Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Street Triple albo Honda VFR800 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=5482 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | warren [ 2010-09-14 00:25:58 ] |
Tytuł: | Street Triple albo Honda VFR800 |
Pożegnałem FZ6. Pora na kolejne moto. Ale tu mam dylemat. Chciałbym turystyka, marzą mi się wyprawy w Alpy ale przyziemna rzeczywistość całą jazdę sprowadzi do kursów do pracy i z powrotem. Z jednej strony VFR 800 i legendarna V4 Hondy a z drugiej strony szaleństwo na triumph'ie. Kurcze, nawet zrobiłem sobie taką klasyfikację na plusy i minusy każdego z bike'ów ale żaden z nich zdecydowanie nie wygrał. Nie chcę rzucać monetą i polegać na ślepym losie, wolę świadomy wybór. Emocje są po stronie triumpha, tzn. moja szalona część się za tym opowiada ale z drugiej strony VFR będzie bardziej uniwersalna. Gdziekolwek dalej pojechać to tylko na VFR-ce. Tego posta piszę nawet nie po to, że liczę na jakąś poradę. Raczej jest to moja potrzeba uzewnętrznienia rozterek w gronie osób, które mogą je zrozumieć. Macie takie same dylematy? Ktoś przeszedł przez to? Napiszcie. Pozdrawiam :-) waarren |
Autor: | stoodent1 [ 2010-09-14 06:53:17 ] |
Tytuł: | Re: Street Triple albo Honda VFR800 |
Jestem na tym samym etapie :D tylko... FZ6 Fazer S2 - wybór podyktowany małym spalaniem, małą awaryjnością, zwinnością 600, młody model za niewielką (stosunkowo) kasę, wygląd też niczego sobie, wygoda. FZ1 Fazer rok od 2007 wzwyż - emocje, bezkompromisowy (jak dla mnie), wygląd, silnik, wygoda, zwieszenie. VFR vtec - turysta, V4, design, c-abs, wygoda, łyka km jak młody pelikan żaby :D , coś mnie korci w stronę tego modelu do zbyszkowego się śliniłem strasznie. Miłego dylematu życzę :D no i właściwego wyboru :mrgreen: |
Autor: | cichy [ 2010-09-14 18:10:26 ] |
Tytuł: | Re: Street Triple albo Honda VFR800 |
No jak chcesz coś orginalnego to tylko i wyłącznie Triumph 3-cylindrowy silnik o ile się nie myle zaczerpnięty z Daytony 675 ponoć daje najpiękniejszy dzwięk jaki można sobie wyobrazić 8) ja ma podobny problem tyle że wybieram między kotem a Triumphem TT600, w ogóle ja jestem tak troszkę zakochany w Triumph'ach :mrgreen: |
Autor: | Radekx [ 2010-09-14 23:17:53 ] |
Tytuł: | Re: Street Triple albo Honda VFR800 |
warren Jak dla mnie VFR bardziej uniwersalna. Po mieście pojeździsz ,a w trasy jak panisko będziesz się toczył. stoodent1 Co do wygody FZ1 miałbym pewne wątpliwości :) No przynajmniej dopóki kanapy nie zmienisz. |
Autor: | scarface26 [ 2010-09-18 08:52:01 ] |
Tytuł: | Re: Street Triple albo Honda VFR800 |
znajomy ma street tripla, elastyczność silnika jest mega, dźwięk też inny niż wszystkie i ogólnie bardzo oryginalne moto. Sporo jeździ z pasażerką i nie narzekają, dokupił nawet stelaż i kufer givi. Z takich jego przemyśleń to wiem, że na koniec tamtego sezonu zrobił podsumowanie to ci wkleję cytat. Chłopak jest bardzo skrupulatny, na motocyklach śmiga naście lat (od starych ciężkich junaków, przez zygzaka, f4 sport i teraz street) Raczej w tym roku już nie wyjadę zatem zrobiłem podsumowanie sezonu. Podam jako ciekawostkę, zużycie paliwa, koszty eksploatacji i takie tam moje spostrzeżenia. Według wskazań licznikowych od pierwszego marca zrobiłem 4927,3km. Od ostatniego tankowania nie uzupełniłem paliwa, zatem do obliczeń nie wezmę pod uwagę ostatnich 178,8km. Wyjeździłem 286,42 litry paliwa za kwotę 1202,59zł. Robiąc notatki przy tankowaniach wyszło mi, że przejechałem około 4661km Wynika z tego, że licznik kilometrów zawyża o około 2% i doliczył mi 87,5km. Biorąc pod uwagę tylko zużyte paliwo, koszt przejechania jednego kilometra wynosi 0,26 zł Średnie zużycie paliwa 5,84 l/100km Maksymalne 6,75 l/100km Minimalne 5,34 l/100km Dodatkowym kosztem w tym roku był przegląd po 800km Usługa 383,00 zł Olej Castrol Power 1 Racing 4T 3,5 l 168,00 zł Filtr oleju 57,00 zł Płyn chłodzący 5,40 zł Dodatkowo dokupiłem: Spray do łańcucha 37,67 zł Płyn chłodzący 25,03 zł Doliczając powyższe koszty utrzymania motocykla, przejechanie jednego kilometra wynosi 0,40 zł. To tak od strony finansowej, a od strony użytkowej: usterki: jeden spalony bezpiecznik poluzowana opaska zaciskowa na gumowym wężu do chłodnicy Jadąc z nawigacją zauważyłem, że przy 120km/h wskazanie prędkościomierza jest wyższe o 7km/h od tego w nawigacji. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |