Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

KTM 1290 SAS
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=24760
Strona 2 z 4

Autor:  sfazowany [ 2024-02-28 01:07:34 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Jeśli 1290 ma w odczuciu elastyczny silnik to przejedź się bokserem :) jak mam mega lenia to na 6 biegu z 60 spokojnie się rozbujam wyjeżdżając z zabudowanego, KTM przy takiej próbie chce korbę bokiem wystawić :) Spróbuj z mniejszą szybą, a nóz widelec ten smok jest czuły na aerodynamikę i przy innej szybie zmieni się opływ powietrza. Ta skrzynia faktycznie chodzi jak klucz w zamku do sracza, ale QS ratuje sytuację, nieźle działa przy różnych obciążeniach i obrotach w górę i w dół. Chyba najlepszy QS jakim jeździłem. Mam wrażenie że ta skrzynia jest zrobiona bardziej pod jazdę na stojąco w terenie niż na trzaskanie winkli po czarnym, tak żeby w twardym i wysokim bucie crossowym obsługa była akurat. Co do słabej sterowności to mam też wrażenie że jadąc na wprost tylne koło jest blisko i bardzo nisko względem środka ciężkości i za bardzo odciąża przód. Dodatkowo wysoka owiewka robi dzwignię względem tylnego koła i jeszcze bardziej odciąża przód. W zakręcie siła dośrodkowa kompresuje zawias, zwiększa rozstaw osi, redukuje kąt między stykiem tylnej opony z asfaltem a środkiem ciężkości i niweluje tendencję do... Chciałem powiedzieć że zwyczajnie ten model jest do ciarania poza asfaltem . To takie ASM - Adventure Super Moto.

Autor:  misiakw [ 2024-02-28 08:29:04 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

z tą masą to takie Adventure super moto ale już po 40. jeszcze z formą, już z brzuszkiem

Autor:  sfazowany [ 2024-02-28 13:10:44 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Mimo wszystko w swojej klasie jest jednym z najbardziej utrenowionych motocykli. Matkę oszukasz ojca oszukasz dziadka i babcię też ale masy nie oszukasz. Wiadomo że są lepsze motocykle w teren ale to już nie będzie 1200 pojemności. poczynili kompromisy na rzecz zdolności terenowych, jeżeli ktoś patrzy za motocyklem stricte na asfalt to są zdecydowanie ciekawsze maszyny pod taki użytek ale jeżeli ktoś planuje faktycznie zjeżdżać z utwardzonego nie tracąc zdolności tranzytowych to jest to świetny kompromis. Może na asfalcie przez 160 kierownica trochę lata ale na szutrowej autostradzie przy 160 idzie jak po sznurku. Przynajmniej zegary tyle pokazywały ale od startu ciągle mielił także może nawet się do takiej prędkości nie rozpędził ale tak jak mój GS na szutrach jeździ wyśmienicie. W ciężkim terenie wolałbym być na KTM ale trasy asfaltowe absolutnie wybieram GS. W ogóle nie ma takiego tematu jak shimmy czy jakieś niestabilności a po górach można łoić srogo i to jeszcze będąc wypoczętym.

Autor:  tuzmen [ 2024-02-28 13:42:20 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Zrobię eksperyment i wpuszczę lagi mocno tak aby przód osiadł co go dociąży i zobaczymy. Zmiana kółka 17 to 2cale niżej przód.

Autor:  sfazowany [ 2024-02-28 14:11:32 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Tylko jeszcze bardziej wyostrzysz geometrię i przód może być bardziej nerwowy, może zrobić się jeszcze mniej stabilny. Możesz też na początek zmniejszyć napięcie wstępne z tyłu. Wahacz będzie bardziej poziomo, mniej będzie dzwigał środek ciężkości, słabszy anti-squat. Jako ciekawostka, user manual tigera 900 zaleca w terenie obniżenie tyłu i podniesienie przodu żeby bardziej pochylić widelec, mniej wtedy tańczy w piachu i jest mniej wrażliwy na najechanie na kamulce brzegiem opony. Generalnie im bardziej pochylony widelec tym stabilniejsze moto, w miarę zwiększania tego kąta efektem ubocznym trzeba coraz więcej siły wkładać w przeciwskręt żeby przewalać moto po winklach. Po części z tego powodu cruisery z mocno leżącym widelcem "nie chcą skręcać", ale nie ma mowy o jakichkolwiek shimmy, choćby moto było na oponach pamiętających mur berliński :)

Autor:  misiakw [ 2024-02-28 17:51:23 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

praca na zawiasie oze zadziałac, tiger z kufrem mi przy większej prędkości myszkował, co się zmiejszyło jak podkręciłem napięcie spręzyny z tyłu, i znikneło załkowicie jak zalałem przód gęstszym olejem. możliwe że przy większej prędkosci docisk powietrzem kompresuje zawias i dziwnie się to zachowuje. Tuzmen, w twoim przypadku sam zaznaczyleś ze moto świruje powyżej 160, ale oponki masz do 160. przyznam się że zanim bym winił inne elementy sprawdziłbym zachowanie na oponkach które mają większy indeks prędkości. Dla przykładu moje oponki na tigera mają 180 indeks prędkości, ale Wojtek (nasz wspólny znajomy z sfacowanym, ten od ktm) wspominał że mimo bieżnika bardziej terenowego, jego oponki mają coś ponad 200 więc są opony terenowe z większą zdolnością do zapier...lania

Autor:  sfazowany [ 2024-02-28 18:11:27 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Wojto ma teraz Motoz Tracrionator GPS, indeks T - 190kmh. Karoo 3 które miałem i były bardzo dobre przy wyższych prędkościach też T, mimo że karoo 3 są radialne a motozy ukośne (bias ply). Generalnie radialne są zdecydowanie bardziej stabilne. Jak w oznaczeniu opony przed rozmiarem felgi jest R np R19 to opona radialna, jak B lub brak litery to jest z konstrukcją zaplatania włókien po ukosie - wieksza wytrzymałość w terenie, mniejsza stabilność.

Autor:  wojtowca [ 2024-02-29 14:24:02 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Co do szyby to masz niezły żagiel. Miałem identyczny przy zakupie. Niby turystyczna szyba ale telepie nią podczas jazdy niemiłosiernie. A jeszcze przy deszczu to już dramat z widocznością. Ja zmieniłem na normalną, dołożyłem mały deflektor, wszystko jest poniżej linii oczu i teraz jest idealnie. Przede wszystkim nie słyszę "suszarki" bo deflektor rozbija powietrze i mam czysty kask bez robali bo strug powietrza idzie nad kaskiem.

Autor:  rhazz [ 2024-03-09 17:53:22 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Pierwszy 1000km za nami :)
To będzie trudna wyboista miłość...
https://youtu.be/3Qw1wBoUz64?si=7Y4t4TXnEvBRcqmK

Autor:  sfazowany [ 2024-03-09 21:14:50 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

No cóż, KTM to maszyna zero-jedynkowa, albo kochasz, albo... ;)

Jeśli podpasuje pod narowisty temperament kierowcy to potrafi dostarczyć fajnych wrażeń, jeśli ktoś preferuje mieszany styl jazdy to może być rozczarowany. Te maszynki są jak pojazd wyczynowy, ma robić konkretną robotę.

Trzymam kciuki za docieranie się z pomarańczą ;) ja na razie zrobiłem w tym roku z 500km i mam banana na japce, obecnie mam dobrze dopasowany motong do swoich potrzeb, każdemu życzę takiego dopasowania.

Autor:  rhazz [ 2024-03-09 21:47:56 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

szymoon87 napisał(a):
Nie smyrgałeś dzisiaj po Jagiellońskiej?

Po Wojewodzkiej najbkizej Jagielonskiej :p

Autor:  rhazz [ 2024-03-09 21:49:20 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

sfazowany napisał(a):
No cóż, KTM to maszyna zero-jedynkowa, albo kochasz, albo... ;)

Jeśli podpasuje pod narowisty temperament kierowcy to potrafi dostarczyć fajnych wrażeń, jeśli ktoś preferuje mieszany styl jazdy to może być rozczarowany. Te maszynki są jak pojazd wyczynowy, ma robić konkretną robotę.

Trzymam kciuki za docieranie się z pomarańczą ;) ja na razie zrobiłem w tym roku z 500km i mam banana na japce, obecnie mam dobrze dopasowany motong do swoich potrzeb, każdemu życzę takiego dopasowania.

Liczę że będzie dobrze bo jeżdżę co raz odważniej - co raz bardziej kręcę manetą i zaczynam się bardziej składać. Ta maszyna ma mega potencjał, ale trzeba się go nauczyć - a potem kliknąć MTC na off - wtedy będzie impreza!

Autor:  tuzmen [ 2024-03-09 22:40:26 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Cierpienie uszlachetnia
Mam podobne doświadczenie, zmiana Fz1 na Tigera to był koszmar, ale po pierwszej wyprawie doceniłem trypla.
To samo z dużym Ktm, w sobotę chciałem go sprzedać a w niedziele już uwielbiam.
Zwyczajnie trzeba się wyrwać z poprzednich kapci i wykorzystywac sprzęt zgodnie z przeznaczeniem, a wtedy odda co najlepsze.
Się zrobiło poetycznie na koniec hiehie

Autor:  rhazz [ 2024-03-09 23:15:05 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Awwww :crazy: :crazy: :crazy:
Im więcej jeżdżę bardziej mi się podoba. Trochę boję się o prawko vo tu jest 3 4 5 i jest 160....

Autor:  szymoon87 [ 2024-03-09 23:32:30 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

rhazz napisał(a):
szymoon87 napisał(a):
Nie smyrgałeś dzisiaj po Jagiellońskiej?

Po Wojewodzkiej najbkizej Jagielonskiej :p


Coś mi się wydawało, że z Wawy a dopiero spojrzałem że Katowice.
Ale widzę że te KTM tutaj wojują jako next episode , hmm trend forumowy?;) Czy po prostu kto się karnie KTMem to się zakochuje?:p trzeba będzie do logo dorzucić KTM ;)

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/