Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-01-07 20:55:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-10-31 06:19:40
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1 Fazer
Cześć.
Po kilku latach na z750 przyszedł czas na coś nowego.
Zawsze chciałem mieć Fz1 i w końcu się udało.
W październiku wybrałem się do Gliwic po ten oto egzemplarz.
Fazerek z 2009r a pierwsza rejestracja 2010.
Przebieg 42tys.
Z dupereli .. akrap, kufer ze stelażem. Szyba Mra.
Dorzuciłem nowe oponki, krótkie klamki bo mam za krótkie palce na seryjne. Na wiosnę wpadnie nowe Magneto, jakaś klatka i coś na pewno się jeszcze znajdzie.
Lwg


Załączniki:
IMG_20191117_125430516~3.jpg [1.56 MiB]
Pobrane 445 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-07 20:55:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-01-08 08:10:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Gratuluję zakupu! Podstawowe wyposażenie masz już na pokładzie, zostały ewentualnie detale :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 09:23:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Gratuluje zakupu. Z ciekawości spytam
Czy sprawdzałeś działanie ABS-u ? Czy działa przód i tył ?
Jakie oponki założyłeś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 13:14:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-10-31 06:19:40
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1 Fazer
O przypadłościach absu doczytałem dopiero po zakupie. Niestety nie miałem okazji sprawdzić.
Opony Diablo Rosso 2.
No i jeszcze luz na tulejce od tylnego zawieszenia do roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 14:42:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
xi0nc napisał(a):
Niestety nie miałem okazji sprawdzić.

to sprawdź sobie działanie bo możesz się zdziwić tak jak ja z Iroszkiem. A jak się okaże że nie działa oj to panieeee kosztyyyyyy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 14:58:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przyłączam się do gratulacji ;) ja też nie sprawdzilem abs przy zakupie bo bałem się przewrotki, później okazało się że mam zablokowane zawory w pompie abs, wymiana pompy pomogła. Jesli masz opor przed hamowaniem na asfalcie az do zablokowania koła to zrób test na drodze szutrowej przy małej prędkości, np na 2 biegu stopniowo hamuj przednim kołem kompensując to gazem tak aby zachować stałą prędkość, w pewnym momencie przód zaczyna się delikatnie ślizgać. Przez to że widelec nie jest aż tak skompresowany przesuniętą masą, to uślizg nie powoduje tak gwałtownego uciekania koła. To jest mój sposob na sprawdzanie przyczepności, czy opona juz klei...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 17:42:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Panowie przecież nie trzeba zapierdzielać żeby sprawdzić ABS. Minimum, chyba powyżej 10 km/h się dopiero aktywuje i wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 22:03:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-09-29 00:06:50
Posty: 6
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: WSK 125
PIĘKNY! Gratulacje. Nie jeden marzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 22:05:33 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Nie wiem co wy z strachem przed testowym hamowaniem, chyba za mało za gówniarza rowerem pojeździliście :), też miałem przed wymianą pompy w Fz6 S2 przez pewien okres brak ABSu na przodzie i jakoś w ramach testów na jakimś zapiaszczonym placu hamowałem z 40-50 km/h bez żadnych obaw i kłopotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-08 22:36:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wiesz, wszystko kwestia wprawy... Ja kupowałem swoje moto tydzień po zdaniu prawka i byłem daleki od testowania co się stanie jak zablokuję przód na sprzęcie którym jadę 1 raz w życiu. Więcej jak pół życia spędziłem na rowerze MTB, robiłem stoppale, jezdziłem siedząc tyłem na kierownicy, jezdzilem na tylnym kole dowolnie długo i ze zmienną prędkością, zawracałem o 180 stopni na przednim kole, wskakiwalem na murki, ale... Moto to moto i nie ma co chojraczyć, żaden wstyd przyznać się do tego że cos sprawia jeszcze trudność. Przeważnie jest to tylko kwestia przełamania obawy i okazuje się że to w sumie no problemo, ale kilka razy w zyciu niepotrzebnie kogos jeżdżącego zwyczajnie namówiłem na naukę "łatwego" triku na rowerze i skonczylo się krwią, nie ma co bagatelizować. Teraz po 2 sezonach zupełnie inaczej podchodzę do tych kwestii i gubienie przyczepności to obowiązkowa część testu testówki :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-09 04:55:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-10-31 06:19:40
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1 Fazer
A teraz pytanie. Czy niesprawny ABS objawia się jedynie tym, że motocykl zachowuje się jakby go nie miał? Czy może raz łapać a raz nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-09 08:17:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To pierwsze, efektem jest hamowanie jak moto bez abs. Tył i przód mają niezależne obwody hydrauliczne więc może być tak że jedno z kół może jeszcze mieć ABS a drugie nie. Zacierają się zawory sterowane cewkami, najczęściej od nieużywania tego systemu oraz zbyt rzadkich zmian płynu hamulcowego który chłonie wodę i może to powodować korozję mechanizmów w pompie.

Da się sprawdzić wstępnie abs trybem diagnostycznym który uruchamia pompę i zawory, u mnie efekt był taki że silniczek pompy kręcił ale klamka tylko wibrowała, nie była odpychana. Tu masz film z przebiegu testu, w service manualu jest dokładna instrukcja jak wywołać test. Największą zaletą testu to fakt że możesz go zrobić nawet teraz zimą bez odpalania silnika i bez ryzyka wywrotki, musisz mieć tylko naładowany akumulator.

https://youtu.be/9yIfH6CiiGM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-09 22:15:15 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Miałem napisać, żeby zrobić test serwisowy który już obnaży defekt pompy i jest w 100% bezpieczny. sfazowany mnie uprzedził :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-14 17:32:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-10-31 06:19:40
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1 Fazer
Test zrobiony. Pompa działa, klamka pracuje.
Błędy 11 22 25 61 62 nie mogę ich skasować wg filmiku.
Jak się to kasuje prawidłowo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-14 19:27:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z tego co pamiętam wielokrotnie szybko naciska się przycisk rozrusznika. Na tym niemieckim filmiku jak kasuje bledy to akurat trzyma kamere tak ze nie widac prawej manetki ale slychac ze tam klika palcem w klawisz. Kiedys wrzucalem na forum screeny z manuala z instrukcją testow i kasowania, kolo roku temu.

Pedal nozny tez odbija? Jedno i drugie powinno byc zdecydowanie odpychane z pozycji w ktorej trzymasz/naciskasz dzwignie. Jesli tylko wibruje to jest źle.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org