Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Thundercat do oceny https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=4&t=9859 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Robgie [ 2012-04-10 10:31:22 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
150 km to daleko?? Ja kota kupiłem 350 od domu i też od handlarza ale wyszło na to że to był bardzo dobry zakup. |
Autor: | beniamin [ 2012-04-16 18:44:02 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
A co sądzicie o tym egzemplarzu? http://allegro.pl/yamaha-thundercat-f3- ... 46472.html |
Autor: | lelek [ 2012-04-17 09:05:43 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
Lezal napewno na lewej stronie (patrz dekiel) dodatkowo nie ma crashpadow wiec jak lezal to ostro bok dostal po dupie no i ten lewy przedni migacz wyglada jak by zaraz mial odpasc ... cos mi sie wierzyc nie chce ze nie bylo nic z nimi robione.(trzeba by zajrzec) + brak tankpada to chyba mozna sadzic ze byl malowany. Tyle na pierwszy rzut oka .... ktory to rok ? bo chyba nic nie pisze. Aha no i fajha zmiany biegow.... cos jakas taka nie jak powinna byc - czarna ??? no lewa strona srednio. Z drugiej strony jak by sie okazalo ze byl tylko odswiezony i ewentualnie z glowa pospawany bok itd to za ta kase to hm .... tylko czy ten przebieg to napewno 20tys mil ? :) |
Autor: | beniamin [ 2012-04-17 09:42:26 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
Rok 1997. Jadę dziś obejrzeć. Sprzedawca utrzymuje, że plastiki od kompletu - myślę, że w Yamasze potwierdzą mi, czy to od tego samego co rama :-) |
Autor: | lelek [ 2012-04-17 12:43:02 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
Wez kilka narzedzi i przynajmniej zdjemij wypelnienia prawe i lewe .... da sie zajrzec wtedy lepiej a jak by Ci sie chcialo i wiesz jak .... sciagac od razu ten lewy bok na ktorym lezal i zobaczysz czy byl spawany. Jak bedziesz sprawdzal to po za obsluchaniem moto podczas pracy ... sprawdz sobie sprzeglo .... w ktorym momencie lapie itd ... dodatkowo jak sie rozgrzeje to silnik jak jest dobrze wyregulowany to powinien pozwolic ci ruszyc na samym sprzegle i bez problemu pozwolic Ci sie toczyc na dwojce bez gazu. Sprawdz sobie dokladnie glowke ramy oraz ograniczniki czy nie bylo tam zadnego ciosu. Silnik powinien wchodzic jak i schodzic z obrotow poprawnie czyli szybko. Na ssaniu moto powinien miec w okolicy 3-3.5tys obrotow na jalowym 1200-1300. Sprawdz od razu sobie opony oraz naped bo to dodatkowe koszta. Sprawdz (to dosc wazne) cisnienie w oponach.... ma byc tak jak mowi serwisowka... usredniajac do testow dobrze by bylo miec w oponach: przod 2.2-2.3 tyl 2.4-2.5 i pozniej dopiero ponizsze testy w innym przypadku moto bedzie sie zachowywac bardzo "dziwnie" - bedzie sciagac itd. i jazda bedzie niebezpieczne - a wiem ze przy ogledzinach itd malo kto pamieta sprawdzic sobie cisnienie w kolach. Przede wszystkim na moto jedynka dwojka trojka 50-60km/h i (mam nadzieje ze to nie bedzie twoja pierwsza jazda:P) puszczasz kierownice i patrzysz co moto robi.... powinien jechac prosto bez problemow nawet przy 40km/h. No i jeden z najwazniejszych testow :P - tylko z glowa ..... jedynka depa przy 8-9tys zapinasz zdecydowanie ( nie mocno ale zdecydowanie i stanowczo) dwojke.... jak zrobisz to poprawnie i wypadnie ci dwojka to podziekuj i na piwko - jak nie jezdziles na takim moto to do ostatniego testu lepiej popros kogos kto ma doswiadczenie bo przy tych obrotach i mocy mozesz spasc z moto - cat pojedzie a ty bedziesz zbierac sie z asfaltu :D Powodzenia :) |
Autor: | beniamin [ 2012-04-18 00:42:12 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
Dziękuję za tak obszerną instrukcję testową. Jestem raczej początkujący, więc z wielu rad skorzystać nie mogłem, ale powierzyłem sprawę specjalistom z Yamaha Lublin. Cóż, już wiem, że tego motocykla nie kupię. Według mechaników jego stan nie jest tragiczny, ale wiele ma rzeczy do poprawek i wygląda na dosyć zaniedbany, niestety. Dla chętnych, którzy trafią na ten wątek i będą poszukiwali szczegółowych informacji, będę mógł udostępnić szczegółowy raport z przeglądu - skoro już opłacony, to może niech się komuś przyda :-) |
Autor: | gnat80 [ 2012-04-18 07:40:49 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
No to dawaj tu co w nim za kwiatki siedzą,sam jestem ciekawy :) |
Autor: | beniamin [ 2012-04-21 00:16:11 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
No to zamieszczam raport z oględzin, w pierwszej sekcji informacje z serwisu. - Nieoryginalny lakier owiewki przedniej i bocznych, pierwotnie dół motocykla w kolorze żółtym - Luz na kulach regulacyjnych lusterek - Korozja na elementach ramy, mocno skorodowany układ wydechowy, elementy metalowe układu hamulcowego - Brak śruby mocowania i krzywy stelaż czachy, śruba mocowania lewej kierownicy nieoryginalna, nieoryginalne śruby mocujące stacyjkę, kilka nieoryginalnych śrub przy owiewkach - Nieoryginalny kluczyk - Wyłamane uchwyty przy owiewkach bocznych - Kontrola łożysk główki ramy - lekki luz - Kontrola elementów zawieszenia (amortyzatory, łożyska) - lekki luz na wahaczu - Kontrola łożysk kół - ok., brak uszczelniaczy łożysk w tylnym kole - Zaciski hamulca przód trzymają ( po jeździe trochę mniej), przednie tarcze zbyt mocno zużyte jak na ten przebieg - Stan klocków, poziom płynu hamulcowego - ok. ( klocki trochę skorodowane) - Kontrola zestawu napędowego - korozja łańcucha - Felga przód zarysowana na rancie - Brak nakrętki kontrującej przy mocowaniu blokady zacisku hamulca tył - Kontrola działania świateł i przełączników - nie działa kierunkowskaz lewy tył, stop ham tył - Poziom płynu chłodniczego - ok. - Poziom oleju w silniku - ok - Brak zaślepki przy pokrywie koła łańcuchowego przód - Uszkodzone poszycie siedzenia - Kontrola sprzęgła - ok., lekko kosz hałasuje - Rozruch silnika, jazda testowa - ok. Ode mnie - prawe lusterko oklejone taśmą izolacyjną, żeby trzymało fason - lewy przedni kierunkowskaz oklejony taśmą izolacyjną by trzymał fason Po samodzielnych oględzinach udałem się do Yamahy w celu znalezienia może jakiegoś ukrytego skarbu w tym motorze, skoro taki kawał drogi jechałem. Nie ocenili go jako wrak (podobno w porównaniu z innymi anglikami jest całkiem niezły), ale zaniedbany i wymagający inwestycji, by był bezpieczny i zapewniał komfortową jazdę. Wycena doprowadzenia do stanu używalności i przygotowania do sezonu oscyluje w granicach 2kpln, bazując na zamiennikach (i z założeniem, że wydechu po prostu nie dotykamy). |
Autor: | Misiek666 [ 2012-04-21 00:48:57 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
No to teraz wiesz chłopie, że nie warto oszczen oszczem oszczen oszczędzać na moto, zbierz z 2k więcej siana i kup dobrze zachowane moto - tak to już jest, że: po pierwsze chytry 2 razy traci po drugie chytry 2 razy traci po trzecie - już wiesz Pozdro z zDolnego Śląska |
Autor: | beniamin [ 2012-04-21 07:51:32 ] |
Tytuł: | Re: Thundercat do oceny |
Zgadza się.. dziś jadę po moto za prawie 8k:-) Jak w serwisie potwierdzą to, co widać już na 1-szy rzut oka no... to przeniosę się na forum Horneta :-) |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |