Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-05-14 16:54:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To prawda, przymykając oko na pewne budżetowe kwestie, jest to kawał fajnej maszyny z ciekawą historią.

Zapomniałem wspomnieć o tym wcześniej, fabryczne opony w tych motocyklach to CEAT z Indii. Są najwyższej przeciętne, w interceptorze w ciepły suchy dzień poprawnie się prowadzą i nie myszkują na wybojach ale w szybkim zakręcie czułem że przód jest na skraju przyczepności. W SCRAM-ie są gumy a'la kostka i na łączeniach asfaltu zygzakowały i generalnie sprawiały wrażenie niedopompowanych. Nawet nie próbowałem na nich dynamicznie wchodzić w zakręty. Do spokojnego przejechania szutrem może są ok, ale gdyby mi kiedyś Royal wpadł w ręce na dłużej to bym w pierwszej kolejności założył tam coś sensownego. Prawdopodobnie skorzystałoby na tym również odczucie zawieszenia, czy to w fazerze po zmianie gum na road 5 czy w Virago po zmianie 24-letnich drewniaków na świeże współczesne opony, nagle i zawieszenie stało się stabilne, przewidywalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Nowości 2023
PostNapisane: 2023-05-14 16:54:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-06-10 08:17:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Yo, może i to odbiega od tematu watku ale przykład innego SMT ze stajni yamahy, dla mnie bomba:

https://www.youtube.com/watch?v=7BmBbMKWf1k

https://www.youtube.com/watch?v=mDaqQUWdyfA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-10 14:44:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zaj... Fajna!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 09:39:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3826
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tenera supermoto to w sumie normalna tenera tyle że na asfaltowych oponach, i do tego jeszcze zepsuta przednim kołem 17? czy może coś pozmieniali. bo jak nie to to jakaś tragedia, cieżar położony wysoko, spory, a do tego nawet na krawężnik nie wjedziesz tak lekko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 11:12:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
17 cali lepiej jeździ po asfalcie niż 21, a już na pewno na torze.
Taka specyfika supermoto, to przecież crossy na 17'' z wysokim środkiem ciężkości. Można ewntualnie obniżyć zawieszenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 12:17:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3826
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
no ok, tylko że supermoto mimo wysoko położonej masy ogólnie mają niską masę. Generalnie idea supermoto to "weźmy lekki terenowy sprzęt, i poprawmy jego zdolności drogowe" - i ok to ma sens, brzmi jak fun.

Adventure to odwrotność - weźmy dobry sprzęt drogowy, i porawmy jego zdolności terenowe - i to też powoduje calkiem dobry fun jak nie latasz ostro, ale daleko.

i teraz na scenę cała na biało wchodzi tenera supermoto czyli ADV supermoto:
weźmy motocykl drogowy, poprawmy jego zdolności terenowe, a potem wynik tego znów starajmy się zrobić z powrotem drogowy.

dla mnie to nie ma prawa mieć jakiegokolwiek sensu innego niż czyjeś "chcę" i yamahowe "daj nam pieniądz to dostaniesz". chcesz ten silnik w wersji drogowej - masz Tracera7 który jest lżejszy, mimo ze ma większy bak. To tak naprawdę Tracer7 dla tych co chcieli by mieć dakarowy wygląd, ale nie bardzo chcieli by dakarowej jazdy. Tylko wtedy - po co im takie skoki zawiasu. Z doświadczenia tigerowego - to zmniejsza stabilnośc w zakręcie, a że tenera ma węższe opony, to i przy większych prędkościach tracisz stabilność kątem tracera. z resztą zabawa - poniżej wrzucam screeny danych (ze strony yamahy) - powiedz mi które to Tenera, a które tracer:

[ img ]
[ img ]
odpowiem - pierwsze tenera, drugie tracer. Dla tego sądzę że ten moto jest bez sensu. Cała idea tego ruchu to "tenera stała się hitem sprzedażowym, większym niż tracer, więc zaatakujmy nią portfele tych co chcieli by polatać po drogach, bo nasza drogowa wersja tak dobrze się nie sprzedała"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 12:33:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
Mogę się ze wszystkim zgodzić co napisałeś, ale jedno bym dodał. Dzięki tej łatwej konwersji masz moto na różne okazje.
wiem że w każdej dziedzinie będzie to nie pionierski sprzęt mający jakieś wady i zalety ale jeśli ktoś nie chce lub nie może mieć kilku motocykl w garażu to taki drugi komplet kół dla tenery to może być większy fan jazdy w konkretnym zastosowaniu.
Mnie się ta koncepcja podoba choć wiem sens jest "subiektywny" z tym że jeśli ktoś ma zajoba motocyklowego i lubi customy to taka ciekawostka jest godna rozważenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 12:40:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tak że tego, tu przykład że customery wyprzedziły fabryke :):
[ img ]

źródło: https://www.advrider.com/f/threads/890- ... o.1635755/


Ostatnio edytowano 2023-06-12 12:42:39 przez tuzmen, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 12:40:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3826
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
misiakw
Mogę się ze wszystkim zgodzić co napisałeś, ale jedno bym dodał. Dzięki tej łatwej konwersji masz moto na różne okazje.
wiem że w każdej dziedzinie będzie to nie pionierski sprzęt mający jakieś wady i zalety ale jeśli ktoś nie chce lub nie może mieć kilku motocykl w garażu to taki drugi komplet kół dla tenery to może być większy fan jazdy w konkretnym zastosowaniu.
Mnie się ta koncepcja podoba choć wiem sens jest "subiektywny" z tym że jeśli ktoś ma zajoba motocyklowego i lubi customy to taka ciekawostka jest godna rozważenia


pytanie tylko czy realnie rożnica między 17 a 19 calowym kołem z przodu jest warta sporej kasy. bo to nie będzie tylko zmiana przedniego koła. Jesli będziesz chciał polatać w terenie, to raczej na tyle będziesz miał oponę która nie nadąży za bardziej drogowym przodem. Więc mówimy o zestawie 2 kół. Czyli dwie felgi, dwie opony, 3 tarcze hamulcowe, dwie tarcze ABS. To wyjdzie spora kasa, a to dalej bedzie moto w sporymi skokami które przy ostrzejszej jeździe będzie siadało w ostrzejszym złożeniu. To wciąż bedzie motocykl który będzie co najwyżej nijaki na drodze, a będzie drogo. dla tego jedyny sens tego motocykla to "ludzie chcą nam dać kasę na tenerę, więc im sprzedamy tracera ubranego jak tenere". nie mówię że to złe - w końcu cała idea jazdy motocyklem polega na tym żeby mieć radoche z moto, i jeśli ktoś takie coś chce, i ma z tego radoche to spoko. Mówię tylko że ten motocykl nie ma żadnego, absolutnie żadnego uzasadnienia technicznego, to się będzie słabo (ok umiarkowanie) prowadziło, i poza wyglądem nie będzie miało zadnego sensu, choć akurat dla mnie nawet wygląd jest z dupy - masywne supermoto na takich małych kółkach wyglądają jak uposledzone albo jak rowerki dla dzieci, tylko że im kółek bocznych brakuje. w tym KTM'ie jest jeszcze ten dziób który tam soć o nie podoba mi się i będę hejtował, tak samo jak lampy w nowych MT'kach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 12:55:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
w terene i 790 jest 21'' na przedzie więc różnica jest
Te motorki nie są ciężkie, oba mają coś około 200kg więc to raczej masa super sportów :)
Co do kosztów to nigdy nie będą wyższe niż drugi motocykl, przynajmniej do KTMa to będzie jakieś 5kzł
Sens jest czysto indywidualny, podaję jako ciekawostka. Widziałem też że na treningi torowe tenerki przyjeżdzają w STD specyfikacji, to też można by dyskutować nad sensem, ale jednak ten sport sensu ma tyle ile widzi nim kierownik :)

btw ten KTM na małych obręczach wygląda bosko

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-12 15:24:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeden lubi wiśnie, drugi czereśnie :) T7 ma zupełnie inną ergonomię niż mt-07 więc t7 w wersji asfaltowej to nie to samo co drogowy emtek. Bardzo bym chciał się przejechać taką t7 w wersji SM, na górskich winklach to musi być petarda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-13 08:42:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4617
Obecne moto: jamaha pw 50
Wszyscy mają rację. Ale podyskutować można. :D
Mi się przypomina taki tekst: "półśrodki prowadzą do ćwierć rezultatów" i to by mi tu pasowało.

Ja mam hopla na punkcie supermoto i każdy z tych ciężkich klocków będzie po prostu zwykłym motorkiem drogowym, który nawet w 1% nie będzie się prowadził jak sm.
Tak samo jak moja betoniarka, która jest niby sm, a tak naprawdę zwykłym badziewiakiem stylizowanym na sm.
A że bardziej wciągnął mnie trial, kałteemem zrobiłem 5tys.km przez 4 lata to nie narzekam bo na prawdziwe supermoto mnie na razie nie stać, a i czasu nie mam na jazdę.

Poza tym t7 na big foot-ach dała by tyle samo fun-u co na tych 17.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-06-13 11:53:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
T7 żadnym jeszcze nie jeździłem, jak się rozluzuję w planach to spróbuję umówić się na testy. Rozważałem go jako następcę babci ale nowy wydał mi się bardzo drogi jak na klasę sprzętu. Jak zacznie występować normalnie na rynku wtórnym to rozważę go jako drugie moto na miasto i do upalania w piachu. Na razie ludzie wymiatają wszystkie sensowne używki i na portalach są raczej jakieś wymęczone które nie poszły wśród znajomych. Dla mnie ten model jest i tak super lekki jak na to do czego obecnie jestem przyzwyczajony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-10-20 13:22:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4617
Obecne moto: jamaha pw 50
Stucatti z singlem na 2024, czyli supermoto z nadwagą, szwaby chyba zobaczyli, że na takim nakedzie też można tłuc kase patrząc na ktma.

[ img ]

https://www.motorcyclenews.com/news/new ... rd-single/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-10-20 13:38:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Dziobak style :) Jak widać ponadczasowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org