Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-06-09 19:01:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
na początku kwietnia zmieniłem motocykl i pod moim tyłkiem teraz siedzi Tiger 800 z 2012. To pełna nazwa - w tamtym wypuście były dwie wersje - 800 (która po 2015 dostała oznaczenie XR), bardziej "drogowa" i te posiadam, oraz wersja XC bardziej terenowa (główne różnice to 21 calowe przednie koło, szprychy i większy skok zawierzeń). Od początku kwietnia zrobiłem nim już 6000km, parę osób prosiło mnie w prywatnych wiadomościach o opinię, więc teraz w końcu myślę że mogę coś odpowiedzieć, dodatkowo dzięki temu będę miał swój własny temat w którym będę mógł szpanować zdjęciami z rzepaku i nie tylko.

Technikalia i cyferki
tak na szybko - motocykl ma 3 cylindrową rzędówkę o pojemności 800cc która generuje moc podobną do fazera (95 koni) i moment 79 Nm. Waga 220kg zalany, jest o jakieś 10-15 kg cięższa niż w FZ6, ale w ogólnym rozrachunku jest ona niżej położona przez co wydaje się lżejszy. Wczoraj został (po 20 min zamianie koni) porównany do dr650 która waży tylko 165kg więc środek ciężkości robi robotę. Toczy się toto na 19 calowym kole z przodu (100x90R19) i na 17 calowym kole z tyłu (150/70R17) więc względem fazerka - jest wąsko. Na kołach praktycznie od samego początku mam oponki Anakee Adenture. W roczniku 2012 z "bajerami" jest słabo - jest tylko ABS z możliwością wyłączenia (po 2015 dostał system drive by wire i kontrolę trakcji, a bogatsze wersje również tryby jazdy). Z ciekawostek - pod siedzeniem pasażera znajduje się gniazdko OBD2 takie jak w samochodach które, zgodnie z informacjami z internetu, pozwala wgrać własne mapy zapłonowe. Nie testowałem tego. Skoki zawieszeń to 180mm z przodu, 170mm z tyłu w wersji XR (XC ma więcej). Fazer ze swoimi 130mm na obu amorach może się schować. Tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny (XC ma tam też regulację tłumienia). Kanapa regulowana na wysokości 810-830mm, w wersji obniżonej dość fazerowa (790-810). Vmax 210 - tutaj FZ wciąga mnie nosem. Zbiornik 19l.

Ergonomia i komfort
Pierwsze co czuć po siadaniu na motocykl to jego ogrom. Kierownica szerksza niż w F6, bardziej z przodu, kanapa jest wyżej, więc pozycja nie jest tak skulona, JEST WYGODNIE. Bak ma solidnego garba, do tego nie jestem w stanie (mam 180cm wzrostu) sięgnąć do przycisków licznika bez pochylenia się. Dupa zauważalnie wyżej, naprawdę, co do szybki nie będę porównywał bo jeździłem nakedem, ale tak optycznie widzisz że masz pod sobą kawał motocykla. Mimo tego stojąc nie czuć masy - wydaje się lekki jak rowerek i również tak się prowadzi dzięki węższym oponkom. Ochrona przed wiatrem? jakim wiatrem, tu nic nie czuć (choć przyznaję się że mam akcesoryjna szybkę PUIG'a nieco wyższą niż fabryczna). Szybka regulowania, ale na postoju. Kanapa wąska przy baku, poszerza się ku tyłowi, więc przelot z Czech do polski na raz 2 tygodnie po zakupie bezbolesny. Czas ruszyć bo za chwilę jeszcze ktoś mi wskoczy na plecaka, a ja latam bez pasażera.

Jazda po asfalcie
Pierwsze wrażenie silnika - ZAMULACZ. Odwijasz.... i nic się nie dzieje. Nic nie prostuje rąk, nie musisz chwytać się dupą kanapy, oszukali mnie, oddawać kasę. Jednak rzut oka na licznik pokazuje że jednak zadziało się to co zadziać się powinno. Ten silnik nie robi wrażenia, on robi robotę. Przyspiesza tak lekko, że masz wrażenie że wciąż stoisz. Dodatkowo zadziwia elastycznością - jedziesz sobie spokojnie na 6 biegu z prędkością 50-60km/h mając nieco ponad 1000 obrotów, odkręcasz, i po chwil masz 6 tys obrotów i 150km/h. Bez zastanowienia się, dławienia, jęczenia - po prostu przyspiesza. Niestety też bez wycia. Fabryczny wydech to połączenie porażki i gazowego czajnika który pamiętam z wakacji u babci - tuż przed wrzeniem świszczał podobnie, stąd nazwa. jest jednak pewien plus - po przekroczeniu 6000 obrotów zarówno jest "łogiń" jak i dźwięk - nie tyle motocyklowy co taki który kojarzy mi się z małolitrażowym samochodem sportowym - no ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Wspomniane koła i oponki robią robotę - jest wąsko, więc motocykl w zakrętach prowadzi się po lini - z niczym nie walczysz, w nic się nie walisz, jedziesz tam gdzie chcesz. myślisz że jedziesz spokojnie, a tu nagle butem szorujesz o asfalt, opona zamknięta, a licznik pokazuje że przeleciałeś przez winkiel znacznie szybciej niż planowałeś. jest dobrze. Niestety to zdradliwe - bo o ile motocykl prowadzi się doskonale, przyspiesza całkiem dobrze, to z hamowaniem ma problemy. W Internecie twierdzą że jest "znośnie" - niestety dla mnie, bo doskonałych hamulcach fazera tutaj jest tragedia, i trzeba mieć to w głowie. Mała dygresja odnośnie opon - Anake Adventure w moim odczuciu na asfalcie trzymają równie dobrze jak moje wcześniejsze Pilot Roady. powyżej 90km/h pojawia się jednak wycie "kostki" - półki jadę prosto jest w sumie ok, ale lekkie wychylenie i momentalnie to słychać. Ale nie jest tragicznie - przejedź się samochodem po kostce brukowej lecąc 90, będzie podobnie. Motocykl ma lekką tendencję do wężykowania przy większych prędkościach, a dodatkowo przy 4000 obrotów i jeździe z zapakowanym kufrem wpada w lekkie shimmy (tylko ten zakres obrotów i tylko z kufrem) - nie czuć jadąc, ale jak puszczasz kierę to.... no nie puszczasz jej. Z tym że to moze być kwestia opon lub regulacji tylnego zawieszenia - o tym za chwilkę.

Zjeżdżamy w szutry
Mimo że wersja XR jest "drogową" wersją małego tigera, to skoki zawieszeń i 19 calowe koło z przodu sugeruje, że ta leśna dróżka również jest dostępna. i tak jest. Sytuacja z wczoraj - leciałem asfaltem który zmienił się w płyty, które zmieniły się w drogę żwirową, która zamieniła się w polną. Odpuścić gaz musiałem dopiero gdy ta polna zamieniła się w jakieś połączenie kolein po traktorze, i pasie żyta (czy jakiegoś innego zboża) pomiędzy tymi koleinami. Trzeba było zwolnić, stanąć na setach, ale motocykl dalej leciał bez problemu tam gdzie chciałem. W końcu i ta droga się skończyła, i w sumie powolutku (40km/h) leciałem przez to pole zboża trzymając się mniej więcej kreski na nawigacji bo żadnego innego wyznacznika drogi nie miałem. I BYŁO MEGA, to właśnie dla mnie jazda "adventure" - niekoniecznie skoki i taplanie się w błocie po pachy, ale sytuacja gdy zmiana nawierzchni zmienia twoją prędkość, a nie trasę. W takich przypadkach szczególnie przydaje się elastyczność silnika - wbijasz dwójkę albo trójkę (zależy od twojego nastroju) i tak długo jak lecisz powyżej 20km/h to o biegach możesz zapomnieć. Widzisz jakąś dziurę - robisz "blipnięcie" gazem, dupa do tyłu i przelatujesz. To ważne - niestety mimo sporego skoku zawieszeń przód jest dość miękki, i brakuje mu regulacji, więc jak trafisz na głębsza dziurę to albo odciążysz przód, albo usłyszysz metaliczne pierdolnięcie jak młotem w kowadło - to właśnie twoim lagom skończył się zakres pracy. Z tyłem miałem podobne odczucia, ale okazało się że był ustawiony na najmiększy, więc go podkręciłem do fabrycznych "30 kliknięć" i jest ok. Nie sprawdzałem jednak czy to rozwiązało problem shimmy bez trzymania kierownicy.

Już plany na zmiany?
Ogólnie z motocykla jestem zadowolony, jeśli miałbym coś zmienić, to może wersję - okazuje się że zew terenu do mnie przemawia, w tym tygodniu na 300 przejechanych km gdzieś z połowa była bez asfaltu, więc w przyszłym sezonie możliwe że będę szukał wersji XC z rocznika 2015 lub młodszej żeby mieć elektroniczne gadżety. Tak naprawdę chciałem motocykla adventure który miał by powyżej 80 koni, ważył nie więcej niż 220-225kg i był w moim zakresie cenowym - a to ograniczało wybór do tigera 800 i albo BMW F800GS. Za jakiś czas ceny spadną, mój budżet urośnie to pojawi się więcej konkurencji - jest KTM 790/890 w różnych smakach (tak, na ciebie patrzę huska z nordenem), T7 możliwe że sprosta wymaganiom, a i F850GS wydaje się ciekawy. ale to za kilka lat.

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:
Image from iOS.jpg [158.78 KiB]
Pobrane 240 razy

Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-09 19:01:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-06-09 19:12:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-16 19:48:23
Posty: 59
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fortepianino fzs 600
tldr ;) ale niechaj służy :D zdziwiły mnie 2 rzeczy: że toto ma kardana i że wcześniej żeś nie napisał, 'pics or it didn't happen' - dawaj foty :) edit: a jednak kardana nie ma :/ i 3x "zawierzeń" (otokorekta)


Ostatnio edytowano 2022-06-09 19:27:25 przez kunca, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-09 19:16:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
misiakw
Opis w pytę , chciałbym tak umieć :thumbup: . Wydaję sie mi , że już gratulowałem zakupu , ale to było w innym wątku , więc teraz gratuluje tu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-10 00:54:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
kunca napisał(a):
tldr ;) ale niechaj służy :D zdziwiły mnie 2 rzeczy: że toto ma kardana i że wcześniej żeś nie napisał, 'pics or it didn't happen' - dawaj foty :) edit: a jednak kardana nie ma :/ i 3x "zawierzeń" (otokorekta)


Widzę że się poprawiłeś sam. Kardana nie ma, jest tigerze 1200 ale tam już masy jest też więcej. Z tego co kojarzę tylko motoguzzi ma średniego adventure z kardanem.

A co do chwalenia się już pisałem o nim, jest nawet conajmniej jedno zdjęcie na forum, może nawet więcej. W końcu oddzielny temat założyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-10 01:29:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dodam tylko, że miśkowy kocur jest w doskonałym stanie i po przesiadce z babci jezdzilo mi aię nim jak fazerem - gładki silnik, nogi nieco podgięte, wąska kierownica i tak dalej... Pewnie jakbym usiadł na fazera to bym poczuł się jak na ścigaczu :) Generalnie tiger ergonomią jest gdzieś pomiędzy fazerem a turbo-tapczanem gieesem. Genialna skrzynia, równy i mocny silnik, znakomity balans konstrukcji, w sumie - kapitalna maszynka do zakrętów. Odwykłem od rzędówek i w pewnym momencie pogubiłem się z biegami, musiałem trochę podgonić i z tych powiedzmy 50kmh silnik przyjemnie zebrał się, chciałem wrzucić wyższy bieg a okazało się, że przyspieszałem na 6tce.. mega elastyczny silnik z niskich obrotów. Świst zębatego rozrządu myląco daje wrażenie wyższych obrotów niż są rzeczywiście. Faktycznie hamulce przednie trochę mnie zaskoczyły przed zakrętem, ale coś czuję, że zmiana klocków i może serwis płynów znacznie poprawią sprawę, bo jeździłem innymi tigerami i nie wspominam takich niespodzianek z hamulcami. Wrażenie miałem zaolejonych tarch hamulcowych albo klocków. Jedyne co mnie zaskoczyło na minus to przy zwracaniu ogranicznik skrętu, który pojawił się dużo wcześniej niż się spodziewałem i przy dynamicznej nawrotce miałem moment WTF!?

Misiek, masz znakomity sprzęt i bez zastanowienia powiem, że względem swoich planów na zmianę, wybrałeś fanatycznie i znalazłeś naprawdę fajną sztukę.

Umarł król, niech żyje król :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-10 09:58:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
takie info - do pierwszego wpisu wpadły zdjęcia, kolejne będą już wpadały poniżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-10 17:10:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Fajnie opisałeś sprzęt. Niech służy i cieszy "mordkę" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-12 08:17:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
misiakw napisał(a):
będę miał swój własny temat w którym będę mógł szpanować zdjęciami z rzepaku i nie tylko.


Wystarczyło mi to stwierdzenie żeby wiedzieć że warto będzie przeczytać całość opisu :lol:.

Tak jak teraz śmigamy po tych drogach albańskich to spoko widzę tutaj zastosowanie dla Twojego Triumpha. Ogólnie z tej marki to w ogóle tutaj nie widziałem maszyn bo wszyscy jeżdżą GSami, chyba same Hansy i Helmuty, wiecej Afryk niz się spodziewałem natomiast. Z ciekawości podjadę do salonu Triumpha zobaczyć co mają w ofercie dla mnie :roll:.

A tak przy okazji rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę jeszcze jest ładowność. Ostatnie spotkanie ze sfazowany dało mi tą lekcję co daje właściwy balans na motocyklu nawet jak się go zapakuje niczym wielbłąda. Poznałem fajnych ludzi co śmigają we dwójkę na Tigerze 900 Rally Pro po takich bardziej offroadowych rejonach ale jak mówisz na luzie wjadą i wiedzą że wyjadą co jest ogromna zaletą tego typu motocykli.

Opis creme de la creme :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-12 09:47:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Blue, macie tą cechę z małżonką, że razem ważycie niewiele więcej niż ja sam :) Co do tigera 800 na wypad z plecakiem to kiedyś trafiłem na recenzję royal jordaniana z podrozy z plecakiem po Ameryce Poludniowej, miał wlasnie ten motocykl z wypożyczalni... pozniej poszukam linku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-12 10:08:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Misiakw, Sfazowany ciekawy opis tiger. Jeździłem jakiś czas temu ostatnią generacją "800" i bez wątpienia to ciekawy i dobry motocykl ale stwierdziłem że nie dla mnie. Moto średniej wielkości są za małe i trochę za lekkie. Od razu zaznaczę, że nie jeżdżę w terenie. Mi najlepiej jeździ się motocyklem który waży nie mniej niż 240/250kg. Gs jest prawie idealny, mógłby być trochę wyższy. Sam jestem raczej sporych gabarytów i niemałej wagi więc np. z podniesieniem Gs-a nie mam najmniejszego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-12 18:23:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
blue7 napisał(a):
A tak przy okazji rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę jeszcze jest ładowność.

tak i nie. jeśli planujesz turystykę w 2 osoby - tak, ważna sprawa. jeśli ta jak ja wiesz że 99,9% (ten 1 promil to "podjechanie do restauracji itp) jedziesz solo, to nie wiem ile szpeju musiałbym załadować żeby dojechać do ładowności. Szczególnie że większe turystyki nie zawsze mają więcej. pamiętam że robiłem kiedyś porównanie, które wyszukałem nawet i wzbogaciłem o tigera. Generalnie sporo moto ma w okolicach 200kg, tutaj tiger aż zaskakuje bo ma więcej!
Kod:
Moto                  | DMC | Masa | Ładowność
---------------------+--------+--------+----------------
GS1250 2022..........| 465kg | 249kg | 216kg
BMW 1600GT............| 540kg | 306kg | 206 kg
Tiger 800 2012.......| 435kg | 210kg | 225kg
Z650 2019............| 387kg | 187kg | 200kg
FZ6N 2004.............| 397kg | 205kg | 192kg
Goldas...............| 603kg | 413kg | 190kg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 07:24:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
misiakw no w sumie racja. Ja też jak jeździłem że znajomymi jeszcze Fazerem to spotkałem się z sytuacją że że Fazer był wyraźnie szybszy od Vstroma i tamten się męczył na długich przelotach z nami natomiast ładowność miał sporo większą niż FZ6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-05 10:04:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
no więc troszkę w tójmieście wczoraj padało, to trzeba było gdzieś uciec. miało być daleko, miała być ta trasa z linka poniżej, ale tylko 100km udało się po pracy zrobić (tak troszkę nad puck) a i tak wróciłem do domu o 23. były widoczki, były wykopki, mega! Pozazdrościłem troszkę tuzmenowi piaskowania... Przy okazji po drodze na liczniku pojawiło się 30.000k. Gościnnie DR650 z kumplem - też ewenement, moto w przed 2000r a przebieg legitny 3000km na tym wyjeździe. tak... TRZY w ponad dwudziestoletnim sprzecie.

trasa: https://www.wikiloc.com/trail-bike-trai ... -104884154

Załącznik:
IMG_1743.jpg [181.14 KiB]
Pobrane 177 razy

Załącznik:
IMG_1729.jpg [246.4 KiB]
Pobrane 178 razy

Załącznik:

Załącznik:
IMG_1744.JPG [244.82 KiB]
Pobrane 177 razy

Załącznik:
IMG_1737.jpg [322.75 KiB]
Pobrane 176 razy

Załącznik:
IMG_1738.jpg [272.61 KiB]
Pobrane 177 razy


brudny motór to szczęśliwy motór!!!
Załącznik:
Image from iOS.jpg [253.8 KiB]
Pobrane 178 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-05 10:20:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
Hehe no to piaseczek zaliczony.
Fajne tereny tam macie, niby nad morzem a górzyście jak w świętokrzyskiem.
Pamiętam jak w okolicy gołdapii objazdem skończyliśmy w polu kukurydzy, dwa czajniki 1050 i hayabusa hyhy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-05 10:39:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Fajne tereny tam macie, niby nad morzem a górzyście jak w świętokrzyskiem.

no lądolód nam przeorał troszkę podwórko - może nie są to alpy, ale masz troszkę podjazdów, zjazdów i innych połączeń pagóry + tereny podmokłe. Dopóki nie zjechałem z asfaltów wydawało mi się że nudno tu u nas, ale okazuje się że odkrywam swoje okolice na nowo, teraz to już w każdą ścieżkę będę się pakował!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org