Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Standardowo, który nie tłuczony
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=4&t=1018
Strona 1 z 2

Autor:  Adas6 [ 2008-05-24 15:21:28 ]
Tytuł:  Standardowo, który nie tłuczony

Witam,
Stoję przed zakupem kota i mam spory dylemat co jechać oglądać i czy wydawać wszystkie oszczędności. Poszukuje czegoś do max 12 tys. zł, ale wiadomo, że wole coś kaski zostawić, żeby było na ewentualną naprawę jak się wgrzmocę w rupiecia :(. Obawiam się mocno, że właśnie się właduję na grata, dlatego będę się starał o jakiegoś mechanika do pomocy, ale najpierw chciałem się was poradzić co sądzicie o:
1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M778776
Wydaje się być całkiem OK, ale pług ma chyba rąbnięty. Bardzo dobrze, że ma seryjny tłumik, bo większe prawdopodobieństwo, że nie leżał na prawym boku. Jak coś to tłumik sobie zawsze mogę sam wymienić, ale wole kupić z seryjnym. W ogóle wole jak najwięcej seryjnych części, a nie jakieś kombinacje co to sie komuś w domu nudziło. Nie wiem czy koleś zejdzie tysia, i zostaje i tak bez kasy
2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M775747
Kolor mi sie podoba i tez wyglada na zadbany :twisted:

3. http://moto.allegro.pl/item365541620_yamaha_yzf.html
Cena już trochę niższa, ale wg mnie nie tłuczony, a przynajmniej nie widać.
4. http://moto.allegro.pl/item369444296__igla_yamaha_thundercat_600cm3_z_2001r_.html
Boje się czy nie miał szlifa... ale ogólnie to mi się super podoba

5. http://moto.allegro.pl/item368510143_yamaha_yzf_600_thundercat_z_2001r.html
Miał szlifa, ale ja bym go nie wykreślał, bo myśle, ze z ceny zejdzie 'troche'
6.http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M772741
Czy on nie miał malowanej czachy?? Chyba powinno być srebro na niej??

Na mechanice znam sie słabo, ale jeżdżę już moto, dlatego chciałem uzyskać jeszcze porady przedzakupowe.
Czy moto na zimnym silniku ma chodzić identycznie na luzie i identycznie na sprzęgle na pierwszym biegu?
Czy przy wrzucaniu na jedynkę z luzu ma być lekkie szarpnięcie- uderzenie?
Czy t-cat kopci na zimnym silniku? Jak długo się nagrzewa, żeby wyłączyć ssanie? Wskazówka od temperatury silnika po 5 minutach spokojnej jazdy w ciepły dzień powinna się ruszyć?
Czy są jakieś szczególnie wrażliwe punkty na ramie, co może pękać, ewentualnie gdzie poznać, ze po wypadku był spawany?
Podałem tu moje propozycje, ale może widzieliście coś dobrego, to oczekuję na pomoc. Może mieliście przyjemność/nieprzyjemność pojeździć którymś z tych moto, będzie wdzięczny za wszelkie info.

Autor:  Jery [ 2008-05-24 15:51:12 ]
Tytuł:  Re: Standardowo, który nie tłuczony

Zapraszamy do powitalni i uzupełnij profil. 8)

Autor:  Nemmo [ 2008-05-25 13:18:58 ]
Tytuł: 

Witam

1. Mial jakas przygode na lewa strone, slad na ramie i krzywe lewe lusterko plus jakies slady na plugu. Poza tym zdjecia marnej jakosci i niewiele da sie z nich wywnioskowac.
2. Na 95% caly malowany, brak naklejek na zadupkach, Krzywy lewy tylny kierunkowskaz(nieoryginalne kierunki i takie ala wies-tuning ble) i ogolnie jakies takie dziwne wrazenie odpicowanego na sprzedaz robi :P.
3. Co to za wynalazek :shock: Czy mial jakies przygody czy nie to w tym wypadku akurat nieistotne.... Szpetna szybka przy owiewce i kompletnie nieroyginalna kierownica etc. Na tym moto z prosta kierownica przeciez sie nie da jezdzic :shock: Omijac ten wynalazek szerokim lukiem :roll: To prawie jak profanacja :S
4. Albo jestem slepy albo nr 4 = nr 2 :>
5. Prezentuje sie ladnie, szlif byl delikatny stosunkowo, do sprawdzenia dokladniejszego. Ja bym jechal ogladac.
6. Tak mial malowana czache i pewnie owiewke lub owiewki tez. tez do sprawdzenia.

Osobiscie jako pierwszego bym wzial na celownik nr 5 :)
Ale tez bierz pod uwage to, ze malowany moto wcale nie musi byc zly. Po prostu wtedy trzeba bardziej skrupulatnie wszystko posprawdzac. 95% motocykli sprzedawanych mialo jakies wieksze lub mniejsze przygody :)
Najwazniejsze aby rama byla prosta a silnik i skrzynia byly w dobrym stanie.
Jak sam nie jezdziles na takim moto koniecznie wez ze soba kogos doswiadczonego i obcykanego w podstawowej mechanice motocykla.

Cytuj:
Czy moto na zimnym silniku ma chodzić identycznie na luzie i identycznie na sprzęgle na pierwszym biegu?

U mnie nie ma najmniejszej roznicy.

Cytuj:
Czy przy wrzucaniu na jedynkę z luzu ma być lekkie szarpnięcie- uderzenie?

U mnie szarpniecia nie ma

Cytuj:
Czy t-cat kopci na zimnym silniku? Jak długo się nagrzewa, żeby wyłączyć ssanie? Wskazówka od temperatury silnika po 5 minutach spokojnej jazdy w ciepły dzień powinna się ruszyć?

Nie kopci (chyba,ze para w chlodny dzien ale to logiczne). Nagrzewa sie szybko, nawet w chlodniejszy dzien. Zazwyczaj zdarze sie ubrac i jade.
U mnie wskazowka temp rusza sie nawet przy 15 stopniach na zewnatrz po 2-3 km spokojnej jazdy.

Cytuj:
Czy są jakieś szczególnie wrażliwe punkty na ramie, co może pękać, ewentualnie gdzie poznać, ze po wypadku był spawany?

Sprawdz ogranicznik skretu kierownicy, czesto jesli rama byla spawana to korozja w okolicy spawow sie pojawia lub odpryskuje farba.

Pozdro i powodzenia w poszukiwaniach :D

Autor:  Jery [ 2008-05-25 13:27:28 ]
Tytuł: 

HEHEHE :shock:
Ten trzeci dobry! Się uśmiałem. :lol: :lol: :lol:

Autor:  Rafal_84 [ 2008-05-25 15:30:24 ]
Tytuł: 

Nemm napisal chyba wszystko o tych kotach zgadzam sie ;)

PS ajajaj !! ale te koty potaniały ;P

Autor:  marecki [ 2008-05-25 15:45:58 ]
Tytuł: 

Ze zdjęc to ja bym pojechał obejrzeć 1 i 5 reszta odpada.

Autor:  Adas6 [ 2008-05-25 15:52:18 ]
Tytuł: 

Faktycznie nr.3 smieszny wynalazek, nie zwróciłem na to uwagi, bardziej przyglądałem się na inne rzeczy :oops:
Jeśli nikt mi nie sprzątnie to w następny weekend jadę oglądać

Jeszcze mam pytanie o mechanikę...
Czy przy naciskaniu na kierownicę może być jakieś stukanie w amorku, lub tych okolicach, czy to może być jakaś awaria?

Autor:  Nemmo [ 2008-05-25 18:46:56 ]
Tytuł: 

Luz na glowce ramy, zazwyczaj wystarczy dociagnac srube. Ale wydaje mi sie, ze to raczej na wertepach albo bruku odczujesz a nie przy samym naciskaniu rekoma.

Autor:  Michu [ 2008-05-25 19:37:20 ]
Tytuł: 

luz na glowce ramy mozna odczuc jak przy wcisnietym przednim hamulcu poruszasz do przodu i do tylu.

Autor:  Nemmo [ 2008-05-25 20:33:39 ]
Tytuł: 

To juz nie luz a MEGA luz :P

Autor:  Jery [ 2008-05-26 02:28:20 ]
Tytuł: 

Michu napisał(a):
luz na glowce ramy mozna odczuc jak przy wcisnietym przednim hamulcu poruszasz do przodu i do tylu.


Dobrze luz można sprawdzić stawiając moto na centralnym podnóżku (z tym że kot go nie ma - wtedy np. podstawka pod kolektor wydechowy) i złapać za lagi uniesione w górze i poruszając w przód i tył...

Autor:  Michu [ 2008-05-26 17:18:16 ]
Tytuł: 

Jery napisał(a):
Michu napisał:
luz na glowce ramy mozna odczuc jak przy wcisnietym przednim hamulcu poruszasz do przodu i do tylu.


Dobrze luz można sprawdzić stawiając moto na centralnym podnóżku (z tym że kot go nie ma - wtedy np. podstawka pod kolektor wydechowy) i złapać za lagi uniesione w górze i poruszając w przód i tył...



no to wlasciwie ta sama metoda;)

Autor:  Adas6 [ 2008-06-16 20:51:04 ]
Tytuł: 

http://moto.allegro.pl/item382500143_yamaha_fzs_600_fazer_okazja_2002r_9500zl.html
Czy w fazerze z 2002 już były kocie oczy? Jeśli tak to chyba wszystko wygląda tu OK?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M675039
Rejestracja czasowa?? Co to ma znaczyć?



http://moto.allegro.pl/item383121824_yamaha_yzf_600_2002r.html


Poproszę o komentarze czy coś zauważyliście?

Autor:  neh [ 2008-06-16 21:43:22 ]
Tytuł: 

Link nr 3 ma tylko uszkodzona stacyjke i wlew... :shock: hhahaha, ciekawe jak to koles wytlumaczy.

Autor:  Adas6 [ 2008-06-16 21:52:20 ]
Tytuł: 

te uszkodzenia chyba dotyczą suzi, bo na jednej aukcji koleś chce chyba dwie sztuki opchnąć.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/