na ngk przekonała mnie właśnie ta różnica w cenie (i chyba wtedy słaba dostępność denso). wg mnie świece DENSO tak samo dobre jak NGK NGK z pewnego źródła i DENSO maja taka samą jakość i podobną cenę. Wojt@s napisał(a): Cytuj: świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza CR9EK to taka sama jak CR9E tylko ma dwie elektrody. Nie wiem skąd cena 50zł sztukę, ostatnio kładłem za 90zł 4 szt CR9EK... :mrgreen: CR9E - około 20 zł CR9EK - około 25 zł CR9EIX - około 40-50zł Każda będzie działać dobrze jak będzie nowa ;) Brodzins napisał(a): Ale taką plotkę usłyszałem: "NGK występuję w III gatunkach... I trafiają do fabryk gdzie sprzęty są składane (czy to moto czy auto), II zazwyczaj dostają ASO, a III to sprzedaż detaliczna. Nie oznacza to że III jest badziewny, ale te z ASO, czy "od nowości" wykazują większa żywotność..." Plotki, są plotkami, ale maja jakąś podstawe, po prostu świece NGK są najczęściej podrabiane tak jak i oleje Castrola i Motula.To co popularne opłaca sie podrobić. Dlatego takie ploty. Czasem ktoś przy zakładaniu uszkadza NGK (pęka mu ceramiczna osłona) - typowy oznak podróby. Po prostu trzeba uważać i brać z pewnego źródła. |
Autor: | Maciek [ 2012-03-08 18:24:52 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
pawlikgawlik napisał(a): Maciek napisał(a): dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:) Dawaj foty jak zrobiłeś to bez ściągania owiewki :) - zobacze to uwierze. Poza tym u mnie śruby były tak zapieczone, że mordowałem się z tym 2 h. niestety ale nie mam fot a robiłem to z 5 lat temu:) a przecież w owiewce masz duża dziurę i nie problem wyciągnąc świece. jedno co to klucz treba mieć z takimi gumkami żeby świeca po odkręceniu została w kluczu. |
Autor: | Piniu [ 2012-03-12 11:48:51 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Witam. Wymieniał ktoś z Was świece w FZ1? Jest jakiś "myk" żeby się nie narobić? Trzeba spuścić płyn i zdjąć chłodnicę czy wystarczy ją odchylić? Niby mam jeszcze czas na wymianę (przebieg 22000km) ale skoro już je kupiłem ... :-) |
Autor: | Kefir89 [ 2012-03-12 11:52:05 ] |
Tytuł: | Re: How to do - Czyli wymiana świec dla opornych |
Wczoraj wymieniałem świece i jedna mi się zapiekła ale nie psikałem WD-40 tylko rozgrzałem silnik i bez większego problemu się odkreciła :D więc polecam ten sposób |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |