Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-06-28 14:37:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czas zająć się trochę babcią, szykuję się do większego serwisu z wymianą kilku gratów. Zamówiłem nowe (kolejne) gmole, trochę światełek, czas sprawdzić luzy zaworowe i zmienić płyn w skrzyni. Graty spływają do paczkomatu, może na weekend coś grzebnę. Po Yamasze trochę mnie nurtuje dolewanie oleju, ale gdzie nie poszukam info to olejaki bmw ponoć tak mają, na razie ok 700ml na 5000km, ponoć to normalne, choć mam lekki stresik. W Jadwidze nie musiałem nic dolewać... Generalnie niby łatwo się sprawdza poziom w oczku rewizyjnym ale czasem spłynie z chłodnicy oleju, czasem nie i odczyty potrafią różnić się o pół oczka. Zbliża się przebieg 100000km :) Przy wymianie oleju z filtrem po 10kkm założę też nową sprężynę regulatora ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-28 14:37:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-06-28 15:15:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Myślę, że 700ml/5000km to norma. Pytanie czy np. po pierwszych 5000km olej ubywa w takim samym stopniu jak po kolejnych. Wg mnie w takim silniku olej trzeba wymieniać częściej. Może odparowywać ze względu na bardzo wysokie temperatury. Ja zmieniam co 7/7,5 tyś km, mimo że to silnik chłodzony dodatkowo płynem. Nie zapomnij o wymianie oleju w przekładni kątowej. Zgodnie z zaleceniami w moim należy robić to co 20tyś, wg mnie to zdecydowanie za długo. Nie zapomnij o świecach, tych z boku i na dole :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-28 19:23:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przy sprawdzaniu luzów zaworowych obejrzę świece w jakim są stanie i ewentualnie przy zmianie oleju z filtrem machnę też świece. Olej ubywa miarowo choć teraz jak zrobiły się upały to mam wrażenie, że troszkę szybciej spadł poziom. Dolewałem kiedy w oczku poziom spadł poniżej połowy. Nigdy nie czułem zapachu oleju w spalinach, tym bardziej nigdy wydech nie kopcił. Jeżdżę na takim jak poprzedni właściciel czyli motul 7100 20W50. Przy serwisie olejowym planuję zmianę na motorex boxer 15W50, opracowanego precyzyjnie pod olejaki bmw. Cenowo tak jak motul.

W ubiegłym roku przekładnię zdejmowałem w całości i zawoziłem do serwisu na wymianę łożysk, wtedy też zalałem świeżym płynem przekładniowym, stary zlany był identyczny z nowym, czyli rzeczywiście poprzedni właściciel zrobił pełny serwis płynów i w skrzyni już nie zmieniałem. Teraz zmienię komplet w przekładni i w skrzyni.

Właśnie sobie uświadomiłem, że całkiem zapomniałem o filtrze powietrza :) nie zaglądałem tam od zakupu. Skoro mam tłumik akcesoryjny, to może wsadzić dla symetrii wielorazowy k&n? Mam jeszcze cały zestaw do konserwacji...

Niedługo będę musiał zająć się rozrusznikiem, od czasu do czasu przy starcie jak juz silnik nabiera obrotów to tuż przed puszczeniem startera rozrusznik cicho zawyje, tak, jakby miał luz na tulejach. Na razie nie sprawia problemów, ale z auta pamiętam, że przy zużytych tulejach całość bardzo się męczyła przy rozruchu. Giees nawet sprawny i tak staruje jak spychacz po zimie, objawiam się, że jak tylko tuleje spowodują dodatkowy opór to rozruchu może być bardzo trudny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-28 19:57:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Wg mnie na motorex szkoda kasy. Niezmiennie jestem zdania, że lepiej kupić tańszy olej (odpowiedni pod względem lepkości i jakości) od droższego i częściej go wymienić. Warto popatrzeć na lepkości bo oleje mimo tego samego oznaczenia potrafią sporo się różnić. Do gs-a potrzebny jest olej odporny na temperaturę. Zasada jest taka, że im wyższa temperatura tym większa lepkość.
Kiedyś próbowałem swoich sił w wyścigach górskich. Miałem peugeot 106, 1.6 16v, silnik ze zmienionym wałkiem i kilkoma innymi modyfikacjami. Przy niższych temperaturach było wszystko ok. Podczas upału olej dosłownie się gotował i wylatywał z silnika ze wszystkich możliwych miejsc. Po zmianie na jakiś wyczynowy, letni problem ustąpił.
Co do filtra to bym nie kombinował. Ostatnio wymieniałem u siebie. Miałem założony mahle. Za filtrem było idealnie czysto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-28 21:56:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany napisał(a):
może wsadzić dla symetrii wielorazowy k&n?

Co prawda nie w BMW a w Vstromie kolega miał tego K&Na i oddychał fajnie ale przy kolejnej próbie mycia i konserwacji okazało się że puszczał sporo pyłków i jednak nie jest tak szczelny jak standardowe filtry. Biorąc pod uwagę że lubisz zjechać tu i tam z drogi myślę że bezpieczniej jest jednak zostać przy tradycyjnych filtrach a takie wielorazowki w czystszych warunkach może lepiej się sprawdzą gdzie jest mniejsze zapylenie. Airbox wewnątrz był zapylony dużo bardziej niż przy zwykłym filtrze a kolega akurat stosował oryginalne filtry wcześniej. Ja też jestem tego zdania że oryginał jest warty zachodu, chyba że Mahle albo Mann który i tak produkuje dla Suzuki czy BMW ich filtry to jest dokładnie to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-28 22:28:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W fazerze za filtrem kn też było bardzo czysto, może kolega coś nie do końca dobrze serwisował? Nie chodzi mi o to żeby lepiej filtrował tylko stawiał mniejszy opór powietrza filtrowanego, często widziałem na necie również u nas na forum opinię, że jeśli wydech jest swobodniejszy czyli akcesoryjny w miejsce fabrycznego, to "wdech" również powinien być swobodniejszy. Kombinując na tzw chłopski rozum to może mieć znaczenie kiedy zawory wlotowe i wydechowe otwarte są jednocześnie na zakładkę i rozpędzone spaliny tworzą podciśnienie ułatwiające napełnienie cylindra świeżą mieszanką. Jeśli wydech jest swobodniejszy ale nie ma co zassać do cylindra bo filtr nie wyrabia to może to powodować zbyt duże podciśnienie które znów spowolni spaliny powodując jakiś rezonans w kolektorze.... Takie tylko rozmyślanie.

Co do oleju to zgadzam się z podejściem, że częściej to lepiej. Bokser olejak jest specyficzny; relatywnie mało wysilony, osiąga bardzo wysokie temperatury przy niedostatecznym chłodzeniu, za to nie ma mokrego sprzęgła i trochę przypomina silnik samochodowy. Myślę, że jeśli optymalizowali olej pod bardzo konkretny typ silnika to mogli np zwiększyć jego odporność temperaturową kosztem niepotrzebnej kompatybilności z mokrymi sprzęgłami i smarowaniem skrzyni biegów. Przy takich dolewkach to olej i tak w trakcie sezonu odświeża się nieco, więc w przypadku tego konkretnego motocykla jestem skłonny wziąć droższy olej dedykowany pod ten właśnie silnik i przebiegi robić wg zaleceń, pilnując przede wszystkim prawidłowego poziomu oliwy. Prawda jest taka, że te różnice w taktyce to już prawie żadne różnice, bo silnik i tak powinien być udobruchany regularnym dbaniem. To nie błoto w misce olejowej, wieloletni olej czarny jak smoła o parametrach pierwszych z brzegu i filtrem pamiętającym fabrykę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-29 07:46:46 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Myślę, że jeśli optymalizowali olej pod bardzo konkretny typ silnika to mogli np zwiększyć jego odporność temperaturową kosztem niepotrzebnej kompatybilności z mokrymi sprzęgłami i smarowaniem skrzyni biegów

Patrzyłem na dane tego oleju (BOXER 4T SAE 15W/50) i jakoś nie widać tej optymalizacji. Ma stosunkowo niską lepkość w temperaturze 40stC (125mm2) co jest pozytywne ale lepkość w 100stC jest również niska (17,8mm2). Wg mnie znacznie lepszy będzie olej 10w60, taki który będzie cechował się dość niską lepkością w 40st i wysoką w 100. Tak jak pisałeś nie musisz stosować oleju motocyklowego (do mokrego sprzęgła). Moto guzzi jeździłem na oleju "samochodowym" bez MA. Ja osobiści nie mam zaufania do filtrów np. K&N. Kupiłem do k1600 i go nie założyłem po tym jak mechanik mi pokazał ilość brudu za filtrem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-29 19:45:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Przypomniało mi się, że mam licznik cząstek (zakres pomiarowy jest chyba między 0,3 do 10um), w ten sposób można sprawdzić skuteczność oczyszczania powietrza przez filtr. Może kiedyś znajdę czas i uda się porównać skuteczność filtra "zwykłego" i wielokrotnego użytku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-29 23:18:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przekonaliście mnie, zamówiłem MAHLE ;) w cenie k&n można kupić ponad 4 jednorazowe. Nie wiem czy tyle lat będę miał brunię... Ostatnio oglądałem filmy z jazd znanego mi gs w wersji "wodniak" czyli po 2014 i kurcze, to jest maszynka... Przywyjłem do mojego, ale jednak nowsze mają lepszą kulturę pracy silnika, moc i amortyzację. Pożyjemy zobaczymy co będzie po babci ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-30 15:37:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Jeżdżę na takim jak poprzedni właściciel czyli motul 7100 20W50


Ja w swoim mimo logice i 160.000km przebiegu zalałem 10w50 Valvoline SynPower 4T ( jak lał poprzednik ) . Jak dla mnie silnik ciszej pracuje, mniej się grzeje, i po przelocie na autobahnie nie widzę różnicy dźwiękowej :mrgreen: na niekorzyść Motula 3000 20w50. Nie wspominam że silnik jest czyściutki w środku jak łza :mrgreen:

Parametry jakby ktoś chciał:
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 - 17,5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 - 116
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 - 165
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 - 7,3
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5949 - -36
Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052 - 0,855
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 - 235


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-17 23:32:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pogrzebałem trochę w elektryce. Chciałem mieć jakieś światła "obrysówki" do jazdy codziennej, uważam że halogeny są za mocne i mogą razić innych kierowców. Wymieniając mrugające ledy stop zamówiłem takie same lampki białe na przód. Zamocowałem je na blaszkach przy halogenach, podlączone są pod włącznik świateł przeciwmgielnych (czy jak inni zwą - przeciwmgłowych) a halogeny podłączyłem pod długie ponieważ i tak używam ich kiedy na drodze nie ma przede mną innych pojazdów. Efekt jest bardzo zadowalający. Testowo jechałem po zmroku za rodzicami i wg nich obrysówki nie rażą ale wyraźnie widać sylwetkę motocykla.

[ img ]

Światła mijania
[ img ]

Światła długie
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-17 23:44:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wymieniłem też olej w skrzyni biegów, zlałem równo 800ml czyli tyle ile powinno być, w zlewce stary olej był lekko ciemny ale bez żadnego osadu na dnie naczynia. Nowy olej zalałem motul gear 300 75W90. Deszcz mnie przegonił i nie zdążyłem już ogarnąć przekładni głównej przy tylnym kole, jak się uda to zrobię to w tygodniu z serwisem wielowypustu. Wydaje mi się, że przez korek wlewu widziałem zębatki przełożeń i ku mojemu zaskoczeniu zęby są skośne. Myślałem że wszystkie motocykle mają na przełożeniach zęby proste... To by się zgadzało, poniewaz w babci podczas jazdy nie ma żadnych dźwięków pracy skrzyni pod obciążeniem. Fazer miał inne wycie na każdym biegu, szczególnie słyszalne było jęczenie na 4ce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-18 07:21:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany a to nie jest tak, że obrysówki w Twojej babci powinny być na dole przy cylindrach? 8) bo można się mocno zdziwić po zmroku ile tam motocykla jeszcz wystaje :lol:
Tyle żartów na początek tygodnia :wink: te lampki mają jakąś homologację albo odporność na wibracje czy po prostu jest to "czysty" led?

Zdążyłeś się przejechać ma nowym oleju? Jest jakaś różnica?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-18 17:02:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, masz najlepiej widocznego GS-a :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-19 10:16:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Sfazowany idzie w kampanię "niech nas zobaczą" [ img ]

A tak ogólnie to spoko, jak to działa to super choć zgodzę się z Blue że jako obrysówki powinien je mieć w okolicach cycków. dodatkowo były by dalej od reflektora i od siebie, więc łatwiej było by ocenić prędkość i odległość


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org