Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

BMW K1600GT
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=23962
Strona 1 z 2

Autor:  marcingda [ 2020-08-16 09:03:41 ]
Tytuł:  BMW K1600GT

Wczoraj zrobiłem pierwszą dłuższą trasę BMW, tzn. Gdańsk- Suwałki-Gdańsk (Lidzbark, Kętrzyn), łącznie 735km. Ogólny wniosek jest taki, że jest niesamowicie wygodnie i jadąc S7 w drodze powrotnej z tempomatem przysypiałem. Co do dynamiki i elastyczności silnika to co ludzie piszą w necie jest trochę przesadzone. Silnik jest niesamowicie elastyczny ale bardzo lubi obroty i najlepiej czuje się powyżej 4tyś. Biorąc pod uwagę pojemność, moc i wagę motocykla to jest on niewiarygodnie oszczędny. Na trasie średnie zużycie paliwa wyszło 5,7 litra , nie pędziłem jak szalony ale wyprzedzając często dochodziłem prawie do odcięcia. Na szybkich odcinkach (głównie S7) utrzymywałem prędkość około 160. Przy wysokich temperaturach zbawieniem jest podnoszona elektrycznie szyba. Największe wrażenie robi zawieszenie. Dzięki niemu mamy praktycznie dwa motocykle, konfiguracja: mapa jako "dynamiczna" i zawieszenie sport otrzymujemy prawie sportowy motocykl z drugiej strony jeśli zawieszenie jest ustawione na komfortowe to BMW jest miękkie "jak kanapa na sprężynach" i przy mocy którą dysponuje trzeba bardzo uważać. Wg mnie zawieszenie powinno w pewnych warunkach przestawiać się samoczynnie co najmniej na tryb "normal", np. po przekroczeniu pewnej prędkości, stopniu otwarcia przepustnicy itp.
Efekt opóźnienia w skręcaniu o którym pisałem już nie występuje, wniosek jest taki że się przyzwyczaiłem. Moto fajnie się składa, szczególną frajdę robią ronda bo z jednej strony czujemy masę a z drugiej BMW robi to wyjątkowo łatwo.
Ważną sprawą jest też niesamowita stabilność, przy ruszaniu praktycznie brak jest problemów z trakcją. Sprint też wypada całkiem nieźle bo jak do tej pory nie spotkałem sportowego "litra" który byłby pierwszy na następnych światłach.
Zakup uważam za dobry, by nie spotkały mnie jakieś kosztowne awarie.

Autor:  sfazowany [ 2020-08-16 11:16:26 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Najważniejsze że jesteś zadowolony :)

Mam wrażenie że spora część spalania motocykla to fatalny współczynnik oporu powietrza. Druga największa część spalania to wyzsze obroty kompaktowego lekkiego silnika. Jadąc autem mijając lecący z przeciwka motocykl na cichym wydechu, słychać tylko świst szarpanego powietrza. Myślę, że poprawa aerodynamiki i mocny przy nizszych obrotach silnik kompensują wagę i wydatek energetyczny przy przyspieszaniu wielkiego k1600 i dają sumarycznie przyzwoite spalanie.

Co do zawieszenia, to czy tryb dynamic nie jest właśnie na tyle sprytny żeby usztywnić motocykl w momencie ambitniejszej jazdy? Tak kojarzę ten tryb z jazd bmw z ESA.

Jeszcze raz gratulacje udanego zakupu ;)

Autor:  marcingda [ 2020-08-17 08:08:41 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

sfazowany napisał(a):
Jeszcze raz gratulacje udanego zakupu


dzięki

tryby ustawienia zawieszenia u mnie chyba same się nie zmieniają, mam podstawową wersję więc może było to jako opcja
muszę dokładnie przeczytać instrukcję obsługi bo przekonałem się że należy to robić :D
mam wskaźnik elektroniczny poziomu oleju ale bym nie był sobą gdybym nie sprawdził poziomu na miarce
wszystkie dokumenty od moto mam w biurze więc w necie znalazłem jakąś instrukcję, pierwsza która się pojawiła była w j. niemieckim, przeczytałem jak sprawdza się poziom oleju i okazało się że miarka jest sucha, więc dolałem 300/400ml
następnie silnik trochę pochodził, odczekałem jak spłynie olej i na miarce nadal "zero"
więc znowu dolałem w kolejny litr ale tym razem kawałek się przejechałem
na miarce MAX
w kolejnym dniu znowu na miarce zero
okazało się, że trzeba trzymać się ściśle procedury sprawdzania oleju i można to zrobić tylko po dłuższej jeździe
silnik ma podwójną miskę olejową (po odkręceniu korka, nad nim jest kolejny)

wniosek jest taki że zawsze warto jest czytać instrukcje obsługi ze zrozumieniem

Autor:  rhazz [ 2020-08-17 09:16:35 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

marcingda napisał(a):
wniosek jest taki że zawsze warto jest czytać instrukcje obsługi ze zrozumieniem

Hahaha to tak samo jak z moim tempomatem który pierwszego dnia "przestał" działać już byłem załamany kiedy niemiecka instrukvja rozwiązała moje teoski... :lol:

Autor:  Żuku [ 2020-08-17 09:34:21 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Tak to jest z suchą miską olejową.
Sprawdzasz poziom oleju po jeździe, a nie przed jazdą :)
Zagrzeanie na jałowym nie da prawidłowego pomiaru.

Autor:  marcingda [ 2020-08-23 20:17:54 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

sprostowanie tego co napisałem, średnie zużycie wzrosło do 6,7 (po przejechaniu 2600km)
zauważyłem, że moto powyżej 160 zaczyna naprawdę sporo palić mimo że ma stosunkowo niskie obroty (przy 150km/h jest trochę poniżej 4500tyś/obr)

Autor:  Zbyszek [ 2020-09-26 19:54:46 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Witaj w klubie :D
Trzecie K1600gt na tym forum. Ja zwykle co 3 lata zmieniałem moto, a moim gt latam już 7-y sezon i na razie nie mam pomysłu na nic alternatywnego. Zrobiłem już nim ponad 64 tys. km, w tym naprawdę długie trasy niezłe przełęcze. Moto genialne.

Autor:  marcingda [ 2020-09-26 23:07:10 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Zbyszek napisał(a):
Witaj w klubie
Trzecie K1600gt na tym forum. Ja zwykle co 3 lata zmieniałem moto, a moim gt latam już 7-y sezon i na razie nie mam pomysłu na nic alternatywnego. Zrobiłem już nim ponad 64 tys. km, w tym naprawdę długie trasy niezłe przełęcze. Moto genialne.


Cześć
Zgadzam się z Tobą, choć ja zrobiłem zaledwie 6tyś km (ale od polowy sierpnia). Na razie nie ujawniły się żadne wady poza sporym zużyciem paliwa. Na początku wydawało mi się, że BMW mało pali, i faktycznie tak jest jeśli poruszamy się po zwykłych drogach. Ma spory potencjał do szybkiego poruszania się po autostradach którego jednak nie można wykorzystać ze względu na zużycie paliwa. Tego niestety się nie zmieni bo na to wypływa opór powietrza. Jestem również miło zaskoczony zwrotnością, poręcznością i łatwością poruszania się tym sporym moto po mieście.
ps widzę że jesteś z Elbląga, gdzie serwisujesz moto

Autor:  Zbyszek [ 2020-09-27 10:36:16 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Trochę pali, to fakt, ale dopiero przy prędkościach ponadautostradowych. Do 130-140 spoko. Coś za coś. Żadna wada - łatwo można kontrolować zasięg i zużycie. Przyzwyczaiłem się i przy okazji nauczyłem, że zero w zasięgu komputera oznacza zero w zbiorniku - pamiętaj. Po przejechaniu niecałego kilometra po osiągnięciu zerowego zasięgu stałem na autostradzie pomiędzy Bukaresztem a Konstancą :lol:
Poprzednią i obecną beemkę serwisuję generalnie u Zdunka na Miałkim Szlaku. Raz ASO Toruń, raz Bydgoszcz.
Nie jestem zachwycony poziomem serwisu w Gdańsku. Raz wpakowali mnie na megaminę. Było groźnie. Mam do nich coraz więcej uwag, a po ostatniej zmianie ekipy coraz mniej mnie do nich ciągnie.
W tym roku po raz pierwszy zrobiłem serwis u prywatnego mechanika z Szczytnie. Jestem zadowolony: cena znacznie korzystniejsza, zakres (duży serwis) rozszerzony w stosunku do ASO. Zupełnie inne podejście.
Dwa forumowe K1600 gt są w Elblągu, i jeszcze jeden w Bydgoszczy. Nawiasem mówiąc, pracuję w Gdańsku.

Autor:  marcingda [ 2020-09-27 11:10:02 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Zbyszek napisał(a):
Trochę pali, to fakt, ale dopiero przy prędkościach ponadautostradowych. Do 130-140 spoko. Coś za coś. Żadna wada - łatwo można kontrolować zasięg i zużycie.


no tak to w końcu 1649cm3, generalnie motocykle palą sporo przy prędkościach "ponadautostradowych"
przy moich sezonowych/rocznych przebiegach na poziomie około 20tyś km zużycie paliwa ma jednak znaczenie w ogólnych kosztach eksploatacji, średnio moto pali mi trochę ponad 7 litrów co jest akceptowalne
(wzrastało w miarę poznawania moto)
co do serwisu to od lat korzystam z jednego mechanika w Gdańsku do którego mam 100% zaufanie, uważam że jest świetny, niestety jest bardzo drogi, myślę że czasami droższy niż ASO (przynajmniej tak było jeśli chodzi o yamahe)
w dalsze trasy zabieram ze sobą mały kanisterek (3litry) na "czarną godzinę", w tym roku korzystałem z niego na S6 przed Kołobrzegiem jak wracałem z Włoch

Autor:  misiakw [ 2020-09-27 20:09:27 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

marcingda, tak zmieniając temat widziałem dziś we wrzeszczu piaggio z szybą dla ciebie. dla porównania osobnik obok ma 165cm wzrostu więc ten skuterek z szybą spokojnie osiąga ponad 2 metry :P
[ img ]

Autor:  Cimaj [ 2020-09-27 21:14:40 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Dla mnie ten skuter to petarda - podoba mi się to rozwiązanie :)
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-c1-c1 ... 559d9fb9e8

Autor:  marcingda [ 2020-09-28 08:42:43 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

no właśnie, jak C1 :D :D :D

Autor:  excop [ 2020-10-01 14:59:13 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Proponuję utworzyć dział "żaglowce" i tam wrzucić fotkę tego skutera. :D

Autor:  sfazowany [ 2020-10-01 16:38:45 ]
Tytuł:  Re: BMW K1600GT

Miałem przyjemność w ostatnich dniach przejechać się moto z wysoką szybą turystyczną sięgającą linii wzroku i muszę przyznać że przy szybkiej jeździe po zakrętach szyba nieco ozdobiona robalami trochę mnie irytowała, chyba bardziej nawet niż ekwiwalentne brudna szyba w kasku. Przynajmniej w wizjerze muchy się nie ruszają i są rozmyte ;) przeszkadzało mi to w ocenie stanu nawierzchni i wpatrywania skraju asfaltu w zacienionych zakrętach, poza oczywistymi względami ochrony przed wiatrem to ja zdecydowanie lubię być odsłoniętym na matkę naturę!

Regulowana szyba w zakresie 40cm była by dla mnie super rozwiązaniem :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/