Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-04-18 08:57:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Babcia w nowej rodzinie, czyli teraz Wungiel na piedestale.

Odrobina personalizacji, prezent od sąsiada :)
[ img ]

Gejes prawie gotowy w trasy, kamery zamontowane, jeszcze mnie kusi zmienić kufer na plastikowy ale dużo większy i tankbag dokupić drugi, też większy na kilkudniowe wycieczki.

Kamery pochowane, trzeba się porozglądać żeby je znaleźć i o to mi chodziło:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

No i przetestowałem już ładowanie na nowym kabelku wyprowadzonym pod kanapę pasażera, jest jakby luksusowo :D

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-18 08:57:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-04-18 10:03:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
łopanie ! Elagancka robota !
Nie wiem czym już to czynił , zatem gratuluję nowego nabytku :thumbup:
Też muszę w końcu załatwić temat rejestracji jazdy , tylko biore się za to..ehh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-18 10:06:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, czy masz założone karoo 3? Jak się sprawują?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-19 00:33:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Strażak, dzięki :) ceny rejestratorów strasznie poszybowały w górę, dlatego zostawiłem sobie system z babci. Kupowałem na Ali za mniej niż 500zl, teraz trzeba wydać ponad tysiąc. Wolę go mieć i nigdy nie potrzebować niż nie mieć i... ;) Odpukać w nie malowane. Jest gdzieś tam w moto i o nim zapominam, działa sobie i w razie W jest jakaś podstawa do dyskusji.

Marcin, karoo 3 są specyficzne, jak do nich przywykłem po zakupie to uznałem, że są naprawdę dobre na asfalcie i znakomite w terenie, choć dosłownie tył znika w oczach. Teraz miałem dłuższą przerwę w jeździe na k51 i po wczorajszej przejażdżce znów mam to pierwsze odczucie braku stabilności w miejskim manewrowaniu kiedy motocykl kładzie się na te ząbkowane boki i płaski profil, muszę ponownie przywyknąć i zaufać, że one trzymają lepiej niż podpowiada intuicja. Ze względu na kiepsą żywotność nie polecę ich jako gumy do wszystkiego czyli z perspektywą dłuższych wypadów, są znakomite jeśli kręcimy się po mieście ale często zaliczamy teren, wtedy "błyszczą".

Na Rumunię będę już musiał zmienić tył i zastanawiam się czy zmieniać komplet na coś bardziej drogowego jak karoo street czy zmienić sam tył i zostać przy offowej charakterystyce żeby móc pobawić się w piachu. Korci mnie coś drogowego bo na Rumunii winklowanie jest rewelacyjne ale po powrocie do kraju przez jakiś czas będę robił tylko weekendowe wypady i wtedy zdolność terenowa mocno poszerzy wachlarz możliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-19 10:08:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Marcin, karoo 3 są specyficzne, jak do nich przywykłem po zakupie to uznałem, że są naprawdę dobre na asfalcie i znakomite w terenie, choć dosłownie tył znika w oczach.


dziękuję :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 08:48:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W piątek popołudniu wystartowaliśmy z Warszawy, sobota - jazda po Bieszczadach, niedziela powrót, łącznie 1050km czyli klasyk, ok 350 dziennie. Dla mnie to był test drogowy wungla i wjeżdżenie się w tryb wycieczkowy po zimie. Na szczęście mimo terminu zaklepanego wiele miesięcy wcześniej, trafiliśmy wręcz idealnie i pogoda była cudowna. Drogi nieco zapiaszczone, auta jeszcze nie do końca przyzwyczajone do obecności motocykli, ale i tak bawiliśmy się przednio. Bajeczności jazdy po Bieszczadach nie będę opisywał, każdy wie, że kocham jezdzić po tym obszarze i upajam się każdym kilometrem w tej krainie.

Skupię się na różnicach w motocyklach, co lubię i nie lubię w wodniaku ;) Na początek pozycja za kierownicą i wygoda - jestem zaskoczony, ale babcia była wygodniejsza, miała dużo lepiej wyprofilowane siodło, podnóżki dalej od siedzenia i kierownica lepiej wpadała w ręce. Wydaje mi się, że w wodniaku podnóżki są dużo wyżej nad jezdnią i to powoduje, że mam wrażenie zbyt niskiej kanapy - mimo ustawienia jej w pozycję wysoką i faktu, że jest to wersja adventure, która sama w sobie jest wysoka. Mam problem z dosięganiem do ziemi a w czasie jazdy chciałbym, żeby była jeszcze wyższa. Siedzisko jest za miękkie i zbyt szybko kończy się przy baku przez co krawędzie siedziska naciskają mi trochę na uda. Może zwyczajnie jestem za gruby ;) Siatka chłodząca trochę poprawiła komfort i rozproszyła punkty nacisku.

Silnik i skrzynia biegów są rewelacyjne, jest mniej wibracji, dźwignia skrzyni ma krótszy skok, dzięki czemu mimo delikatnego operowania dzwignią wreszcie nie łapię fałszywych neutrali i łatwiej ją wyczuć, zdecydowanie lepiej mi się zachowuje płynność zmian biegów przy spokojnej jeździe, coś co jest bardzo porządane przy jeździe z pasażerem. QuickShifter najlepiej działa przy takich okazjach jak wyprzedzanie, na pełnym gazie działa znakomicie. Przy spokojnej jeździe poszarpuje i powoduje kankgurka zawieszenia. Używam go tylko przy wyprzedzeniach lub smażeniu po winklach.

Zawieszenie jest o wiele lepsze niż w Babci, to jest inna liga i ciężko to nawet porównywać. Babcia miała dobre zawieszenie, nieco twarde ale pozwalające gnać po dziurach jakby ich nie było, wungiel robi to samo tylko jeszcze lepiej. Nie brakuje mu skoku nawet przy wpadaniu w dołki w zakręcie. W babci nie było nurkowania przy hamowaniu ale tu jest to zrobione jeszcze lepiej i mimo absurdalnej masy 270kg i ze mną na pokładzie czyli 110kg, pełnym bakiem 30l i bambetlami, motocykl pozostaje znakomicie sterowny nawet przy bardzo dynamicznej jeździe po kiepskiej nawierzchni. Majstersztyk.

Oświetlenie, elektronika, zegary... Lampy LED świecą świetnie przy jeździe na wprost ale jadąc przez góry po zmroku pochylanie się motocykla powoduje że jedzie się przez zakręty prawie na ślepo. Długie dużo nie wnoszą, bo świecą punktowo i w zakrętach świetnie doświetlają pobocze które nas akurat najmniej interesuje :) Przez zimę dołożyłem pod dziobem dodatkową półkę i reflektory LED które zapalają się z długimi, są ustawione w górę i na boki dzięki czemu znakomicie doświetlają kierunek jazdy w zakrętach. Minus to oczywiście możliwość korzystania z nich tylko kiedy nic przed nami nie jedzie, ale da się to ogarnąć zostawiając dystans do pojazdu przed nami. Elektronika jest bezproblemowa i tryby jazdy i zawieszenie faktycznie dają odczuwalną różnicę i jest sens ich używać. Jedyne co mi przeszkadzało, to że zmiana trybu z dynamic na zwykły road wymaga klikaniny przez wszystkie pozostałe tryby enduro, enduro pro i rain, co wymaga patrzenia na zegary do póki nie nauczę się robić to licząc naciśniecia guzika. Tempomat działa jak powinien, jest prosty w użyciu, jedynie deaktywacja jest nieco zbyt gwałtowna na reakcji silnika i muszę kombinować z odkręceniem rolgazu i puknieciem hamulcem żeby płynnie przejść na jazdę na rolgazie. Do wyćwiczenia. Spalanie to 5,5-6 litrów przy umiarkowanej jeździe przelotowej, przy zbiorniku 30l przebiegi są na poziomie 550km między tankowaniami. Jeszcze za mało pojeździłem żeby mieć lepsze rozeznanie, na razie przyzwyczajam się do tego że nie muszę myśleć o stacjach i zatrzymuję się tylko na siusiu i kawę :D

Wydech akrapovic bez dbkillerów jest bardzo komfortowy w trasie - zero fatygi dźwiękiem, jest cichszy od Storma w babci ale nawet Storm mi nie przeszkadzał przy charakterystyce boksera, tak że tu ciutkę mi brakuje "rozmowy" motocykla z kierowcą podczas zmian obciążenia silnika, z drugiej strony może jest to mniej męczące dla otoczenia i może mniej lękną się wyprzedzani kierowcy kiedy mijam ich na pełnym gazie.

Kufer centralny OEM to pojemnościowo porażka i zmienię go na 100% przed Rumunią na większy, chcę założyć kappa kgr52 i przerobić zamek pod kluczyk BMW, tak, jak to zrobiłem w babci.

Sporą niewiadomą były dla mnie opony Karoo 3 i to jak taka "kostka" będzie zachowywała się w górskich zakrętach i dynamicznej jeździe, musiałem przywyknąć do płaskiego profilu i drgań od bloków opony ale stopniowo nabrałem pewności i w zasadzie składałem się w zakręty jak na zwykłych oponach drogowych. Zero pływania kostki, brak uślizgów na dohamowaniach i odkręcaniach gazu w pochyleniu. Chapeau Bas, Metzeler, da się zrobić oponę 50/50 na której po asfalcie można poszaleć. Mam świadomość, że rumakowanie szybko by się skończyło gdyby było mokro, ale na suchym przyczepność i stabilność są wzorowe. Celowo w pełnym złożeniu odkręcałem pełny gaz próbując "zdenerować" tył, nic z tego, opona kleiła od początku do końca. Wiem, że nie mam porównania z szosówkami na tym modelu i być może na gładszej oponie bym powiedział, że to jest dopiero stabilna jazda, ale spodziewając się pływania i uślizgów byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Z resztą, sami oceńcie patrząc na zdjęciach, czy takie opony budzą zaufanie i zachecają do wścieklizny po górach ;)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-24 14:20:04 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Super wyjazd, fajne foty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-29 10:25:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zmiana kufra OEM aluminiowego na kappa kgr52, płyta montażowa była piekielnie droga ale przy montażu zrozumiałem z czego to wynika - ma kształt dedykowany do bagażnika bmw, sama płyta jest też przykręcana bezpośrednio do bagażnika motocykla, nie tylko element pośredni pod płytą. Całość jest tak solidna, że pewnie możnaby było powiesić za to motocykl. Sam kufer, choć estetyką konkursu żadnego nie wygra, jest piekielnie pojemny i na szczęście jest odsunięty od pleców pasażera, w babci kufer givi był zaraz za siedziskiem i nieco odchylony do przodu, przez co szczyt kufra uderzał na wybojach żonę w plecy. Tu nie powinno być takiego problemu i pasażerowi powinno być wygodniej, więcej miejsca. Kamerę musiałem przenieść w nowe miejsce, nie jest już tak schowana przed światem, ale nie ma tragedii. Może wymyślę jeszcze jakieś inne miejsce, bardziej dyskretne i z mniejszym ryzykiem zaczepienia o nią poza asfaltem.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-30 19:05:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
52 litry to już jest spora objętość do wykorzystania na przestrzenne przedmioty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-01 20:45:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda napisał(a):
do wykorzystania na przestrzenne przedmioty.

Na przykład drony i inne takie :lol:

No te 50l to minimum do poważniejszej turystyki choć to tak naprawdę bardziej zależy od fanaberii często niż rzeczywistych potrzeb. My wozimy co roku z żoną coraz mniej gratów ale tego się człowiek uczy z czasem. Że najważniejszy jest klej, trytytki i papier toaletowy 8) kufer zacny, praktyczny kształt, jest do niego jakaś wewnętrzna wysciółka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-01 20:57:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Do obklejenia kufra https://allegro.pl/oferta/pianka-akusty ... 1576284426

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-01 21:55:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
No ja nabyłem od marcina_pk taka torbę wewnętrzna i jak nigdzie daleko nie jadę to jest super sprawa bo wszystko wkładamy wyciągam i nie lata po kufrze. To jest dopasowany do e55 model ale powiedziałbym w miarę uniwersalny. W dostaniu czegoś podobnego nie powinno być problemu, przynajmniej na ali. Są też takie dedykowane wypełnienia od Givi tylko oczywiście swoje kosztują. Pianka to też fajna opcja, dobrze by ją było tak jakoś ułożyć żeby była wyciqgalna i dawała się szybko zainstalować. Na przykład miewam taka potrzebe żeby dwa kaski zostawić w kufrze to z nadmiarem wypełnienia może być problem więc to trzeba przemyśleć jak ma działać żeby móc zrobić krok wstecz w razie potrzeby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-02 19:05:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
tuzmen napisał(a):


Testowane? Dobry pomysł, jak kufer nie jest pełen to wszystko w nim jeździ po śliskim plastiku ;) w poprzednim givi alu była wkładka z pianki która też latała po kufrze więc ją wkleiłem gluegunem.
W fazerze dociąłem na dno gąbkę falowaną jak akustyczna i ładnie siedziała bez klejenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-02 19:22:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Testowane.
Dziala wygluszajaco i chroni przed tarciem przedmiotow o kufer. Kiesys tak sobie zalatwilem szybe w kasku mimo ze byl zamocowany. Ale jednak delikatne drgania i kontakt plastik plastik zmatowil wizjer


Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-03 17:38:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pogoda się zrobiła, czas poprawić trochę kondycję :)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org