Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-02-07 15:17:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-12-15 18:00:50
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Witam, mam taki problem w Fazerze- parę osób pisało w internecie że to znana sprawa w tych yamahah- kluczyk się blokuje w pozycji jak po wetknięciu i nie można go przekręcić ani w jedną ani drugą stronę. Dzisiaj odpalałem motocykl i chyba z 5 minut męczyłem się żeby go przekręcić.. Pomyślałem że może pomogło by psiknięcie tam prepratem "kontakt", akurat mam to w domu, jest to chyba głownie do potencjometrów ale pryskałem tym na innego rodzaju elementy z jakimiś stykami i na prawdę pomagało, tylko tutaj się boję żeby elektorniki całej nie uszkodzić jakimś zwarciem czy nie wiadomo czym heh. Myślicie że można spróbować tym preparatem czy to zły pomysł? Jak nie to tylko wymiana stacyjki? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-07 15:17:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-02-07 15:29:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jako naprawa możesz wypłukać stacyjkę alkoholem izopropylowym (IPA) który sam w sobie w całości odparowuje i nie zostawia żadnych tłustych czy innych substancji. Jak już rozruszasz i wypłuczesz to zostawiasz sprzęt na kilka dni żeby odparował alkohol. Jeśli po paru dniach znów ciężko chodzi to prawdopodobnie część rozpuszczonego brudu została w stacyjce i po odparowaniu alko znów zgęstniała i zakleiła mechanizm, w takim wypadku ponawiasz płukanie tyle razy, aż po wyschnięciu mechanizm będzie pracował normalnie, czyli cały brud zostanie wypłukany. Jak sugerują spece, zamki i stacyjki "smaruje się" grafitem, np startym na drobny pył ołówkiem, sypiesz ten grafit w zamek i rozprowadzasz kluczykiem kręcąc nim w stacyjce. Ja też kiedyś awaryjnie psikałem w zamek korka baku WD40 ale z czasem problem powracał przez to ze te środki mieszają się z kurzem i ponownie zaklejają mechanizm. Grafit jest suchy i nie będzie zaklejał mechanizmu. Ważne jest żeby go zaaplikować na czysty mechanizm, inaczej zmiesza się tylko ze starym brudem i efekt będzie marny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-07 15:40:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 477
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
A na drugim kluczyku masz tak samo? W poprzednim FZ6 stacyjka nie chodziła idealnie i to na 3 kluczach. U mnie często nie można było przekręcić klucza w prawo. Patent miałem taki, że klucz naprężałem lekko do siebie i dopiero przekręcałem w zapłon. Z kręceniem w lewo nie było u mnie żadnych problemów. Kiedyś napsikałem do stacyjki izopropanolu z odstępami około 5-10 min (tak kilka razy) i zostawiłem to chyba na 2-3dni żeby alkohol odparował. Potem napsikałem tam suchego smaru do zamków i się bardzo dużo polepszyło choć nie było idealnie, bo czasami przekręcając czułem lekki opór ale nie musiałem naprężać klucza do siebie i od siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-07 16:59:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie pamiętam czy tak było w fz6 ale w becie miałem tak ze żeby przekręcic kluczyk musiałem wciskać go głębiej/płycej żeby przekręcić w prawo, takie oryginalne zabezpieczenie przed przypadkowym przekręceniem się kluczyka w zamku. W hondzie też tak chyba jest, już mam nawyk ze jak kluczyk nie idzie to go pompuję lekko góra dół aż przejdzie dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-07 21:19:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-12-15 18:00:50
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za odpowiedzi, niestety mam 1 kluczyk, tak już kupiłem.., spróbuję najpierw z tym alkoholem :), wciskanie kluczyka nie pomaga


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-07 22:39:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To na pewno dobry kluczyk próbujesz?? :D Nie znęcaj się tylko nad tym kluczykiem zebyś nie ułamał... Może dobry moment na dorobienie drugiego? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-08 10:51:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3779
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
alko to nie za dobry pomysł, wpakuje wyf głębiej. kup smar do zamków w sprayu, wypsikaj cały syf, poruszaj kluczykiem, wymyj, poruszaj, wymyj....

u mnei w FZ6 też pojawił się luz na stacyjce gdzieś przy 50 tys, lekko musiałem ruszać kluczykiem góra dół żeby się przekręcił - przywyczaiłem się...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-08 11:27:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Alko tak samo wypłucze syf jak każdy inny środek, tylko odparuje bez śladu:) szmata pod stacyjkę i lejesz aż wypłuczesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-08 16:47:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 477
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
sfazowany napisał(a):
Alko tak samo wypłucze syf jak każdy inny środek, tylko odparuje bez śladu:) szmata pod stacyjkę i lejesz aż wypłuczesz.

Też tak uważam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 16:39:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-12-15 18:00:50
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
cześć, zakupiłem ten IPA, przysłali mi przez pomyłkę METANOL.. Jako że jestem niecierpliwy pomyślałem że to też alkohol to może coś pomoże, napryskałem tego jednak stacyjka dalej nie chodzi. Pomyślałem żeby spróbować smaru i tu mam pytanie- czy ten https://allegro.pl/oferta/smar-do-napra ... 4764759388 smar będzie dobry? Jak nie, to czy możecie jakiś polecić? Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 17:00:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wurth dobra marka, opis brzmi sensownie, choć bardziej mi to wygląda na preparat do zamarzniętych zamków. Trochę sporo sobie życzą za 50ml...


Ostatnio edytowano 2024-02-12 17:03:46 przez sfazowany, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 17:02:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-12-15 18:00:50
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Ale będzie dobry do stacyjek, tzn nie przewodzi prądu? Bo piszą jakby głównie do zamków..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 17:37:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
O zwarcie bać się nie musisz, bardziej o ewentualny brak kontaktu jeśli styki się zalepią i zaschną.

Używam tego środka, IPA kontakt plus:

https://diolut.pl/kontakt-ipa-plus-400- ... -5242.html

https://diolut.pl/kontakt-ipa-izopropan ... -1874.html

W puszce jest łatwiejszy w użyciu, w butelce jest ekonomiczniej.

Możesz aplikować lejkiem, wsadź w zamek trytytkę żeby klapka nie przeszkadzała, możesz też twardszym plastikiem rozruszać zapadki. Możliwe, że jedna z zapadek która wchodzi w głębsze wcięcie na kluczyku zawiesza się w pozycji odepchnietej kiedy szersza część kluczyka podczas wkładania na chwilę ją odpycha. Dlatego ważne jest żeby przy płukaniu wkładać i wyciągać kluczyk żeby zapadki pracowały. Sprężynki dociskające zapadki do kluczyka są najgłębiej pochowane w zamku dlatego płukanie musi być obfite. W najgorszym wypadku będziesz musiał odkręcić stacyjkę i w domu ją doprowadzić do porządku.

Możesz też ogrzać cały zespół stacyjki suszarką do włosów, może brud zmięknie i odpuści na tyle żeby odblokować zamek, tylko ostrożnie z miksem temperatury i alkoholu!! To opary są łatwopalne, nie sam płyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 17:44:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-12-15 18:00:50
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Dzięki, kupie taki myślę, tylko chciałem się jeszcze zapytać, czy nie warto spróbować prepratem "TermoPasty KONTAKT PR", jest to głównie do potencjometrów ale w elektronice ogólnie się sprawdza.. Czy można bez strachu tego tam psiknąć czy lepiej nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-12 17:56:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Możesz, ale on jest głównie do styków elektrycznych a u Ciebie brak możliwości przekręcenia zamka nie wynika ze złego przewodzenia, tylko z mechanicznego zacięcia się bębenka. Gdybyś przekręcał kluczyk a moto by się nie budziło to inna rozmowa, ale wtedy i tak najpierw warto by było zacząć od sprawdzenia akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org